hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 [2] 3 4

Naar huis gestuurd :(

19-03-07 16:55:57
VeniVidiVici
Erelid


WMRindex: 1.113
OTindex: 405
Quote lanira_mommy:
dat jij een snotjochie van 15 bent die er totaal niets van afweet en geen idee heeft wat ADHD inhoudt.
(...)

Die opmerking raakt kant noch wal, en laat duidelijk zien dat je er de balle verstand van hebt en geen idee hebt waarover je praat!


relaax8O
sneu voor je kind maare... om zo iedereen te beledigen ,over the limit lady..

19-03-07 20:34:08
--NHV--
Actief lid

WMRindex: 70
OTindex: 65
Wnplts: anywhere
S
hmm, je verteld dat ze in de vakantie die werkjes 'zo even maakte', zit er dan wel genoeg uitdaging in voor haar?

veel kinderen die te weinig uitdaging krijgen gaan namelijk ook zitten klieren in de klas, of vertikken het nog om ook maar IETS te doen.. ik spreek (helaas) uit ervaring.. ADHD versterkt dit soort gedrag dan nog eens extra.

als iemand hier meer over wil weten.. just ask!

19-03-07 23:39:02
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Terechte reactie van jou lanira ok

21-03-07 10:06:37
KarelS
Junior lid

WMRindex: 23
OTindex: 3
Wnplts: Finsterwol
De juf in de klas ziet haar "gezag" ondermijnd en is daar, al of niet bewust, boos over. Er zijn een hoop leerkrachten die het niet meer trekken en het geduld kan net ff op geweest zijn. Al eens voor een klas gestaan als er slecht weer op komst was? Misschien waren er al voorvallen geweest met andere kinderen waardoor dit er net niet meer bij kon? Leerkrachten zijn soms ook net mensen.

Kinderen zijn ook net mensen, alleen in en leeftijd waarin er soms nog veel geleerd en ervaren moet worden. Daarom zeggen ze in onze ogen soms domme dingen, maar er zit ook wel eens iets bij waar ik nog iets van kan leren. Door ze af te beelden als snotjochie van een puberale leeftijd roep je alleen agressie op naar de volwassenen wereld toe en dat bevorderd het begrip zeker niet. Boosheid komt meestal voort uit onmacht. Een link naar uitleg over ADHD zou misschien nut gehad kunnen hebben.

Mijn (ADHD) zoon hebben wij opgevoed met een beloonsysteem voor alles wat goed ging, premie in zakgeldvorm, extra aandacht in spel of met knuffels, extra opblijven als iets goed was geweest. Als het dan toch eens fout ging dan hoefde we nauwelijks te straffen, iets dat alleen maar agressie, boosheid en een verergerd ADHD gedrag opriep. Daar hadden we trouwens een boksbal voor want dat lucht goed op.
Na tien jaar knokken, aangepaste voeding, bewegingstherapie en heel veel liefde, is het toch nog wat geworden met ons knaapje.

Sterkte ermee en zorg dat jezelf af en toe even afstand kan nemen en wat rust pakt. Dit kost bergen energie en tijd.

Groetjes Karel

21-03-07 11:04:37
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
gewoon nederlands????
het was anders geen spaans hoor :S en er stonden geen spelfouten in dus waar heb je het over.
En dat bedoel ik nou...
je bent 15 !!!!!
Je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt. maar binnen 8 jaar tijd zul je zelf denken wat was ik een dom onwetend joch toendertijd!
Ga nou niet je bemoeien met zaken waarvan je niets afweet en waardoor je met je kwetsende opmerkingen mensen boos maakt en pijn doet!

Als iemand iets over je kind zegt wordt je kwaad punt!
Dat heet liefde.

En zeker als wat er gezegd wordt nergens op slaat.

En iedereen beledigen??? hallo! Mijn kind werd eerst beledigd, en dan mag ik niets terug zeggen tegen diegene???
Dan had je beter die persoon aan kunnen spreken op zijn gevoelloze domme beledigende kwetsende opmerkingen!


21-03-07 11:07:23
KarelS
Junior lid

WMRindex: 23
OTindex: 3
Wnplts: Finsterwol
Ik ben 60 geen 15 hoor.

21-03-07 11:09:47
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote KarelS:
Ik ben 60 geen 15 hoor.

Whahaha, owned :P

21-03-07 11:18:45
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
De discussie werd niet met jou gevoerd karel maar met een jongetje van 15 die mijn dochter beledigde in zijn berichtje, op pagina 1!

die boosheid en irritatie is dus op hem gericht.

Met mijn dochter gaat het overigens momenteel even beter, ze heeft deze week complimenten gekregen omdat ze rustig is geweest en haar werk heeft gemaakt.
Ze is inmiddels vorige week al geobserveerd in de klas. en binnen 2enhalve week worden de uitslagen en het behandelplan verwacht.

Overigens is straffen vaak juist zeer belangrijk bij deze kinderen, ze hebben structuur nodig en strengheid en regels. duidelijk moet zijn wat er mag en wat niet. dit kun je een klein kind-zoals al eerder gezegd ze is net 7 geworden- alleen door middel van straffen duidelijk maken.
daarnaast uiteraard goed gedrag belonen, en complimenten geven als ze het goed doen.

21-03-07 11:24:36
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Scholen van tegenwoordig..:nee

21-03-07 11:26:36
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@lanira_mommy
Om het even algemeen te houden...
Er zijn mensen die dingen niet begrijpen, anders ervaren of nog nooit ervaren hebben... als je ergens midden inzit kijk je heel anders tegen de dingen aan... van een afstandje toekijken is altijd makkelijker... even een oplossing voor een ander verzinnen is een stuk makkelijker dan het ook nog even uitvoeren...
Roepen dat een ander zich maar aanmoet passen en niet aanstellen vind ik wel erg ver gaan en ongepast idd...

Ieder mens is anders... iedermens reageerd anders op "aandoeningen" of hoe je ADHD ook wil noemen...
De ene is niet of moeilijk met de andere te vergelijken... de ene heeft er meer last van als de ander...

In het leven zijn er zoveeeeel mensen die je niet begrijpen... zoveel mensen die ondoordachte dingen zeggen of doen... ook ik betrap mezelf er wel eens op...
Ik vind toch persoonlijk dat je wel erg fel reageerd... waarom die agressie??
Ik ben bang dat je daar alleen agressie mee oproept... maar ik geef je toch zeker geen ongelijk... ik zou het alleen proberen met iets minder emotie te verpakken...

Maar dat was even offtopic...

21-03-07 11:28:31
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Tja Hoskeu het gaat om mijn dochter...
niemand moet het wagen zo over mijn dochter te praten punt.
En zeker niet zon jochie dat erniets van afweet.
Als het om je kinderen gaat komt er altijd emotie bij kijken....

21-03-07 11:34:43
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
och ik ben ook zovaak naar huis gestuurd(jah ook op de basisschool) en ik heb net beveiliging afgesloten terwijl ik volgens een enkele leraar zou wegrotten in een cel.

Tevens heb ik een neefje met ADHD die naar niemand luisterde behalve naar mij zijn grote neef. Dus ik telkens met hem praten over zijn problemen en hoe hij het aan moest pakken en dat heeft hem veel geholpen. Maybe is het handig om te kijken tegen wie je dochter opkijkt en (als het kan) met die persoon even gaan praten. het werkt echt

21-03-07 11:38:08
nietmeer
Lanira, tegenwoordig hebben ze best wel ervaring met dit soort dingen zoals protan al aangaf van zijn neefje. Zelfs m'n nichtje van tien begrijpt ongeveer hoe het zit, niet de medische uitleg erover maar ze weet dat ze dan geduld moet hebben met een vriendje in de klas. Ik ben er niet zo bekend mee verder maar wat ie zegt over duidelijkheid op school en thuis, dat kan toch nooit verkeerd zijn, je trekt ergens een grens en die moet duidelijk zijn.

21-03-07 12:17:48
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ twaggy
Momenteel kijkt ze alleen naar mij op. Sociale contacten zijn ook niet echt haar sterkste punt. ze vind iedereen aardig, niemand pest haar of haat haar, maar échte vriendinnen heeft ze niet...
Ik praat al veel met haar en het helpt bar weinig. Ze geeft aan dat ze niet wil dat men boos op haar is, en dat ze het niet leuk vind om mama verdriet te doen, maar dat ze er niets aan kan doen het gaat echt vanzelf. ze zegt keer op keer dat het haar spijt en dat het nooit meer zal gebeuren....
Ze wil dus best wel maar vind het nog erg moeilijk allemaal.

Thuis krijgt ze al genoeg duidelijkheid. Vaste etens tijden, vaste bedtijden. Ze weet precies wat er wanneer van haar wordt verwacht. En kent de regels prima. Omdat ik hierin streng ben en duidelijk ben, en consequent , hebben we zoals al meermaals gezegd haar thuis prima in de hand.
Ik ben er op school niet bij. maar volgens de juf bieden ze haar veel structuur aan en belonen goed gedrag.

22-03-07 11:42:03
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
@ lanira het was niet mijn bedoeling om je te beledigen of iets in die richting

dat was echt niet mijn bedoeling ik gaf mijn mening en zeg ook helemaal niet dat je iets fout doet ofzo.

Ik weet toevallig wel waar dit over gaat omdat ik dit van dichtbij heb meegemaakt en de basisschool mij mij vroeger ook dacht dat ik adhd had dus...

Verder zegt leeftijd nog niks over wat je weet en niet weet dus dat ik 15 ben zeg niet dat ik er niets van af weet.

22-03-07 12:37:26
nietmeer
@ protan,

ik stond even neutraal bij dit onderwerp maar nu ik dit allemaal toch lees vind ik jou reacties als de donder overbodig. Je bent verdorie nog een kind dat een beetje tegen een volwassen vrouw loopt te zeiken en een kind dat eigenlijk niet serieus genomen moet worden gezien het beroep dat hij beoefent: neuspeuteraar het enige wat ik te zeggen heb: schaam jezelf en bied je excuses aan i.p.v eromheen te draaien ;|;|

22-03-07 12:43:24
nietmeer
Kalmte mensen, leeftijd zegt niets, maar dan ook niets over ervaring met iets hebben. Verder is het niet de bedoeling elkaar de oren te wassen hier, en iedereen peutert wel eens in den neus of krabt zich aan den kont.

22-03-07 12:46:50
nietmeer
Quote Kpuc:
Kalmte mensen, leeftijd zegt niets, maar dan ook niets over ervaring met iets hebben. Verder is het niet de bedoeling elkaar de oren te wassen hier, en iedereen peutert wel eens in den neus of krabt zich aan den kont.


maar als jochie die net uit zijn luiers komt, hoor je een betere reactie te kunnen geven dan: het is haar eigen schuld!!!!!!!!

22-03-07 12:51:06
nietmeer
Quote protan:
het kind kan zich ook ff aanpassen adhd is niet overal een excuus voor hoor ik heb ook een neefje die adhd heeft dus ik weet waar ik het over heb wees gewoon een keer echt duidelijk meestal komt dit gedrag door onduidelijkheden in de klas dus....
Waar staat hier dat protan het kind, of de moeder de schuld geeft? En ik ben het in zeker opzicht best eens ermee dat er te snel naar de kwaal wordt gewezen als oorzaak van bepaald gedrag. Tuurlijk is het niet makkelijk, laat staan leuk, maar om nou telkens die adhd de schuld te gaan geven? Je kan je dan beter richten op een manier om er mee om te gaan in plaats van zo uit te varen als Lanira wel eens kan doen.

22-03-07 13:36:11
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
En dat wordt niet gedaan????????
Dan heb je duidelijk de rest niet gelezen Kpuc....
Want dan haqd je al lang geweten dat er wel degelijk aan wordt gewerkt en dat we haar streng aanpakken!
Ze weet zelf niet eens dat ze ADHD heeft om te voorkomen dat ze zelf zou zeggen 'ik heb adhd dus kan ik er niks aan doen" dus die vlieger gaat zeker niet op.
Ze is gewoon hoe ze is.
Haar zusjes zijn beiden heel rustig en lief en luisteren prima.
Zij was als peutertje al duidelijk "anders" dan leeftijdsgenoten.
Ik heb dit ook al aangegeven op het consultatiebureau toendertijd!
Omdat ik toen al voorzag dat bepaalde karakter trekken op school problemen zouden gaan opleveren!
Ik heb al die jaren geprobeerd haar dit af te leren. Niet gooien met je pen als iets niet lukt, niemand kan iets in 1 keer, we moeten allemaal gewoon proberen en oefenen, maar madam wil alles in een keer perfect doen. Het doet er niet toe hoe vaak je met haar praat en haar uitlegd dat fouten maken niet erg is, dat fouten er zijn om van te leren en dat alle mensen fouten maken.
En haar drukke gedrag was ook al vanaf baby af aan meteen, ze zat nooit stil , met 4 maanden zat ze los en wilde zooo graag staan en lopen dat ze helemaal hyper werd als ze andere kinderen zag die konden lopen .
Daarbij is ADHD erfelijk en heb ik het zelf dus ook, het is bij mij met een EEG aangetoond zelfs als kind.
Mijn andere meiden zijn totaal anders.
Dus als het aan de opvoeding lag zou ik 3 moeilijke kids hebben en niet eentje maar!
Bovendien zou ze dan niet alleen op school moeilijk zijn maar juist thuis!

Dus in mijn situatie slaan die opmerkingen totaal nergens op!!!
Jullie hebben er geen idee van hoe gefrustreerd mijn dochter raakt van zichzelf, hoe graag ze goed wil doen, en hoe vervelend ze het zelf vind als ze zich niet kan inhouden!
Jullie zijn niet degenen bij wie ze uithuilt als ze weer niet lekker in dr vel zit!

en "die adhd de schuld geven" is ook een totaal ongepaste belachelijke opmerking Kpuc!
Je hebt er geen idee van waarover je het hebt dat is duidelijk!
Je kent de situatie niet, je kent ons niet. en zoals Hoskeu al aangaf is het lekker makkelijk om van de zijlijn commentaar te leveren en te beweren dat je het beter weet!!!!

en Protans opmerkingen van "HET KIND kan zich ook wel even inhouden!" en "ADHD is niet overal een excuus voor"
zijn wel degelijk opmerkingen waarmee hij de schuld dus bij een onschuldige 7 jarige legt die hij nooit van zijn leven heeft ontmoet!

22-03-07 13:46:41
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@lanira_mommy:
Je bent wel erg opvliegend. Wil je dat op 'jouw ADHD' gooien? Je kunt toch ook 'normaal' een reactie geven zonder daarbij direct een ander aan te vallen? Als je een reactie ongepast vindt (jaja, met dt!) is prima, maar ga dan niet meteen een mening als 'belachelijk' bestempelen. Daarmee ontzeg je de mening van een ander. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ieder heeft wel recht op zijn eigen mening. Niemands mening is belachelijk. Als je dit je kinderen leert dan leer je ze geen respect te hebben voor een ander. Denk eerst voor je iemand afkraakt...Dat geldt niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

22-03-07 13:48:01
nietmeer
Je zou het eens moeten zien te relativeren, je vliegt overal boven op met een felheid die niet echt fijn is.

22-03-07 13:59:29
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik zou zeggen, maak je niet zo druk. Dan leef je langer :D 8)

22-03-07 14:11:28
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Jammer als dat zo over komt, want ik ben totaal niet boos of opvliegend integendeel heb ik mijn hele leven nog nooit ruzie met mensen gehad omdat ik heel makkelijk in de omgang ben!
Getypte woorden komen anders over.
En Als een ander zijn mening mag geven, mag ik ook zeggen waarom ik het daar wel of niet mee eens ben! want ook ik heb recht op een mening. Dat heeft niets te maken met boos zijn of iets, puur met een mening !
Ik moet trouwens daarbij zeggen dat ik niet vind dat je recht hebt op een mening over andermans kind of opvoeding of karakter of iets van dit soort persoonlijke zaken als je diegene niet eens kent en niets van diegene weet...
Dan lijkt me het nogal onmogelijk een mening te vormen zonder dat die is gebaseerd op vooroordelen en dingen die je aanneemt over een persoon zonder te weten of het waar is.
Niemand op dit forum heeft mij of mijn meiden ooit ontmoet, en dus is niemand hier in staat een mening over ons te geven..... simpel.
Als iemand zijn hart even wilt luchten over een probleem, kun je ook zeggen joh rot voor je hoop dat er een oplossing komt, in plaats van kritiek te gaan leveren die totaal onterecht is.

22-03-07 14:14:08
nietmeer
Begin dan ook niet over snotjochies van 15 die wel degelijk ervaring ergens mee kunnen hebben, en geloof me, zo makkelijk ben je echt niet in de omgang gegeven diverse aanvaringen hier Lanira, iedereen heeft wel iets maar soms dan is het gewoon net iets te gek hoe je reageert.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven