hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-4 18:00 - 74411 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


[1]

Voor - tegen

21-03-12 18:02:15 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Waar ben jij absoluut voor of absoluut tegen

En bedenk wel, dit is een moment opname - ik ga er vanuit, we gaan er vanuit dat je mening altijd nog kan veranderen. Maar..

Als iemand je de vraag zou stellen
zou je dan voor of tegen zijn en
wat zou dat zijn?

Ik ben nog steeds tegen de doodstraf
omdat dit het rechtsysteem omzet in
een apparaat om mensen op te ruimen.

Mensen kun je voor de meest vreselijke
dingen onschuldig laten weg zetten
het kan, het bewijs ligt er.
Als dit betekend dat dan iemand ook
dood moet - dan is de correctie nooit
meer mogelijk - en er zijnnu eenmaal
handelingen, daden, die moeilijk te
bewijzen zijn.

01-04-12 09:44:58 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
In geval van Robert M. ben ik voor de doodstraf. Die is zo ziek in z'n hoofd, die is niet meer te genezen, dus nekschot, gat in de grond, zand erover, klaar.

01-04-12 13:22:51 - Quote! - @Supermeid01
Supermeid01
Erelid


WMRindex: 172
OTindex: 7.021
T
@Giovanni Nee, ik zou zeggen levenslang, dan kan hij lekker nadenken over z'n zonden, met een nekschot kan hij z'n ergste daden toch niet meer herinneren.

05-04-12 17:39:49 - Quote! - @ikke98
ikke98
Erelid


WMRindex: 387
OTindex: 4.105
@Supermeid01: maar dan weten we zeker dat hij niet ontsnapt en je zal wel flink bang zijn voor de doodstraf

05-04-12 17:54:14 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Als we het hier over de doodstraf gaan hebben kan 't topic beter naar [pol] verplaatst worden denk ik. of je blaast even wat stof van een van de honderd topics die eraan besteed is =p

05-04-12 21:12:20 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Ik ben voor meer begrip voor mensen die op een ongemakkelijk moment een windje moeten laten. Je kunt niet altijd even naar buiten of naar het toilet dus zo heel af en toe ontsnapt er wel eens iets en dat is al vervelend genoeg zonder dat een of andere zeurkous begint te zaniken over stank. Als je dan netjes je excuses aanbied en uitlegt dat de bonen gisteren verkeerd zijn gevallen word je zo boos aangekeken dat je er bijna nog een windje van moet laten!

06-04-12 00:23:17 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@MadKhorne: Zomaar 't pand door ruften is wel heel stijlloos. Nee, kan 't niet met je eens zijn :nee

06-04-12 11:12:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@MadKhorne: Moet je maar eens met m'n zusje in 1 kamer slapen. Pfoeh, dat wordt 'n gaskamer.
Elke ochtend wordt ik kwaad wakker door haar geruft. :r

06-04-12 12:38:53 - Quote! - @Beereekhoorn
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.398
@MadKhorne: Ik heb er op zich wel begrip voor maar niet als iemand binnenloopt en dan ruft en direct zelf wegloopt en mij in de stank achterlaat 8O

Dan krijgen ze beslist commentaar :ja:ja

06-04-12 13:18:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@heraux: voor sommige dingen is de doodstraf beter:ja
en soms vind ik het echt te weinig hoe mensen worden bestraft:ja
er mogen wel wat strengere regels hier in nederland:ja

06-04-12 13:26:25 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Bookwurm:
dat blijft iedereen maar altijd schreeuwen maar of men het meent... beeld je in dat jij de rechter bent en jij gaat de straf uitspreken, wetende dat iemand waarschijnlijk nooit meer buiten gaat komen. Je hebt de keuze tussen doodstraf geven en levenslang.

Feitelijk is het de vraag, heb je hoop dat er nog iets goed in iemand zit of kielhaal je? Jij als rechter moet er mee leven, de wet steunt je wellicht, maar jij bent degene die feitelijk de trekker over haalt en beslist tussen leven en dood.

Wanneer je niet de rechter bent is het gemakkelijk genoeg, maar heb je nog steeds de bloedlust als jij degene bent die het op het geweten moet dragen?

Levenslang met TBS is volgens mij overigens levenslang hoe dan ook.

06-04-12 13:39:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
volgens de grondwet mag niemand oordelen over andermans leven.

We doden vanuit een moraal.

Even een grof voorbeeld: pedofilie is legaal. We gedogen het allemaal en vinden het niet erg. Dan komt er een haatcampagne tegen de pedofielen, die vervolgens vanuit het door ons nu normaal geachte moraal mensen ter dood veroordeeld.

Dat was een grof voorbeeld. Maar om te denken dat ons moraal zo superieur is, dat wij daaruit mogen moorden, is arrogant. En arrogantie van een volk is bijna nationalisme.

Ander voorbeeld: kleine dieven kunnen ook ter dood veroordeeld worden in landen als Afghanistan en Irak. Hebben ze geen probleem mee. Steel je wat op de nigeriaanse markt? zes kogels in je rug en je wordt ter plekke achtergelaten. (vriend heeft het zien gebeuren) Dat is een ander moraal. Waaruit eveneens gemoord wordt. En zij vinden dat even normaal, als wij het zouden vinden om pedofielen ter dood te veroordelen.

Het is inderdaad zo dat sommige mensen niet meer terug moeten keren in de maatschappij, omdat zij teveel schade zouden doen. Maar dan nog mag je hen het leven niet ontnemen, dat moreel recht heeft niemand.

Ik vind dat het dus niet, nooit niet, legaal mag worden.


06-04-12 23:47:34 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
geen strengere regels, daar zijn er al genoeg van. hogere straffen - zo moeilijk is woordkeuze niet, vooral niet in schrift @bookwurm ;)

07-04-12 14:46:05 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Quote Davh11:
@MadKhorne: Zomaar 't pand door ruften is wel heel stijlloos. Nee, kan 't niet met je eens zijn :nee


Er zit nogal wat tussen he :P

Quote Alev:
@MadKhorne: Moet je maar eens met m'n zusje in 1 kamer slapen. Pfoeh, dat wordt 'n gaskamer.
Elke ochtend wordt ik kwaad wakker door haar geruft. :r


Als je zusje meerderjarig is wil ik dat best wel eens proberen, maar dan eet ik van tevoren wel iets met veel ui en zo dus ze is gewaarschuwd.
Quote @Beereekhoorn:
@MadKhorne: Ik heb er op zich wel begrip voor maar niet als iemand binnenloopt en dan ruft en direct zelf wegloopt en mij in de stank achterlaat 8O

Dan krijgen ze beslist commentaar :ja:ja


Sorry ik zal het niet meer doen.

07-04-12 19:54:55 - Quote! - @Beereekhoorn
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.398
Oke :jeej:jeej

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven