hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 49 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 6 7 8

Verkiezingen 2012 - wie gaat scoren en waarmee

28-08-12 15:53:42
nietmeer
@Madarian: ... zucht. Je kan wijs praten, maar je kan ook zo ontzettend ernaast zitten.

Je bent van het Kaliber SBS6. Je ziet de klepel hangen, maar hebt niet de kunde om 'm te slaan.
Neem ik je niet kwalijk hoor.

28-08-12 18:40:52
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Fraaie variant van het spreekwoord "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt". Dat wel. Maar nog steeds off topic. Als er zo'n behoefte aan is, open er dan 1....

28-08-12 18:47:47
nietmeer
@Invisible: SP wordt 'm sowieso niet. Te grote partij.

30-08-12 11:53:55
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat me opvalt is dat Islam geen issue meer is of althans veel minder. Het is nu vooral (Zuid) Europa waarmee men kan scoren.

Opvallend is ook dat immigratie minder hot is. Immers er moet flink bezuinigd worden en de AOW leeftijd moet omhoog naar 67 om zo 4 miljard per jaar te kunnen bezuinigen. En daar wordt volop over gedebatteerd, maar over het feit dat alle kansloze immigranten inmiddels een veelvoud van dat bedrag hebben gekost en nog steeds kosten hoor je niemand meer, zelfs Wilders niet.

Toch raar, want de vraag waarom wij twee jaar langer door moeten werken terwijl al die kanslozen het zo krijgen zonder ooit iets gedaan te hebben is toch volstrekt legitiem lijkt me.

30-08-12 12:06:29
nietmeer
@Invisible: Economische migranten worden al langer geweerd, gelukkig.

En ja, kansloze immigranten heeft Nederland niets aan. Hoeveel zij kosten is wat mij betreft een interessant onderzoek.


30-08-12 13:53:32
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Is al gedaan. Zie hier en hier en vooral het rapport zelf hier

In de kamer reageerde de regering op vragen van PVV hierop met de mededeling dat men niet over de kosten van groepen of individuen wilde praten omdat dat stigmatiserend werkt.

Om vervolgens doodleuk verder te gaan met het praten over de vergrijzing (= groep!!!) als financieel probleem en hoe daarop te bezuinigen.

Maar ja, dat gaat merendeel over autochtonen, dus die mag je wel aanpakken.

Eigenlijk is het gek dat iedereen maar vooral SP en ander links dit niet willen bespreken. Per slot zijn vooral hun eigen kiezers het meest de dupe van de instroom van kanslozen omdat hierdoor uitkeringen etc omlaag moeten. Als links werkelijk de belangen van de eigen kiezers wil behartigen, moeten ze het kosten probleem immigratie aanpakken......

30-08-12 23:26:56
nietmeer
@Invisible: uitkeringen moeten omlaag omdat mensen gestimuleerd moeten worden om werk te zoeken.

En inderdaad, de illegaliteit moet aangepakt worden. Het bespreken van het probleem is precair omdat veel mensen de nuance missen en zeker het verschil niet begrijpen tussen een illegaal en een Nederlands staatsburger van Marokkaanse afkomst.

SP houdt nog steeds vast aan politieke correctheid en weet daarmee een groot deel van het laffertjesvolk mee te vangen :P

Oh, roemer zat overigens vandaag in "bauers zigeunernacht."

Als politiek nu bedreven wordt door een bezoekje aan een voorspellend wrattenzwijn/zigeuner, in plaats van keiharde feiten (die hij niet kon noemen in meer dan één debat) dan meld ik mij aan voor de verzetsdienst.

31-08-12 07:18:02
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Alwaar wij dan gebroederlijk ten strijde zullen trekken..... daar wel!

31-08-12 17:23:10
nietmeer
@Invisible: hahaha, Roemer gezamelijk scalperen om vervolgens weer rustig verder te discussiëren over Wilders :P

Nee, SP neem ik geheel niet meer serieus..
Ik ga hun standpunten desondanks wel lezen.

31-08-12 17:26:30
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik neem ze allemaal niet serieus. Als de verkiezingen voorbij zijn, dan gaat het weer weken duren voordat er een kabinet is. Krijgen ze weer onenigheid over iets en valt de boel weer uit elkaar en begint die onzin weer van voor af aan:|

Of ik ga stemmen, ik weet het nog niet:nee

31-08-12 17:32:12
nietmeer
@Giovanni: Balkenende heeft geen enkel kabinet goed geleid, en dit kabinet dat balkenende opvolgde heeft het ook verneukt.

WEG MET DEMOCRATIE! :D

31-08-12 19:31:20
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
VVD wordt opnieuw de grootste. Let maar op:O

31-08-12 19:58:17
nietmeer
@Giovanni: ik ben bang van niet, volgens mij gaat links veel winnen. Niet blij mee, helaas.

04-09-12 23:11:32
MichelZ
Erelid


WMRindex: 742
OTindex: 2.791
S
Tsja, ik denk dat alle partijen wel gaan scoren. Ieder mens is nu eenmaal (en gelukkig) anders en heeft een eigen referentiekader ontwikkeld. Dus zal eenieder vallen voor de woorden die de persoon/partij die hij/zij ambieert...

Wij, Westelijke bevolkingen, neigen steeds meer en meer om zondebokken te gebruiken voor de minder positieve gebeurtenissen die ons overkomen, met andere woorden, we veramerikaniseren. Rechts geeft de schuld aan links en de gelovigen aan de heidenen.

We houden niet langer meer vasty aan onze idealen, maar veroordelen de idealen van de anderen. Uiteindelijk schieten we er weinig mee op, want weet je... De afgelopen decennia heeft politiek Den Haag ervoor gekozen om, ondanks en ten koste van de democratisch tot stand gekomen verdeling van de zetels, te gaan formeren op basis van meerderheid. Dat betekent dat alle kleine partijen (die dus niet zoveel zijn gekozen omdat het anders wel grote partijen zouden zijn geweest) bij elkaar ook aan een meerderheid kunnen komen. Dat betekent dan weer dat er eigenlijk (min of meer) alle mogelijke samenstellingen in een kabinet kunnen komen als dat er partijen zijn...

Nederland gaat dan gedoog-constructies aan om de meest voor de hand liggende partijen te kunnen laten regeren, waarbij partijen zorgen voor een meerderheid zonder enige vorm van verantwoordelijkheid... Behalve dan de verantwoordelijkheid om "de stekker eruit te trekken"... Ik vind het zo krom...

Naar mijn mening zou het een verplichting moeten zijn om niet een kabinet te formeren op basis van onderlinge tevredenheid van de partijen, maar op basis van het stemgedrag van de kiezer. Kiest Nederland voor de verdeling van zetels over het gehele politieke spectrum? Dan moet politiek Den Haag daarin meegaan en gaan formeren aan de hand van het democratische "meeste stemmen gelden". Dan krijg je ook geen gezeur met "maar ik wil niet met hem", of "onze idealen liggen te ver uit elkaar". Lekker belangrijk, dan had je maar een vak moeten leren! Zo zou de stem van de kiezer eindelijk eens wel belangrijk worden.

Maar goed, ik kreet maar weer wat rond nu ik WMR weer heb herontdekt... Blijkbaar moet ik het even kwijt!

Zie maar wat je ermee doet... :jeej!

06-09-12 12:54:40
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@MichelZ: Het zou ook schelen als ze alleen per motie voor of tegen moeten stemmen, die anoniem ingediend moeten worden. Helaas wordt er alleen maar koehandel gedreven. PVV? TEGEN!!! SP? TEGEN!!! Onze eigen partij? VOOR!!!

06-09-12 19:36:42
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Blanco ga ik stemmen:)

08-09-12 18:51:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het beste is als we het zwitserse systeem met bindend referendum invoeren. Dat is pas echt democratie.

Als we dit zeg de afgelopen twintig jaar al hadden gehad, waren de meeste problemen die we nu hebben er niet geweest. Omdat dan de bevolking per referendum de politiek wel had gedwongen te doen wat ze nu uit politieke correctheid en wereldvreemdheid hebben laten liggen.

Dat is overigens exact de reden waarom men het niet gaat invoeren. Men voelt de bui al hangen in den Haag, mn ter linker zijde.


09-09-12 11:46:13
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Weet je nog referendum over de Europese grondwet? Doorslaand succes was dat:nee

10-09-12 10:29:29
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Giovanni: Dat referendum was inderdaad een doorslaand succes! De meerderheid gaf aan 'NEE!' Wat die verdere afhandeling was weet ik niet meer. Was het nou wel of niet stiekem ingevoerd na een paar regeltjes te hebben gewijzigd?

10-09-12 11:00:06
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het referendum was in die zin een succes dat de bevolking helder een keuze maakte. Dat was echter een keuze die men in Den Haag niet wenste en (wereldvreemd als ze daar zijn) ook niet hadden verwacht.

De europese grondwet is onder een ander label (verdrag of zo) en met wat cosmetische wijzigigen alsnog gewoon goedgekeurd door Den Haag.

tot zover het democratisch gehalte van de zooi aldaar.

10-09-12 13:45:33
nietmeer
Ik denk dat de Partij voor Mens en Spirit de grootste gaat worden.(6)
Denk eens aan al die zwevende kiezers. :D
Die voelen zich daar vast thuis :ja

10-09-12 14:11:43
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
:) _O_

10-09-12 16:50:51
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Grouse: Nog een paar dagen, en dan weten we welke partijen het worden. En dan is het nog maar de vraag of ze het 4 jaar uithouden.

10-09-12 19:17:23
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Daarom ga ik dus blanco stemmen. Neem bv 2 jaar geleden. CDA helemaal weggestemd en wie zit er in de regering? Het CDA:?

10-09-12 19:18:47
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Gio, je kan echt beter ergens op stemmen toch :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven