hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 12:00 - 74303 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Groen Links - verhaal van hypocrieten (?)

09-09-11 07:09:21 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Groen Links. De partij van het hogere moraal. Altijd klaar om anderen met in hun ogen mindere of zelfs verdorven moraliteit terecht te wijzen, heilig overtuigd van het zelf vele malen beter zijn.

Maar dan de praktijk. De affaire Peters wat toch bij uitstek geschikt om te laten zien dt GL inderdaad anders is. Maar niet dus, het mens belijft gewoon zitten. Voortaan kan ieder kritiek van GL dus gepareerd worden met "ik was verliefd".

En nu Utrecht. Waar de burgemeester kan blijven zitten dankzij mede steun van GL. Waar ze dus opnieuw laten zien net zo te handelen als de rest en geen spat beter te zijn. Dat ook voor hen het pluche veel belangrijker is dan de eigen principes.

Maar uiteraard zullen ze zelf dat heel anders zien. En, wedje, met een week of wat als een ander iets doet weer vol oprechte verontwaardiging te keer gaan. Dat dit door het optreden nu volkomen ongeloofwaardig is geworden zien ze waarschijnlijk niet.

Mijn mening: Hypocresie ten top. Farizeers....

09-09-11 10:39:42 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nog geen reacties. . . zou dit over iets wat niet goed is bij PVV gaan, liep het waarschijnlijk, wat zeg ik: liep het zeker storm.

Maar als ik voorzichtig opper dat er verschillende maat voering is, dan is Leiden in last. . . .

09-09-11 10:47:15 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible: Wat vind jij erger? Dat een zwangere vrouw mishandeld wordt door haar man (Graus) en niet wordt vervolgd, of affaire Peters?

Ik zou echt eens willen dat je ophoudt met je zielige gedoe, als je niet eens wilt inzien dat jouw voorkeurspartij in verhouding meer criminaliteit bevat, dan de allochtonen.

Ik keur de affaire Peters ook zéker niet goed, begrijp mij niet verkeerd, maar ik vind het onterecht dat jij nu links weer probeert af te kraken, terwijl er in jouw voorkeurspartij véél meer fout gaat.

Goed, ik denk dat ik er verder geen woorden meer aan vuil maak, zie eerst de balk in je eigen oog (...) :ja

09-09-11 10:57:11 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Verkeerd opgevat Kameleon,je mist compleet de essentie.

De essentie: we hebben hier een partij die voortdurend anderen bekritiseert en zichzelf presenteert als moreel veel hoger staand, veel principiëler. Maar die als het puntje bij het paaltje komt exact zo opereert als die rest ipv te laten zien hoe het zou moeten.

Dat PVV ergere en meer fouten kent doet niet ter zake. Daarvoor zijn andere topics, waarin ik best e.e.a. erken.

Je hebt het over zielige gedoe. Helaas is dat een meer voorkomende reactie. Als de ander iets fout doet mag men weken en pagina's lang erover vallen en doet men dat ook, maar doet de eigen wat fout, dan is het erover beginnen zielig gedoe en is het absoluut niet vergelijkbaar met wat dan ook. En wordt er gezwegen en genegeerd.

Ik besef dat het lastig is om de eigen groep te bekritiseren. Zeker als de meerderheid voor die groep en tegen de ander is, is het makkelijker om te negeren.

Maar echt geloofwaardig is het dan vervolgens niet meer, al denken degenen die het doen daar vermoedelijk anders over.

Mij is meermalen gevraagd: toon dan eens aan waar er met twee maten gemeten wordt. Wel, wat wil je nog meer zien?

Overigens is PVV niet mijn voorkeurspartij.

10-09-11 07:00:01 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Benieuwd hoe ze hiermee omgaan.

Hij schijnt (let op : schijnt, bewijs afwachten dus) een verleden te hebben op dit gebied. Als dat zo is, hoe zit het dan met het antecedenten onderzoek denk je dan..

11-09-11 18:57:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Let op: de PVV zal ophouden anderen te bekritiseren met het oog op wie zonder zonde werpe de eerste steen. En daruit vloeit een heerlijke stilte.

@Invisible: met wie heb jij op dit moment een relatie - want we houden niet zo van belangen verstrengeling.


11-09-11 23:07:40 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Quote @Invisible:
En nu Utrecht. Waar de burgemeester kan blijven zitten dankzij mede steun van GL.
Mijn mening: Hypocrisie ten top. Farizeers....


Over die PvdA burgemeester gesproken (die helemaal niets deed toen een homo-paar werd weggepest in Terwijde). Groen Links heeft hem niet weggestuurd :nee, maar op de website van Groen Links (afdeling Utrecht) staat nog wel dat GL het optreden (juister: het gebrek van optreden) van burgemeester Wolfsen betreurt.
Okay, krokodillentranen, maar er staat nog wel iets. Kijk nu eens op de website van de PvdA Utrecht
Wat staat daar vermeld over de burgemeestersaffaire (de zoveelste overigens)? Precies helemaal niets !!. Dus was hypocrisie betreft heb je wel baas boven baas.

12-09-11 09:46:35 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het kan inderdaad altijd erger...

terug naar GL: ze betreuren het . . dan hadden ze hun principes waarlangs ze voortdurend anderen afmeten gestand moeten doen en het college moeten laten vallen.

Nu ze dat niet gedaan hebben verliezen ze het recht anderen in soortgelijke gevallen te bekritiseren. Het is niet anders. Wordt het overigens wel lekker rustig van.

12-09-11 15:02:22 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Een burgemeester die zijn lesje geleerd heeft afzetten kan alleen ave-rechts werken. Je kunt wel aannemen dat die burgemeester niet weer te fout ingaat maar je kunt niet aannemen dat andere burgemeesters deze fout niet zullen maken. Schade en schande blijft je altijd achtervolgen, maar als je dat pijnlichaam niet hebt kun je er ook niet naar handelen.

Als iemand een kapitale fout maakt en lering hieruit getrokken heeft kun je er van uit gaan dat hij/zij nooit meer dezelfde fout gaat maken.

Het toont juist groothartigheid door de burgemeester niet af te zetten. GroenLinks mensen begrijpen misschien de concepten die ze na streven beter en zijn dan ook instaat af te wijken van stelregels indien deze niet het gewenste effect meedragen omdat ze boven het alleen toepassen van de stelregels staan.

Elkaar bekritiseren is onderdeel van het politieke proces. Iedere partij doet dat en waar andere partijen de geloofwaardigheid van moraliteit al verloren hebben heeft groenlinks daar misschien nog wel een grijntje van over. Dan kun je ook zeggen dat groenlinks het qua moraliteit nog steeds goed doet. Gewoon bij gebrek aan concurrentie.

En ik heb een hekel aan groenlinks. Hoop alleen dat referentiekader even iets groter geworden is door mijn uiteenzetting. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, heeft niets te maken met recht praten wat krom is omdat het in de eerste plaats niet krom hoeft te zijn, het is maar hoe je het ziet.

Overigens is de wereld oneerlijk, "als jij je er zelf niet aan houd heb je recht van toet'n nog bloaz'n" is iets wat ouders aan hun kinderen opleggen maar wat RL geen stand houd. Een morele regel die alleen is voor infantielen omdat ze dit soort concepten nog niet begrijpen en via de regel het concept kunnen begrijpen. Maar eenmaal begrepen ben je vrij deze toe te passen of te negeren omdat het niet meer is als een stelregel. Zolang je maar verantwoordelijkheid neemt voor je keuzes.

Dat noemt men hogere ethiek.



Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven