draadlose router.... |
nietmeer
|
Ik had vandaag een klant die mij belde en het volgende zij... Quote:
ik heb de router geinstalleerd en hij deed het dus ik heb hem losgekoppelt en in de meterkast gehangen... maar nu heb ik geen internet, ik kan hem niet een zien vanaf de computer
blijkt dat die knakker de adsl, power en netwerk kabel eraf heeft gehaalt en gewoon de losse router (dus zonder kabels) in de meterkast heeft gehangen En hij verwachte dat het nog ging werken ook....zucht en dan ook nog roepen" maar hij toch draadloos ?" Ik kan het me nog begrijpen als iemand het van de telefoonkabel afkoppelt en verwacht dat het werkt... maar zonder enige kabel en zonder stroom, das pas echt erg ! oh, oh, oh, echt waar die klanten van ons.... |
|
|
gwcbakker Oudgediende
WMRindex: 7.126 OTindex: 2.741
|
Ze noemen het ook niet voor niets "waardeloze" LAN! |
|
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
euver den topic titel is het nou draadlo se of draadlo ze je brengt me aan het twijfelen maar is het niet met een z? |
|
|
nietmeer
|
Quote lentebriesje: euver den topic titel is het nou draadlo se of draadlo ze je brengt me aan het twijfelen maar is het niet met een z? @lentebriesje zucht..... |
|
|
Lamp Erelid
WMRindex: 705 OTindex: 1.901 S |
Hahaha dat is echt belachelijk |
|
|
nietmeer
|
lente, jij weet zelfs een gefrustreerde dennis nog op te frustreren!!! |
|
|
Mother_Gooz Lid WMRindex: 47 OTindex: 1 Wnplts: Barneveld S |
hahaha ik werk ook op een helpdesk, en ik dacht dat ik domme vragen kreeg!! Maar dit is werkelijk het toppunt |
|
|
nietmeer
|
de is al wat ouder maar blijft ook leuk.... klant: krijg me computer niet aan... Ik: ok, ander stopcontact geprobeert ? klant: natuurlijk... Ik: kunt u mij dan het serienummer voorlezen ? klant: nee het is hier te donker....het licht doet het niet... ik: licht doet het niet ? hoezo? klant: er is hier een stroomstoring op dit moment, ik wou even online om te checken wanneer dit opgelost gaat worden.... ooooh, ik heb toen 10 minuten dubbel gelegen, en het werd de klant van de maand |
|
|
nietmeer
|
hilarisch dat soort mensen! Hoewel ik toch vaak ook wel zot wordt van die helpdeskmedewerker die me voor de zoveelste keer vraagt even 30 seconden het stroom van mijn router af te halen... |
|
|
Jboog Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 256 Wnplts: roosendaal
|
Quote BadVibes: hilarisch dat soort mensen! Hoewel ik toch vaak ook wel zot wordt van die helpdeskmedewerker die me voor de zoveelste keer vraagt even 30 seconden het stroom van mijn router af te halen... is meestal wel de oplossing.. |
|
|
nietmeer
|
ja, op een been huppelen in de meterkast met je linkerhand op je rechteroog onder het uitroepen van OEH OEH OEH ook volgens mij.... Het werkt wel steeds als ze me vragen dat te doen |
|
|
Jboog Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 256 Wnplts: roosendaal
|
Quote BadVibes: ja, op een been huppelen in de meterkast met je linkerhand op je rechteroog onder het uitroepen van OEH OEH OEH ook volgens mij.... Het werkt wel steeds als ze me vragen dat te doen Als je geen internet hebt kan dat 3 oorzaken hebben. Of internet lag er tijdelijk uit, je router is dan de weg kwijt. Een stroomstoring, ook dan is je router de weg kwijt. Je hebt nog steeds geen internet om dat de halve stad er op dat moment last van heeft (lees, er is een kabel stuk getrokken bij graafwerkzaamheden). In de bovenste twee gevallen voolstaat meestal: Eerst stroom van het modem af, dan van het router. Vervolgens je modem weer stroom geven en daarna je router ook... |
|
|
nietmeer
|
had er net weer zo een....hij belt de computer afdeling en vraagt mij.. "er was geen optie voor scheerapparaten in het menu ?, hoe komt dat ?" Ik weet wel hoe het komt.... Ons computer nummber is een lokaal nummber en de helpdesk voor huishoudelijk en verzorgings apparattuur is een 0900 nummber |
|
|
nietmeer
|
ha! da's inderdaad lastig. Ik heb op kantoor wel eens het nr. van Unive gehad.. dan belden mensen met allemaal vragen over hun verzekering We hebben snel een ander eindcijfer aangevraagd, werden er GEK van |
|
|
gwcbakker Oudgediende
WMRindex: 7.126 OTindex: 2.741
|
@Mother_Gooz: Zo heb ik ooit meegemaakt dat m'n collegahelpdesker aan een klant vroeg: "Wat ziet u als u achter uw PC gaat zitten?", waarop de klant antwoordde: "Allemaal draden!" Probeer je daar dan maar uit te lullen, zonder de klant (= koning) voor z'n hoofd te stoten! |
|
|
nietmeer
|
Quote gwcbakker: @Mother_Gooz: Zo heb ik ooit meegemaakt dat m'n collegahelpdesker aan een klant vroeg: "Wat ziet u als u achter uw PC gaat zitten?", waarop de klant antwoordde: "Allemaal draden!" Probeer je daar dan maar uit te lullen, zonder de klant (= koning) voor z'n hoofd te stoten! Makkelijk Meneer u kunt het apparaat gratis bij uw dealer retouneren met de volgende code.... ID EEN NUL NUL T |
|
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
Quote BadVibes: lente, jij weet zelfs een gefrustreerde dennis nog op te frustreren!!! het is een gave --- gelukkig hebben we helpdesks... zeg alarmeren jullie dan ook hulpdiensten dat er een gek rondloopt? achterlijkheid is een ziekte moet je weten erfelijke ziekte, gaat van vader/moeder over op zoon/dochter |
|
|
de Mexicaan Oudgediende
WMRindex: 3.266 OTindex: 3.691
|
Leuk verhaal. Maar op zich goed geredeneerd van de klant: is het nu een wireless of niet..... |
|
|
Tommy_hol Senior lid WMRindex: 257 OTindex: 22 Wnplts: Winsum
|
Dit soort dingen kom ik inderdaad ook dagelijks tegen. Vooral die met "maar de router is toch draadloos" komt erg vaak voor.
|
|
|
Createurdupain Lid WMRindex: 24 OTindex: 2 S |
Niet van mezelf maar toch de moeite waard om te vermelden:
Klant belt helpdeks met de mededeling dat haar printer alle kleuren wil printen behalve geel. We hebben de hele rataplan doorgelopen (kabels stroom uit/aan zetten) Niets hielp. Uiteindelijk maar gezegd dat ze de bewuste printer maar op moest sturen. Vraag van klant "Zal ik dan ook maar een paar velletjes geel papier erbij doen waar ik altijd op print?" |
|
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
Quote Tuxmaniac: de is al wat ouder maar blijft ook leuk.... klant: krijg me computer niet aan... Ik: ok, ander stopcontact geprobeert ? klant: natuurlijk... Ik: kunt u mij dan het serienummer voorlezen ? klant: nee het is hier te donker....het licht doet het niet... ik: licht doet het niet ? hoezo? klant: er is hier een stroomstoring op dit moment, ik wou even online om te checken wanneer dit opgelost gaat worden.... ooooh, ik heb toen 10 minuten dubbel gelegen, en het werd de klant van de maand is ook zo'n irc gesprek met een helpdeskmedewerker en zijn vriend. die helpdeskmedewerker die had een klant, in zo'n zelfde situatie, uiteindelijk zei hij: oh well.. this is really serouis! klant: well what should I do? mederwerker: now follow me closely: unplug the powercords, mouse, keyboard, everything. put all the stuff back in to the box in which the computer came. take the box and the recite of the pc back to the store, and say you're to fucking stupid to own a computer! |
|
|
eehbiertje Senior lid WMRindex: 909 OTindex: 51 Wnplts: westerlee T |
|
|
|