hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 139 140 141 [142] 143 144 145 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

31-08-13 08:52:06
nietmeer
Omabep *)
Ik ben wel wat jonger, maar ben ook vaak geslagen. Kon dan hele nachten niet slapen door mijn gezwollen gezicht.
Het was mijn broer die ervoor zorgde. Vader raakte overstuur en dan was het mijn schuld, zei mijn broer. Op een gegeven moment had mijn vader mijn broer de opdracht te geven een mes bij zich te dragen en mij te steken "als zij wat foute doet".
Nu mogen ze mij niet meer aanraken, maar de stemming en de druk is hetzelfde. Elke dag maken ze hun haat duidelijk. Dat noemt de instelling "Normaal, want broers en zussen plagen elkaar nou eenmaal."

31-08-13 09:16:30
nietmeer
@omabep & Alev

Jezus, wat een verhalen en wat een ellende moet dat voor jullie geweest zijn! :( Nee, zo ik zei, mijn vader was streng en hij zag er geen punt in om je een klets te verkopen, maar wat jullie vertellen is vele malen erger! Mijn vader was een joch van 10 toen hij aan het einde van WO II met een granaat speelde, deze ontplofte en mijn vader verloor twee vingers... Toen hij thuis kwam met zijn hand dik in het verband kreeg hij een verschrikkelijk pak slaag van zijn vader omdat hij onvoorzichtig was geweest! :r

Toen ik wat ouder was begreep ik wel waarom hij zo streng was voor ons, maar zo gezegd, in het licht van wat hemzelf overkomen was, was het zeer begrijpelijk.

@omabep: Is het ooit nog wat geworden tussen jou en je vader? Of heb je zodra je de kans schoon zag jezelf onttrokken aan het ouderlijk gezag en je eigen weg gevolgd? Zou ik goed kunnen begrijpen! :ja

Alev: Ik heb één zus en twee broers, allemaal zijn we gek op onze zus! Dát is normaal! Niet dat wat tegen jou gezegd wordt! Veel sterkte, en dat meen ik oprecht! Ook jij zal w.s. zo snel mogelijk zelfstandig gaan wonen denk ik, en hoop ik..

31-08-13 09:17:46
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
@ledi: en op het internaat was ik ook niet veilig maar wel veiliger. Daar konden ze me niet misbruiken, maar nonnen hebben andere mishandelingen. Dus het was te berijpen dat de andere kinderen weg wilden en ik niet.

Alev: Ik leef met je mee, je hebt het ook moeilijk, zeker als vrouw zijnde in jullie cultuur. Het is te erg voor woorden dat je ouders hun zoon zo'n opdracht kunnen geven.

Zo zie je maar er zijn er is nog genoeg werk aan de winkel om dit gedrag eruit te krijgen. Het is namelijk niet nodig en dan ben ik juist blij dat ook een corrigerende tik als mishandeling wordt aangeduid, niet omdat ik er zo zwaar op tegen ben, maar om de mishandelingen te stoppen die hier niet mee te maken hebben.

31-08-13 09:39:54
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
SamuiAxe: Ik heb (met mijn stomme kop) nog jaren geprobeerd om op goede voet te komen, maar dat eindigde altijd in huilbuien. Op de begrafenis van mijn broer na, (ook die heeft hij de vroegtijdige dood ingejaagd) heb ik hem de laatste vijf jaar van zijn leven dan ook meer gezien. Ik heb geen woord met hem gewisseld en heb hem ook niet gecondoleerd.

Mijn leven is verziekt door hem en het internaat. Ik durf niks meer en heb weinig vertrouwen in wat ik kan, terwijl ik HBO heb en dus best wat in mijn mars zou kunnen hebben. Ik onderneem niks totdat een ander me iets vraagt, dit is een behoorlijke belemmering waar ik nog steeds probeer vanaf te komen.

31-08-13 09:51:27
nietmeer
@omabep: Triest, anders kan ik het niet zeggen.. Dat zo'n klootzak het in zich kan hebben om andermans leven, nota bene zijn eigen kinderen, het leven zo zuur te maken is voor mij haast ondenkbaar! Zo je weet heeft mijn jongste zoon op 28 jarige leeftijd zelfmoord gepleegd... Ondanks dat hij door zijn verslavingsgedrag zowat letterlijk een nagel aan mijn doodskist is geweest én een hele grote bijdrage heeft geleverd aan mijn echtscheiding ben ik maandenlang overstuur geweest van zijn dood. Nu, bijna twee jaar later heb ik nog steeds verdriet om hem..

Je kinderen, daar hou je bijna onvoorwaardelijk van en zijn je het meest dierbaar. Ouders die hun kinderen mishandelen sporen niet :nee Daar zit een kortsluiting in de hersenen, dat kan niet anders! Doodzonde dat je er zolang nog zoveel last van hebt :( Maar je weet het, op WMR heb je vrienden die heel veel om je geven! :ja *)

31-08-13 10:03:47
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.663
OTindex: 28.417
@omabep: SamuiAxe: Het trieste is dat dit soort gedrag, kinder- en vrouwenmishandeling, niet zelden wordt "doorgegeven" aan de volgende generatie.
Als @omabep: dat patroon heeft weten te doorbreken is dat hoe dan ook een prestatie en een belangrijke dienst aan de samenleving. #ok

31-08-13 10:03:50
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
SamuiAxe: *) Ook jij hebt het niet makkelijk hoor. Of het nu een ding is of meerdere dat je is overkomen, je moet zien te verwerken en allemaal op je eigen manier. *)
En ja, ik geef zoveel om mijn eigen kinderen dat het gewoon pijn doet, raar hè. daarom begrijp ik zulke mensen ook niet, het is zoveel leuker als men om elkaar geeft en niet in angst hoeft te zitten of je niks zal overkomen of zoiets.

Zo ik ga er nu vandoor voor vandaag, ik heb twee verjaardagen en een visite, dus druk druk druk. :P

31-08-13 10:09:51
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
@Emmo: Wij hebben geen van allen dit gedrag doorgegeven gelukkig. We zijn heel beschermend, te beschermend kan je wel zeggen en we zijn allemaal wel depressief en ik ben de enige die in behandeling is gegaan omdat ik ingestort ben op een bepaald moment. Daar heeft mijn dochter toen voor gezorgd en zij wist toen nog niks van mijn verleden, dit weten ze pas sinds 3 jaar of zo, toen heb ik ze alles (bijna) vertelt.

Zo en nu ga ik er echt vandoor, Groetjes *)

31-08-13 10:10:02
nietmeer
@omabep: Heel veel plezier lieverd! *) Zie je misschien vanavond nog, als je niet té dronken bent :D

31-08-13 10:16:58
nietmeer
@omabep: Zeven minuten later.... Nou, gá dan! _O-

Laatste edit 31-08-2013 10:17

31-08-13 16:39:11
nietmeer
Ik heb twee broers en één zusje. Allemaal zijn ze tegen mij. Op mijn deur slaan, mijn spullen pikken en slopen, elke dag flink uitschelden.
Ik kan het aan. Maar mijn vogels niet. Aan mij mogen ze niet zitten, dus dan maar mijn vogels. Poot vastklemmen, deo in de oog spuiten, nagellak erop gooien, elke dag opjagen.

De vogels doen nu een noodkrijs wanneer één van de etters mijn kamer binnen komen, zodat ik er snel bij kan zijn.

31-08-13 22:48:49
nietmeer
Alev: doe je vogels de deur uit zodat die dieren tenminste het leed word bespaard:ja

31-08-13 22:50:57
nietmeer
Taz: Mag ik zelf bepalen wat ik doe met het enige vreugde in het hele huis waar ik een band mee heb? Dankuwel.

31-08-13 22:59:12
nietmeer
Alev: Tuurlijk mag jij dat, Als jij het leuk vind dat jouw vogels allerlei dierenleed word aangedaan.8O Ik vind het alleen zielig voor die beesten.
Of ga ergens anders wonen met je vogels zodat ze er niet bij kunnen. En kan dat niet dan getuigt dat niet van enig dierenliefde als je dat toe laat dat ze überhaupt bij je vogels kunnen komen. Zet dan een slot op je deur of iets.

Laatste edit 31-08-2013 22:59

31-08-13 23:01:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@steun Alev - zorg voor een eigen kamer met de vogels - eindelijk Vrij !

31-08-13 23:05:05
nietmeer
Taz: Tuurlijk, betaal jij dan even een huis voor mij met alle meubels erin, alle huur en boodschappen?
Ik heb al een slot op mijn deur, die ik altijd probeer dicht te doen. Als ik even vijf minuten wat ga pakken, is het vervelend om die deur dicht te gaan doen. Voor vijf minuten. Zij pakken elke kans die er is.
Als je de situatie niet precies weet, houd dan gewoon je mond.

Ik zorg ervoor dat mijn vogels zo goed mogelijk kunnen leven. Ze hebben alles wat ze nodig hebben, krijgen alle ruimte en aandacht.
Ik laat dat niet verknallen door een paar etters en zeker niet door jou.

31-08-13 23:32:10
nietmeer
Alev: Waarom zou ik jouw huis moeten gaan betalen? Schijnbaar is dat dus geen optie dus dan moet je gewoon de deur ook voor die 5 minuten maar op slot doen.
Tuurlijk heb je gelijk dat ze gewoon van jouw spullen en je vogels af moeten blijven, maar schijnbaar doen ze dat niet dus dan is dat op slot doen de enige manier om ze uit de buurt van je vogels te houden.

En als dat al te veel gevraagd is dan heb je dat dus gewoon niet over voor je vogels:nee
Die vogels worden er gestrest van, leven daardoor dus ook korter, en kan jij dus minder lang van je vogels genieten.

Maar kom dan ook niet hier zeiken als je broertjes en zusje je vogels wat hebben aangedaan:r
De enige die dat kan laten stoppen dat ben jij zelf namelijk en dan moet jij mij niet kwalijk gaan nemen dat ik daar dan wat over zeg.

Als die vogels je lief zijn (en dat denk ik wel) dan heb je dat op slot doen er wel voor over. En zo niet, en die vogels komen te overlijden door de stress en gepesterijen dan ben jij degene die daar verantwoordelijk voor is. Want jij had het kunnen voorkomen, maar was gewoon te laks om daar iets aan te doen.

Dat is net zoiets als dat je je fiets niet op slot zet bij het station, en daarna komt lopen janken dat je fiets gejat is8O
Dat is natuurlijk vragen om problemen.
Ook al ben je maar 5 minuten in de winkel, of in dit geval naar de wc of iets pakken oid, dan nog zet je je spullen op slot.

5 minuten is genoeg om iemands leven te vergallen.

En aangezien jij mij geen domme meid lijkt denk ik ook niet dat je het niet eens met mij kunt zijn. Hooguit dat je nu in een dwarse bui bent en graag herrie wil gaan maken omdat er nu toevallig iets van gezegd wordt.

31-08-13 23:41:31
nietmeer
Taz: Ik weet van mij zelf dat ik het niet kan betalen om op mijn zelf te gaan wonen. Anders had ik dat al heel lang gedaan. Dan komt er een of andere d***head mij vertellen dat ik maar op mijzelf moet gaan wonen.
's Goed, joh. Betaal jij het dan?

't Is ook lekker makkelijk om te zeggen "Doe je deur op slot." als jij het zelf niet hoeft te doen. Ook makkelijk om over mij en mijn vogels te beoordelen, daar achter jouw computer, zonder dat je ziet wat ik allemaal voor ze doe.

Een vogel in een te kleine kooi, die nooit heeft mogen vliegen, elke dag last heeft van verteringsproblemen, kan al makkelijk tien jaar oud worden.
Waarom zouden mijn vogels dan eerder sterven? Ze krijgen de juiste voeding, waar ik lang naar heb gezocht die veel kwekers gebruiken. Zij krijgen grit een maagkiezel, en niet dat ongezonde goedkope Sepia. Zij krijgen alle ruimte om te kunnen vliegen en zo hun conditie op pijl te houden. Zij krijgen alle zorg van mij en ik betaal zelf alle dierenartskosten als dat nodig is. Ik houd daar zelfs geld voor apart.

Is het te laks dat ik even mijn tanden ga poetsen in de badkamer, dat minder dan één meter van mijn kamer af zit? Is het te laks dat ik naar beneden loop om de etensbakken van mijn vogels schoon te maken?

Bovendien gaan zij mij dan op een gegeven moment verbieden om de deur dicht te doen, omdat zij dan mij gaan verdenken van alles. Heb jij daar wel over nagedacht? Nee hè, zoals je over meerdere dingen niet hebt nagedacht, voordat je mij gaat beschuldigen van gebrek van dierenliefde.

Een fiets op slot zetten is ook totaal niet wat dit is. Een fiets zit buiten in het openbaar op straat met allerlei onbekende vreemde mensen.
Mijn eigen fucking kamerdeur zit in mijn eigne huis met je bloedeigen familie die je eigenlijk moet vertrouwen. Moet ik dan van elke pis mijn deur op slot gaan doen?

Ontzettend makkelijk voor je. Heb je überhaupt een vogel gehad? Denk het niet, anders zou je niet met zo'n ongelooflijke domme uitspraak komen.
Doe je vogels maar weg... Hah.

Zet jij jouw spullen in een kluis als je even gaat plassen? Want stel eens voor. Misschien breekt er precies op dat moment iemand in en neemt hij alles mee in die vijf minuten.
Ja, dan is het allemaal jouw schuld, hoor.

Klinkt dom, hè?

--
Tijdverspilling dit. Random persoon veilig achter zijn computertje met compleet geen nuttig leven dat commentaar geeft op mijn vogels, zonder de situatie te weten.

afbeelding
Echt dierenleed dit.

Laatste edit 31-08-2013 23:51

31-08-13 23:54:02
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
Quote SamuiAxe:
@omabep: Zeven minuten later.... Nou, gá dan! _O-

Laatste edit 31-08-2013 10:17

Ik was al weg :P en ben niet dronken :{ heb maar een glas rosé op, ik drink niet zoveel hoor.

Heb gelachen met mijn kleinkinderen.
Heb gevoetbald en na het eerste doelpunt van mij (heel per ongeluk, want ik mik maar wat op de bal) koos de kleinste van 3 jaar, mijn kant en legt gewoon de bal bij mij neer, lachen hoor, de slimmerd koos dus voor mij en niet voor zijn 5 jarige grote broer die naast het doel schoot. Die komt er wel :ja

Wat mij vandaag opviel was dat alle kinderen, geen uitgezonderd, toen de schalen met allerlei dingen werden neergezet, met de komkommers aan de haal gingen, het was gewoon een komen en gaan bij die schaal. Ik wist het wel van mijn kleinkinderen maar nu deden de andere kinderen dit ook. :D

01-09-13 00:00:43
nietmeer
@omabep: Ga jij voetballen met je kleinkinderen? Prachtig meid! ok Dat van die komkommers herken ik wel, die zijn lekker knapperig en bevatten veel vocht dus zijn ook prima dorstlessers :ja Ik vind komkommers het lekkerst met een heel klein beetje zout erover gestrooid. Fijn dat je een leuke dag gehad hebt meid! *)

01-09-13 00:11:03
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
SamuiAxe: Ik leef voor deze dagen, zo leuk :ja Ik geniet en speel met ze, ik kan het nog wie weet wanneer het niet meer mogelijk is. Je moet niet denken dat ik het uren volhoud hoor :$

O ja, nog een nieuwtje waar ik met 8O stond te luisteren, die van 5 reed in een audi 140 km p/u en werd ingehaald door een volvo die 1000 km p/u reed. Ging over een spelletje op de ipad van opa :D Maar klonk zo echt. Je herkent het vast wel zoals die kleintjes je iets kunnen vertellen, _O-

01-09-13 00:14:30
nietmeer
Alev: Prima dat je je dieren het beste voer en grit geeft. En ja je zou je familie moeten kunnen vertrouwen, maar schijnbaar is dat dus niet het geval.
Als zij jou gaan verdenken op van alles terwijl jij niet op je kamer bent, tja dat heb je dan maar voor lief te nemen.
Het getuigt alleen niet van zoveel dieren liefde dat je dat voor je vogels over hebt, terwijl zij zich niet kunnen verweren tegen de nagellak en deo´s en weet ik veel wat voor dingen ze doen met je vogels.

Ja ik heb een vogel gehad vroeger, en die kreeg ook alle ruimte om in huis rond te vliegen. Tegelijkertijd hadden we ook een hond, maar die twee konden rustig naast elkaar slapen. Die vogel (parkietje) overleed van ouderdom in mijn armen.

Maar ja als je het niet snapt dat nagellak, deo in de ogen etc schadelijk is voor je vogels, dan houdt het voor mij op en kan ik je niks anders dan nog een fijn leven toe wensen en maar hopen dat die vogels lang mogen leven. (incl narigheid).

Heb ik mij daar toch even aardig in je vergist. Dacht dat je slimmer was dan dat je je nu voordoet.
Het ga je goed:w
Daarmee beëindig ik deze zo te zien nutteloze discussie, aangezien de boodschap toch niet binnen komt.:S

01-09-13 01:06:29
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Taz: :|

01-09-13 09:34:42
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Taz: waar heb je het in godasnaam over?
Heb je Alev's verhaal wel goed gelezen???
8O

Correctie: ik had alleen je laatste bijdrage gelezen, maar toch vind ik dat je buiten je boekje gaat.

Laatste edit 01-09-2013 09:38

01-09-13 12:25:11
nietmeer
Taz: Verwacht je nou echt dat iemand die zo'n kutleven heeft, zowat het enige waar ze plezier van heeft zal wegdoen? Dat is bijzonder onredelijk, ook al worden de vogels door de familieleden gepest, dan nog mag je zoiets niets verwachten :nee Verder valt het me eigenlijk een beetje tegen van je dat je enkel reageert op de vogels, wat Alev hier met ons deelde is zoveel meer dan het pesten van de vogels. Als ik de verhalen lees van @omabep en Alev dan prijs ik mij gelukkig dat mijn vader 'slechts' streng was! Ik vind het onbegrijpelijk dat ouders dit hun kinderen aan kunnen doen! :( Zo ik eerder schreef, dan zit er er iets niet goed in de bovenkamer :nee

Laatste edit 01-09-2013 12:35

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 139 140 141 [142] 143 144 145 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven