| 08-11-09 20:12:52 - Quote deze reactie - @Ozzy | Ozzy
Stamgast
 WMR index: 1509 Weblog: klik |
Dat lukt ze nooit. Nu niet. Over 5 en 10 jaar niet. Nooit niet. Willen ze de mensen gaan verbieden om thuis te roken?
|
|
|
| 08-11-09 20:14:27 - Quote deze reactie - @Anoek | Anoek Stamgast
 WMR index: 1154 Weblog: klik |
Hij snapt toch zelf ook wel dat dat dus nooit gaat lukken he? |
|
|
| 08-11-09 20:15:14 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4555 Weblog: klik |
| mensen verbieden thuis te roken? dat is echt te gek gewoon... |
|
|
| 08-11-09 20:17:01 - Quote deze reactie - @deeese | deeese Ere lid
 WMR index: 2009 Weblog: klik |
| rookverbod in het bijzijn van kinderen onder de 16 zou idd al een goeie maatregel zijn netzoals een rookverbod voor zwangere vrouwen |
|
|
| 08-11-09 20:25:46 - Quote deze reactie - @Pilcrepus | Pilcrepus Ere lid WMR index: 365 Wnplts: Berkel en Geslacht: Man
|
Heeft hij ook rekeningen gehad met de toenemende vergrijzing? Vele mensen worden minder oud door het roken, dit scheelt gek genoeg behoorlijk in de kosten die jaarlijks naar mensen in de AOW gaat. Samen met de extra inkomsten van de belasting op sigaretten zijn rokers niet zo duur. |
|
|
| 08-11-09 20:29:50 - Quote deze reactie - @Noodless | Noodless Ere lid WMR index: 275 Geslacht: Man
|
| erg hypocriet, verbied roken, verbied junkfood, verbied luieren voor de tv, verbied alles wat ongezond is |
|
|
| 08-11-09 20:38:58 - Quote deze reactie - @OlafVisser | OlafVisser Senior lid WMR index: 182 Wnplts: Drachten Geslacht: Man
|
Quote: Een totaal rookverbod betekent voor de politiek een totaal rookverbod op openbare plaatsen. Ja nou en? Drugs gebruiken is ook verboden op openbare plaatsen, je mag ook niet dronken op straat lopen.
Geweldig voorstel |
|
|
| 08-11-09 20:52:40 - Quote deze reactie - @simon-rms | simon-rms Senior lid WMR index: 132 Wnplts: Purmerend Geslacht: Man
|
Mischien dat mensen in de huidige generatie er problemen mee hebben, maar als er nu een wereldwijd rookverbod komt zou er over een paar generaties mischien niet eens meer over roken worden gedacht. |
|
|
| 08-11-09 20:52:43 - Quote deze reactie - @kaas-blaas | kaas-blaas Senior lid WMR index: 188 Geslacht: Man
|
| tss.. kan je net zo goed meteens mense verbiede om ziek te worde ofzo xD net zo veel kans dat dat gaat werke als dit |
|
|
| 08-11-09 20:55:24 - Quote deze reactie - @deeese | deeese Ere lid
 WMR index: 2009 Weblog: klik |
@Pilcrepus: en wat dacht je dat een opratie voor longkanker ofzo kost?
daarkan je iemand veel jaren aow uitkering van geven |
|
|
| 08-11-09 20:55:26 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 16229 Weblog: klik |
Quote Ozzy: Dat lukt ze nooit. Nu niet. Over 5 en 10 jaar niet. Nooit niet. Willen ze de mensen gaan verbieden om thuis te roken? Net zo iets als de drooglegging van Amerika, Dat is niet vol te houden en tabak wordt dan net als destijd de drank in Amerika via de zwarte markt verkocht. Bovendien - als de mensen thuis stiekem roken is dat veel erger voor kinderen dan dat hun ouders of wie ook even naar buiten gaan voor een rokertje. |
|
|
| 08-11-09 20:59:26 - Quote deze reactie - @Stylo | Stylo Actief lid WMR index: 98 Geslacht: Man
|
| @Pilcrepus: Ja echt he |
|
|
| 08-11-09 21:02:46 - Quote deze reactie - @Redduggy | Redduggy
Ere lid WMR index: 1421 Wnplts: Arnhem Geslacht: Man Weblog: klik |
| Lang leven het communistische controle systeem tegen het roken. [sarcastische modes uit] |
|
|
| 08-11-09 21:07:11 - Quote deze reactie - @G-ronimo | G-ronimo Ere lid WMR index: 254 Wnplts: Lelydorp Geslacht: Man
|
Shit....dan moeten we weer gaan drinken |
|
|
| 08-11-09 21:13:26 - Quote deze reactie - @mrFaulty | mrFaulty Ere lid WMR index: 379 Wnplts: Whocares Geslacht: Man
|
Quote: Aan de andere kant van het politieke spectrum staat echter senator Patrik Vankrunkelsven die aangeeft dat er geen politiek draagvlak is. "Een totaal rookverbod betekent voor de politiek een totaal rookverbod op openbare plaatsen. En niet: een rookverbod dat altijd en overal geldt, dus ook thuis. Als arts ben ik natuurlijk een voorstander van het voorstel van Brugada. Als gewezen politicus weet ik echter dat daar momenteel geen politiek draagvlak voor is. Hier begrijp ik niet veel van. Een senator is toch een politicus in functie, en geen gewezen politicus?
Verder: je reinste flauwekul om mensen thuis roken te verbieden. Laat eerst maar het roken in openbare gelegenheden en horeca over zijn door dat streng te controleren en te beboeten. |
|
|
| 08-11-09 21:39:18 - Quote deze reactie - @doctorhuig | doctorhuig Ere lid
 WMR index: 2167
|
@ mrFaulty
scherp
Maar dit voorstel is te belachelijk voor woorden. Wanneer houdt de inmenging van de politiek in ons leven op? |
|
|
| 08-11-09 21:41:28 - Quote deze reactie - @BatFish | BatFish Ere lid
 WMR index: 1523
|
| Roken op zich verbieden lijkt me niet haalbaar. Mensen hebben het recht hun eigen lichaam vol te stoppen met allerlei troep, daar heeft de overheid geen zeggenschap over. Om tabak te klassificeren als zwaardere drug dan bijvoorbeeld marijuana en daar de wetgeving op af te stemmen, lijkt me volstrekt logisch. Tabak is zwaar geestelijk en lichamelijk verslavend en de potentiele gezondheidsgevaren zijn veel groter dan van cannabis. Als cannabis illegaal is moet tabak ook illegaal zijn. |
|
|
| 08-11-09 21:45:47 - Quote deze reactie - @deeese | deeese Ere lid
 WMR index: 2009 Weblog: klik |
@BatFish: drugs kunnen ze toch ook verbieden waarom sigareten dan niet
eigenlijk best raar in een democratie verbiedt de overheid het nutigen van bepaalde midelen waar het grotendeel het niet mee eens is |
|
|
| 08-11-09 22:10:51 - Quote deze reactie - @Zeekoe | Zeekoe Ere lid
 WMR index: 476 Weblog: klik |
Roken in het openbaar verbieden is wel haalbaar. 80% van de rook adem je weer, en anderen dus in. Het is eigenlijk ronduit asociaal en idoot dat het nog mag.
Als tabak als drugs wordt geclassificeerd dan moet al het drug ook zo geclassificeerd worden. Dus ook alcohol en cafeïne..adem je weer uit |
|
|
| 08-11-09 22:12:00 - Quote deze reactie - @Vercetti | Vercetti Senior lid WMR index: 162 Geslacht: Man
|
De echte rokers zullen dan wel sigaretten het land binnensmokkelen, dus die ziektekosten behouden ze gewoon terwijl er niks meer verdiend wordt met de belastingen op tabak. |
|
|
| 08-11-09 22:15:02 - Quote deze reactie - @mrFaulty | mrFaulty Ere lid WMR index: 379 Wnplts: Whocares Geslacht: Man
|
Quote deeese:
eigenlijk best raar in een democratie verbiedt de overheid het nutigen van bepaalde midelen waar het grotendeel het niet mee eens is Daarom hebben we een parlement die idiote ideeën van eenlingen kunnen tegenhouden. |
|
|
| 08-11-09 23:55:12 - Quote deze reactie - @bamjer | bamjer Senior lid WMR index: 143 Wnplts: medemblik Geslacht: Man
|
het blijven belgen..... |
|
|
| 09-11-09 00:30:21 - Quote deze reactie - @gregory020 | gregory020 Lid WMR index: 52 Wnplts: almere Geslacht: Man
|
| dit komt nooit van de grond en als het lukt om het openbaar roken te verbieden gaan ze nog jaren hun handen vol eraan hebben om mensen te controleren die stiekem op straat roken |
|
|
| 09-11-09 00:52:28 - Quote deze reactie - @Barnie | Barnie Nog geen profiel
|
en wat krijgen we dan? Mafia!
De terugkeer van Al Capone...
Verbieden in het openbaar kan... maar het kompleet in de illigaliteit steken... |
|
|
| 09-11-09 05:47:54 - Quote deze reactie - @Tom-Servo | Tom-Servo Ere lid
 WMR index: 5978 Weblog: klik |
| Als je een algeheel rookverbod wil, moet je de sigaretten uit de handel halen. Maar dan gaan mensen die dingen wel net over de grens kopen. |
|
|
| 09-11-09 07:16:50 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 4272 Weblog: klik |
Eens kijken bij de lokale growshop, lampje zus, potten daar, kweken maar. Thuisdealers kom er maar bij, gouden tijden breken aan in België |
|
|
| 09-11-09 07:25:18 - Quote deze reactie - @awouterse | awouterse Actief lid WMR index: 106 Wnplts: ameide Geslacht: Vrouw
|
het is wel erg vreemd zoiets moeten ze opbouwen eerst winkels (gedaan),dan scholen enz. (gedaan) dan cafe's (in belgie???) en dan... binnenstad, platteland, auto's enz. gewoon rustig opboouwen en daar doen ze dan gewoon 50 jaar over! in de jaren 80 was het ook heel gewoon om te roken in winkels enz. kan me er niks bij voorstellen. en anders moeten ze rookpalen plaatsen... |
|
|
| 09-11-09 07:33:13 - Quote deze reactie - @Invisible | Invisible Ere lid
 WMR index: 1831
|
Quote Findus: mensen verbieden thuis te roken? dat is echt te gek gewoon... Er is wel meer verboden thuis. Ik mag bijvoorbeeld in mijn huis niemand vermoorden of ernstige schade toebrengen. Ook mag ik er geen harddrugs gebruiken.
Het komt dus wel meer voor.
Maar dat het nu onhaalbaar is geloof ik oznder meer. En ook dat het niet in 15 jaar lukt.
Maar een algeheel verbod op openbare plaatsen zou niet meer dan terecht zijn, ook hier in Nederland. Per slot breng je met je roken anderen schade toe, nog los van het fiet dat honderdduizenden niet naar die plekken toe kunnen doordat ze dan meteen dagenlang ziek zijn vanwege het gepaf. |
|
|
| 09-11-09 07:40:07 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 4272 Weblog: klik |
| Men is er trouwens al een tijdje mee bezig.. Klik . |
|
|
| 09-11-09 08:29:44 - Quote deze reactie - @kashmir | kashmir Senior lid WMR index: 220 Wnplts: Aalten Geslacht: Man Weblog: klik |
| Vind het al helemaal hypocriet dat in Nederland wiet niet volledig legaal is en roken is volledig ingeburgerd. Misschien is het een idee om vanuit de staat hennepkwekerijen op te zetten en dan van 60% van de oogst papier maken en de rest doorverkopen aan koffieshops. Zo heb je controle over de wiet wat verkocht wordt en hoeven er geen bomen gekapt te worden om papier te maken. |
|
|
| 09-11-09 08:37:42 - Quote deze reactie - @Invisible | Invisible Ere lid
 WMR index: 1831
|
@KPUC: ik zie het.
NB.: zou de sigaret nu pas op de markt komen, dan werd hij geheid geheel verboden, overal. Alcohol ook trouwens.....
|
|
|
| 09-11-09 08:51:01 - Quote deze reactie - @wapster | wapster Nog geen profiel
|
Ik vind het raar dat iedereen zich zo drukt maakt over roken maar je hoort niemand over alle auto die lekker hun uitlaat gassen rechtstreeks me woning in laten komen. 4 nieuwe kolen centrales in nederland dat komt de luchtkwaliteit ook goed van pas. Er waren al meldingen dat kinderen in de grote steden een kleinere longinhoud hebben dan kinderen van het platte land en dan maar zeuren over een sigaret pak eerst de grote verevuilers aan en dan de rokers. |
|
|
| 09-11-09 09:09:41 - Quote deze reactie - @Styvon | Styvon Ere lid
 WMR index: 623 Weblog: klik |
In Nederland zullen ze die nooit doen. Dan zijn ze 1 van hun grootste melkkoeien kwijt |
|
|
| 09-11-09 09:22:07 - Quote deze reactie - @Seppz | Seppz Ere lid
 WMR index: 579 Weblog: klik |
Lijdt hij niet zelf ook aan het Brugada syndroom. Het syndroom wat zijn naam draagt en mogelijk het leven van MJ heeft gekost...
Dat maakt hem verantwoordelijk voor de dood, of niet? ... Goed tegen argument! |
|
|
| 09-11-09 09:28:44 - Quote deze reactie - @DuckOfDoom | DuckOfDoom Ere lid
 WMR index: 284 Weblog: klik |
| ik denk niet dat dat gaat lukken. er zal heus wel gerookt worden. en anders komen ze lekker in nederland roken! |
|
|
| 09-11-09 09:31:19 - Quote deze reactie - @timvampier | timvampier Ere lid
 WMR index: 908 Weblog: klik |
dan verhuis ik naar belgie |
|
|
| 09-11-09 09:33:35 - Quote deze reactie - @DuckOfDoom | DuckOfDoom Ere lid
 WMR index: 284 Weblog: klik |
@TV ik niet. het zal toch niet werken.en trouwens dat alle nederlanders wiet rooken en er bussen met japaners naar ned komen om te roken. daar heb ik ook neit zo veel last van. alééééé. |
|
|
| 09-11-09 09:47:17 - Quote deze reactie - @Dum-Di-Dum | Dum-Di-Dum Ere lid
 WMR index: 679 Weblog: klik |
Uhm.. dit gaat nooit werken. Heeft die gast ook is na gedacht over toerisme? Als toeristen te horen krijgen dat je daar nergens meer mag roken, gaat het toerisme een stuk achteruit ! ook Belgen die roken zullen zelf minder de deur uit gaan, waardoor ze ook minder gaan verdienen aan openbaar vervoer, en ook winkels en horeca's zullen er gevolgen van krijgen. Verder zullen er ook wel belgen zijn die dus niet van plan zijn om te stoppen met roken, en extreme gevallen misschien zelfs naar het buitenland gaan verhuizen. *in de hoop dat ze de volgende keer dubbel nadenken* |
|
|
| 09-11-09 10:06:58 - Quote deze reactie - @Zaphos | Zaphos Actief lid WMR index: 124 Geslacht: Man
|
Niets tegen Belgen maar Belgische politiek.. zucht.
Als mensen nu graag willen roken dan moeten ze dat toch zelf weten. |
|
|
| 09-11-09 10:33:11 - Quote deze reactie - @DennyColt | DennyColt Senior lid WMR index: 189 Geslacht: Man
|
Dit is wel een goeie zaak voor BV-NL.
Belgen komen hier de sigaretten kopen. Blijven ze hier ook roken, dus ook toeristen, meer klanten voor winkels etc.
Allemaal goed voor de zaken hier.
Alleen niet goed voor ons gezondheid.
|
|
|
| 09-11-09 11:04:42 - Quote deze reactie - @--Yun-- | --Yun-- Lid WMR index: 44 Wnplts: Utrecht Geslacht: Vrouw
|
Sjah, Beetje dom wel, Ze blijven waarschijnlijk toch wel roken o.o |
|
|
| 09-11-09 11:53:10 - Quote deze reactie - @Dum-Di-Dum | Dum-Di-Dum Ere lid
 WMR index: 679 Weblog: klik |
| @Zaphos: tja en dan hadden ze het er nog over dat die belg, de primier van europa ging worden of zoiets. |
|
|
| 09-11-09 12:23:10 - Quote deze reactie - @beterder | beterder Actief lid WMR index: 117 Wnplts: Krentebure Geslacht: Man Weblog: klik |
Ja en als je huis in de fik gaat dan ben je in overtreding! Barbeque.. Alleen op een nep vuur je weet wel een lamp met zo'n waperend vlaggetje..
tsss Ltr J. |
|
|
| 09-11-09 12:27:18 - Quote deze reactie - @beterder | beterder Actief lid WMR index: 117 Wnplts: Krentebure Geslacht: Man Weblog: klik |
O dan krijgje dat ze net over de grens gaan staan net zo als ze dat hier in cafe's doen.. Al die peuken liggen dan om belgie heen.. Als je met je voeten in zee staat mag je dan wel roken???grt J |
|
|
| 09-11-09 12:38:14 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 16229 Weblog: klik |
Quote Kpuc: Eens kijken bij de lokale growshop, lampje zus, potten daar, kweken maar. Thuisdealers kom er maar bij, gouden tijden breken aan in België Mijn grootvader verbouwde in de oorlog zijn eigen tabaksplanten en hing die te drogen op zolder. Voor pijproken een prima oplossing. Heb je ook geen vloeitjes meer nodig. |
|
|
| 09-11-09 13:36:45 - Quote deze reactie - @timvampier | timvampier Ere lid
 WMR index: 908 Weblog: klik |
@DoD
nee maar roken krijg je kanker van...
wat maakt wiet nou weer uit |
|
|
| 09-11-09 13:46:14 - Quote deze reactie - @DuckOfDoom | DuckOfDoom Ere lid
 WMR index: 284 Weblog: klik |
| nee het gaat erom dat je hier ook in de rook zit zonder dat je er (echt) last van hebt |
|
|
| 09-11-09 14:35:57 - Quote deze reactie - @robindegen | robindegen Ere lid WMR index: 667 Geslacht: Man
|
haha.. dan moeten ze ook drinken verbieden |
|
|
| 09-11-09 16:09:38 - Quote deze reactie - @botte bijl | botte bijl Stamgast
 WMR index: 14292 Weblog: klik |
niet over doorzeuren, we maken toch niet mee dat zoiets er door komt |
|
|
| 09-11-09 16:39:14 - Quote deze reactie - @WMR-kok | WMR-kok
Ere lid
 WMR index: 2418 Weblog: klik |
Quote deeese: @Pilcrepus: en wat dacht je dat een opratie voor longkanker ofzo kost?
daarkan je iemand veel jaren aow uitkering van geven Bij de meeste mensen wordt het te laat geconstateerd, dus die krijgen al geen operatie meer.
Dus de baten zijn veel groter dan de kosten.
Maar als ze de tabak echt gaan verbieden, moeten ze ook de alcohol gaan verbieden. Want alcohol zorgt voor veel meer slachtoffers. |
|
|
| 09-11-09 16:55:51 - Quote deze reactie - @Vailan | Vailan
Stamgast
 WMR index: 7885
|
| Een algeheel rookverbod is wel overdreven. Het is al mooi als het in restaurants etc gehandhaafd wordt. |
|
|
| 09-11-09 16:58:49 - Quote deze reactie - @timwijn | timwijn Ere lid
 WMR index: 1754 Weblog: klik |
Quote Zaphos: Als mensen nu graag willen roken dan moeten ze dat toch zelf weten. en als mensen in het openbaar zichzelf van het leven beroven moet dat toch ook kunnen? Je moet ergens grenzen stellen.
En ik rook ook af en toe, maar snap het best, en vind het een goed voorstel |
|
|
| 09-11-09 22:48:36 - Quote deze reactie - @M-Cyclone | M-Cyclone Stamgast
 WMR index: 9418 Weblog: klik |
De beginzin is toch wel echt mooi. |
|
|
| 10-11-09 08:59:58 - Quote deze reactie - @SillieWillie | SillieWillie Ere lid
 WMR index: 3604 Weblog: klik |
Sari wie? |
|
|