hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 08:00 - 74418 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7 8

Verkiezingen 2012 - wie gaat scoren en waarmee

15-09-12 16:29:55
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Invisible, je weet ook dat rechts net zo een houding heeft tegenover links?

15-09-12 16:32:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Waar verstoren rechtsen demonstraties van links dan? Of plegen ze aanslagen op doelen van links? Of vernielen ze 's nachts eigendommen van links aanhangers? Of moorden ze in opdracht van het hogere moraal?

Kortom: er is nogal wat verschil. Ook in beleving: Greenpeace komt weg met de acties bij Shell. Immers hoog moreel doel. Zou PVV iets soortgelijks doen dan is het gehuil van verontwaardiging in linkse hoek de eerste maanden niet meer stil te krijgen.

DAT is wat mij zo tegenstaat: die dubbele moraal en vooral die arrogante hogere die men zich daar zelf toedicht en als excuus ziet om tereur te mogen plegen.

15-09-12 16:34:51
nietmeer
@Invisible: eens.

Rechts en links extremisten zijn allen, ondanks een verschil in uitvoering, even kortzichtig, even gewelddadig en even hypocriet.

Alleen krijgt links-extremisme meer steun omdat het enerzijds een reactie was, ooit, op de tweede wereldoorlog en extreem rechts, en omdat links nu eenmaal het hielenlikkertje van het volk is in de politiek. Dan zal extreem links ook wel goed zijn toch?

15-09-12 16:37:58
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Invisible, Greenpeace is geen politieke partij.

15-09-12 16:45:59
nietmeer
@Retep: Dat klopt. Een goede observatie.

...

15-09-12 17:26:49
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De dierenactivisten zijn ook geen politieke partij. De antiglobalisten ook niet. Maar ze zijn wel allen links georienteerd. Aanhangers en stemmers op links dus

Jouw constatering schaar ik dan ook in de groep afleidingsmanoevres. Om niet te hoeven erkennen.

Je hoeft niet eens rechts te zijn om dat te zien. Lees alles nog eens door en kijk eens zo objectief mogelijk. Dan kan je niet anders dan erkennen dat het waar is.

Ben je sterk links, dan zal je nooit iets zien laat staan erkennen.

15-09-12 17:34:30
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Invisible, ik erken het verlies van de PvdD, maar ik blijf ze wel steunen. Maar waarom stem ik op ze? Omdat zowel de rechter- als linkerflank me niet aanstaan, veel gepraat en gebral maar uiteindelijk blijft het het zelfde liedje, de burger moet inleveren op alle fronten en de regenten worden kontje gereden op onze kosten. En dan denk ik van wat brengen ze nu eigenlijk meer in dan ik die bij nacht en ontij kippen uit de schuur pluk.

15-09-12 17:38:09
nietmeer
@Invisible: Dat ze erop stemmen is niet zo erg, maar het feit alleen al dat zij links-extremistisch zijn maar bij het volk meer draagkracht hebben, is een teken van dubbele standaard. Eens.

toch hoeven linkse partijen zich hier vanzelfsprekend niet voor te verantwoorden. Net als dat de PVV geen verantwoording hoeft af te leggen over de PVV-aanhangende tak van Stormfront. (ook lang niet allemaal)

@Retep: irrelevant.

15-09-12 18:17:53
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hans Janmaat..... Centrum Democraten in de jaren 80. Als hij het woord nam verlieten de anderen demonstratief de kamer. Overal werd hij verketterd en uitgespuugd waardoor hij van de weeromstuit steeds extremer werd en inderdaad bedenkelijk rechts (ook ik vond dat destijds een engerd waarbij ik niet eens wilde kijken naar wat hij eigenlijk zei. Beinvloed door de politieke correctheid).

Zijn hoofdthema: de immigratie en de kosten daarvan. Wat kost het ons, die immigratie, en kunnen wij dat dragen? Was mid jaren 80 uiteraard zeer politiek incorrect en is het dat nog steeds: nog vorig jaar melde het kabinet niet te willen praten over kosten van groepen. Om in 1 moeite door de AOW leeftijd te verhogen vanwege de vergrijzing. Zijn ouderen geen groep?

Janmaat vroeg zich af: als ieder immigrant ons 100.000 gulden kost en er komen 200.000 per jaar bij (wat in die tijd inderdaad gebeurde), hoe lang kunnen wij dat nog opbrengen? Moeten wij dat niet indammen?

Inmiddels kost de immigratie van kansloze niet westerse allochtonen ons meer dan 7 miljard per jaar. De AOW leeftijd verhoging levert 4 miljard op. Ofwel: wij moeten twee jaar langer doorwerken omdat al die kansloze immigranten verzorgd moeten worden en het geld zo krijgen.

Je kan blijven weigeren om dit aan te pakken maar vroeg of laat keert de wal het schip en komt het volk echt in opstand. De PVV heeft groot gelijk dat dit op de politiek agenda moet, zoals achteraf Janmaat op dit punt postuum gelijk heeft gekregen. Maar mn links en zelfs rechts tot VVD nog steeds te politiek correct zijn om dit eens te bekijken. En PVV dus nog een tijd nodig blijft om het eindelijk eens tot die anderen te laten doordringen dat dit een keer op moet houden wegens niet meer op te brengen.

Jammer maar waar.

15-09-12 18:22:41
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible: Vooral jammer dat de VVD en het CDA schuldig zijn aan de gezinshereniging en dat juist de SP tegen was, gezien de positie van de Nederlandse arbeiders. Oftewel, het is niet links, het is rechts. Niet janken, maar accepteren, want de feiten staan er nog steeds.

Daarnaast is er GEEN massa-immigratie, ook daar zijn de cijfers voor die zijn gegeven door het CBS.

Jammer, maar geen poot om op te staan.

Sorry, ik was "geen" vergeten.

15-09-12 18:27:13
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Invisible, het durven benoemen van kostenposten, dat is prima en eerlijk, maar gooi het niet op links zoals Kameleon zegt.

15-09-12 18:38:20
nietmeer
@Retep: gooi het op rechts, moreel verantwoord!

15-09-12 18:53:56
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik staak deze discussie. Niet omdat ie niet interessant is, maar het is toch welles nietes. Ben je rechts, dan vind je dat ik het veel te soft stel, ben je objectief, dan kan je niet om de feiten heen en ben je links, dan is het kolder wat ik beweer.

Daar kunnen we nog een pagina of 10 over doorgaan, maar heeft weinig zin. De tijd zal leren wie of wat gelijk heeft dan wel krijgt op punten waaraan nog wat gedaan kan worden, waarbij ik van harte hoop dat ik dat niet ben, want dan is het goed mis.


15-09-12 19:00:34
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible: Je mag ook best zeggen dat je hebt verloren. Ik lach je alleen maar uit, that's it.

@DEvH: In dit geval heeft Retep gelijk als hij zegt dat het niet op links gegooid moet worden.

15-09-12 19:34:30
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je discusieert om kennis en inzichten te delen en zaken te leren dan wel anders te gaan zien. Blijkbaar niet aan jou besteed dus. Los van het feit dat je met zo'n opmerking nogal als loser overkomt: dit soort discussies kunnen niet "gewonnen" dan wel " verloren" worden. Kon dat wel dan was dew politiek een stuk simpeler na al die eeuwen van discusie

15-09-12 19:35:42
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S

15-09-12 19:37:59
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: #ok nummer 2

15-09-12 19:39:49
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Invisible: Zegt de persoon die alles op links schuift, omdat hij niet beter weet. Ik heb met je te doen, je bent ver heen.

15-09-12 19:41:33
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Kameleon: Denk je nu werkelijk dat je voldoende van de wereld hebt gezien om te mogen stellen dat iemand ver heen is of niet! Hoeveel AOW staat er al op jouw naam?

15-09-12 19:42:45
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Kristel: Het is in ieder geval zo erg dat hij in zijn hoofd panisch is voor links. Dat vind ik nogal zielig. ;)

Edit: Wat is dat nou voor gelul? Hoeveel AOW staat er op mijn naam? Weet jij wel waar je het over hebt?

15-09-12 19:44:02
nietmeer
Wat politiek los maakt in mensen...

15-09-12 19:45:51
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Kristel: Ook weer een 18 jarige die denkt de wijsheid van de wereld te hebben, en dat alle anderen dom zijn.

Onwetend is iets anders dan dom, niemand weet van alle onderwerpen alles, er zijn zat mensen die een mening hebben over dingen waar ze lang niet alles van weten, en als mensen andere mensen voor dom uitmaken, in plaats van de argumenten aan de kaak te stellen, dan betekent dit waarschijnlijk dat hun eigen IQ niet hoog is.

15-09-12 19:45:52
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Kameleon: jij maakt er panisch van een ander vind het overdacht. Volg zijn gedachten eens en kijk waar het naar toe gaat. Jij hebt zo makkelijk praten. @Invisible: heb ik tot nu toe nog niemand van WMR persoonlijk zien aanvallen of afkraken. Wat is je punt dat je het nodig vind dat wel te doen. Word je te veel in een hoek gedreven of zo?

15-09-12 19:47:05
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605

15-09-12 19:47:33
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Kristel: Dat is het probleem niet _O_ Het gaat nergens over, het is overduidelijk dat rechts beleid zijn problemen heeft veroorzaakt. En dan nog afschuiven op links, dat vind ik dus triest. _O-

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven