hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3

Wilders vergelijken met Hitler: juist of onzin

05-06-09 10:38:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Dat zou betekenen dat als een democratisch besloten wordt de Sharia in te voeren dat dus moet kunnen. Evenals het achterstellen van vrouwen en homo's. Voor iemand die tegen Wilders is (?) is dat een interessante stelling.......

Wil je overigens echt een goed vergelijk: google eens op de groep "bloeiende maagden" . Stel je eens voor dat een groep net zo'n voorstelling zou maken met Mohamed en de Koran in de hoofdrol. Zie dan het verschil in verdraagzaamheid etc. ook bij gematigden. Maar niemand maakt zo'n voorstelling want men weet dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen burgemeester het aandurft om het tot te laten en je goede kans loopt vermoord te worden.

Quote:

Die "politiek correcte tegenstanders" vinden echt niet dat discriminatie hier gerespecteerd moet worden. Ze beginnen alleen niet meteen te schreeuwen en krijsen als kleine kinderen dat de discriminerende mensen weg moeten. Ze zoeken naar minder radicale oplossingen.


Dat deden Chamberlain en consorten ook. Met daverend succes. Het heeft tientallen miljoenen doden gekost om het te corrigeren.

en zo komen we terug bij de vraagstelling: gaat de vergelijking op of mank. Ik blijf bij mank.

05-06-09 10:49:39
Nibje
Erelid


WMRindex: 1.329
OTindex: 12
heerlijke vraagstelling trouwens, wilders vergelijken met... juist of onzin. Een vergelijking is ..... exact een vergelijking. Dat kan niet juist of onjuist zijn. Je kan Weert Gillers net zo goed vergelijken met Ghandi, Willem van Nassau of Madame Curie.

De conclusies die je in zo'n vergelijking trekt kunnen alleen alleen juist of onjuist zijn.

Maar als ik in de vergelijking Ghandi vs Hitler is dat beiden dood zijn, is de conclusie juist. Als ik zeg dat beiden pacifist waren dan is dat laatste zo onjuist dat men mij terug naar school zou verbannen.

Persoonlijk hou ik er voor dit soort mensen een aparte categorie op na: Tuig dat zich alleen maar bezig houdt met symptoom-bestrijding en het afleiden van de aandacht van het feitelijke probleem. Dat wil overigens niet zeggen dat ik vind dat de gevestigde orde de zaken wel goed aanpakt. Zaken mogen best wel wat vaker en wat harder aangepakt worden.

Crimineel, frauduleus of vandalistisch bezig? Dan moet je gepakt worden en veroordeeld worden. En het zal mij een zorg wezen of dan 98 procent van bevolkingsgroep X of Y dan in de cel zit. Zelfs als blijkt dat het 98 procent van de nederlanders of belgen zelf is.

Want wat blijkt momenteel: het recidivisme is hoog de verhouding risico/buit/beloning/profijt/pakkans t.o.v. eventuele bestraffing blijkt voor grote groepen inwoners dermate interessant dat het zij dat risico dus willen nemen.


05-06-09 11:00:04
knalkop
Senior lid


WMRindex: 788
OTindex: 35
Ik vind dat je geert niet met hitler kunt vergelijker bij lange na niet.. ik geef toe soms gaat hij ook voor mijn mening te ver maar hij heeft ook vaak wel een punt

05-06-09 11:17:56
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Invisible:
Dat zou betekenen dat als een democratisch besloten wordt de Sharia in te voeren dat dus moet kunnen. Evenals het achterstellen van vrouwen en homo's.


We leven in een democratisch land. Voor degenen die het vergeten zijn: democratie is afgeleid van twee griekse woorden, "demos" dat volk betekent en "krateo" dat heersen betekent. Het principe achter een democratie is dat het volk de weg van de regering bepaalt en niet andersom. Als een partij die de Sharia in wil voeren democratisch verkozen wordt, is dat blijkbaar de wil van het volk. Waarom moet je zo'n partij niet moet kunnen verbieden? Omdat je dan een van de fundamentele rechten die iemand binnen een democratie heeft beperkt: het oprichten van een partij om de belangen van jezelf en een groep gelijkgestemden binnen de regering te vertegenwoordigen. De 'Shariapartij' zal naar mijn verwachting evenveel succes hebben als de pedopartij.

Quote Invisible:
Stel je eens voor dat een groep net zo'n voorstelling zou maken met Mohamed en de Koran in de hoofdrol. Zie dan het verschil in verdraagzaamheid etc. ook bij gematigden.


En alweer strijk je alle moslims over een kam. Het grootste gedeelte gaat uiteraard protesteren, net zoals de ChristenUnie protesteerde tegen de Bloeiende Maagden. Maar er zullen maar heel weinig mensen zijn die daadwerkelijk geweld gaan gebruiken, en ja: ik maak een duidelijk onderscheid tussen geweld gebruiken en beweren geweld te gaan gebruiken.

Quote Invisible:
Dat deden Chamberlain en consorten ook. Met daverend succes. Het heeft tientallen miljoenen doden gekost om het te corrigeren.


Wat Chamberlain en consorten nekte was dat ze geintimideerd raakten door Hitler en maar bleven toegeven aan zijn eisen. Dat doen de huidige regeringen duidelijk niet. Anders was de Sharia hier al lang ingevoerd. Ik zeg niet dat we moeten toegeven aan de islam. Ik ben alleen van mening dat we een minder radicale en discriminerende oplossing moeten zoeken. Anders moeten we onszelf maar van de lijst van beschaafde landen verwijderen.

23-06-09 21:15:04
Moka
Lid

WMRindex: 23
OTindex: 8
Onzin.

Hij heeft zelf een buitenlandse vrouw, dus dat racistische slaat nergens op.

23-06-09 21:25:18
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik snap Geert niet, hij heeft in zijn jeugd een leuke tijd meegemaakt in Israël, en vecht nu voor hun. Zijn meiske, Krisztina Wilders, of was het nu Marfai wil toch ook liever niet haar Hongaarse paspoort inleveren, dat is iets wat in je zit, het land waar je bent geboren. Een dubbel paspoort houdt alleen maar in dat als je terug naar je geboorteland wilt, dat je daar dan geen gedoe hebt om weer van nationaliteit te veranderen. En als een gastland dan ook echt ballen heeft, dan zeggen ze de geslaagde remigranten toe dat als ze ooit weer in Nederland willen komen wonen, dat er dan ook geen probleem moet zijn, zie het als een latent paspoort 8O

23-06-09 21:28:46
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Hij wil Iran laten bombarderen:O8-)

23-06-09 21:41:03
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hm, van Bommel, dat is me nogal een vage gast ook. Zover zal Greta de Geblondeerde het niet willen laten komen, hooguit meer weerspraak en sancties. En dat is vaker gedaan, dus waarom niet jegens Iran? Zie wat daar gebeurt, een jonge vrouw wordt door de regering zo als een dolle hond afgeschoten, nee dat is lekker :{

26-11-09 08:25:35
nietmeer
Kpuc wie is Greta de Geblondeerde?

26-11-09 08:29:14
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
@rickhoogenband: Wie denk je???? Hitler was niet blond dus blijft er nog maar één over (6)

26-11-09 08:30:53
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Rick, eens zien, hoogblond haar, niet van zichzelf, een beetje van t padje zijn, hm, Jan Marijnissen?

26-11-09 08:32:12
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Tatjana ? 8O

26-11-09 08:34:45
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Die hoogblonde heeft iets weg van een suikerspin :ja Klef, langdradig en volkomen smaakloos (6)

26-11-09 08:36:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En toch moet die tax op waterstofperoxide er komen 8)

26-11-09 08:36:51
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
moeilijk hoor ... erm .... Chantal Jansen ? 8O

26-11-09 08:43:26
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Roy6: dat is TE veel eer, voor die blonde ongelikte beer 8)

26-11-09 08:47:18
nietmeer
Ok het is egt heel fout om zo over Wilders te praten, ik bedoel wat stemt Kpuc, D66 pechie met die rotkop, of PvdA met lulletje voorop? Of groen links, met dat ****wijf die met de domste argumenten komt in een debat tegen Geert Wilders.. Maar nu even anders.. Wie vond Pim een racist en 2e Hitler? Lees het onderstaande

" Fortuyn had een kritische kijk op de islam, en meer in het bijzonder de islamisering van de Nederlandse samenleving. Daarnaast was Fortuyn een tegenstander van religieus fundamentalisme in het algemeen.
Standbeeld van Fortuyn bij zijn voormalige woning in Rotterdam

In augustus 2001 citeerde het Rotterdams Dagblad hem onder andere als volgt: "Ik ben ook voor een 'koude oorlog' met de islam. De islam zie ik als een buitengewone bedreiging, als een ons vijandige samenleving." Verschillende organisaties dienden vanwege deze uitspraak een aanklacht tegen hem in op grond van Nederlandse anti-discriminatiewetten. Op 1 september werd uit zijn mond opgetekend: "Je moet de moskeeën zien als mantelorganisaties..in de moskeeën worden martelaars gefokt "

Voor de gene die ja zegt, wist je dan ook dat Pim homofiel was? En Adolf Hitler het niet egt goed had met homo's? ;) Je kan geen van deze politicus vergelijken met Adolf Hitler, het is puur angst zaaien, en dat is juist waar "anti-PVV'ers" zo tegen zijn toch?

26-11-09 08:58:38
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ik mis pimmetje(F)

Hij was wat genuanceerder als Wilders. Ok hij had ook zijn fouten, maar ja dat is de hele politiek.

26-11-09 10:03:52
nietmeer
Kpuc
------------------------------------------------------------------------------------------

"De PVV heeft iets tegen de Islam, dat moge duidelijk zijn. De moslim wie nu zijn steentje bijdraagt in de Nederlandse maatschappij mag blijven, maar zal wel met de tijd worden beroofd van vrijheden in religie. Moskee na Moskee zal worden gesloten. Wat volgt, Kerk na Kerk? Razzia's?"

------------------------------------------------------------------------------------------
Ok en nu een omgedraaide fantasie:

Moskee na Moskee word geopend, de Nederlanders die hun steentje al hebben neergelegd en in een tehuis zitten, hebben het steeds slechter, subsidie na subsidie word verzonnen voor nieuwe Nederlanders om ze beter te laten "inburgeren".
Oude tradities worden vervormd en verbogen om mensen er makkelijker te laten instromen. Wat volgt, uithuwelijken, Christenen vervolging in Nederland?

Zie je Kpuc, het kan ook anders worden bekeken..

"offtopic, Kpuc je moet je site wel wat mooier maken :P en dat firebird is handig, tnkx"

26-11-09 10:23:44
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Rick, dat doembeeld van mij zal net zo min gebeuren als dat van de PVV. Subsidies? Hm, die worden en masse stop- of stilgezet, op alle fronten 8O Terwijl TON en de PVV nu wel overheidssubsidie gaan krijgen. Dus ach, zo erg zal t niet worden :P

Oftop, hm, ooit wellicht een keer, zo rond m'n 67ste 8O

26-11-09 10:24:37
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
rickhoogenband: Oplossing:
Laat iedereen geloven wat die wil ga daar niet moeilijk over doen. Maar geef er geen subsidies voor. Want je hoeft mensen toch niet te "stimuleren" om te geloven. En als ze een gebouw willen hebben om samen te komen, kunnen ze dat toch ook wel zelf betalen :ja

26-11-09 13:58:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Waar Hitler voordeel van had was de frustratie van een groot deel van de bevolking - en een niet-kunnen kiezen moment - de Democratie was machteloos geworden.

Ik zal je zeggen Geert

of jij nu een instrument bent of niet
of jij nu gewoon een momentum bent in tijd
een heldere maar tijdelijke ster

no deep impact

maar als zo: dan moeten we als Burgers de Democratie revitaliseren.. voor Iedereen,...

niet voor een Selectie groep

26-11-09 14:11:36
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@heraux: Sorry ik snap je niet helemaal.

Hitler kwam aan de macht doordat mensen niet wisten waar ze op moesten stemmen. Dus we moeten zorgen dat onze democratie weer duidelijk wordt ofzo?

26-11-09 14:14:26
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Beiden democratisch verkozen... beiden uitgekotst door grote delen van de wereld... ja, vergelijken is best mogelijk... Maar iedereen die de vergelijking in politiek opzicht verder wil laten gaan dan dat heeft weinig besef van wat Hitler nou eigenlijk was.

Maar dat geld voor elke vergelijking met Hitler.

Hitler was erg, maar elke keer dat de vergelijking onterecht wordt doorgetrokken wordt het zwakker. Op een gegeven moment wordt Hitler een man die het toch allemaal niet zo kwaad bedoelde, en eigenlijk vond hij de Joden ook best wel lief...

26-11-09 14:16:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Democratie is voor de mensen -
Democratie heeft een paar beperkingen - dat brengt het systeem met zich mee.

Het heeft nooit voordeel opgeleverd door een groep mensen uit te sluiten of voor te trekken.. Dat er mensen die voor getrokken worden daarover klagen we niet altijd - zeker als we er zelf voordeel van hebben.

Maar zodra het minder word - het geld opdroogt - ja dan kijken we over de schutting voor een oplossing.

De boeren moeten weer terug in Nederland.
En vereenzaamde Dorpen moeten weer vitaal en
leefbaar worden.

Dit zijn twee processen die veel impact hebben op onze samenleving.
alleen kun je deze niet afdwingen en forceren in een zo-genaamde culturele-revolutie. Mensen moeten weer zin hebben in
een rustieke leefomgeving.

> Spreiding - met een integrale infrastructuur naar werk, wonen, leren, leven.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven