hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 10:00 - 74425 artikelen - nu online 49 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Ik kreeg dit binnen en wil het graag delen

22-11-10 06:41:41 - Quote! - @toetje
toetje
Junior lid

WMRindex: 16
OTindex: 3
Wnplts: eindhoven
Hier zakt toch echt je broek van af zeg.(schoften)

Onderaan staat, dat ik het moet door sturen.
Nou, en omdat ik het volgzame type ben, dus door gestuurd.

Fijn hè Europese Unie? Nederland word eens wakker!!!!!


Scrol naar beneden en verbaas u.


OEDGEKEURD !!!
Pensioen op 50 jaar.

Met 9.000 euro maandelijks voor

EU- ambtenaren. 340 Europese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pensioen vanaf 50 jaar en met een pensioen van 9.000 euro (bruto) per maand.

Reden: Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de oude lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk.

Daar word ik nu ziek van !!!
Waarom.....en wie betaalt dit allemaal???????
En jongeren moeten steeds langer werken voor een bedenkelijk pensioentje.
Dan vragen ze zich af, hoe zou het toch komen dat de kloof tussen burger en politiek zo groot is ?? Doorsturen aub. Iedereen moet dit weten!!!!!!!

Edit Anoek: Veel witregels verwijderd. Let even op de opmaak voordat je iets post aub.

22-11-10 09:25:06 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Kan er even wat aan die opmaak gebeuren...

Los daarvan: Jup, 't zijn graaiers. Ik blijf me erover verbazen hoe ambtenaren hun eigen salaris hoog houden terwijl ze overal snijden. Nou is politiek heus niet zo'n vetpot hoor, en maak je 'als je je werk goed doet' echt hele lange dagen, maar moreel is 't eigenlijk niet meer verantwoord.

22-11-10 10:13:45 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Die kloof tussen zwart en wit hier is ook erg groot.. ik zou dat even per direct aanpakken..

.oO( met delete of backspace..)

22-11-10 10:23:47 - Quote! - @Trudie
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
En dan te bedenken dat Nederland zo wie zo al een netto betaler is. Betaalt dus meer dan ze onvangen. En dan ons ook hier nog mee voorop laten draaien. Ik vraag me al jaren af of het echt zo erg zou zijn om maar uit die kliek te stappen.

22-11-10 19:24:16 - Quote! - @Vercetti
Vercetti
Senior lid


WMRindex: 585
OTindex: 571
Nieuwe lidstaten als Polen, Malta en Estland zijn nog ondervertegenwoordigd in de EU. Om dit te verhelpen moeten er eerst andere functionarissen verkassen. Je kunt ze niet zomaar ontslaan, dus bied je ze toch vervroegd pensioen aan? Dit lijkt mij een redelijke oplossing voor de ondervertegenwoordiging van nieuwe lidstaten. Dat hier ook kosten mee gepaard gaan, lijkt mij wel duidelijk.

22-11-10 19:30:07 - Quote! - @Vercetti
Vercetti
Senior lid


WMRindex: 585
OTindex: 571
@Trudie:

Dat Nederland sowieso al meer betaalt dan ontvangt, lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend. Vergeleken met andere lidstaten is er in Nederland weinig hulp van buitenaf nodig. In de voormalige oostbloklanden ligt dat anders en daar zal dus veel financiële hulp heen gaan.

Hier ziet Nederland niet direct iets van terug, maar de EU is dan ook een lange termijnproject. Omdat de Nederland zeer afhankelijk is van de export, is de EU erg belangrijk voor Nederland. Ze creeërt namelijk nieuwe afzetmarkten (de nu nog opkomende economieën, zoals Polen en Hongarije) waar Nederland later vrolijk naar toe exporteert.

22-11-10 19:36:34 - Quote! - @Trudie
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Vercetti: Maar ik vraag me wel af of we dat geld niet beter direct in onze eigen economie kunnen stoppen. Dan houden we netto meer over en hoeft er denk ik ook minder bezuinigt te worden. Of redeneer ik nou zo raar. Dan worden de produkten in ons land goedkoper. En ben je gelijk van het rare systeem af van eerst exporteren tegen eenn lage prijs en later weer tegen een hoge prijs importeren.

28-11-10 08:58:20 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik ben ook 50, maar helaas geen EU-ambtenaar:|

Belachelijk dit, want de EU kost al klauwen vol met geld:S

28-11-10 09:02:21 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Vercetti: Je hebt wel een goed punt, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen van 50 dan maar met een forse zak geld op vakantie moeten worden gestuurd. Laat ze een andere baan zoeken, na een normale ontslagvergoeding die niet-ambtenaren ook krijgen.

28-11-10 10:01:00 - Quote! - @sjefke
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Laten we wel wezen, we zijn samen met Belgie en Luxemburg de grondleggers geweest van de EU, namelijk met de Benelux!!

En we dragen per hoofd van de bevolking het meeste af van alle EU landen, dat is toch te gek voor woorden... als we ergens tegen stemmen krijgen we nog sancties opgelegd ook.. belachelijk, laat ze Engeland er maar uitdonderen bijvoorbeeld, wel cashen altijd, maar niet met de Euro meedoen...8O

28-11-10 16:40:05 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Vercetti: waarom moeten die ambtenaren zoveel meer voordelen hebben dan een gewone burger? dit idee is toch compleet va de pot gerukt!

als een normale werknemer bij een baas ontslagen wordt van 50jaar oud en daar op zijn 18e begonnen is krijgt hij/zij na 32dienstjaren maximaal 4,4 jaarsalarisen mee (dan moet het geval uiterts gunstig uitpakken)

dan mag die persoon het na de maximaale 38maanden WW het doen met een uitkering verglijkbaar met de bijstand (alleen geen vermogens toets) zit je daardan met je vrouw altijd al huisvrouw geen kans op werk jij te oud zonder fatsoenlijke opleiding dus ook geen kans op werk.

terwijl zoon ambtenaar beter opgeleid is en dus ook meer kans op werk heeft krijgt hij de boel beter gereld :r

:r

28-11-10 17:40:12 - Quote! - @Vercetti
Vercetti
Senior lid


WMRindex: 585
OTindex: 571
@de Mexicaan en @deeese:

Het is inderdaad een beetje overdreven om ze zoveel geld mee te geven, maar gedwongen 'ontslagen' kosten altijd veel geld.

28-11-10 17:49:12 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Vercetti: Een normale ontslagvergoeding is 1 maand salaris per gewerkt jaar. Stel dat iemand gemiddeld 15 jaar daar heeft gewerkt, dan kost dat dus 15 maandsalarissen: ruim een jaar.
Dat is een stuk goedkoper dan zo'n duur pensioen tot sint juttemis.

01-12-10 21:13:52 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Vercetti: gedwongen ontslagen dat kost idd geld. dat ontken ik niet

maar 15jaar een goedsalaris doorbetaald krijgen

mijn ouders verdienen het samen niet en onze buren ook niet. terwijl hun er wel hard voor moeten werken

normaal gesproken is de wachtgeld regeling ookmaar 4jaar en dat is na mijn mening al veelste lang

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven