hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 08:00 - 74445 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

Rookverbod in huis, met kinderen

21-03-09 14:02:16
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoe denk jij daar over? Onze zuiderburen zijn het in ieder geval zeer zeker en wel aan het overwegen om zo een maatregel in te voeren.

Op zich, wie niet horen wil, moet maar voelen, we moeten kinders niet het verrot voorbeeld geven, aan de andere kant, zal het dan ook echt meer werkgelegenheid scheppen om agenten aan te stellen wie hierop gaan controleren? 8O

21-03-09 14:04:45
SkewtuR
Oudgediende


WMRindex: 3.645
OTindex: 3.447
S
Vroeger verdiende de staat miljoenen met hun ga maar roken campagnes, dan moeten ze nu ook niet zeuren, de rokers sterven vanzelf uit waarom zoveel moeite doen voor een probleem wat zichzelf grotendeels binnen twee generaties oplost?

21-03-09 14:07:47
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ja, ben benieuwd hoe men dat gaat controleren:P Komt er ieder uur iemand langs?
Werkelijk belachelijk..

21-03-09 15:14:23
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
het is niet controleerbaar en als mensen willen roken, so what? straks moet iedere roker in een quarantaineruimte zodra hij/zij een siga(a )r(et) op wil steken :|

21-03-09 16:10:31
Sevaz
Senior lid

WMRindex: 124
OTindex: 6
Wnplts: Amsterdam
Zwak excuus om nog meer ambtenaar functies te creëren, big brother te verwerkelijken dmv 'n gehyped onderwerp.

Typische onzin waarvan je verwacht dat politici onze belastingcenten aan besteden:
"Laten we een nieuwe manier verzinnen waar we de burger mee kunnen beboeten" :r :r

21-03-09 16:24:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik dacht dat ze hier betuttelend waren:O:| (zijn ze ook, maar zo ver als de Belgen:nee)

Vind het echt belachelijk#no

21-03-09 17:00:09
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Zelfs ik, als niet roker, vind dit erg ver gaan. Dat je anderen niet gaat opzadelen met die rook in een restaurant vind ik prima.
Roken in het bijzijn van je kind vind ik slecht, denk even om de gezondheid van je kind. Maar deze regel vind ik erg ver gaan. Je kan iemand niet verbieden om in zijn eigen huis te roken. Dan kan je echt alles wel gaan verbieden.

21-03-09 17:02:07
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Ik vind dat je gewoon helemaal niet roken moet. Weg met alle sigaretten en sigaren en wat nog meer rookbaar is. Hup! Weg ermee :r

Gaat de gezondheid er ook weer een beetje van vooruit :P

21-03-09 17:04:50
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Je kan natuurlijk ook op je eigen hobbykamer gaan roken. :P
:) Wel een slot opzetten voor de niet-rokers. :P

21-03-09 17:05:53
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Gewoon stoppen met de import van tabak. Gelijk klaar :)

Da's dan jammer voor de rokers onder ons. Had je er maar niet mee moeten beginnen :)

21-03-09 17:07:09
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Stoppen met de import en verkoop van tabaksartikelen...
Ik denk dan dat je gelijk een opstand krijgt.

21-03-09 17:54:22
ZusMina
Senior lid


WMRindex: 699
OTindex: 250
S
Stoppen met kinderen krijgen 8)

21-03-09 17:57:20
ZusMina
Senior lid


WMRindex: 699
OTindex: 250
S
Ik vind 't overigens niet gek, zo'n maatregel. Nee, ze kunnen niet iedereen controleren, maar 't zal zeker helpen mensen meer bewust.

Heb jij trouwens kinderen, Kpuc? Dan moet je je avatar veranderen! :ja

21-03-09 18:01:08
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Je kan geen wet maken die je niet kan handhaven.. :|

21-03-09 18:05:35
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ik denk ook niet echt dat het zo verstandig zou zijn om er voor te zorgen dat het niet wordt verkocht, aangezien je er verslaafd aan kan raken.. 8O

21-03-09 18:08:28
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
Quote SkewtuR:
Vroeger verdiende de staat miljoenen met hun ga maar roken campagnes, dan moeten ze nu ook niet zeuren, de rokers sterven vanzelf uit waarom zoveel moeite doen voor een probleem wat zichzelf grotendeels binnen twee generaties oplost?

omdat de hoofdreden niet is om de rokers te laten stoppen met roken, maar om dingen als wiegendood te voorkomen. Iets van 90% van de wiegendoden komen voor bij rokers. Kinderen van ouders die in huis roken hebben ook meer kans op astma, zijn vaker ziek en roken natuurlijk passief mee wat later de kans op longkanker vergroot. Het idee is dus om ziekte (en daarmee heel veel kosten) te voorkomen.

Of de wet goed is is een ander verhaal. Het lijkt mij niet haalbaar.

21-03-09 20:13:27
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Quote Kpuc:
...
Op zich, wie niet horen wil, moet maar voelen,
...
Het vervelende is alleen dat de kinderen daar, onschuldig, de dupe van worden.

Alleen zal zo'n verbod, net als het rookverbod in openbare ruimten idd moeilijk te handhaven zijn.

21-03-09 20:20:43
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kijk, je hebt niet meer controleurs nodig. Je geeft in plaats daarvan elke keer als een kind zijn ouder(s) verlinkt 50 eurocent. (6)
Moet het kind natuurlijk wel oud genoeg zijn. :$

21-03-09 20:33:28
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Vervolgens een verbod op overmatig drankgebruik in het bijzijn van kinderen, een verbod op elektrisch gereedschap binnen een straal van 8 meter van het wiegje, een plicht tot het aanlijnen van huisdieren in de kinderkamer, ouders met een erfelijke ziekte een fokkinderverbod opleggen, een ouderschapscertificaat invoeren; uiteraard met een puntensysteem waarop het aantal overtredingen geregistreerd wordt, 5 punten is herexamen, en tenslotte iedere familie ook nog maar een jeugdzorg-begeleider meegeven. De enige manier om onze kroost in leven te houden. Nu maar hopen dat al die onwetende, hersenloze, onverantwoorde ouders gauw hun leven beteren en besluiten dat ze nog maar even een jaartje moeten wachten met een junior. Oh ja, een pedo-partij mag natuurlijk wel, want dat is gewoon vrijheid van meningsuiting :ja

*noot: deze post heeft een licht sarcastische ondertoon (a)

21-03-09 21:07:53
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Traevel schreef:Oh ja, een pedo-partij mag natuurlijk wel, want dat is gewoon vrijheid van meningsuiting
-------------
Dat is nou echte humor :) - tussen een lach en een traan.

21-03-09 22:07:56
Tijntjuh
Senior lid


WMRindex: 603
OTindex: 790
Ik vind het verbieden een beetje onzinnig. Dan kunnen ze beter beginnen met bepaalde mensen te verbieden kinderen te krijgen. Ik bedoel hiermee de mensen die helemaal niet voor een kind willen of kunnen zorgen niet financieel gezien maar puur door andere tekortkomingen.

Ik vind wel dat er meer voorlichting moet komen en ouders beter voorgelicht moeten worden wat het meeroken voor consequenties kan hebben.

23-03-09 10:49:11
mitchmink
Actief lid

WMRindex: 73
OTindex: 26
Wnplts: Leiden
nou ik vindt het een beetje achterlijk dat ze daar uberhaupt al over nadenken. Iedereen moet in zijn eigen huis zelf weten wat hij/zij doen. Als de ouders willen roken moeten die dat lekker doen.

Dat neemt overigens niet weg dat het slecht is voor de kinderen.

23-03-09 14:42:20
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Ik heb zelf 2 kinderen en een tabakswinkel.
Ik rook in huis, alleen de woonkamer en altijd de deur naar boven dicht. Met verjaardagen etc, gezellig met zijn allen naar buiten.

Er wordt niet minder gerookt, sterker nog het stijgt, daarbij berust ik mij op informatie van de 'NSO'.

Dat is het overkoepeld orgaan van tabaksverkooppunten.
Die bereken dat op basis van de verkochte aantal sigaretten en niet op basis van het geld.

Deze wet lijkt mij het uiterste wat ze kunnen doen en lijkt me erg overbodig.
We worden al zo betutteld en als dit erbij komt denk ik dat de regering zich wel kan gaan bergen. Mag al niet meer in restaurants en niet in cafe's. Zou toch wel genoeg moeten zijn?

Ik hoor al weer veel klachten over de huidige nieuwe luchtjes in cafe's en discotheken. Zweet, alcohol, scheten zijn dan de voornaamste maar er zullen er nog wel meer zijn.

27-03-09 11:56:32
DiPpO
Senior lid


WMRindex: 715
OTindex: 72
Quote Mmore:
Je kan geen wet maken die je niet kan handhaven.. :|

Daar is een beetjeeen misvatting over:
De staat gaat niet actief controleren of er mensen zijn die roken in huis. Geen exatr controleurs dus. Het gaat hem gewoon over het principe dat elke kind het recht heeft op een gezonde leefomgeving. ouders die roken misbruiken hun machtspositie t.o.v. hun kinderen en brengen hen daarme schade toe. Een ouder mag zijn kind ook niet in het vuil laten leven, geen of te weinig voedsel toedienen,.. Dit wordt ook niet gecontroleerd, doch de overheid geeft wel een moreel signaal. Het laat ook toe ouders die er flagrant tegen ingaan op het matje te roepen.

Mijn vriendin is zwanger, ik rook, maar niet in haar bijzijn. Al zeker niet in het bijzijn van mijn (toekomstig) kind, dat is logisch voor mij, maar niet voor iedereen.

27-03-09 12:36:50
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Controleerbaar en praktisch is het niet, maar aan de andere kant vind ik roken in het bijzijn van kinderen onverantwoordelijk gedrag, waar best 'iets' aan gedaan mag worden.

Even offtopic:

Quote Tijntjuh:
Dan kunnen ze beter beginnen met bepaalde mensen te verbieden kinderen te krijgen. Ik bedoel hiermee de mensen die helemaal niet voor een kind willen of kunnen zorgen niet financieel gezien maar puur door andere tekortkomingen.
Zo'n sociale sterilisatie is in een 'vrij' land als Nederland absoluut inacceptabel. Je komt etisch gezien op een hellend vlak terecht... wat kan, wat kan niet? Wie gaat er bepalen wie wel of geen kind 'mag'?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven