hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-4 18:00 - 74411 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1] 2

Minimeet & bier proeven

30-01-15 22:03:01
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Beste allemaal,

Jullie hebben wellicht mijn blogje gezien waarin ik interesse peilde om een bierproeverij-meeting te houden bij Brouwerij de Molen in Bodegraven, bij Gouda.

Er waren tenminste twee mensen geïnteresseerd, @lepeltjes en botte bijl.

Ik heb verder nog niks gedaan met dat idee omdat ik meestal een nogal onvoorspelbare agenda heb... maar ik denk dat we er wel uit kunnen komen.

Ze zijn alle dagen behalve maandag vanaf 12:00 geopend. De winkel sluit om 17:00, het proeflokaal heeft geen eindtijd. Zie deze pdf voor meer info over hun proeflokaal en winkel. De brouwerij is op loopafstand van treinstation Bodegraven.

Een paar aandachtspunten:

- Mocht je geïnteresseerd zijn, laat het dan hier weten (of stuur een priveberichtje als je verlegen bent).
- Het originele idee was dat dit specifiek voor bierliefhebbers is. Wat mij betreft mag je ook gewoon voor de gezelligheid komen. Ze hebben er vast ook wel colaatjes. :)

Ik stel voor het op een zondag te doen, bijv. in de tweede helft van februari of in maart. Op andere dagen verschilt het namelijk per week of ik tijd heb of niet. Mochten je willen komen, maar groot bezwaar hebben tegen zondag, laat dat alsjeblieft weten, we kunnen altijd op zoek gaan naar een andere dag.

Ik wil graag eerst nog even goed interesse peilen en zien of er opmerkingen langskomen over data en andere praktische zaken. Dan kunnen we daarna een datum gaan prikken.

Laatste edit 30-01-2015 22:03

31-01-15 12:28:31
nietmeer
Klinkt erg leuk, jammer dat ik zelf niet kan.

Hoe groot moet de groep eigenlijk zijn?

31-01-15 16:58:17
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
ik zal er niet speciaal voor uit Zweden komen, maar als ik op tijd een datum heb, en ook nog in NL ben, dan doe ik mijn best om mee te doen....
station Bodegraven moet per OV te bereiken zijn (i.v.m terugreis), maar een andere praktische vraag is, hoeveel geld moet ik voor zoiets reserveren 8O
pinnen van mijn Zweedse bank (buiten de Eurozone) gaat vaak niet, dus ik moet het contant mee brengen :$

als je een datum hebt, mail mij dan a.u.b meteen, mogelijk kan ik er een draai aan geven, ik wil graag meedoen :ja

31-01-15 17:30:27
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Alev: Als je daar een rondleiding wil moet je reserveren en met 15 zijn ofzo. Maar dat gaan we niet halen. Als je gewoon in hun winkel wat wil kopen of in hun café wat wil drinken kun je gewoon binnenlopen, ook zonder groep.

@botte bijl: Qua kosten, tja dat verschilt nogal. Als je in de winkel kijkt, veel biertjes zijn 2 euro per flesje (en volgens mij biedt het café grotendeels ook uit fles aan), maar de speciale zijn 5 euro of soms nog wel meer... en dat zijn natuurlijk de lekkerste.

En dan nog een hapje erbij misschien?

31-01-15 20:28:33
Judywesl
Erelid


WMRindex: 643
OTindex: 5.968
Ik zit met het probleem dat ik bier ontzettend vies vind :P

31-01-15 22:06:14
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.398
Ik lust bier :):)
En bodegraven is te bereizen vanuit het Arnhemse :)

Alleen heb ik mijn rooster voor maart nog niet :( dus heb nog geen idee of ik kan :(

Als er een datum is kan ik een en ander nagaan/kijken of mijn collega's vragen om diensten te ruilen.

Dus ik wacht op een datum :ja

01-02-15 02:10:38
lepeltjes
Oudgediende


WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
Hapt! Heb denk meer vrije tijd als jij dus .... gooi een datum in de groep en voor mij is zondag ook geen probleem hoor.

01-02-15 02:15:38
zotteopa
Senior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1.169
S
Het zuip-uitje

helaas kan ik geen langere tijd van huis af
anders kwam ik wel

01-02-15 07:31:53
nietmeer
Misschien is het handig als er een poll wordt gemaakt met data.

01-02-15 12:21:11
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Alev: Dat ga ik zeker doen. Ik wilde eerst even algemeen peilen of mensen interesse hadden enzo.

Ik maak binnen een paar dagen een poll. :)

03-02-15 18:37:53
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
DATUM KIEZEN

Ik heb even wat data gekozen waarop ik kan. Ik wil alle geïnteresseerden vragen om op Datumprikker te laten weten wanneer je kunt en wilt. Zo komen we er achter of een datum is waarop iedereen kan.

Als je gewoon de stappen volgt krijg je een linkje in je mail met een pagina waar je kunt aanklikken wanneer je kan.

Geef daar alsjeblieft je WMR-naam op. Enerzijds zodat ik weet wie je bent, en anderzijds omdat je naam op die pagina te zien is door iedereen die zich inschrijft, dus daar wil je misschien niet je werkelijke naam voor gebruiken.

Laatste edit 03-02-2015 18:39

04-02-15 08:43:08
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik kan maar 1 datum zoals het er nu naar uit ziet :-( Maar ik kijk het wel even aan :P

04-02-15 09:35:05
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
@lepeltjes: @Beereekhoorn: @botte bijl: Vullen jullie de datumprikker ook even in? :)

04-02-15 19:40:56
nietmeer
Ik, @Kolleke hoop ook te kunnen komen, mét @TonK :D

Ik lust geen bier, maar ook geen cola (A)
En nu?? :P

04-02-15 20:07:36
nietmeer
sorry ik had verkeerd gepost hahaha

Laatste edit 04-02-2015 20:15

04-02-15 20:36:49
nietmeer
Geen nood mijn lief (Kolleke), ik neem jouw portie wel.
Geen nood Judywesl, ik neem jouw portie wel.

Op mijn kosten krijgen jullie volop karnemelk en haring met satesaus.
Lief he? :)

05-02-15 01:02:44
lepeltjes
Oudgediende


WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
Kan alle gekozen data maar kan de datumprikker niet invullen omdat ik niet op mijn email kom omdat ik weiger om mijn tel.nr te geven om hem weer te activeren. :P

05-02-15 13:04:59
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.398
Ga morgen even kijken met mijn agenda heb nog een open afspraak met mijn zoon :) die gaat wel voor :ja.

Dus plan maar wat dan probeer ik die datum open t houden (zo is het voor mij makkelijker)

06-02-15 16:39:59
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Oke allemaal,

Oftewel,
@Kolleke, @botte bijl, @Beereekhoorn: @lepeltjes, @yes_my_dear, @TonK, @Judywesl, @Mamsie, @Ronnymij ...

Iedereen kan oftewel alle dagen oftewel zegt 'kijk maar aan'... behalve YMD die alleen op 22 maart kan.

Nou, dat is duidelijk dan. Bij deze zet ik de minimeet op 22 maart. Ik stel voor om rond 14:00 af te spreken op Station Bodegraven. We lopen vanaf daar naar de brouwerij.

Laat even weten of je komt, dan weten we of we op je moeten wachten.

- Als je me even een mailtje/priveberichtje stuurt dan kunnen we telefoonnummers ofzo uitwisselen. Handig als je reis faalt en je wil laten weten waar je blijft.

06-02-15 17:25:08
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.588
OTindex: 94.502
22 maart, dat is in principe prima. Tenzij het erg slecht weer is, dan is het op de brommer niet haalbaar.
Maar als het een keer mooi weer is ga ik de route alvast verkennen.
Het lijkt me heel erg leuk!

06-02-15 18:55:42
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.588
OTindex: 94.502
En ik hoop dat er nog veel meer gezellige mensen komen!

06-02-15 19:36:23
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
@Mamsie: Nou, ik ben de gezelligste figuur op WMR. :P

06-02-15 20:44:36
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.588
OTindex: 94.502
@Kooldioxide: Reden te meer voor mij om te komen! :ja
Leuk om je dan te ontmoeten!

Laatste edit 06-02-2015 20:45

21-02-15 18:59:59
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Dames en heren,

Over iets meer dan een maand is het alweer tijd voor onze bierproef-minimeet.

Het is op zondag 22 maart, we spreken af op Station Bodegraven om 14:00 en gaan daarna met zijn allen naar Brouwerij de Molen.

Veel mensen hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn, maar ik heb na het prikken van de datum eigenlijk nog maar één bevestiging gezien (van @Mamsie). Dus laat alsjeblieft nog weten of je komt. En als je wilt voorkomen dat we elkaar mislopen, stuur me dan even een PM/mailtje om telefoonnummers uit te wisselen.

----

Ik heb verder heel goed nieuws: de brouwerij heeft zijn nieuwe site online staan, met een mooi en duidelijk overzicht van hun eigen bieren.

Bieroverzicht

Het is nog wel in het Engels, dus ik zal een paar voorbeelden eruit vissen en in het Nederlands vertalen voor jullie:

Quote:
Bommen & Granaten is ons sterkste bier. Zoet, veel rijp fruit, veel mout, een zachte bitterheid die alles in balans houdt.

Quote:
Hel & Verdoemenis barst van de smaken. Bitter, geroosterd, chocola en koffie. Allemaal keer twee. Daarom is het ons belangrijkste bier en bestverkopende Imperial Stout.

Quote:
Lief & Leed laat je waarschijnlijk achterover slaan. Behalve als je zure bieren zoals Kriek of Vlaams Oud Bruin gewend bent. Erg scherp, met veel fruit zoals rode bessen en zure kersen. Een delicatesse voor de avonturiers.

Quote:
Rook & Vuur is een subtiele balans tussen rook, chocolade, en chilipepers. Hoewel het een complex biertje is, is het verbazingwekkend makkelijk te drinken. Probeer dit biertje eens bij een stukje jonge Goudse kaas en verwen jezelf.


En dat is maar een kleine greep uit alle bieren die ze brouwen. Ik krijg in elk geval nu al zin, ik hoop jullie ook.

Dus nogmaals: Laat weten of je komt!

(Ik plaats dit bericht ook op mijn blog.)

Laatste edit 21-02-2015 19:10

10-03-15 16:28:34
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik had heel graag willen komen, en ik kon de 22e ook, maar ben vorige week ziek geweest, en via het uzb betekent dat dus wachtdagen en daarna een percentage....

Ik heb dus ff geen geld om te komen :(:(:(

Erg jammer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven