hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Ken jij iemand die onterecht wordt uitgezet?

25-07-06 18:05:23 - Quote! - @StefannafetS
StefannafetS
Senior lid

WMRindex: 75
OTindex: 129
Wnplts: Purmerend
S
Nou ik wel...
16, bijna 17 jaar. Hij gaat naar 4 VWO... Hij heeft, net als zijn zusje die net 7 of 6 jaar is geworden, een zodanige gezichtsaandoening dat hij speciaal verdonkerde glazen nodig heeft, absoluut vooraan moet zitten in de klas, en heeft een speciale bril om op het bord te kijke (telescoop-achtig). Zij wonen hier al bijna 9 jaar. Zijn moeder doet vrijwilligerswerk, zijn vader werkt ikweetnietwaar. Ze zijn net verhuisd. Worden ze eruit gezet omdat ze een tussenlanding hebben gemaakt in Duitsland... jaja, go Rietje Verdonk :? sorry maar daar snap ik dus geen hol van. En jullie nog iemand?

25-07-06 18:19:30 - Quote! - @Be@stie
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
ik snap je frustratie Stefan, ja je hebt aan de ene kant de wet en aan de andere kant het menselijke.
ik zelf ben voor de menselijke kant.
de verkeerde mensen worden hier in nl aan gepakt :evil:
en ik ben het al jaren niet meer met nederland eens. niet alleen over het vreemdelingen beleid maar over zoveel dingen. nederland is over the top.
zet anders met je vrienden of je klas of iets een web site op waar je je mening achter kunt laten en stuur een link naar rita verdonk.
of het helpt? zal vast niet maar je hebt wel je mening en je standpunt kenbaar gemaakt.
hier op wmr tekenen wij hem wel;)

25-07-06 18:22:57 - Quote! - @StefannafetS
StefannafetS
Senior lid

WMRindex: 75
OTindex: 129
Wnplts: Purmerend
S
haha dank je ;) nja er is al iemand die hun heeft geïnterviewd en daarmee een soort actie opgezet heeft, een soort handtekeningenactie inderdaad.. maar even een vraag, ze wonen hier al bijna 9 jaar. Is het dan niet te laat om ze alsnog een negatief oordeel te geven?

25-07-06 18:30:33 - Quote! - @Be@stie
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
kijk maar naar Ayaan Hirsi Ali, of je nu voor of tegen haar bent. ze heeft bij gedragen aan de nederlandse politiek en veel kolen op het vuur gegooit, dus veel politieke vragen op geroepen en discussies los gemaakt.
en die was langer dan 9 jaar in nl.
dus ik ben bang dat het voor hun ook niet uit maakt.
maar nogmaals ik ben het van geen kanten eens wat "onze" regering hier allemaal bekokstooft(?) stelletje blinde zijn het, die zich verschuilen achter partij en wet.
laat mij maar op die stoel van balkenende zitten dan kwam het allemaal goed ;)

26-07-06 12:01:10 - Quote! - @SlomNoel
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Als we dan over de wet beginnen, dan vergelijk ik het snel met overtredingen van de wegen- en verkeerswet.

Als je nl die verhalen van die mensen die al langer hier zijn, en die braaf belasting betalen, en een baan hebben en al dat sort "verzachtende omstandigheden" zou toepassen op die verkeerswetten, dan mag ik ook af en toe eens 200 rijden, zonder dat ik een bekeuring kan krijgen, of dat ik, als een bekeuring krijg, in beroep kan gaan tot aan de hoge raad, en als het beroep afgewezen wordt, ik de boete toch lekker niet betaal, en weer een nieuwe procedure opstart, en dat zo een jaar of tig volhouden ? Ik denk dat je vrij snel uitgeprocedeerd bent, en dat je geen kans krijgt om het nog eens te proberen.

Ik ben het eens dat sommige gevallen van uitzetting best wel zwaar beladen zijn, maar je moet eens weten wat voor een impact het heeft als er een uitzondering gemaakt wordt. Er worden dan gelijk weer 400 advocaten wakker (die geld ruiken) die weer een 6e, 7e of 8e procedure tegen uitzetteing opstarten, omdat het wellicht mogelijk zou kunnen zijn dat dezelfde uitspraak eventueel van toepassing zou kunnen zijn op hun client.

13-08-06 01:53:03 - Quote! - @amen
amen
Of ik er eentje ken? Nee, ik ken hele families.

13-08-06 18:58:09 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
@SlomNoel
Daar kan ik mij helemaal in vinden! Dan blijf je uitzonderingen maken tot er op het laatst 30 miljoen mensen wonen hier.
Maar het ligt er wel aan vind ik naar welk land de mensen terug moeten. Als ze terug zouden moeten naar Irak, tja, dan mogen ze blijven tot er vrede is daar (duurt nog wel even denk ik). Maar andere landen waar geen oorlog is niet. Mijn meningetje!
8O

02-09-06 23:35:15 - Quote! - @herauthon
herauthon
Senior lid

WMRindex: 125
OTindex: 201
S
Dat spotje moeten ze gewoon aanpassen....30 millioen mensen.. (het komt er toch van...)

02-10-06 18:25:44 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ja Levi is zomaar uit de klas gezet.:P. Maar effe serieus, ik ken een meisje van 12 dat met haar moeder wordt uitgezet.. best zielig:[

02-10-06 22:52:53 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Zielig, waar moeten ze terug?

04-10-06 10:51:57 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Tukka:
@SlomNoel
Daar kan ik mij helemaal in vinden! Dan blijf je uitzonderingen maken tot er op het laatst 30 miljoen mensen wonen hier.
Maar het ligt er wel aan vind ik naar welk land de mensen terug moeten. Als ze terug zouden moeten naar Irak, tja, dan mogen ze blijven tot er vrede is daar (duurt nog wel even denk ik). Maar andere landen waar geen oorlog is niet. Mijn meningetje!
8O


Noem eens een land waar ze terug kunnen en waar het nu weer vrede is ?

04-10-06 12:01:52 - Quote! - @Stryfe
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote heraux:
Quote Tukka:
@SlomNoel
Daar kan ik mij helemaal in vinden! Dan blijf je uitzonderingen maken tot er op het laatst 30 miljoen mensen wonen hier.
Maar het ligt er wel aan vind ik naar welk land de mensen terug moeten. Als ze terug zouden moeten naar Irak, tja, dan mogen ze blijven tot er vrede is daar (duurt nog wel even denk ik). Maar andere landen waar geen oorlog is niet. Mijn meningetje!
8O


Noem eens een land waar ze terug kunnen en waar het nu weer vrede is ?

Belgie/UK/Duitsland/Turkije/Marokko/Frankrijk/Spanje/Italie/Polen...etc etc
Ik zeg niet dat ik een probleem heb met gastarbeiders of andere mensen vanuit het buitenland die in Nederland werken/wonen, maar over deze mensen wordt nooit gesproken als het gaat over uitzetten. Waarom kunnen we niet mensen die niet naar hun land terug kunnen (om welke reden dan ook) hier laten en er dan (jammer maar helaas voor hun) iemand die wél terug kan zonder vermoord te worden of gevangen gezet wordt terug sturen?
Discuss...

04-10-06 14:09:30 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

ja.. tja.. dus als een gastarbeider hier 12jaar woont en hij komt uit Polen - sturen we die terug naar Polen?

04-10-06 15:43:32 - Quote! - @Stryfe
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Als hij terug kan zonder vermoord te worden en iemand uit Afganistan kan dat niet en je móet kiezen tussen die 2? Dat is inderdaad de discussie die ik zou willen voeren.
Ik denk van wel namelijk.

04-10-06 16:19:56 - Quote! - @Stryfe
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Té beladen onderwerp gok ik aan de vele reacties te zien.
Jmmr.

04-10-06 20:47:13 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote heraux:

ja.. tja.. dus als een gastarbeider hier 12jaar woont en hij komt uit Polen - sturen we die terug naar Polen?


Jep, als dat zo is afgesproken van te voren wel.

05-10-06 11:26:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Pastor vertrekt uit gewetensnood bij uitzetcentrum

ANP

HILVERSUM - Justitiepastor Gerard Loman is uit gewetensnood gestopt met zijn werk als geestelijk verzorger in het uitzetcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers in Zeist.

verder...

05-10-06 14:49:30 - Quote! - @Stryfe
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote:
‘De mensen in het uitzetcentrum leven niet, ze overleven en verspillen kostbare jaren achter prikkeldraad’, aldus de pastor.

Exact de reden waarom mensen die niet terug kúnnen ook niet terug moeten... Nu worden ze in een soort concentratiekampen vastgehouden in onzekerheid. Ach... van de andere kant waarschijnlijk beter dat dan een gewisse dood in je eigen land. ;|

09-02-09 19:30:19 - Quote! - @enclave
enclave
Senior lid


WMRindex: 705
OTindex: 36
Nee, ik ken niemand maar ik weet er wel een paar die ik graag uitgezet zou willen zien.

09-02-09 21:11:30 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
je kunt niet iedereen toelaten,

maar je kunt ook niet iedereen weren,

dilemma, waar snij ik en waar laat ik het zitten?

europa laat half oostblokkié al toe, dat vraagt erg veel geld, hopelijk trekken we dat er over 20 tot 30 jaar weer uit...

maar voor alsnog zitten we al met meer als genoeg goedkope arbeiders opgescheept, laag geschoolde vluchtelingen zal logischer wijs het eerst worden gesneden :?

maar er is wel veel kwalitatieve werkloosheid, behoefte aan hoog geschoolde lui, dus die willen we juist graag hebben :ja

maar die mensen vertrekken altijd als eerst nadat er een beetje rust is in hun thuis land :) overal is behoefte aan hoog geschoolde mensen, net zo goed hebben mensen in irak een goeie chirurg nodig als mensen in europa :ja

en europa kan ook niet oorlogen gaan uitvechten in andere landen :nee nog alle mensen toelaten...

je kunt simpelweg geen goeie keuze maken, anders was die allang gemaakt :ja

nou heeft nederland nog vrij soepel toelatings beleid, dus komen er meer vluchtelingen naar nederland, je kunt maar 1 keer in de hele EU vragen om toelating, daarna kom je in een systeem gedonderd en wordt je overal afgekeurd waar je in EU op deurtje klopt.

waar vluchtelingen mogelijkheden hebben proberen ze dan ook als eerst aan te kloppen bij nederland :-: of ze verdwijnen in illegaliteit in franse ghetto's en wachten een generaal pardon af :-:

moreel dilemma :-:

er is zeker wat te zeggen voor mensen die zeggen dat "nederland is vol, vol = vol".

maar uit morele principes is er voor de tegenpartij ook veel te zeggen...

--

ik ken ene meisje wat nu 7 jaar in nederland woont, zonder verblijfsvergunning en ze wacht eigenlijk uitzetting af heb ik het idee :S

zielig, maar realiteit, ze heeft havo examen in de pocket en zit nu "om tijd te verdoen" hbo opleiding te doen *8

---

Quote Stryfe:
Té beladen onderwerp gok ik aan de vele reacties te zien.
Jmmr.


vind je het gek *8

iedereen toelaten is geen oplossing, dat is een verschuiving van het probleem :-: daar komt bij dat iedereen dan ook nog eens moet inschikken, terwijl dat europa al vrij druk is....

bekijk de bevolkingsdichtheid van belgie en nederland eens

moeten wij altijd maar "oke, kom maar binnen" zeggen... wij hebben de minste ruimte in de EU en we zijn ook nog eens het makkelijkst...

europa heeft 493 miljoen inwoners dichtsbevolkte gebied of het ena dichtsbevolkte gebied (zal er om spannen met china/azie) ter wereld :-: alle landen vinden vluchtelingen toch zielig :{ waarom moet europa ze dan allemaal maar herbergen :-:

de logica daarvan ontgaat mij ook een beetje :-:

nou lijkt het alsof ik wat heb tegen vluchtelingen :-: dat is niet zo, maar je moet ook enig begrip kunnen opbrengen als we als nederland, of europa zeggen, "kijk, wij zijn de enige die wat doet, wij zitten ook vol, op gegeven moment kunnen wij ook niet meer helpen :nee"...

dat moeten vluchtelingen toch zelf ook kunnen inzien *8

09-02-09 21:22:40 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Een betere schifting van economische en leedvluchten zou wenselijk zijn. Maar.. hoe ga je dat schiften? Hoe kom je er zeker achter of iemand voor t echie m is gepeerd of dat iemand simpelweg zijn/haar pas overboord heeft gemikt en een mooi verhaal heeft geleerd op te dreunen?

Zie de Pierre, je zou in eerste instantie niet hebben gedacht dat ie in een gevaarlijke situatie was belandt toen hij in Guinee werd opgepakt. Dit omdat hij als advocaat veel werkte voor leden van de oppositie. Hij had geluk dat zijn broer en vrienden doortastend optraden en hem met geweld hebben bevrijd. Anders had die gozer nu al voor de kraaien gelegen 8O Maar meneer kreeg wel moeilijke vragen omdat er zowat geen sporen van mishandeling waren. Nee dank je de koekoek, z'n broer weet beter, juist daarom hebben ze m zo snel mogelijk bevrijd en in t ruim van een ouwe schuit de zee op hebben gezet.

09-02-09 21:30:06 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
kpuc

dat kun je niet :-: daarom worden echte vluchtelingen ook genaaid door niet vluchtelingen.. de buffer krimpt, en krimpt en krimpt en zo door :S

hier speelt een zelfde soort dilemma als met gevangen...

levenslang is levenslang, of geven we gevangenen nog een kans, omwille van de 30% die niet opnieuw in de bak beland...

dus zeggen we stop tegen alle vluchtelingen, of gaan we door voor de 30% echte vluchtelingen *8

waar een wil is is een weg, als je maar hard genoeg wilt :S

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven