hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

En toen kwam de ware aap uit de mouw...

15-06-10 21:06:41 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Waarom maakte iedereen zich de afgelopen 100 jaar zo druk om Afghanistan ? 8O

Hierom dus :|

*Het is ook altijd hetzelfde liedje* :?

17-06-10 07:50:17 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Relpa: die bodemschatten zijn nu pas ontdekt.

Dat de Britten > 100 jaar geleden het al probeerde te bezetten om een eeuw later te gaan spitten lijkt niet erg waarschijnlijk. Ze hadden bovendien helderziend moeten zijn om het te weten.

Geld ook voor de Russen en zelfs voor de Amerikanen die heet ook niet wisten toen ze eraan begonnen.


17-06-10 09:34:37 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: weet je het zeker?
Een sterk vermoeden dat er kotbare grondstoffen te vinden zijn, kan al reden zijn om alvast de wapens uit de kast te halen.
(Ik hoop dat ik ongelijk heb)

17-06-10 11:33:56 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De Russen schijnen al wat onderzoek gedaan te hebben, maar pas nu de VS goed onderzoek hebben gedaan weet men ervan. Wat de redenen voor de voortdurende oorlogen daar ook zijn, tot nu toe hoorden de delfstoffen daar niet bij.

17-06-10 18:32:32 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Invis, ik las ergens een artikel dat Afgaanse geologen al kaarten hadden van wat waar in de grond zat toen de russen kwamen.

Die kaarten zijn opgeborgen om de russen niet wijzer te maken (heb een sterk vermoeden dat die er ook van wisten) en die kaarten zijn teruggebracht waarop de Amerikanen ze plotsklaps vonden :O

8En vergeet ook niet dat de Geologie (zoals we die nú kennen) in de 18-eeuw in Engeland is ontstaan 8)

*Zal vanaaf nog wat bron-onderzoek doen ;) moet nu gaan eten* :w

17-06-10 19:00:27 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Sorry voor dubbel maar héél even zoeken leverde al dit artikel uit Okt 2006 op :S

Nog een stukje over 2002

En de Amerikanen zouden er recentelijk 'achter' zijn gekomen ? 8O 8-) :nee

17-06-10 19:26:17 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Je begon met 100 jaar. Ik denk dat ook jij dat inmiddels wel uitsluit. Verder is eer een verschil tussen vermoeden en zeker weten en dat laatste is wel recent.

Voeg daarbij Bush zijn reden om aan te vallen: 9-11 en de verantwoordelijken ervoor . 9-11 in 2001 . . . voor de verschijning van dat 2002 rapport dus.

Economische motieven voor Afghanistan als aanzet geloof ik dan ook niet. Evt wel om er te blijven, maar dat is vers 2

17-06-10 19:29:23 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
En de taliban is voortgekomen uit de (door de Amerikanen gesteunde) 'vrijheidsstrijders die de russen weg wilden hebben :S

*Waarom gingen de riussen daar in éérste instantie heen ? :?

Ik was er niet bij dus het blijft achteraf praten maar het klopt allemaal té goed naar m'n zin Invis :|

17-06-10 19:59:04 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Waarom zaten de russen daar. Goeie vraag. Het lijkt er het meest op dat dit puur geo machtspolitiek was: Afghanisatan onder Sowjet invloed brengen en zo een basis te hebben dichter bij de oliebronnen in het Midden Oosten.

Vel motieven, maar veroveren om mijnbouw te gaan plegen niet . Nog niet...

17-06-10 21:27:32 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
zijn er echt nog daad werkelijk mensen die denken dat we daar zitten voor de taliban dat is netzoiets als we iraq binnen zijn gevallen voor een dictator die zijn bevolking onderdrukt (dan hadden ze noordkorea ook al wel aangepakt)

nee die oorlogen draaien alleen maar om geld mensen

iraq voor de olie. afganistan voor de grondstoofen is toch zo klaar als een klondje

wat hebben we anders in zoon achterlijke woestijn te zoeken

17-06-10 21:31:42 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Iraq speelt dik mee dat Bush jr af wilde maken wat pa had laten liggen. Persoonlijke motieven van een president dus.

N Korea was allang aangevallen geweest als China dat land niet zou steunen en de VS dus wel oppast. Niet te vergelijken

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven