hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 [2] 3 4 5

Geloof: God Vs Satan

15-05-09 12:44:59
nietmeer
Toch blijf ik geloof het grootste dwalen van het menselijk denken vinden :nee

Die Paus die aanzet tot het niet gebruiken van condooms omdat op die manier AIDS wel zal verdwijnen en zo :nee

Hoe krijg je het verzonnen :|

En dat celibaat mogen ze wat dat betreft ook wel afschaffen, want vooral de Amerikaanse priesters die jongetjes misbruiken....:r dat is ook een keer genoeg geweest :r

Etc...etc...

15-05-09 12:45:15
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Quote Txerseu:
Quote jacodenni:
@tx
het is niet alleen oorlog ook regels in verschillende landen zoals vrouwenonderdrukkent in saodi arabie

dat is islam, geen christendom :nee en de islam heeft daar regels voor, voor zover ik weet

maar het gaat om God vs satan, en de islam heeft ook een God, dezelfde zelfsO+

De kerk is een corrupte instantie, daarom vind ik geloof iets wat voor jezelf moet blijven.

De Paus is tegen condooms omdat dat weerhoudt van voortplanting, wat schijnbaar belangrijk is. Hij heeft het moraal dat aids wel zal verdwijnen als mensen monogaam worden, maar dat is behoorlijk naief gedacht.
En het lijkt me niet dat die priesters jongetjes misbruiken in de naam van God, dat is hun eigen zieke geest.

15-05-09 12:46:48
nietmeer
@Gleadar, daar weet ik ff niks op te zeggen.
@Manda, ja, maar van de islam weet ik te weinig om er wat zinnigs over te zeggen :ja

15-05-09 12:47:10
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
even logisch aanpakken.
als er een god bestaat, bestaat er ook een satan, want alles moet in evenwicht gehouden worden. volgens het gros van de christenen is dankzij het evenwicht omdat hij alles wat goed zou zijn is, satan dus alles wat slecht moet zijn.

Satanist zijn betekend niet dat je 100% slecht bent. het is een andere manier van leven, maar de meeste mensen zullen vanwege vooroordelen niet meer te weten willen komen daarover.

Nu blijf ik gewoon naargenoeg Atheist... jegens de 'bestaande' geloven. ik weet niet precies wat ik nu wel en niet moet geloven, want er is wel degelijk iets. denk alleen niet dat een god dingen van mijn mensen zou vragen als 'aanbid mij'... ik geloof wel, alleen niet in een bestaand geloof :ja dus dat komt volgens vele uit op Atheist of Ietsist.. vind zelf ietsist leuker klinken :)

15-05-09 12:47:11
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
allah is arabisch voor god, dus ik zie als het zelfde.
ik bedoel meer god (god, allah, jawew, shiva) vs de satan (demogorgon, lilith,loki etc)

15-05-09 12:47:17
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Mandarijntje:
De kerk is een corrupte instantie, daarom vind ik geloof iets wat voor jezelf moet blijven.


Definieer "de" kerk.

15-05-09 12:48:40
nietmeer
@Berniew: Datgene wat het hoofdkwartier in Rome heeft :nee

Met die terecht niet al te populaire paus

15-05-09 12:49:05
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
Loki!:D heb ik een paar leuke boeken over gelezen.. jammer dat ik de titels kwijt ben..

15-05-09 12:49:47
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Vailan: spreek dan van de Rooms katholieke kerk ipv alles over 1 kam te scheren ;)

15-05-09 12:50:04
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Quote berniew:
Quote Mandarijntje:
De kerk is een corrupte instantie, daarom vind ik geloof iets wat voor jezelf moet blijven.


Definieer "de" kerk.

De grote bureaucratische instantie à la de Middeleeuwse katholieke kerk met de paus etc. Te groot moet het niet worden, want dan gaan mensen zichzelf weer opwerpen boven de ander, om het zogenaamd in goede banen te leiden. En dan gaan er eigen regeltjes bedacht worden:nee

15-05-09 12:52:02
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
dat is toch al gebeurd in de kerk?
tot de 13 of 14 eeuw was satan niet slecht pas toen werd hij als duivel gekroond om als zondebok te dienen! de kerk kon alle problemen niet verklarn noch oplossen dus het is de schuld van satan!

15-05-09 12:54:26
nietmeer
De Kerk (en dan vooral de inquisitie) die moeilijk moest doen omdat Galileo (volgens mij was hij het) erachter was gekomen dat de aarde om de zon draait en niet andersom...hij kreeg levenslange huisarrest omdat hij zijn theorieën introk, maar anders was hij wel afgemaakt :nee

En die christenen die zonodig foldertjes moeten verspreiden vanwege het Darwinjaar en noem maar op wat ze zoal hebben geprobeerd om hun denkbeelden er bij de 'gewone' mens in te prenten

15-05-09 12:55:23
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@Gleadar: volgens jouw definitie is t satanisme niet t geloven/aanbidden van satan, maar het voor jezelf opkomen en jezelf aanbidden... Kun je dan niet beter spreken egoisme ipv satanisme (om t schoppen tegen schenen te voorkomen O+)

15-05-09 12:55:53
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
de kerk heeft vroeger de mensheid aardig proberen af te remmen in de vooruitgang omdat ze zich aan hun eigen beeld vast wilden blijven houden. maar je moet geen oude koeien uit de sloot halen, en niet de kerk van nu vergelijken met de kerk die er toen was,.

15-05-09 12:56:35
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
nog een voorbeeld, satanisten zijn slecht,
dat is puur christelijke propaganda,
satanisten komen niet langs je huis met foldertjs over hoe geweldig jezus was!
die staan niet in de stad zieltjes te winnen.
wie is er nou eigelijk "slecht"of "kwaad"

15-05-09 12:57:13
nietmeer
De Kerk hield vroeger de mensen dom, ze mochten niet gaan nadenken en maar slaafs de bijbel navolgen.

Volgens mij is dat tegenwoordig ook nog in mindere mate terug te vinden, maar de wetenschap staat toch uiteindelijk boven alles.

15-05-09 12:57:56
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Vroeger...
Vroeger...
Vroeger...
Vroeger...
Vroeger...
Vroeger...
Vroeger...

Vroeger was ik 2 O+

15-05-09 12:58:11
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
Quote berniew:
@Gleadar: volgens jouw definitie is t satanisme niet t geloven/aanbidden van satan, maar het voor jezelf opkomen en jezelf aanbidden... Kun je dan niet beter spreken egoisme ipv satanisme (om t schoppen tegen schenen te voorkomen O+)


satan is hebreeuws voor tegenstander/aanklager,
het is het boegbeeld van satanisme.

15-05-09 12:58:13
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
@Gleadar
ik ben anders nog nooit iemand tegengekomen die me bij het huis foldertjes uit gaan delen over Jezus christus.

die die langs je huis komen zijn die.. hoe heten ze nu ook alweer.. jehova getuigen en dergelijke andere kleine strenge groepen.

15-05-09 12:59:48
nietmeer
Het is trouwens ook zo:

Wat de Islam nu allemaal doet, deden de christenen omstreeks de Middeleeuwen. En maar klagen dat er zoveel geweld plaatsvindt. Christenen zijn zelf zo ook geweest, en nu nog weten ze heel geniepig hun gezeur te verspreiden

15-05-09 13:00:03
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@Gleadar: persoonlijk zou ik t een andere naam geven, aangezien t toch een bepaald beeld schept waarvan jij al zegt dat t niet klopt.

15-05-09 13:00:20
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
ik heb al 3 keer jehova mensen gehad....
volgende keer laat ik mijn satanic bible zien...

15-05-09 13:01:54
nietmeer
Hier zijn ze nog nooit geweest :P

Eigenlijk hoop ik dat ze wel een keer komen (A)

Jehova: Wij komen u God brengen.
Vàilan: Oh, leuk. Nou, je mag overigens wel jij zeggen hoor!. En zet 'm maar in de gang :P

Of:

Jehova: Wij komen u het licht van God brengen.
Vàilan: Kost dat?
Vàilan: Sorry, wij hebben essent al :P

15-05-09 13:02:09
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
het zijn inderdaad vaak de kleinere strengere groepen die niet verder kijken dan hun neus, en die mensen nog een beetje dom proberen te houden..
Er zijn ook christenen die ontkennen dat dino's bestaan hebben en dat die botten er neer gelegd zijn door satan om mensen van het juiste pad af te brengen.
:nee:nee:nee:nee:nee:nee:nee:nee:nee

en daarmee worden alle christenen over een kam geschoren, met de strenge conservatieve kerk van vroeger, of de strengere gemeentes van nu.. maar ruimdenkende christenen heb je ook.
Overigens geldt dat ook andersom..

15-05-09 13:03:05
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
nee joh.. jehova getuigen moet je mee naar binnen nemen en dan zelf over gaan halen })

even t gekloot vergetend, je kunt geen appels met druiven vergelijken.
Niet alle christenen zijn hetzelfde. hele goede vrienden van mij zijn christenen, maar daarom mag ik ze niet minder, terwijl ik andere christenen maar wat graag hun nek om zou willen draaien. omdat een klein gedeelte iets doet wat jij niet leuk vind..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven