hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 10:00 - 74419 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 [2] 3

Ikea

01-02-07 07:02:21
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@Twaggy; Je weet dat ik zelf ook in een winkel werk. Ik probeer altijd een praatje met klanten te maken (zij ook heel vaak met mij trouwens :S) Maar ik zie winkels waar het personeel echt onaardig tegen het personeel is...

Onze winkel staat ook bekend om zijn klantvriendelijkheid, er word bij ons echt op gelet. Krijg het ook op mijn kop als ik lelijk tegen klanten doe...

01-02-07 13:58:46
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
Ik heb niet gelijk gereageerd. Ik ken me zelf, is niet handig om daar vol emotie zo maar wat te gaan staan roepen. Op het moment dat ze zo boos tegen mij deed, heb ik haar wel gevraagd of ze dacht dat ik daar voor mijn lol met een bejaarde man in mijn handen over de leuning hing. Mijn vrouw heeft mij mee genomen om verdere escalatie te voor komen. Natuurlijk hebben we een e-mail gemaakt en deze voor de zekerheid ook nog esn gefaxt en op gestuurd. Nu maar afwachten dus ! 8)

01-02-07 19:06:40
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
het ikea beleid: make a chair and take a seat

klikkerdeklik

02-02-07 10:02:11
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
:) gisterenavond nog een telefoontje van IKEA gehad. Ze hadden mijn brief ontvangen. Ze vroegen mij of ik wist wie die bejaarde man was. Jammer genoeg is dat niet het geval. Ik zou nog deze week op een vervolg van deze zaak kunnen rekenen :) Ik ben iniedergeval blij dat IKEA de gang van zaken toch ook niet helemaal normaal vind en actie onderneemt. :ja:ja:ja

02-02-07 12:36:40
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote van Maaren:
:) gisterenavond nog een telefoontje van IKEA gehad. Ze hadden mijn brief ontvangen. Ze vroegen mij of ik wist wie die bejaarde man was. Jammer genoeg is dat niet het geval. Ik zou nog deze week op een vervolg van deze zaak kunnen rekenen :) Ik ben iniedergeval blij dat IKEA de gang van zaken toch ook niet helemaal normaal vind en actie onderneemt. :ja:ja:ja
Inderdaad, dat vind ik wel goed nieuws. Hou ons op de hoogte!

02-02-07 17:52:09
barrels2301
Senior lid

WMRindex: 56
OTindex: 940
Wnplts: Zwijndrech
Ik ben het er helemaal mee eens hoor...dit was inderdaad tamelijk raar gedrag van het winkelpersoneel.

Maar is het jullie eigenlijk ook wel eens opgevallen dat het winkelend publiek tegenwoordig heel vaak uitermate naar en onbeschoft is tegen winkelpersoneel?

02-02-07 19:31:08
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@barrels
Je dat is zeer zeker waar.
Ze behandelen je als slaafjes:nee

Ja, de mentaliteit gaat er wel op achteruit volgens mij..

03-02-07 09:55:52
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
Ik ben gisteren gebeld door de floor maneger van Ikea, en zij had maar een woord voor het gebeuren "schandalig "!!!. De gene die toen dienst hadden waren op dat moment niet aanwezig.Ik krijg nog feetback over wat er verder gaat gebeuren. Ik heb iniedergeval al wel een bloemetje gehad. :)

03-02-07 12:12:50
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
gelukkig eind goed algoed :D

03-02-07 17:31:14
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
:D aaahhh dat klinkt al weer stukken beter! #ok is je vertrouwen in Ikea een beetje hersteld nu?

03-02-07 20:25:59
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Dat is dan wel weer netjes. En ook goed dat je dat hier even laat weten

03-02-07 21:46:16
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Ik blijf het verschrikkelijk vinden om in een winkel het personeel netjes met 'u' aan te spreken en dan vervolgens een 'jij' terug te krijgen...

03-02-07 21:54:50
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
gelukkig maar datv er wel wat mee gebeurd!!!!

04-02-07 12:19:48
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ikea? Ikenee.

04-02-07 14:26:29
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ikea is altijd al massa gericht geweest en dus meestal niet klantvriendelijk... toch wel jammer

05-02-07 08:18:22
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@van Maaren; ben blij dat je zo'n superreactie hebt teruggekregen :)

Geeft weer een beetje vertrouwen in de mensheid

11-02-07 22:48:40
mr-mouse
Erelid


WMRindex: 1.265
OTindex: 81
S
Quote macfreak:
ikea is altijd al massa gericht geweest en dus meestal niet klantvriendelijk... toch wel jammer
Oké hier heb je een punt. Gedeelteljk ben ik het met je eens. Bij IKEA is het namelijk de regel dat de klanten hun spulletjes zelf moeten pakken. Uitzonderingen daarop zijn de spullen die in het centraal magazijn liggen. Klanten worden zoveel mogelijk vrijgelaten en het is niet de bedoeling om aktief producten te gaan verkopen. Als iemand een vraag heeft dan komt die persoon toch wel naar de medewerker. Hoe ik dit weet? Ik heb er ruim 5 jaar gewerkt.

14-02-07 10:59:51
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
De laatste reactie kwam dus van de Floor manager.
Zij heeft haar best gedaan om te achterhalen wie daar bij betrokken waren. de veiligheids mensen wisten wel dat ze de trap aan de gang hadden gezet, maar wisten niet meer door wie ze waren gebeld. Regelmatig worden ze gebeld om dit soort dingen te regelen. Er is dus niet duidelijk te krijgen wie er bij betrokken waren. Ze hebben ongeveer 300 personeelsleden en daar door is dus niet mogelijk om uit te vissen wie er van afwisten. Een algemene oproep heeft geen succes gehad. Ik ga uit van de integriteit van de Floor manager. Wel heb ik aan gegeven dat als dit soort dingen ongemerkt voor bij kunnen gaan er ergens iets in de communicatie scheef gaat.

De zaak is dus verder gesloten

14-02-07 15:43:10
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik ben blij dat ze je klacht toch serieus hebben aangepakt.

16-02-07 13:52:53
mr-mouse
Erelid


WMRindex: 1.265
OTindex: 81
S
Quote:
Ze hebben ongeveer 300 personeelsleden en daar door is dus niet mogelijk om uit te vissen wie er van afwisten. Een algemene oproep heeft geen succes gehad.
Hahaha de dader ligt op het kerkhof.
Wel goed van de FloorManager dat ze actie heeft ondernomen.

16-02-07 14:30:02
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Dat is dan redelijk netjes opgelost. Ik zou dat snouwende mormel eens de waarheid hebben gezegd:P

16-02-07 20:32:04
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ik ben blij dat er ook nog normale personeelsleden zijn... kan ik ook nog normaal winkelen zonder afgesnauwd te worden

19-02-07 16:16:15
kuntakinta
Senior lid

WMRindex: 139
OTindex: 5
Wnplts: space
ik hoop dat ikea aardig is voor de mensen(kinderen) die werken in het land van herkomst van de producten.

19-02-07 18:40:14
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote van Maaren:
Ze hebben ongeveer 300 personeelsleden en daar door is dus niet mogelijk om uit te vissen wie er van afwisten.

toch vind ik dit een beetje een zwak excuus, ze kunnen op de roosters zien wie op dat moment, op welke afdeling, in dienst waren. zo kunnen ze het aantal mogelijk betrokkenen terugbrengen tot een handjevol mensen, en deze even per persoon vragen of ze iets van het voorval weten. maar goed, zo'n floormanager zal wel meer aan z'n hoofd hebben. ze hebben jou iig serieus genomen.
Verder ben ik het helemaal met kuntakinta eens. Ikea schijnt wat dat betreft een twijfelachtige reputatie te hebben, maar ik weet niet wat er van waar is.

25-02-07 20:12:41
mr-mouse
Erelid


WMRindex: 1.265
OTindex: 81
S
Quote kuntakinta:
ik hoop dat ikea aardig is voor de mensen(kinderen) die werken in het land van herkomst van de producten.
Quote chica:
Ikea schijnt wat dat betreft een twijfelachtige reputatie te hebben, maar ik weet niet wat er van waar is.
In principe is Ikea tegen kinderarbeid en zullen ze er alles aan doen om dit ook te voorkomen. Er is mij als oud werknemer van Ikea verteld dat er regelmatig controles op worden gehouden en als er misstanden zijn worden deze mensen er ook op aangespoken. Ikea zorgt er over het algemeen voor dat kinderarbeid uitgebannen wordt door in de betreffende gebieden scholen e.d. op te richten en ziet er dus op toe dat die kinderen ook daadwerkelijk naar school toegaan en niet in de fabrieken blijven hangen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven