hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 [2]

Sci-Fi

08-11-07 09:47:23 - Quote! - @ToMxlr
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
Red Dwarf _O_

06-12-07 19:28:24 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Oeh ja, Red Dwarf is briljant :D

25-09-09 22:07:40 - Quote! - @Stormtomcat
Stormtomcat
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 10
Wnplts: Brussel
Stargate Atlantis kon ik helemaal chronologisch zien toen ik een paar zomers geleden aan het house-sitten was. Ik vond het aangenaam vertier, vooral dankzij Elizabeth Weir. Die sterke madam die geen militair kreng was vond ik best uniek in een redelijk doorsnee serie.

Toen ik Battlestar Galactica in real time volgde, vond ik 't erg spannend en boeiend, met die actrice uit Dances-With-Wolves als helderziende presidente, commander Adama als bijbelse referentie naar het begin van de wereld van Adam, de klassieke Grieks-Romeinse referenties, de filosofische vraagstukken over wat een menselijke ziel is, wat religie precies is... en natuurlijk de buitenaards-fantastische Caprica/Number Six!
Als ik er nu op terug kijk, merk ik wel veel gaten en overbodige verhaallijnen.

Dat vond ik ook het probleem met the 4400. Het begon erg interessant met een mysterieuze boodschap van de toekomst en een bijzondere kijk op bovenmenselijke krachten (zonder veel special effects, dat vond ik erg knap! ).
Later verwaterde het naar blonde-bimbo-verhalen en rebelse tieners.

Dat was trouwens ook de reden dat ik Heroes zo debiel vond, naast het feit dat ze daar een s-c-h-o-k-k-e-n-d incestueuze plot hebben! Ik vind het suffig en beledigend dat het lot van de wereld bepaald wordt door drie broers, hun ouders & kinderen, hun vriendinnetjes, een handvol rivalen en nog wat proefbuis-connecties.
In the 4400 zorgden ze er tenminste voor dat ze begonnen met 4400 personages met elk een andere (historische) achtergrond... en dankzij "the ripple effect" en het hormoon "promycine" kunnen ze uitbreiden naar gelijk wie. De aflevering Aurdey Parker's come and gone uit seizoen vier is daar een wondermooi voorbeeld van!

De serie Firefly en de aansluitende film Serenity vond ik ook erg cool. Ik las ergens online dat Nathan Fillion de enige man is die alle hetero's kan veranderen in homo-voor-één-keer :D:$:D

15-11-09 17:21:26 - Quote! - @n13l5
n13l5
Lid

WMRindex: 19
OTindex: 46
Wnplts: Maastricht
Firefly en Serenity zijn geweldig.
In Castle had Fillion in de Halloween aflevering zijn Mal kostuum aan...

Kent iemand van jullie de Masters of Horror spin-off Masters of Science Fiction?
In plaats van horror-regiseurs een film te laten maken verfilmen ze hier korte verhalen van veel science fiction schrijvers tot afleveringen van drie kwartier?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven