De vrouw van Vincent Wever keek wel even vreemd op toen ze vrijdagavond een briefje van DHL in de brievenbus vond. Het 'we hebben je gemist'-gedeelte was niet nieuw, wél wat op de achterkant van het briefje stond.

'Pakket in blauwe kliko' stond daar te lezen. Gelukkig lag het pakket voor Vincent - zijn nieuwe telefoon - in de voor een derde met oud papier gevulde container. Maar, zegt Vincent, "dit kán natuurlijk niet". Hij nam zaterdagochtend dan ook direct contact op met de klantenservice van DHL. "De vrouw die ik aan de lijn kreeg zei letterlijk 'hier valt mijn mond van open'", zegt Vincent. "Ze gaan er werk van maken."

Hoe de klacht wordt afgehandeld met de bezorger in kwestie, dáár krijgt hij geen feedback over. "Wel jammer", vindt Vincent. Zeker omdat hij via Twitter van buurtgenoten soortgelijke klachten kreeg over de bezorging van pakketjes.

Het kwalijkste vindt hij wel dat het een pakketje was voor getekend moest worden. "Kennelijk heeft die bezorger gewoon zelf een handtekening gezet of iets dergelijks. Dat is valsheid in geschrifte en strafbaar. Stel je nou voor dat we een week weg waren en de hulpvaardige buren hadden die kliko aan de kant van de weg gezet?"
Foto