hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Walpaper via SMS

03-11-09 13:56:44 - Quote! - @Jacobs-Ronald
Jacobs-Ronald
Actief lid

WMRindex: 87
OTindex: 4
Wnplts: Diepenbeek
S
Mijn naam is Jacobs Ronald
En in woon in Diepenbeek(Limburg)

En ik zou graag het volgende willen aankaarten:
Op TV,op bepaalde zenders zoals bv op AnimalPlanet via Belgacom TV te zien is,zijn zoals op alle TV zenders ook,Reclameblokken.
Voor één van deze Reclameblokken zou ik toch willen waarschuwen.
Deze Reclameblok gaat ongeveer als volgt:

“Men bied via deze reclame de mogelijkheid een “Levende walpaper”-dit is dan een animatiefiguurtje- te downloaden die men dan op de GSM zou ontvangen,bv:”Een sneeuwpop” die langzaamaan wegsmelt,en op deze mannier aantoont dat de batterij leeg aan het raken is.
Men moet dan daarvoor het woord “pop” verzenden naar het nummer:7080,
En als men dan “pop verzend naar 7080,dan krijgt men een SMS bericht dat er zo uit ziet:

“Hallo,ik ben nikky ik ben heel erg ontdeugend nu hebt gij ook zo veel zin?”

En dan kan men smessen met mensen die van deze reclame niks zouden weten,hoeveel en hoe goed men het ook probeert uit te leggen?Om te laten weten dat dit nu ook weer niet de bedoeling was?
Maar ondertussen betaald wel daar wél voor.
En als men dan denkt,het toch nog één keer heel duidelijk te proberen met een nieuwe SMS,dan krijgt men even duidelijk het volgende bericht:
“Foute code,zend eerst SEX naar 7080.
En zo zijn er ook andere walpapers of beltonen die men via verschillende SMS nummers zou kunnen downloaden,allemaal helaas, met het zelfde resultaat,waar men voor betaald en als men achteraf de rekening krijgt is men,(in dit geval ik) zeer verbaast over het bedrag dat men(ik) dan moet betalen.
Ik dacht nog”Dit is RAAR,maar jammer genoeg ook wél WAAR.”
Ken je dat?
Ook als eens meegemaakt?
En,wat vind je ervan?Ik bedoel,van ZO IETS)
Gr.Jacobs Ronald.

03-11-09 14:58:04 - Quote! - @amazing_idiot
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
Someone who isn't me vind degene die hier ingetrapt is een sukkel.. sorry hoor, maar als je dáár nog intrapt...

03-11-09 20:08:55 - Quote! - @Grumzz
Grumzz
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 69
S
zegt 'amazing idiot' ;)

maar ben het met je eens; ik vind het ten eerste belachelijk dat die reclames er nog op zijn, maar ik vind de mensen die ook daadwerkelijk smsen naar deze nummers eigenlijk net zo dom.. no offence naar JR toe, maar je zou beter moeten weten; het is algemeen bekend dat dit soort reclamebedrijven zo veel mogelijk geld uit je proberen te peuteren.
ik denk trouwens wel dat je geld terug zou krijgen; je hebt immers betaald voor een 'levende' wallpaper en je kreeg deze niet/meer dan dat, waar je ook voor moest betalen. en dat mag niet, lijkt me.
ik zou het iig bij de KVK en dat soort dingen aankaarten, of Radar ofzo. wie weet krijg je nog wat terug, het valt altijd te proberen

04-11-09 01:25:07 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik waarschuw de mensen die zich bezighouden met het betalen voor ringtones etc. altijd voor dit soort dingen, ook omdat je ze vaak blijft betalen. Dit verhaal kende ik nog niet en als ik jou was zou ik dat verhaal zo vaak mogelijk herhalen op site's want het is ronduit schandalig. Een jong kind dat niet weet wat het fout heeft gedaan blijft dus waarschijnlijk betalen en durft het met een beetje pech niet eens aan zijn ouders te laten zien.

04-11-09 01:26:58 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wees dan ook niet zo dom om te smsen naar die bullshit. Wie er in stinkt, jammer maar helaas, men had wijzer kunnen zijn na alle commotie om dit soort diensten. En wie zegt van ja maar mijn kind, die is nog dommer, een kind heeft geen gsm nodig *(

04-11-09 02:39:56 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mocht je toch gesmst hebben en je krijgt zo'n reactie terug, kan je beter gelijk aangifte doen bij de politie;)

En wat Grumzz zegt radar bellen of zo;)

04-11-09 06:06:24 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Drop dit bericht eens bij www.trosradar.nl

> intrapt

een wallpaper kopen is een zakelijke
overeenkomst - dat iemand opgelicht
wordt betekend niet dat hij/zij
onbeschermd is omdat het wellicht
oplichting kan/moet/zal zijn.

Oplichting is strafbaar
we dienen de consument te
beschermen.


04-11-09 09:27:17 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@heraux: Zo is dag heraux maar helaas gaan ze er al van uit dat je van een paar euro geen werkt maakt en bovendien verwijst het naar een sexsite en dat maakt de drempel misschien wel hoger?

04-11-09 09:30:16 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Kristel - ja/nee

Generiek moeten SMSklanten worden beschermt
ook als deze stiekum naar een SEX-service verwijst.

De SMS dienst moet dat afleveren wat wordt aangeboden - niets anders.

We hebben RADAR
de ombudsman..
en de rijdende rechter..
de laatste heeft ook
een mobiel...


04-11-09 20:35:06 - Quote! - @Jacobs-Ronald
Jacobs-Ronald
Actief lid

WMRindex: 87
OTindex: 4
Wnplts: Diepenbeek
S
Hier nog eens met Jacobs Ronald uit Diepenbeek.Ik wil jullie allemaal bedanken voor deze voorlopige reacties.
Aan degene die mij maar dom vinden omdat ik erin getrapt ben,omdat dit soort bedrieglijke praktijken toch allang algemeen bekend zijn?Sorry,maar ik kende dit toevallig nog niet.
Ik heb in vroegere jaren wel al regelmatig een walpaper of ringtoon via de TV opgevraagd,en toen ging het wél altijd goed,dus,nu ook,dacht ik,niet dus.
Ja,nu weet ik méér,en dus ook beter.
En omdat ik nu meer en beter weet was het ook vooral mijn bedoeling andere mensen voor dit soort bedrieglijke praktijken te waarschuwen,en ja,dat zal ik mondeling en ook via verschillende sites blijven doen.
Ook aan alle anderen,dank u voor uw reacties.
Gr.Jacobs Ronald.


04-11-09 21:50:07 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
JR is niet dom, wel tikkeltje goedgelovig/naief :P

en das wat anders als dom :)

maar het is al wel vaker op tv geweest en er zijn kamervragen voor geweest, en daarom hebben we nu ook een halve pagina tekst waarop de voorwaarden staan en de mobieltjes waar het geschikt voor is, die niemand instaat is te lezen in de tijd dat de reclame erop is maar dat is dan weer niet belangrijk,

wat er wel in staat is dat het 4.50 kost (meestal, soms meer 8O ) voordat je kunt opzeggen....

maar belgacom TV, de naam doet mij vermoeden dat het niet Nederlands is en misschien is het dus neit verplicht dat de aanbieders van de wallpapers in belgie juridisch verplicht zijn die halve beeldschermvullende tekst in te voegen...

kweenie, of dat het complexer maakt :P

05-11-09 01:42:50 - Quote! - @amazing_idiot
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
@lentebriesje: een tikkeltje? 5 kilo bedoel je zeker?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven