hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 08:00 - 74445 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


[1] 2 3 4 5

Geloof: God Vs Satan

15-05-09 12:18:21
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
er was laatst een hoop wrijving tussen christenen en satanisten op hyves.
christen hebben massaal de satanisten hyve ge niet oked. hyve was 4 dagen uit de lucht
op zich lijkt het me wel leuk omdat er zo veel aspecten aan beide kanten zijn.
ik ben benieuwd waarom jullie wel/niet god of satan aanbidden (alhoewel dat niet het goede woord is)

Satan of God?

15-05-09 12:20:03
SkewtuR
Oudgediende


WMRindex: 3.645
OTindex: 3.447
S
Als ik moest kiezen dan Satan, want in de hell mag je immers alles wat god verboden had. :P

15-05-09 12:23:30
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
persoonlijk verkies ik satanisme ofdat ik het niet kan vinden met de regels van de kerk, eveneens als de filosofie.
als iemand je slaat waarom zou je je andere wang toekeren als je ook gewoon terug kunt slaan, zelfbehoud zou toch nummer 1 moeten zijn?

15-05-09 12:25:35
nietmeer
100% God/Jezus :ja sinds Jezus in mijn leven is (bidden, bijbellezen, studieboekje erbij) gaat het een stuk beter, ben ik omhoog uit het diepe dal aan het klimmen :)

15-05-09 12:26:50
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
maar dat is geloof, je doet gewoon meer je best omdat je denkt! dat jezus en god je helpen, in feite zoek je de kracht in jezelf waardoor het beter gaat.

15-05-09 12:30:12
nietmeer
@Gleadar, nee, na bijna 18 jaar had ik die kracht niet meer, was ik uitgeput, depressief en leeg. die kracht van mijn doorzettingsvermogen om alles te veranderen is niet van mezelf. en ja, ik denk, maar mijn manier van denken is nogal negatief, maar dat verandert nu ook :)

15-05-09 12:30:48
nietmeer
Geen van beiden, ik ben overtuigd atheïst :ja

15-05-09 12:32:58
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Ik denk niet dat je als nietchristen (een nooit geweest christen) kan begrijpen wat God voor je kan betekenen, ik denk dat hij je daadwerkelijk de kracht kan geven om door te gaan, zoals in het geval van Txerseu. Je moet er alleen wel het geduld voor hebben en er ook in geloven, wat God gaat geen moeite stoppen in mensen die geen moeite in Hem stoppen.

Maar sinds ik de menselijke kracht ken ben ik er vanaf gestapt, omdat het niet meer snel genoeg ging.. God geeft niet waar je om vraagt, het eist als het ware.
Nu heb ik iemand anders(L) en het gaat nog steeds goed met mij. Ik geloof echter nog steeds in God, maar het verhaal er om heen wankelt te veel voor mij, de wetenschap heeft dingen bewezen die niet te ontkennen valt.

Zonder satan geen God, want satan was een rebels engeltje, dus eigenlijk een bengeltjeO+ en heeft zijn eigen imperiumpje gebouwd.
en dat is niet alleen in geloof zo, want zonder kwaad kun je geen goed zien, zonder duister geen licht.
En tegenbewegingen zullen altijd blijven bestaan, want het bestaat niet dat mensen het over alles met elkaar eens zullen zijn.

Ik ga dus voor God, want kiezen voor het kwade lijkt mij geen optie:nee

15-05-09 12:34:59
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
@tx

waarom lukt dat bij mij ook maar aanbid ik het slechte?
mis, een satanist aanbid niks dan zichzelf,
dat is wat ik m is in de kerk, je mag minder, waarom zou je aan andere eerst moeten denken als het in je aard zit om zelfbehoud als top prioriteit hebt?
waarom zou je opletten om niet te zondigen als je alle zonden kunt begaan en even een gesprek met de pastoor of dominee ( rooms of protestant) en dan kun je weer te straat met een zuiver geweten waardoor je juist weer de fout in gaat met misschien wel dezelfde zonden.
snap je wat ik bedoel? er zit gewoon voor mijn gevoel geen logica in.
maar als het jou helpt is het goed;)

15-05-09 12:35:38
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
ik geloof niet in een god ik geloof dat ik me eigen god ben van mijn eigen heiligdom ( mijn lichaam) ik maak mijn eigen keuzes en ben daar zelf verantwoordelijk voor. ik kijk met een critische kijk naar alles wat overheden of media vertellen is alles wel te geloven.

15-05-09 12:37:24
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
@Mandarijntje

wat is hier slecht aan?

1. Satan represents indulgence instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!



9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!


15-05-09 12:38:03
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Bij het christendom ben je ook verantwoordelijk voor jezelf.
Je mag ook helemaal niet minder, tenminste zo zie ik dat niet, maar ik ben dan ook vrij liberaal:P
dingen die in de bijbel staan zijn algemene normen en waarden, dat je mensen niet moet uitmoorden, niet moet stelen, niet vreemdgaan, en een beetje lief moet zijn voor de ander, lijken me toch dingen die goed zijn voor iedereen..:)

@ Glea, daar is niets slechts aan.. maar van beide kanten zit het vol clichés: voor christenen staat satan voor het kwade en voor de andere kant staat het geloof voor beperktheid en kortzichtigheid.

15-05-09 12:39:23
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
ik moet even de 12 regels op aarde vertalen van het satanisme maar er zitten hele goede dingen bij

15-05-09 12:39:24
nietmeer
@Gleadar, je moet jezelf eerst goed verzorgen om een ander te kunnen verzorgen. ik denk dat God het zo bedoeld heeft. hoe wil je anders voor anderen zorgen?
wat jij zegt over die zonden, dat is niet zo, dat is dwaalleer. de Bijbel zegt duidelijk dat je het aan God moet belijden, en dat hij het dan vergeeft - mits je er spijt van hebt. zonden begaan, denken 'ff vergeving vragen en het is weg' - zo werkt het niet :nee dat is van twee walletjes eten, van Gods kant en van de zondekant, en dat is niet Gods bedoeling :nee
dank je :)

15-05-09 12:39:37
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
wat is goed voor iedereen?
als ik geslagen wordt wat bereik ik er mee als ik mijn andere wang toekeer?
waarom zou ik wachten tot ik getrouwd ben voordat ik seks mag hebben?
dat is voor zelfbehoud van ons ras.

15-05-09 12:40:08
nietmeer
@Gleadar, kan je die negen regels van jou ff vertalen naar NL?
edit: Jaco doet dat dus al? :P

15-05-09 12:40:20
nietmeer
Niet uitmoorden :P en dan heb je de kruistochten :| Nou, die lui namen het kennelijk niet zo nauw met de bijbel :P

Maar goed, geloof in het algemeen is wellicht de grootste bron van leed op aarde :nee.

Hoeveel eeuwen lang strijden mensen al tegen elkaar vanwege hun geloof, om maar eens wat te noemen, en dan nog niet te spreken over de vele discriminerende wetten etc...

15-05-09 12:40:55
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
tx

ik heb anders dat in de praktijk gezien,
maar als je dus met het spijt en al van je zonden af kunt komen, dan kun je gewoon doorgaan met zondigen.

15-05-09 12:41:19
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
vailan ik ben het met jou eens over die dingen

dat zie je namelijk in alle landen die uit een religuis oogpunt regeren

15-05-09 12:42:33
nietmeer
@Gleadar, nee dat kan niet, als je door blijft gaan wordt het een gewoonte en heb je er geen echte spijt meer van.

@Vàilan en Jaco, religie misbruiken als excuus om oorlog te voeren is wat anders dan religie om mensen op te bouwen en te herstellen.

15-05-09 12:42:52
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Vailan:
Niet uitmoorden :P en dan heb je de kruistochten :| Nou, die lui namen het kennelijk niet zo nauw met de bijbel :P

Maar goed, geloof in het algemeen is wellicht de grootste bron van leed op aarde :nee.

Hoeveel eeuwen lang strijden mensen al tegen elkaar vanwege hun geloof, om maar eens wat te noemen, en dan nog niet te spreken over de vele discriminerende wetten etc...


Het is achteraf makkelijk praten over diverse dingen. Zie t eerst in de historische context voordat je conclusies trekt.

15-05-09 12:43:07
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
In de bijbel staan ook tegenstrijdigheden, er staat namelijk ook, oog om oog, tand om tand.
Dat je de ander de wang toe moet keren betekent eigenlijk dat die ander zelf niet beter weet, dat je niet mee moet gaan in zijn domme geweld. Geweld lost niks opO+

en in de bijbel staat nergens dat je moet wachten tot je getrouwd bent;) dat is zo verdraaid door de kerk, een foute intepretatie van de tekst dat dat het toppunt van liefde is en moet delen met degene van wie je echt houdt.
En waar God is, is liefde, dus als iets uit liefde gebeurt staat God achter je:)

15-05-09 12:43:30
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
tx
het is niet alleen oorlog ook regels in verschillende landen zoals vrouwenonderdrukkent in saodi arabie

15-05-09 12:44:04
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
tx

genoeg seriemoordenaars hebben wroeging na de moord,
ik heb ook spijt telkens als ik nagelbijt maar toch doe ik het, een studente heeft spijt dat ze nog met een ex in bed lag, maar ze kon het niet helpen door het verlangen.

15-05-09 12:44:12
nietmeer
Quote jacodenni:
tx
het is niet alleen oorlog ook regels in verschillende landen zoals vrouwenonderdrukkent in saodi arabie

dat is islam, geen christendom :nee en de islam heeft daar regels voor, voor zover ik weet

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven