hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 14:00 - 74298 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2 3 4

Naar huis gestuurd :(

22-02-07 11:16:33
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Melani (7) is vannochtend door de school naar huis gestuurd!!! Ze hebben wel eerst gebeld hoor. maar toch.
Ze was aan het trommelen op de tafel onder de les, werd meermaals gewaarschuwd en ging door. Moest naar de directeur toe, waar ze een grote mond had, en vervolgens in de les WEER door ging. Hierop is besloten haar weg te sturen!
Ik heb nu om half 1 een gesprek met de juf.
Tja ik accepteer absoluut niet dat Melani zich misdraagt, vind dat niet acceptabel. Maar om haar nu naar huis te sturen? Dan denkt ze volgende keer ik heb geen zin in school dus ga ik express lastig doen dan mag ik lekker naar huis toe.
Dus mijns inziens is het geen juiste aanpak.
Ze weten bovendien dat ze ADHD heeft en dat ze onder behandeling staat, de Psychiater heeft zelfs met de juf gesproken, en na de vakantie komt er iemand Melani in de les observeren.
Dus ze weten heel goed dat we er al mee bezig zijn.
En toch deed de juf heel kattig, gaf ons min of meer de schuld!
En dit maakt me erg boos.
We pakken Melani al streng aan, hebben duidelijke regels, regelmaat, afspraken. En thuis is ze hierdoor prima te handhaven, hoewel ze nooit een engeltje zal zijn laten we wel wezen.
Ik heb laatst haar computertje al afgepakt , haar lievelingsspeelgoed , omdat ze zich zo slecht gedraagd op school steeds, maar het boeit haar niets ze vraagt er niet eens meer naar. Billenkoek geven werkt ook niet. op de gang zetten niet. er is stomweg niets dat indruk maakt!
Wat moet ik dan verder nog doen ???????
Dus dat de Juf zo doet vind ik heel vals en achterlijk, en het maakt me boos.
Ik heb de Psychiater gesproken, ze zouden de juf gaan bellen , en zeggen probeer het gesprek in te gaan met "we willen alleen het beste voor Melani, dat moet nu op de eerste plaats staan" en probeer niet over en weer elkaar verwijten te gaan maken.
Ik ga mijn best doen maar als de juf weer zo'n houding aanneemt, wordt dat natuurlijk erg moeilijk, aangezien ik er al verdriet en frustratie en woede genoeg om heb dat Melani zich zo gedraagd.
Melani geeft overigens het hele verhaal toe. Ze zegt ze kan er niets aan doen het gaat vanzelf. Dus ik vroeg Heb ik het gedaan? nee! Heeft Jeylina het gedaan? Nee! Wie heeft het gedaan? Ik zegt Melani. Ik zeg en waarom dan, wat was je aan het denken toen je het deed???? Zegt ze "ik dacht eraan hoe laat het was" ??????????????????
Pff, nou jullie horen wel hoe het gesprek gegaan is......

22-02-07 11:30:10
nietmeer
Als ik het hele verhaal zo bekijk zeg ik het kind kan er niks aan doen.
en verder doe je wat mogelijk is.
ik heb gekeken bij adhd moet zeggen als ik het vergelijk met mijn jeugd moet ik zeggen had ik ook
maar dan praten we over 50 jaar terug en ik kan me herinneren dat ik ook een mmuur om me had dingen deed die niet mochten waarvan ik in iedergeval wist dat i een ongenadig pak slaag kreeg desnoods met de riem deed me niks
einde van het verhaal ben toch goed terechtgekomen
ik heb gevaren als schipper
sterkte

22-02-07 11:54:02
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik wou dat ik je helpen kon, maar helaas. Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

22-02-07 13:59:49
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
nou het gesprek is goed gelopen hoor.
voortaan krijgt ze elke donderdag een stapeltje huiswerk mee, dus dat is wel fijn dan gaat ze niet zo achterlopen (aangezien ze al sinds begin januari weigert ook maar iets te doen in de klas)
en verder wordt ze niet meer naar huis gestuurd voortaan , daarin gaven ze me gelijk.
ik moet zeggen dat alles wat mij verteld werd me lijkt te kloppen omdat ik weet hoe Melani is, en ik dus wel zo eerlijk ben in te zien dat mijn kind niet perfect is ;)
Dus we gaan er samen aan werken. Even kijken wat er voor behandelplan komt vanuit de begeleiding die we nu krijgen, en hopen dat we er wat aan hebben.


22-02-07 14:04:26
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote lanira_mommy:
nou het gesprek is goed gelopen hoor.
voortaan krijgt ze elke donderdag een stapeltje huiswerk mee, dus dat is wel fijn dan gaat ze niet zo achterlopen (aangezien ze al sinds begin januari weigert ook maar iets te doen in de klas)
en verder wordt ze niet meer naar huis gestuurd voortaan , daarin gaven ze me gelijk.
ik moet zeggen dat alles wat mij verteld werd me lijkt te kloppen omdat ik weet hoe Melani is, en ik dus wel zo eerlijk ben in te zien dat mijn kind niet perfect is ;)
Dus we gaan er samen aan werken. Even kijken wat er voor behandelplan komt vanuit de begeleiding die we nu krijgen, en hopen dat we er wat aan hebben.

Heel veel succes.

22-02-07 14:22:28
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Komt wel goed.. Toen ik op de basisschool was hebben ze gezegd dat ik niets anders kon worden dan een crimineel (!).. Ik doe nu HAVO en ben van plan daarna VWO te gaan doen en ik ben harstikke beleefd.. Ik zou het ook niet in me hoofd halen een misdaad te plegen of te vechten o.i.d.

Toen ik in groep 4 zat ben ik van school getrapt, in groep 6 op een andere school een tijdje geschorst geweest en in groep 8 was ik ook een enorme klier, tot groep 8 eigenlijk.., daarna ben ik naar de middelbare gegaan een veel rustiger geworden. Nu is dat met ADHD natuurlijk moeilijker maar als ze ouder wordt zal ze vanzelf wel begrijpen wat ze wel en niet mag doen :ja Als ouder kan je niets doen behalve duidelijk maken wat wel en wat niet goed is

22-02-07 14:35:11
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Mmore:
Komt wel goed.. Toen ik op de basisschool was hebben ze gezegd dat ik niets anders kon worden dan een crimineel (!).. Ik doe nu HAVO en ben van plan daarna VWO te gaan doen en ik ben harstikke beleefd.. Ik zou het ook niet in me hoofd halen een misdaad te plegen of te vechten o.i.d.

En nu ben je administrator.:P
Quote Mmore:
Toen ik in groep 4 zat ben ik van school getrapt, in groep 6 op een andere school een tijdje geschorst geweest en in groep 8 was ik ook een enorme klier, tot groep 8 eigenlijk.., daarna ben ik naar de middelbare gegaan een veel rustiger geworden. Nu is dat met ADHD natuurlijk moeilijker maar als ze ouder wordt zal ze vanzelf wel begrijpen wat ze wel en niet mag doen :ja Als ouder kan je niets doen behalve duidelijk maken wat wel en wat niet goed is
:D

23-02-07 07:24:09
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
thnx voor de lieve reacties hoor :)
wordt gewaardeerd :ja

23-02-07 08:23:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Trommelen op de Tafel..
Nou.. dat kan echt niet.. ;)

Pas op voor synthetische suikers!

23-02-07 12:30:41
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
#ok succes!

08-03-07 01:22:54
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
ADHD. Vroeger heette dat gewoon een druk overactief kind. Tegenwoordig moet alles een naam hebben en zo'n kind al op zeven jarige leeftijd naar de psychiater. Getekend voor het leven.
Als je iets psychisch hebt wordt dat nog steeds niet begrepen in deze maatschappij.
Ik begrijp dat het moeilijk is met zo'n kind, maar kan je zelf niet een cursus volgen ofzo hoe je ermee om moet gaan.

09-03-07 02:02:36
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Heeft iedereen in je gezin de zgn. ADHD. Volgens mij wordt je dan behoorlijk gestoord, zoveel drukte.

09-03-07 05:56:30
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
ik zit zelf ook veel te trommelen op mijn bankje, maar als ik egt in de les zit kap ik ermee. Maar als ik het daarbuiten doe, vind iedereen het wel mooi klinken, ook al is het me vingers op hout. Ik zit dan altijd drumstukken te oefenen (ik drum namelijk) .

Maar dat ze haar voor zoiets wegsturen!!! En het is al helemaal erg da ze geen rekening houden met haar ADHD (alle dagen heel druk :P).

09-03-07 07:20:37
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
En hoe is het nu?

09-03-07 07:46:18
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Dweezle
Als je goed had gelezen had je gezien dat wij als ouders geen enkele moeite hebben haar op de juiste manier te benaderen. Thuis kunnen we haar prima aan. Het is op school dat er problemen zijn ontstaan omdat de juf haar dus niet aan kan!
Thuis is ze ook niet makkelijk maar ik ben streng, heb duidelijke regels, en ben altijd consequent (voor wie het woord niet kennen :P dat betekend dus nee=nee en blijft nee), structuur.
en hierdoor is ze prima te hanteren.
en nee niet iedereen heeft ADHD , alleen mijn oudste dochter en ik, de andere twee zijn juist heel lief en rustig en hun vader is heel stil en in zichzelf gekeerd .
Maar voor het geval je dit niet wist: Adhd is wel erfelijk.
Dus als je ADHD hebt, en 3 kinderen, is het bijna onmogelijk dat er niet in elk geval één bij zit die ADHD heeft.
Wat betrefd de psychiater, als je geen onderzoek laat doen zal je kind geen kansen hebben in deze maatschappij : op school gepest worden, leerkrachten die geen begrip hebben want ze weten niet dat het kind iets mankeerd en vinden het dus een strontvervelend ettertje, je kind die dus constant overal de schuld van krijgt hierdoor op school waar andere kids weer lekker misbruik van maken, Je kind dat uiteindelijk maar op een school voor moeilijk opvoedbare kids wordt geplaatst omdat niemand snapt dat je kind prima zou kunnen functioneren op een 'gewone' school met de juiste begeleiding.... kortom het is in het belang van het kind dat het wordt onderzocht!
Bij mij gebeurde dat pas laat, omdat er toendertijd nog weinig over bekend was. Het resultaat is dat ik zo'n extreme schooltijd heb gehad en me zulke erge dingen zijn aangedaan dat ik hierdoor nu nog met bepaalde angsten zit.
Enig idee hoe frustrerend en traumatisch het is als je als kind altijd de schuld krijgt terwijl je het bijna nooit écht hebt gedaan? als je constant in elkaar getrapt wordt. Als je nooit wordt begrepen, als iedereen zegt dat je gestoord bent alleen omdat dat is wat de leraar beweerd, als er rotte eieren naar je hoofd gegooid worden, vuilnisbakken over je heen geleegd, en ga zo maar door. Als zelfs de directeur je slaat. En jij al dietijd weet dat het 9 van de 10 keer totaal onterecht was, en jij k*t behandeld wordt om dingen die anderen hebben uitgevreten!
Alleen omdat je "anders" bent.......
Nou dan heb ik liever dat de leerkrachten wat er aan de hand is, en dat ze begeleiding krijgen (en dus ook in de gaten worden gehouden meteen!) zodat mijn kind nog normale kansen krijgt!!!!!


09-03-07 07:49:30
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ larsjes
bedankt voor het vragen.
Ik heb straks een kort gesprekje met de juf om te horen hoe het deze week gegaan is. De vorige week hadden ze vakantie, dus we zullen nu gaan merken hoe het nu gaat...
Ze heeft in de vakantie huiswerk mee gekregen, wat ze zonder fouten gemaakt heeft even snel (6 pagina's aan 2 zijden bedrukt!) dus ze kan het allemaal wel.... Maar op school weigert ze stomweg....
Nu heb ik thuis ook meer overzicht, meer controle enzo. Een leerkracht heeft natuurlijk een klas vol kinderen die ook aandacht nodig hebben, en kan dus niet met jouw kind bezig zijn steeds.... Maar een kind als Meláni functioneerd wel beter met meer 1op1 aandacht en begeleiding bij het maken van de werkjes.... dus ik snap wel dat dit voor een leerkracht moeilijk ligt.

09-03-07 07:51:43
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Mooi zo, hopen dat het zo door gaat!

09-03-07 11:07:00
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
het kind kan zich ook ff aanpassen adhd is niet overal een excuus voor hoor ik heb ook een neefje die adhd heeft dus ik weet waar ik het over heb wees gewoon een keer echt duidelijk meestal komt dit gedrag door onduidelijkheden in de klas dus....

09-03-07 11:08:26
BigBrother
Senior lid

WMRindex: 4
OTindex: 629
Ritaline..?

09-03-07 12:00:29
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
De beste stuurlui staan aan wal he heren..................


09-03-07 14:07:21
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
Quote lanira_mommy:
De beste stuurlui staan aan wal he heren..................



wat heeft dat hier mee te maken?

09-03-07 16:40:22
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
dat jij een snotjochie van 15 bent die er totaal niets van afweet en geen idee heeft wat ADHD inhoudt.
inhouden is onmogelijk met ADHD, het is een stoornis in de hersenen (bij mij overigens met een EEG aangetoond) die altijd aanwezig is!
Deze kinderen hebben slechte en minder slechte periodes. En met veel geduld, tijd , moeite en therapie kunnen ze er -in de loop der JAREN- beter mee om leren gaan.
Maar van inhouden is bij een kind van net 7 geen sprake, daar is een 'normale " 7 jarige al niet toe in staat laat staan eentje met een stoornis!

Die opmerking raakt kant noch wal, en laat duidelijk zien dat je er de balle verstand van hebt en geen idee hebt waarover je praat!


09-03-07 17:26:28
Naaoomii
Oudgediende


WMRindex: 1.876
OTindex: 26.721
S
Nou dan hoop ik dat ze later niet teveel gaat puberen 8O Nee maar ik ken wel veel mensen met ADHD en ik wist wel in grote lijnen wat het was, maar wat het precies inhield wist ik niet.. Nou ben ik ook weer wat wijzer geworden, dankje! :)

Nou veel sterkte, ik hoop dat dit de juiste oplossing is.. ;)
Xx

09-03-07 20:00:31
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Quote protan:
het kind kan zich ook ff aanpassen adhd is niet overal een excuus voor hoor ik heb ook een neefje die adhd heeft dus ik weet waar ik het over heb wees gewoon een keer echt duidelijk meestal komt dit gedrag door onduidelijkheden in de klas dus....

Dat kan ook wel wat netjeser hoor, het kind Wie ben jij ?

19-03-07 15:04:28
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
ik ben ik dat zie je toch en een beetje gewoon nederlands is ook nog wel mogelijk hier bedoel ikjou niet mee larsjes maar lanira

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven