hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

Help Tibet - steun de Dalai Lama

25-03-08 12:35:01
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Na jarenlange onderdrukking vragen inwoners van Tibet om veranderingen en steun van de wereld-opinie. De Chinese leiders maken op dit ogenblik de belangrijke keuze tussen een spiraal van geweld of een dialoog die de toekomst van Tibet, en China, kan bepalen.

We kunnen deze historische keuze beïnvloeden -China is bezorgd om zijn internationaal aanzien. Maar om aandacht van de Chinese regering te krijgen is een overvloed van wereldwijde reacties nodig.

De geestelijke leider van Tibet, de Dalai Lama, heeft opgeroepen voor terughoudendheid en overleg: hij heeft daarbij de steun nodig van de wereldbevolking.

Vul dit formulier in om de petitie te tekenen - en verspreid deze actie.

25-03-08 12:54:23
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Fijn dat je er een topic van gemaakt hebt. Ik hoop dat velen de petitie zullen ondertekenen.
Wat zijn we toch gelukkig om in Nederland te wonen met vrijheid van meningsuiting.

25-03-08 13:04:40
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Inderdaad, daar zijn we heel gelukkig mee...

25-03-08 15:01:33
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
wat een onzin allemaal, ik zal nooit tekenen. iedereen richt zig na de olympische spelen weer ergens anders op, plus de regering van China gaat zich hier toch niks van aantrekken. Zelfs jaques rogge heeft gezegd dat hij China een goede keuze vind en dat de spelen koste wat het kost door moeten gaan. en zo kan ik nog veel langer door gan. wat er nu gedaan word is muren bouwen voor China, terwijl er bruggen gebouwd zouden moeten worden

25-03-08 15:07:29
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Natuurlijk is China een goede keuze, de economie daar bloeit enorm. Dat heeft dus niets met sport of vriendschap te maken, maar zuiver met handelspolitiek...


25-03-08 15:12:25
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
nee? zullen we dan maar voor alijd de spelen in westerse landen houden? er is in bijna elk land wel iets mis. en het gaat ook om sport en vriendschap, er zijn genoeg chinezen die hier al jaren naar toe leven en werken

25-03-08 15:20:16
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Ik zou hier een heel scherp antwoord op kunnen geven, maar laat maar...
Als je het niet wilt zien, zie je het ook niet.

25-03-08 15:29:26
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
Quote daydreamer:
Ik zou hier een heel scherp antwoord op kunnen geven, maar laat maar...
Als je het niet wilt zien, zie je het ook niet.

volgens mij moet iets zoals de spelen helemaal om de sport draaien, en niets met politiek te maken hebben. China is prima in staat om miljarden uit te geven aan de bouw van stadions en alles, politieke situaties heeft daar niks mee te maken. en ik teken ook geen petitie, niet alleen omdat mijn internet verbinding ook gecontroleerd wordt door de overheidswaakhond, maar ook omdat ik vind dat mensen die een dergelijke petitie opstellen niet het hele verhaal kennen, en alleen uit westerse media hebben gehoord dat de arme tibetanen het zo zwaar hebben onder het regime van grote boze china. de enorme geschiedenis hierachter kun je niet zomaar begrijpen door tv te kijken in een westers land dat niets liever wil dan een mislukking van de spelen om te bewijzen dat china een derde wereld land is, omdat ze nog altijd blindelings achter 'amerika met de grote mond' aanlopen, zonder na te denken over welke landen nu echt in groei, ontwikkeling en macht zijn.

25-03-08 15:47:45
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Mafkees schreef: omdat mijn internet verbinding ook gecontroleerd wordt door de overheidswaakhond
-------------------
Nou en? Bovendien kun je voor dergelijke acties een hotmailadres nemen.
Een ding is bovendien zeker: Tibet is tegen hun zin ingelijfd bij China en omdat wij destijds ook niet wilden om bij Duitsland te horen, teken ik de petitie.

25-03-08 15:49:01
Skam
Senior lid


WMRindex: 553
OTindex: 122
S
Hier een terugblik op mijn post, bij het nieuws artikel!

Quote Skam:
*Petietie getekend*

Ik vind dat dit nergens op slaat...
Als dit bericht klopt dan vind ik het zeer belachelijk maar ik vind dat je moet kunnen demonstreren en activoeren ect. dat moet gewoon kunnen 'Voor je mening op komen noem ik dat' maar dan ook als je de plek er voor krijgt.

@ Tim-kun :
Kom ons ook even vertellen wat nog meer daar ben ik ook zeer nieuwschierig naar.
Overal zijn regels, regels maar hier voeren ze tog ook zo vaak actie en weten ze tog ook dat ze de bak in kunnen draaien.

