hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 12:00 - 74420 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 137 138 139 [140] 141 142 143 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

27-08-13 18:57:38
nietmeer
Quote @Lennie:
@wortel: Ik weet dat er niks te sorryen valt, maar ik vind je reactie wel héél lief! (L)


Dankjewel *)

Ik reageer héél vaak op die manier, omdat sommige Worteltjes wat over-sorried zijn... :$

@venzje: Ik denk dat ik dat dan toch maar gaan lezen. Normaal zou ik het nooit durven lezen, omdat ik bang ben dat ik er niet doorheen zou komen - dat ligt op één of andere manier aan het soort boek, maar hoe? *8 - maar als het zo goed is dan komt het wel goed :ja

27-08-13 23:09:16
nietmeer
@Lennie: Hoe gaat het nou lieverd? *) De eerste klap inmiddels een beetje te boven?

28-08-13 00:41:40
nietmeer
SamuiAxe: Ja hoor, lieve vriend! De eerste klap was afgelopen donderdag al, toen we de uitslag kregen. Maar ik krijg dat dan te horen, reageer in de eerste instantie heel rustig, bijna afstandelijk....maar in mijn kop gaat van álles rond. Na een paar dagen begint het te wringen, dan dringt het in zijn geheel tot me door...en dan komt bij mij de reactie pas....en dan krijg je hier die lieve reacties en dan ga je weer terug in je herinneringen...en dan loopt het in één keer over! Maar da's niet erg, want je kunt het maar kwijt zijn! Na die jankbui vannacht voelde ik me een stuk beter! We zullen het tóch weer een plaats moeten geven, toch weer iets waar we mee bezig moeten zijn en op in moeten spelen en ons op een of andere manier aan aan moeten passen met zijn allen....Gelukkig hoef ik het niet alleen te doen, staat er een hele familie om het allemaal beheersbaar te houden!

28-08-13 00:50:40
nietmeer
@Lennie: Ik herken dat! De eerste dagen na het overlijden van Martijn was ik redelijk koel, zelfs misschien wel wat afstandelijk, natuurlijk was het de shock, maar toch. Bij mij brak het toen ik achter de kist naar de oven liep. Ik kon amper zien waar ik liep... De maanden daarna is het me nog zeer regelmatig overkomen dat ik ineens in tranen uitbrak. Verdriet is zo ongeveer de pijnlijkste emotie die een mens kan ondervinden, maar gelukkig 'slijt' het tot een niveau waar je ermee kunt omgaan. Dat jij je familie hebt is een zegen meid, jullie kunnen het samen verwerken *)

28-08-13 01:06:32
nietmeer
SamuiAxe: Dat klopt, we doen het als familie...We praten er over, benoemen onze gedachten erover. We hebben het onze kinderen verteld en de reacties gepeild.. het gros is wel van plan om oma en opa met een bezoekje extra te verblijden en dat is goed...Nou komen de meeste kleinkinderen toch al wel zeer regelmatig bij opa en oma, maar een keertje extra kan nooit kwaad natuurlijk! En we gaan vast nog menig gezellig uurtje doorbrengen met ons mam...Voorlopig kan dat nog en we zullen daar uiteraard héél erg gebruik van gaan maken! :D

28-08-13 10:50:12
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @Lennie:
SamuiAxe: Dat klopt, we doen het als familie...We praten er over, benoemen onze gedachten erover.
Praten helpt. Sterkte.

28-08-13 11:00:59
nietmeer
@Emmo: Dank je!

28-08-13 16:01:35
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.696
OTindex: 3.186
@Lennie: Ik hoop voor je dat je toch nog een mooie tijd met haar door kan maken hoor. Je hebt het getroffen met je familie, fijn dat jullie zo met elkaar omgaan. Om me heen zie ik dit steeds minder worden.

29-08-13 23:55:55
nietmeer
@omabep: Onze familie is een krachtbron! We zijn hecht, weten wat we aan elkaar hebben, kunnen altijd bij elkaar terecht! En dat is natuurlijk op het conto te schrijven van onze ouders....Zij zijn het die ons zo op hebben gevoed, de normen en waarden meegegeven hebben...Zij zijn altijd bijzonder goed voor ons geweest, nu zijn wij er ook voor hen..Da's normaal, in onze ogen dan..

30-08-13 00:59:12
nietmeer
@RockOpa: Over Koning Bhumibol:

' De huidige Koning van Thailand Bhumibol Adulyadej, officieel bekend als Koning Rama IX is sinds een hele tijd de langst regerende monarch ter wereld. Hij besteeg de troon op de 9de juni 1946. Hij is tevens recordhouder van de langste regeerperiode in de Thaise geschiedenis. Thailand is officieel een constitutionele monarchie. Meer dan protocollair staatshoofd is de Thaise Koning vooral een symbool van de Thaise natie, het Thaise volk en de nationale identiteit.

Het is altijd gevaarlijk om staatshoofden te vergelijken, maar deze Koning is drager van een moreel een semi-religieus respect die zijn weerga niet kent in de huidige wereld. Bij benadering kan men een vergelijk maken met de Dalai Lama uit Tibet. De man is meer dan een staatshoofd, het is de verpersoonlijking van een gedachte, een ideaal en een toekomst. Men kan zonder aarzeling stellen dat deze Koning door zijn volk wordt aanbeden evenals alle leden van het Koninklijke huishouden. De adoratie die hij draagt is simpelweg fenomenaal. Het respect en charisma die hij uitstraalt sinds al die decennia grenst aan het mythische.
Deze man is de rots in een Thaise branding die 16 staatshervormingen overleefde, 15 militaire staatsgrepen en ontelbare politieke verwikkelingen en internationale conflicten. Thailand is nog één van de weinige landen waar majesteitsschennis effectief strafbaar is, met zelfs zeer zware gevangenisstraffen.'

30-08-13 01:33:56
RockOpa
Oudgediende


WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
@Lennie: Sterkte meid, ik las het nu pas.
Mijn moeder had het de laatste 10 jaar van haar leven ook maar ze is er toch 94 mee geworden. De laatste 5 jaar op de 24u verpleegafdeling v.e. verzorgingshuis waar we haar meerdere malen p.w bezochten en mee naar buiten namen.
Of gezellig beneden in de gezamelijke huiskamer gingen koffiedrinken met lekker gebak.
SamuiAxe: Ik had al het een ander over hem gelezen natuurlijk (buiten dat wat ik al over hem wist, ik kopieer en plak niet zomaar wat) maar toch bedankt voor de uitgebreide aanvulling. :D

Laatste edit 30-08-2013 01:35

30-08-13 08:02:00
nietmeer
Toch nog even dit over de Koning van Thailand:

*De volledige naam van de Koning is:
Phrabat Somdej Phra Paramindra Maha Bhumibol Adulyadej Mahitaladhibet Ramadhibodi Chakrinarubodindara Sayamindaradhiraj Boromanatbophit.

*Hij is de componist van 46 liefdesliedjes.

*Zijn bijnaam is de Koning die nimmer lacht.

*Hij verloor een kleinzoon tijdens de recente tsunami.

*De Koning heeft in het openbaar nooit enig teken getoond van agressie of boosheid,

*De leer van Boeddha is de leidraad in zijn leven en in zijn bestuur.

*Buhmibol heeft 63 miljoen onderdanen.

*Hij bezocht persoonlijk alle uithoeken van zijn land inclusief de afgelegen gebieden in de wildernis.

30-08-13 08:28:11
nietmeer
Goed nieuws voor Diabeten!

'Nieuwe behandeling verlost diabetici van pijn!

De pijn van diabetespatiënten kan door een nieuwe behandeling flink worden verminderd. Het gaat om ruggenmergstimulatie, waarbij de pijnintensiteit daalt.

Dat blijkt uit onderzoek van promovenda Cecile de Vos, verbonden aan de Universiteit Twente.

De Vos onderzocht het effect van de nog niet eerder bij diabetici toegepaste behandelmethode. Bij ruggenmergstimulatie wordt een elektrode tegen het ruggenmerg geïmplanteerd die via elektrische pulsen de zenuwbanen stimuleert en daardoor de pijn sterk verlicht.

Volgens De Vos is de intensiteit van de pijn - op een schaal van 0 tot 10 - gedaald van gemiddeld 8 naar 2.

In Nederland zijn er ongeveer 1 miljoen mensen met diabetes. Een op de zes van hen lijdt aan brandende en stekende pijn.'


30-08-13 10:01:33
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Dat laatste had ik nog nooit eerder gehoord! 8O

30-08-13 10:17:28
nietmeer
@ledi: Ik heb het hier neergepend omdat ikzelf een van die 'een op de zes' ben. Gelukkig niet de hele tijd, maar af en toe krijg ik plotseling pijnlijke steken in mijn benen en voeten! Te weinig om nu al maatregelen te nemen, maar ik kan me voorstellen dat over een aantal jaren zoiets voor mij een uitkomst zal zijn! :ja

Overigens drink ik sedert enige tijd een zelfgemaakt concentraat van Roselle en Da Zao. Elke avond maak ik een concentraat en koel het in de koelkast, de volgende dag drink ik verdeeld over de dag dit concentraat.

Het helpt erg goed tegen urineweginfecties, (berucht bij diabetici!), en het werkt bloedzuiverend én bloeddrukverlagend! Sedert ik dit gebruik voel ik mij beter dan tevoren en heb geen last meer van urineweginfecties. Tja, wordt hier al eeuwen gebruikt, dus waarom niet?

Laatste edit 30-08-2013 10:25

30-08-13 11:18:38
nietmeer
@ledi:SamuiAxe: Dit is ook compleet nieuw voor mij....Nooit gehoord dat je van diabetes pijn kunt hebben. Het zal duidelijk zijn dat mijn Lief daar dus geen last van heeft....:P
Is er ook een oorzaak aan te wijzen? Vaatvernauwingen o.i.d.?
Overigens heb ik wel van ruggenmergstimulatie gehoord, maar dat werd toegepast bij een kennis van me, die ook een zenuwbeklemming in haar rug had, net als ik toendertijd. Bij haar hielp het ook prima...

30-08-13 11:21:46
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Sedert ik dit gebruik voel ik mij beter dan tevoren en heb geen last meer van urineweginfecties. Tja, wordt hier al eeuwen gebruikt, dus waarom niet?
====================

Alles wat helpt is meegenomen. Fijn! :ja


30-08-13 11:23:28
nietmeer
@Emmo: Maar even hier anders worden de Modjes boos :D

De theorie over bioritme is een pseudowetenschappelijke theorie* die beweert dat ons dagelijkse leven aanmerkelijk wordt beïnvloed door ritmische cycli die onderzocht worden door wetenschappers die biologische cycli bestuderen.

De biologische klok is een aangeboren mechanisme bij organismen waarbij allerlei lichamelijke functies met een bepaalde periodiciteit plaatsvinden. Er zijn:

circadiane ritmes die ongeveer 24 uur in beslag nemen, zoals het slaap-waakritme;

maandelijkse ritmes die ongeveer een (maan)maand duren, zoals de menselijke menstruatiecyclus, en

jaarlijkse ritmes, zoals de vogeltrek of het voortplantingsgedrag van veel dieren.

Een dergelijke inwendig mee tikkende klok wordt meestal gelijk gezet door invloeden van buitenaf, vooral daglicht. Bij organismen die steeds in het donker, of steeds in het licht worden gehouden ontspoort het eigen ritme meestal iets, en blijkt dan vaak een iets afwijkende periode te hebben dan de duur van het normale ritme, zo duurt bijvoorbeeld het menselijke slaap-waakritme 24,5 zonder externe tijdsaanduiders. Hierover zijn vele experimenten gedaan, bij mensen, muizen, insecten en vele andere dieren.

De inwendige klok kan ontregeld raken, bijvoorbeeld door systematisch laat naar bed te gaan (ploegendienst), door een lange reis in oost-west richting of andersom (meestal met het vliegtuig) - de zogenaamde jetlag -, of de overgang van zomer- naar wintertijd of andersom. Het duurt dan enige dagen voor men zich weer lekker voelt. Wat langer opblijven geeft minder verstoring dan wat vroeger opstaan. Bij opvolgende ploegendiensten is het dan ook van belang zo veel mogelijk volgens het schema ochtend-avond-nacht te rouleren, niet andersom.


*Ofwel, het is nog niet wetenschappelijk bewezen dat het ook zo werkt *8

30-08-13 11:29:52
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
SamuiAxe:
Quote:
Bij organismen die steeds in het donker, of steeds in het licht worden gehouden ontspoort het eigen ritme meestal iets, en blijkt dan vaak een iets afwijkende periode te hebben dan de duur van het normale ritme, zo duurt bijvoorbeeld het menselijke slaap-waakritme 24,5 zonder externe tijdsaanduiders. Hierover zijn vele experimenten gedaan, bij mensen, muizen, insecten en vele andere dieren.
Quote van je eigen bericht.

Daarin staat duidelijk dat het menselijk ritme in de buurt van de 24,5 uur ligt.
Het waarom is razend moeilijk te vangen, als het al mogelijk is ;)

Het is echter een feit dat het bestaat.

En naar je eigen ervaring, de mijne ook trouwens en met mij iedereen die ik aan boord meemaak: reizen om de oost is lastiger dan om de west.

30-08-13 11:30:53
nietmeer
@Lennie: Ben maar blij! Die steken komen volledig onverwacht en kunnen gemeen zeer doen! De pijn wordt veroorzaakt door zenuwuiteinden die geprikkeld worden. De pulsen die de stimulator afgeeft, zorgen ervoor dat de pijnsignalen die bijvoorbeeld vanuit de voeten worden afgegeven, niet of veel minder worden gevoeld. De methode wordt inderdaad al toegepast bij patiënten met pijn na een rugoperatie, maar nog niet bij diabetici. Overigens, zover ik weet kun je Roselle & Za Dao ook in Nederland kopen. Misschien iets voor je Lief om eens te proberen? Ik heb er echt baat bij :ja

30-08-13 11:34:31
nietmeer
@Emmo: Waarom denk je nou vaak dat ik het oneens met je ben? 8O Ik geef enkel wat meer info voor de liefhebbers, beste vriend :ja In feite ben ik het slechts zeer zelden oneens met je!

En ja, het bestaat inderdaad, ik heb er zelf soms last van..

30-08-13 11:41:57
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
SamuiAxe: Sorry hoor, ik zat even te hikken tegen dat "pseudo-wetenschappelijk".

In je quote wordt eerst gesteld dat het pseudo-wetenschap zou zijn, en even later wordt het aannemelijk gemaakt dat in ieder geval de grondslag wetenschappelijk is.

Beetje een dichotomie dus. ;)

Niks persoonlijks :ja

30-08-13 11:46:44
nietmeer
@Emmo: Zo ik schreef heb ik zelf last van jetlag, ik weet dus dat het bestaat. Ook weet ik dat het komt omdat het inwendige klokje over de rooie gaat. Maar ik las, (net als jij), dat het schijnbaar nog niet wetenschappelijk bewezen is. Ze kunnen natuurlijk dat verrekte klokje niet vinden! :P Tja, voor mezelf ben ik een levend voorbeeld, dus of het nou wel of niet wetenschappelijk bewezen is, ík weet dat het wel degelijk bestaat!

Euh.. dichotomie? Die moest ik eventjes opzoeken :$

Laatste edit 30-08-2013 11:47

30-08-13 11:49:22
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
SamuiAxe: Daarom gebruik ik dat soort woorden ook ;)

Maar soms verslik ik me wel eens... :$

Laatste edit 30-08-2013 11:50

30-08-13 11:53:15
nietmeer
SamuiAxe: Dank voor de info, we gaan er naar op zoek! :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 137 138 139 [140] 141 142 143 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven