De Telefoongids is niet te spreken over de website sterftelefoongidssterf.nl, die bezoekers doorverwijst naar een
afmeldformulier voor de papieren telefoongids. De Telefoongids sommeert
initiatiefnemer Alexander Klöpping de site offline te halen. De technologiejournalist doet volgens de advocaat van De Telefoongids 'ernstig afbreuk' aan het woordmerk van de gids. Ook zou de toevoeging van het woord 'sterf' aan een domeinnaam met het woord Telefoongids onrechtmatig
zijn. Klöpping heeft een kleine 88 duizend volgers op Twitter en wees zijn gevolg vorige week op de website. Volgens de bekende blogger en vaste gast van De Wereld Draait Door is het niet meer van deze tijd dat De Telefoongids ongevraagd bij huishoudens wordt bezorgd. Mensen zoeken volgens hem telefoonnummers tegenwoordig op internet op. Klöpping is niet van plan zijn website uit de lucht te halen. Hij pleit voor een landelijk systeem, waarbij mensen moeten aangeven de gids juist wel te willen ontvangen in plaats van andersom. In Amsterdam en Den Haag is De Telefoongids al overgestapt op dit opt-insysteem. "Het is 2012. Stopt u alstublieft met de deur-aan-deurverspreiding van de papieren telefoongids, en voer een landelijk opt-in systeem in", laat Klöpping weten in een reactie op zijn site. "Als u stopt met het ongevraagd spammen van de rest van Nederland, haal ik de domeinnaam offline."