Wat mijn mening is:
Ze willen zich voordoen als beste land dit dat nou ik weet van mijn oom hoe het er aan toe gaan in die achterstandswijken dat is te erg als je zien hoe het er daar uit ziet en als je naar die mensen kijkt!
Dan zou je meteen al je geld naar hun willen storten voor te helpen.
En wat ik ook vaak hoor de berichten van het massamedia overal op de wereld daardoor blijkt china slecht te zijn.. dat denk ik zelf persoonlijk ook wel eens maar niet alleen over china maar sinds ik video beelden en foto's gezien van mijn oom weet ik zo'n beetje hoe het er aan toe gaat

@ Mafkees : Vind je niet dat het een derdewereld land lijkt ? Ik ben tot deze mening geomen na dat ik heel veel dingen er ver heb gelezen en gezien.
En je hebt gelijk het begint het er inmiddels op te lijken dat amerika het wil verzieken maar of ze dat ook serieus willen betwijfel ik.
Je schrijft tevens klaar om de spelen te organiseren nou leer hun eerst maar eens wat organiseren is want ze gooien zo een wijk plat omdat daar de weg moet komen waar de ereceremonie moet worden gehouden!
e.d

Er zullen serieus ook goede kanten van china zijn alleen heb ik er nog niet veel gezien.
Ik wil hierbij ook niet zeggen dat hun ook mensenrechten beschaven want daar weet ik zelf ook niet genoeg voor/over.
Dat dat maar duidelijk Blijft.


------------

Quote:
Mafkees schreef: omdat mijn internet verbinding ook gecontroleerd wordt door de overheidswaakhond


Kun je dit ook even verduidelijken waarom word het gecontrleert en hoe weet je dat zo zeker ?

25-03-08 15:55:21
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
nou kijk: tot eergisteren was youtube geblokkeerd (evenals wikipedia, blogspot, BBC.com en vele anderen) maar nu is het weer vrijgegeven. als ik een willekeurige zoekterm intyp krijg ik gewoon filmpjes te zien en werkt alles naar behoren. als ik als zoekterm 'tibet' intyp, wordt ik direct doorverwezen naar de BAidu pagina, de chinese zoekmachine, die mij vertelt dat mijn zoekterm geen resultaten heeft opgeleverd.

@ledi: als een hotmailadres mij al anoniem zou maken, dan moet ik die petitie ook nog eens WILLEN ondertekenen..

25-03-08 16:00:50
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Aha, en WAAROM wordt je verbinding gecontroleerd,blokkeren ze deze sites, en werkt "tibet" niet als zoekterm denk je?
Je lijkt me geen domme jongen dus ik denk dat je het antwoord eigenlijk wel weet...

25-03-08 16:01:36
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
tegen hun zin ingelijfd? hallo!! tibet is altijd een deel van china geweest, ze hebben zichzelf onafhankelijk verklaard nadat china in de culturele revolutie terechtkwam en er burgeroorlog was in China. nadat de burgeroorlog voorbij was, wou china dat tibet gewoon weer een deel van china werd klaar uit. en ja zoals mafkees zij, alles word in china gecontroleerd

overigens weet elke chinees gewoon van tibet, tiananmen square 1989 enzo af, en ze zijn voor behouding van tibet, allemaal

25-03-08 16:06:38
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
Quote daydreamer:
Aha, en WAAROM wordt je verbinding gecontroleerd,blokkeren ze deze sites, en werkt "tibet" niet als zoekterm denk je?
Je lijkt me geen domme jongen dus ik denk dat je het antwoord eigenlijk wel weet...

natuurlijk weet ik dat china niet wil dat het ehte verhaal naar buitenkomt. maar ik vind dat we moeten beseffen (en dat doen we geen van allen) dat de westerse media precies HETZELFDE doet, alleen zijn we ons daar niet van bewust, doordat we blindelings vertrouwen op de oprechtheid van onze westerse regeringen. zoals ik al zei: soms lijkt het alsof amerika (en europa loopt erachteraan) WIL dat de spelen een misluking worden, en de media vertellen een erg eenzijdig verhaal

25-03-08 16:07:46
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Je kan de Tibetanen niet kwalijk nemen dat ze de culturele revolutie niet wilden, dat is een van de grootste misdaden uit de geschiedenis. Dat de gevaarlijke gek Mao nog steeds wordt vereerd in dat land, met het feit dat dat boek van zijn lijfarts (ik ben even zijn naam kwijt) verboden is (en wellicht nog veel meer boeken) wijst er voor mij op dat er echt nog wel wat scheef zit in China.
Maar om nou de Olympische Spelen opeens te gebruiken om dit aan de kaak te stellen vind ik ook niet in orde.

25-03-08 16:10:35
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
poilitiek moet er inderdaad niets mee te maken hebben, maar mexicaan, toen ik een paar jaar geleden een jaar in China heb lesgegeven, weet ik dat bijna elke chinees echt wel weet wat Mao gedaan heeft, ook de slechte dingen, het boek enzo is wel verboden maar bijna elke chinees weet wel van die vele doden, alleen mensen kijken in het westen graag naar de slechte dingen, ze vereren hem nog omdat hij ook zo ontzettend veel goed gedan heeft en betekent heeft voor China

25-03-08 16:10:44
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Quote:
...doordat we blindelings vertrouwen op de oprechtheid van onze westerse regeringen.


Mijn vertrouwen in de Nederlandse regering is inmiddels gedaald tot het nulpunt, en de Amerikaanse regering idem dito.
Het verschil met Nederland en China is alleen dat ik dit kan zeggen zonder er meteen vijf jaar voor vast te komen te zitten...

25-03-08 16:13:44
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Dat hij veel heeft betekend voor China wil nog wel geloven Tim-kun, maar zijn goede daden zou je me even moeten helpen herinneren. Het lijkt me moeilijk om de miljoenen hongerdoden te compenseren die hij door onkunde op zijn geweten heeft.

25-03-08 16:24:28
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
weetje opzich kan ik nog wel uren doorgaan, maar het komt er op neer dat ik in de tijden dat ik in China gewoont heb en dat ik er geweest ben teveel van het land, de cultuur en de mensen ben gaan houden dat ik niet van standpunt kan veranderen ik ben gewoon te pro China geworden :P volgens mij hebben we dit soort dingen als een eerder in een oude blog van mij besproken en daar was jij ook bij mexicaan dacht ik

25-03-08 17:11:38
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Kan wel Tim.....
Ik ben trouwens niet anti-China hoor, ik vind alleen wel dat er een aantal dingen niet kloppen daar. Maar ja, dat is in wel meer landen zo.
Er zijn wellicht ook voldoende redenen te verzinnen waarom de Olympische Spelen nooit in de VS hadden mogen worden gehouden.

25-03-08 18:00:07
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Is er een land waar het dan wel zou kunnen? :|

25-03-08 18:10:53
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
precies, dat zei ik al 100 keer..en ik ben het ook met je eens mexicaan..dus nog eens, ja er kloppen genoeg dingen niet, maar dan zouden de olympische spelen nergens meer gehouden kunnen worden..politiek moet er buiten gelaten worden..want dan zou idd USA het net zo min niet verdienen bv als China ja

25-03-08 18:30:11
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Om iets in te brengen te hebben moet je 'speler' zijn...niet iemand die langs de kant staat te schreeuwen :ja :S

Dat heeft het gebrek aan resultaat van eerdere 'boycott's wel aangetoond.

25-03-08 22:26:28
nietmeer
Getekend en doorgestuurd naar 15 personen!
Ik heb al es eerder een petitie hier voor getekend een aantal jaar geleden en daar waren ze ook erg dankbaar mee!:ja

25-03-08 23:45:35
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
van een goede vriend die in Beijing woont:

Iets anders wat ook al diverse mensen aan me hebben gevraagd, wat ik mee heb gekregen van Tibet.
Laat ik gelijk stellen dat ik, en dit zal misschien een hoop verontwaardiging opleveren, de Chinese overheid gelijk geef in hun optreden bij de 14 maart rellen.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er nou precies in Nederland in het nieuws naar buiten is gekomen. ik heb het wel voor een groot deel geprobeerd te volgen via Nederlandse nieuwssites en via Chinese tv. Maar wat mij wel opvalt is hoe iedereen gelijk op hun achterse poten staat als de naam 'Tibet' valt. Men beschuldigd China gelijk dat ze te hard hebben opgetreden tegen de demonstranten, terwijl ze niet kijken wat de demonstranten aanrichtten. Ik heb zelfs artikelen gelezen die het over VREEDZAME demonstraties hebben. De beelden die ik heb gezien kan ik niet echt vreedzaam noemen, die vallen meer in de 'complete chaos' categorie. Er zijn mensen vermoord, winkels en woningen afgebrand, sommige scholen zijn zelfs in brand gestoken. Wat moet je in zo'n situatie doen om orde te laten terug keren, gezellig met ze thee drinken? Nee, keihard aanpakken. Het enige wat de Chinese media niet vermeldt is dat het leger op de demonstranten heeft geschoten, waarschijnlijk om verdere escalaties te voorhoeden. Maar nogmaals, wat hadden ze anders moeten doen?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven