hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


[1]

Muziek

01-11-11 23:10:31 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Is het kunst?
Ja?
Nee?
Waarom ja/nee?

01-11-11 23:18:24 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ja, is kunst. muziek brengt inspiratie, actie, kracht, het kan emoties opwekken, het kan je rust geven of agressief maken. zeggen dat muziek zielloos is, is per definitie fout.

toch was de muziek vroeger veel beter. tekst was beter, opbouw was veel beter. meer instrumenten. betere teksten. nummers hadden meerdere kanten.

Quote lil' wayne:
Hey Barbie, ah, ah, ah, are you into black men?
He- hey hey hey Barbie! Hey I can be your black Ken
Wow! 'Cause once you go black, you never go back
She wore her hair black, with curls in the back
Then she threw that ass back, back, back
Then I fell to the mat, and after that
Everything went black

(nummer is Knockout)


dat is rap muziek. nu rock.

Quote The Doors - Runnin' blue:
Poor Otis dead and gone
Left me here to sing his song
Pretty little girl with the red dress on
Poor Otis dead and gone

Yeah, back down, turn around slowly
Try it again, remembering when
It was easy, try it again
Much to easy, rememberin' when

All right, look at my shoes
Not quite the walkin' blues
Don't fight, too much to lose
Can't fight the runnin' blues


dit is een ode aan Otis Redding,die op tien september 1967 stierf in een vliegtuigongeluk. er zit veel meer verhaal en ideeën achter. The Doors zouden met Otis spelen in San Francisco, eind 1967.

muziek die tegenwoordig mensen nog bezig houd, waar nu nog over nagedacht kan worden. DAT is muziek. niet een verhaaltje over het neuken van de zoveelste goedkope slet in een taal die alleen de laagopgeleide amerikaanse jeugd spreekt.

02-11-11 00:04:43 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik denk dat een wezenlijk verschil is dat rock ook zelf denken vereist waar rap het vooral voor de luisteraar doet, op een nogal.. tja, kan het niet anders zeggen dan hersenloze manier voor je uitlegt.

Quote Insomnium - Lay of the Autumn:
Through this barren soil you came
Sweet scent of spring
Came and cast the earth in bloom
Lent your light to me

But now the summer's dreams are bent
Like grains against the scythe
And memories of blissful days
They fall like leaves



dat is dus melodic death metal (misschien doom?). veel dieper, veel spectaculairder. het vereist meer denkkracht en luisterwerk, maar dan heb je ook een nummer waarvan je kunt zeggen dat er over nagedacht is.

03-11-11 16:13:51 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Kom op mensen, reageer nou eens :O. praat over muziek! :D

03-11-11 16:54:25 - Quote! - @Supermeid01
Supermeid01
Erelid


WMRindex: 172
OTindex: 7.021
T
Ik zou niet zonder muziek kunnen. Het is mijn drug. En ik ben niet zo'n sneu typje dat alleen maar naar Justin Bieber en Ke$ha luistert. Ik luister bijvoorbeeld ook graag naar Queen. De laatste tijd realiseerde ik me dat andere mensen muziek heel anders beleven dan ik. Muziek communiceert met me. MUSIC CHANGES LIVES.

03-11-11 19:22:07 - Quote! - @Thaiko
Thaiko
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.814
S
Ik zou net als Supermeid en vele andere mensen ook niet zonder muziek kunnen. Ik speel Piano, zat heel even in een cover bandtje (Ze wouden pop gaan coveren dus ben gestopt)

Ik heb een hekel aan muziek dat niet handgemaakt is. Bijvoorbeeld Autotuning. Kesha heeft een paar nummer waar geen autotuning in voor komt. Dit is niet mijn stijl maar als nog gewone muziek dat ik kan waarderen.

Zelf luister ik veel naar Rise Against, Blink 182, the offspring en allemaal van zulke bands. Rock blijft het beste voor mij maar ik respect iedere muzieksoort, band, etc die geen gebruik maakt van de computer en geen onzin tekst hebben maar een tekst met ene betekenis.

Een paar maanden geleden moesten The Killers een nummer playbacken in Italie. Zij hebben voor de lol de zinger en de drummer omgedraaid. Ik dacht dat Iron Maiden om de zelfde reden alle instrumenten kapot hebben geslagen. Zulke acties kan ik erg waarderen.

03-11-11 19:23:01 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Soms heb ik het idee dat muziek beter mijn eigen gevoel kan omschrijven dan ik zelf kan :D

Mijn helden-bands zijn trouwens U2 en Blof :D

03-11-11 19:25:13 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
zolang het maar emotie oproept, en er over nagedacht kan worden. dat zijn toch wel twee criteria. en dan zijn er nog nummers die gewoon leuk zijn omdat ze leuk klinken (A).

Luister zelf naar death/black metal, veel symphonic. verder schuim ik het internet af naar leuke dingen. ook een ontzettende fan van the doors sinds enkele maanden :D

03-11-11 19:31:53 - Quote! - @Thaiko
Thaiko
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.814
S
U2 en Blof zal ik nooit aanzetten voor mijzelf. Maar ik vind het wel erg goede muziek.

Ik luister soms ook wel metal. Maar ik ben meer een fan van Rock. The Doors klinkt ook erg goed.

03-11-11 20:49:38 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
en verder klassiek geïnspireerde symfonische werken. lang verhaal hoe ik daarop gekomen ben, maar er zit vaak zoveel moois tussen :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven