hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5] 6 7 8

Verkiezingen 2012 - wie gaat scoren en waarmee

13-09-12 21:54:40
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Frostbite Nee, ik heb je post niet genegeerd maar ik ga er niet op in omdat jij een standpunt hebt en ik dat net zo heb, en omdat ik het gevoel heb dat zowel jij als ik er niet op zal toegeven. Zo moeilijk is het niet.

13-09-12 22:28:26
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
@Retep: Is dat niet de definitie van negeren? Iets wel gezien hebben maar het links laten liggen alsof het er niet is?

13-09-12 23:07:23
nietmeer
@Frostbite: Klopt, dat is de definitie van negeren :P

Een embryo kan een baby worden, kan een mens worden. Mag je de embryo dan weghalen?
Is dan de vraag. Kijk, het moet sowieso niet luchtig opgenomen worden. Je ontzegt als het ware een mens het bestaan op aarde voordat'ie überhaupt mag beginnen.
Maar goed, in sommige gevallen kan ik het begrijpen. Zelfs bij verkrachting vind ik het persoonlijk al zeer discutabel. Ik keur het alleen goed als het kind aantoonbaar te ziek is om een fatsoenlijk leven buiten zijn/haar rolstoel met intensieve verzorging te hebben. De zogenaamde kasplantjes.

13-09-12 23:14:03
nietmeer
@Madarian: Slechte jeugd = (mogelijk) seriemoordenaar, dus alle boehoemensjes de parasiet eruit knippen.

Sorry, maar jouw hele redenatie spoort zoals gewoonlijk niet.
Weeshuizen? Die koters hebben geen ouders. Deze mensen hebben wel ouders. Daarbij zijn de kinderopvangen en voogden nog voldoende aanwezig. En je kunt best een Nederlander adopteren in plaats van een knuffelnegertje.

En inderdaad, daar geef ik je gelijk in, het laten weghalen voor je carrière is fout. Stomweg fout. Dan dump je het maar aan de lijn voor het dierenasiel.

13-09-12 23:57:02
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Ok. Voorbeeld.

Een jongen van 17 en een meisje van 16 hebben samen sex. De jongen gebruikt een condoom. Ongemerkt aan beide mensen zit er echter een gaatje in.

Een paar weken later blijkt dat het meisje zwanger is geraakt.

En nu vraag ik aan jou om mij te vertellen, dat jij vind dat die twee kinderen hun toekomst maar weg moeten gooien door een (vrijwel) onvoorkomelijk ongelukje. Ze wilden geen kind. Ze gebruikten middelen om het tegen te gaan. Maar shit happens en het werkte niet. Dag toekomst?

Ik vind zo'n redenatie belachelijk. Zolang het nog geen 21(?) weken oud is, is het nog geen mens. Dieren worden overal 'vermoord', dat is geen probleem toch? Dan is dat hier ook geen probleem. Wel consequent blijven.

Edit: De leeftijd was gewoon een random getal, heeft geen invloed op het argument.
Ik weet de grens voor medische levensvatbaarheid niet zeker. Vandaar het '(?)'

14-09-12 00:00:29
nietmeer
@Frostbite: Het is jammer voor ze, maar ze leven evenmin makkelijk met het idee dat zij te beslissen hebben over het leven van een kind.

De keuze ligt er. Of adoptie/pleeggezin/zelf ervoor zorgen, of vermoorden. Er zijn genoeg andere opties.

14-09-12 00:02:28
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Je hebt het punt gemist. Het is nog geen mens. Niet medisch gezien, niet op celniveau gezien, nergens. Het is niets anders dan een hoopje cellen.

Volgens deze redenatie mag je dus ook niet masturberen, dat is immers moord.

Edit: ik moet er nu van tussen, post gerust verder, ik kom morgen wel even kijken.

14-09-12 00:09:07
nietmeer
@Frostbite: nee, want een spermacel wordt geen mens. Dat klompje wel.

geef wel toe, dat de jongeren (of het nou een feit is of niet) een kindje hadden kunnen hebben en dat nu verhinderd hebben. Daar denk je te licht over.
hoe je de feiten ook stelt, zo voelt het voor de jongeren. Hebben ze nog jaren last van.

14-09-12 00:13:00
nietmeer
Politiek, jongens. (A)(A)

14-09-12 00:17:56
nietmeer
hahaha, je hebt gelijk Alev :P

14-09-12 09:56:33
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Quote DEvH:
@Madarian: Slechte jeugd = (mogelijk) seriemoordenaar, dus alle boehoemensjes de parasiet eruit knippen.
Mis! Het is mogelijk, en daarom moeten degenen die ongewenst zwanger zijn zelf kunnen KIEZEN wat ze doen. Eigenlijk is het 'donor, tenzij men nee zegt' te vergelijken met 'Geen abortus, tenzij medisch noodzakelijk.' Het is makkelijk om voor iemand anders een keuze te maken want de kiezer zit niet met de gevolgen opgescheept! Voorstander van democratie? Laat degenen die het overkomt zelf kiezen tussen alle mogelijkheden, met goede voorlichting: voors en tegens. Het is meestal geen makkelijke keuze om te kiezen voor een abortus. Dat is niet iets wat even tussen het winkelen door beslist wordt.

14-09-12 10:05:59
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Quote @Frostbite:
@Retep: Is dat niet de definitie van negeren? Iets wel gezien hebben maar het links laten liggen alsof het er niet is?
Nee, dat is beseffen dat jij en ik een anderde mening hebben en dat ik in ieder geval geen zin heb in een nietes welles spelletje..

14-09-12 11:21:30
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Quote DEvH:
@Frostbite: nee, want een spermacel wordt geen mens.


Ik denk dat je het verkeerd leest. Een spermacel heeft de mogelijkheid om een mens te worden bij bevruchting, dus eigenlijk vermoord je vele mogelijke toekomstige kindertjes. Dit is precies hetzelfde als zeggen dat een embryo een baby kan worden. Het kan. Dat betekent niet dat het ook moet en zal gebeuren.

Quote:
Een cel kan een baby worden, kan een mens worden. Mag je de cel dan weghalen?


Eventjes een eerder door jou getypt stukje gequote en de dikgedrukte woorden aangepast. :)

Ik zeg niet dat iedereen zomaar eventjes lekker alles moet aborteren omdat het niet gewenst is, maar als het duidelijk is dat die mensen, door omstandigheden, geen goede ouders voor het kind kunnen zijn, dan moet het toch een vrije keuze zijn.

Nu is 'goed' wel erg subjectief. Dat moet even duidelijke grenzen hebben. Ik zie dat als volgt:

Twee mensen kunnen (oh wat flauw, weer dat woordje ''kunnen'' :P) goede ouders zijn als zij:
-de financiën hebben om het kind in ieder geval een dak, kleding en voeding te kunnen geven.
-de mentale staat hebben om een kind op te voeden. Hierbij moeten we denken aan kinderen, delictvoerders etc. Dus niet mensen die liever geen kind willen vanwege hun carriëre.

Ik kan waarschijnlijk nog wel een paar puntjes erbij verzinnen, maar eerst maar even hiernaar kijken.

PS: Het gaat hier om de keuze natuurlijk. Mensen die geen ''goede'' ouders kunnen zijn mogen natuurlijk ook gewoon kinderen krijgen.

14-09-12 12:52:52
nietmeer
@Frostbite: Een spermacel op zich doet geen fuck. Een klompje cellen stop je alleen maar voedsel in en het groeit.

Een spermacel heeft de hulp nodig van een andere cel. Daarbij is masturberen een natuurlijk verschijnsel.

Adoptie is altijd een mogelijkheid. En mensen die geen goede ouders zouden zijn mogen wel kinderen krijgen, dat is het jammere.

14-09-12 16:54:20
nietmeer
Los van dat de discussie bijhoorlijk offtopic aan het gaan is, vind ik het bijzonder dat twee mannen in discussie zijn over de buiken van vrouwen. Eerder gezegd zelfs meisjes in dit voorbeeld.

Die echt niet zo makkelijk over adoptie zullen denken nadat ze 9 maanden een kind hebben gedragen, zoiets kan een meisje mentaal breken.

Dat terzijde, ik zie niet in waarom mannen een discussie zouden mogen voeren over de buik van een vrouw, tenzij de buik ook hun kind draagt. Laat de vrouwen zelf iets beslissen over hun eigen lichaam.

14-09-12 17:15:51
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Zwangerschap is geen natuurlijk verschijnsel? Wat heb ik gemist? :P

NordicGuardian: Ik ben toch ook vóór die vrije keuze van de vrouwen? *8

14-09-12 17:37:28
nietmeer
@Frostbite: Jij wel ;)

14-09-12 17:52:31
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
omg wat heb ik hier losgemaakt 8O

14-09-12 20:20:40
nietmeer
@Frostbite: Waar lees je dat?

:P

14-09-12 21:27:12
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Jij zegt, als tegenargument, dat ''masturberen een natuurlijk verschijnsel is'', waardoor het dus lijkt alsof je vind dat dat niet zo is bij zwangerschap. ;)

15-09-12 08:54:43
nietmeer
NordicGuardian: Of ik nu een vent ben of niet kan mij niets schelen, ik mag hierover discussiëren.

Ik ga weer naar politiek :')

Hoi mensen :P
Blij met de uitslagen?

15-09-12 09:13:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Blij met de uitslagen.... mmm. GL had nog wat meer slaag mogen krijgen. PvdA meet zich een te grote broek aan: het is veel makkelijker om vanuit de oppositie stemmen te winnen dan vanuit de regering in crisistijd. Mark Rutte is ook de eerste regeringsleider die sinds de crisis begon de verkiezingen gewonnen heeft! In andere landen heeft overal de oppositie gewonnen....

De Peilingen hebben m.i. wel enorme invloed gehad op de uitslag. Zonder peilingen zou de uitslag mogelijk geweest zijn zoals de peilingen lieten zien. Maar nu kozen zeer velen voor VVD dan wel PvdA om te voorkomen dat de ander de grootste zou worden. Met name PVV heeft hier veel op verloren door de angst dat ex Greenpeace terrorist activist Samsom premier zou worden(en gaan dat terugkrijgen als hun nieuwe keuze niet aandacht schenkt aan dat waar ze voor staan).

Bij deze wel complimenten aan Wilders. Zware nederlaag, eerste ooit, maar genomen als een man. Ipv als een piepdoos zoals Sap. Geen schuld bij anderen leggen maar gewoon bij henzelf. Hoe je ook over hem denkt, dit is wel sterk.

Opvallend: Greenpeace die gisteren die pompen saboteert.... net na de verkiezingen. Normaliter doe je dat net ervoor om de kiezer te beinvloeden en aandacht te vestigen op, maar nu erna.... wat toevallig vriendje en voormalig mede terrorist activist goed uitkwam. Zou hem anders enige zetels gekost hebben.

15-09-12 09:16:57
nietmeer
DEvH: Eigenlijk wel. Zal leuk worden. Links en rechts samen in het kabinet.
En dan zo'n lulpartij die eraan hangt. "Ik doe ook mee!" :P

15-09-12 14:51:20
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Alev: Ik vind alle partijen lulpartijen.:ja

15-09-12 16:18:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nog even terug komend op een eerder verwijt van Kameleon: het is niet zozeer de standpunten waarom ik zo anti links ben (hoewel het botweg weigeren zaken te zien enkel omdat het niet politiek correct is ons land aardig naar de knoppen helpt)

Het is vooral de morele superioriteit die zij zich voortdurend aanmeten. Links heeft al sinds de jaren 80 termen als milieu, sociaal en groen gekaapt en rechts gestigmatiseerd als vies en egoïstisch.

En: als het met normale middelen als persvrijheid, verkiezingen, stakingsrecht, recht op demonstraties enzovoort niet lukt, voelt links het als hun morele recht en plicht hun mening dan maar via acties, bezettingen en vernielingen erdoor te duwen. Denk aan Rara, maar ook nu nog Green"peace" en de dierenactivisten die 's nachts mensen bedreigen en hun spullen vernielen. etc.

Waarbij ze het ook vanuit die hogere moraliteit normaal vinden om (gemaskerd, te laf??) demonstraties of bijeenkomsten van rechts te verstoren, desnoods met grof geweld en regelrechte aanslagen. De erven Fortuin weten daar alles van. Om 29 maart 1986 ook niet te vergeten... Want democratie en vrijheid van meningsuiting is er voor iedereen zolang ze maar net zo denken als zij.

En dat is niet alleen normaal menselijk ongepast, maar gezien hun eigen verleden van decennia dwepen met de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis en van plan zijn die systemen ook hier in te voeren als men de kans zou krijgen (SP, GL voor een deel), is dit helemaal hemeltergend. En vandaar mijn afkeer dus.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven