hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2 3

Ikea

31-01-07 10:23:22
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
Afgelopen dinsdag 30 januari was ik samen met mijn vrouw bij Ikea om een bureau te zoeken.
Nadat wij een bureau uitgezocht hadden, zijn wij rond 12.00 uur naar de roltrap gelopen naar de uitgang.
Bij de roltrap aangekomen zag mijn vrouw een bejaarde man bij de rolband voor de karretjes meelopen door de klapdeurtjes en riep tegen mij hou die man eens tegen dat gaat niet zo!!
De man echter was al door de poortje en keek beduusd naar de band waar hij dus niet bij kon staan. Hij probeerde vervolgens wanhopig zoekend naar enig houvast over de rollende leuning van de roltrap te klimmen wat, zoals u zult begrijpen op die leeftijd niet echt meer lukt. Ik hield de man vast zodat hij niet verder naar beneden rolde en zette de band voor de karren stil en zei tegen mijn vrouw de roltrap ook stil te zetten, zodat ik de man eroverheen kon helpen. Zij deed dat en op dat moment kwam een medewerkster naar ons toelopen die mij toesnauwde: “Meneer wilt u dat NIET meer doen???“
Ik probeerde de situatie uit te leggen wat resulteerde in een geïrriteerde blik en zij begon acuut te bellen naar mensen die de roltrap weer in werking konden zetten. Dit was klaarblijkelijk voor uw medewerkster belangrijker dan informeren en luisteren naar wat er aan de hand was

Ik ben er niet op uit als levensredder te worden neergezet. Maar om als lastige klant te worden behandeld die met zijn fikken aan de knopjes heeft gezeten vind ik weer het andere uiterste !

Zoals u zult begrijpen was de bejaarde man, net als wij, erg geschrokken was, maar er kwam geen vriendelijk of geruststellend woord over haar lippen (of van de andere medewerkers die er inmiddels bij stonden).

De man werd intussen als een klein, lastig en dom kind door haar nogal snauwerig gedirigeerd naar de lift, zoals ook mensen die aan waren komen lopen met karren. De beveiliging kwam erbij en de trap werd weer op gang gezet. Ook de beveiliging vroeg niet naar de reden waarom of dat de trap was stil gezet

Beneden aangekomen stonden de man en zijn vrouw nog even bij te komen en we hebben even een praatje gemaakt. Maar van het personeel kwam dus helemaal niks.

Aangezien ik bij Ikea eigenlijk altijd goede ervaringen met het personeel heb, was dit echt een koude douche.

Dit wilde ik dus even bij u kwijt, temeer wij thuis aangekomen niet het door ons beoogde bureau bij ons hadden, en er eigenlijk best wel van geschrokken waren

31-01-07 11:52:03
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Tegenwoordig is winkelpersoneel idd niet meer zoals ze geweest zijn 8O

31-01-07 11:55:01
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Ja, het peroneel wordt er niet beter op:nee

31-01-07 12:01:08
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
ik ben zeer vriendelijk aan de kassa hoor :(

31-01-07 12:03:46
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
werk jij bij Ikea in groningen ??

31-01-07 12:05:53
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
nee...niet dat ik weet

31-01-07 12:11:13
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
sja, dan zal je er ook geen last van hebben toch :P

31-01-07 12:33:47
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Eeen goede daad van Maaren, I respect that. Misschien kun je een klacht indienen bij het hoofdbureau van IKEA, want dit is echt niet normaal.. Hier kunnen gewoon mensen zwaar gewond door raken!

31-01-07 12:40:11
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ik ben het wel met Tovenaar eens. Je moet zeker even naar het hoofdkantoor bellen. Ik weet zeker dat zij daar een melding over maken bij het des betreffende filiaal.

31-01-07 13:35:26
Deanne
Lid

WMRindex: 49
OTindex: 36
S
Daar kun je het klachtenformulier van Ikea voor gebruiken. Dit gaat naar het vestigingshoofd van de betreffende Ikea, en deze spreekt de medewerker(s) erop aan. Heb zelf ook een dergelijke situatie mee gemaakt op de afdeling Stoffen. Ik kreeg een brief thuisgestuurd met een verontschuldiging voor het gedrag, en een cadeaupas van 7,50 euro.

31-01-07 14:22:18
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote puppy:
Tegenwoordig is winkelpersoneel idd niet meer zoals ze geweest zijn 8O
Quote Blend:
Ja, het peroneel wordt er niet beter op:nee


:[ jullie scheren nu al het winkel personeel over 1 kam en dat doet mij verdriet. ik werk ook in een winkel en ik ben altijd beleeft tenzij ik me la eruit haal om te tellen dan mag ik niet eens stil staan om te praten

31-01-07 14:55:15
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@twagyy
ik heb 4 jaar gewerkt bij een warenhuis, dus heb wel een beetje ervaring ermee. Ik moet zeggen dat ik ook altijd probeerde om aardig te zijn, maar ik zag ook om me heen (ook in andere winkels) dat het niet vanzelfsprekend is.

31-01-07 15:10:08
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
Ik kom het wel voor mijn gevoel steeds vaker tegen dat ik in een winkel steeds vaker als iemand word gezien die geen vragen moet stellen. Als je aan een kassa staat word er vaak van je verwacht dat je afrekend en opzout, want er staan nog meer klanten achter je. Ik begrijp dat je niet uren kunt staan praten. En ik moet toegeven, ook erg mij wel aan mensne die uitgebreid gaan staan praten en in pakken aan een kassa. Maar ik denk dat er ook een tussenweg is, door werken zonder dat je een oponthoud forceert.

31-01-07 15:14:31
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Sommig winkelpersoneel neemt niet meer de tijd om met klanten te communiceren, dat is jammer.

Het nadeel is, dat veel grote winkelketens het verbieden om nog met klanten te praten, want dat kost tijd, en tijd is geld.

31-01-07 15:18:38
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
maar tijd leverd ook wat op!

31-01-07 15:22:13
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Quote van Maaren:
maar tijd leverd ook wat op!


Mee eens

31-01-07 16:20:34
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Ik ging ook altijd een praatje maken met klanten als ze me iets vroegen. Kreeg vaak compimentens cq. verbaasde blikken van klanten dat ze aandacht kregen.

Nou is dat opzich leuk als je dat krijgt, maar ook slecht. Omdat het wil zeggen dat ze het niet gewend zijn.

31-01-07 17:13:01
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
dit is belachelijk... gewoon een klacht indienen tegen die lui... als je iemand probeerd te helpen hoef je niet zo afgekaft te worden... heel dapper dat je ze niet eens heb gezegt waar het op staat(serieus, niet sarcastisch)... ik zou allang tegen ze uitgevallen zijn

31-01-07 17:15:33
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
maar ik blijf altijd lief achter de kassa (a)

31-01-07 20:59:54
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Het was me nooit opgevallen, maar nu ik in Latijns Amerika woon is het me duidelijk geworden dat de service in winkels en restauurants e.d. in Nederland in het algemeen vrij slecht is. Het is hier namelijk veel beter (was dat maar met alles zo hier).

31-01-07 21:47:52
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ben het eens met tovenaar; dien een klacht in in elk geval.
Verder sluit ik me bij jullie aan dat de service vaak beroerd is tegenwoordig.
Mede daarom krijgen we bij Mediamarkt tegenwoordig verkoop trainingen, om te leren hoe je met klanten omgaat en hoe je goed verkoopt.
Dit is pas sinds een half jaar ingevoerd, en Mediamarkt Amsterdam is tot nu toe nog steeds de enige die dit doet!
Ik mis het "goeiemiddag" en het "fijn weekend" en in December het "fijne feestdagen" van het winkelpersoneel. Juist daarom doe ik heel bewust dus wel vriendelijk tegen elke klant en zeg iedereen die onze afdeling opkomt /verlaat vriendelijk goeiedag!


31-01-07 22:28:27
raoul 2
Senior lid

WMRindex: 286
OTindex: 15
Wnplts: Gouda
S
:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja

31-01-07 22:33:11
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote raoul 2:
:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja


why?? deze reactie?

01-02-07 00:41:36
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Quote raoul 2:
:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja:nee:ja
als je hier lang naar kijkt dan ga je ook zo zitten knikken :P

01-02-07 00:47:46
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Woon sinds juni 2006 in een dorp, weet niet wat me overkomt. Iedereen is vriendelijk het winkelpersoneel en de bewoners. Bij de bakker wordt er gezellig een praatje gemaakt. Als het rustig is door het bakkersmeisje, bij drukte de klanten onderling.
Eerst had ik zoiets van, dit hoeft voor mij niet zo, maar ben er nu achter dat het je goed doet.
Vriendelijkheid kost geen geld.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven