hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 12:00 - 74303 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3] 4 5 6

God or Not

19-07-06 17:06:17
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Luna:
Tjee,ja...dat is ook niet goed.Ik dacht als hij wil dat mensen geloven,moet hij met iets komen.Maakt het makkelijk voor de mensen die zich niet makkelijk kunnen overgeven aan het geloof.


Je hebt wel gelijk, maar het is niet zo. Hoewel God zich niet laat zien, kan je hem wel horen, een relatie hebben (als je niet gelooft, zul je denken dat ik niet spoor);)

19-07-06 17:07:45
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote:
Mmore en waarom is dat dan?


Omdat God zóo rein, en machtig is tegenover de nietige zondige mens

19-07-06 17:08:59
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Luna, je ziet het leven inderdaad in als één en al tegenslag als je God niet kent. Dan zie je namelijk het doel van het leven niet in: God kennen, zoeken, geloven, andere mensen helpen met het geloof.
Mensen denken dan dat ze God niet nodig hebben. Omdat allerlei tegenslagen zonder Zijn hulp achter de rug liggen. Maar wordt het leven daar mooier van?

19-07-06 17:09:48
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ enkie, allemaal waar, zonder God zou het leven saai zijn

19-07-06 17:10:32
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Wat voegt het voor jullie toe dan?

19-07-06 17:12:08
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Luna, de dankbaarheid dat we ondanks onze zonden tóch mogen leven, ook als we gestorven zijn. De troost, als we verdrietig zijn. De kracht en het gezelschap =)

19-07-06 17:12:24
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Luna:
Wat voegt het voor jullie toe dan?


Als je God kent, dat is gewoon niet echt uit te leggen, je wordt genezen van ziektes (alles, kanker, depressies, lam, blind, doof etc) Je wordt vervuld, en ga zo maar door. Het is niet te vergelijken met het dagelijkse leven

19-07-06 17:14:20
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Pluppel. Natuurlijk word je lichámelijk niet van alle ziektes genezen. Je kunt er alsnog gewoon aan doodgaan, net als ieder ander mens.
Een verschil is daarentegen wel dat je dan geestelijk genezen bent van alle ellende en je daar bewust van bent. Het heerlijke komt namelijk pas na de dood.

19-07-06 17:15:28
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ Enkie,,, je wordt zeker genezen (als je gelooft, en belijdt dat jezus de zoon van god is), ken je benny hinn? Gewoon even een vraag?

19-07-06 17:16:25
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Ken ik niet.. vertel

19-07-06 17:22:10
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ Enkie

Dat is dus een Godsman, als je wist hoe God hem gebruikt..

er wordt zóo veel over hem kwaadgesproken, ze noemen hem satanist
Als je op google zoekt, wordt er zoveel laster over hem gesproken, over elke godsman trouwens.. In India heeft hij conferenties met meer dan 3 miljoen mensen die worden genezen van kanker, andere ziektes, blinden gaan zien, aanbidding, god prijzen, mensen die dood gingen kerngezond.. Door God. God is niet alleen een godje die je na de dood ontmoet. www.bennyhinn.org (wel engels)

Voor mensen die wat over God en het geloof willen weten : www.real-life.nl

19-07-06 17:24:42
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S

19-07-06 17:25:13
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
en ff tussen 2 haakjes; hier in werkendam hebben een hoop mensen geen tv, ze zijn niet verzekerd op geen enkele mannier(hebben een ontheffing) omdat alles in de hand van god ligt. en een meisje van 14 is uit haar familie gebannen omdat ze stiekem haar jongere broertjes en zusjes(grote gezinnen hier) liet inenten tegen nekkramp. krijg hier maar een ongeluk met je auto met zo'n "zwarte kouse kerker" benieuwd of je je geld krijgt.
kinderen mogen niet op zwemles niet sporten want dan wordt er te veel bloot weer gegeven. nu is werkendam wel heel extreem, in hi ambacht is dat ook wel toch Enkie?
en dan hebben ze het over moslims en burka's, heb je ze hier op zondag wel eens zien lopen? helemaal in het zwart, hoeden op en als je toevallig een collega tegen komt op zondag,dan groet ie je niet eens maar door de weeks dan heeft ie het grootste smoel en is tie nog slechter als ik.
en dan al die oorlogen in de wereld om geloof. ik hoef mijn dorp niet uit om alle haat tussen geloven te zien. als je hier protestant bent waag het dan maar niet om met iemand van een ander geloof thuis te komen, want dan zal papa je er eens van langs geven, en je met een zware lijf straf proberen bij te brengen dat dat niet mag van onze lieve heer. in heel mijn leven zie ik ellende door geloof. nu is werkendam een extreem voorbeeld, maar als iemand hier op zondag op visite komt van buiten werkendam dan staan ze met open mond te kijken hoe dat hier allemaal werkt. dus je snapt wel dat ik me vaak heb afgezet tegen die "gelovigen" zondag's is de weg ook al van de kerk denken ze,lopen ze midden op straat en als er een auto aankomt kan tie netjes stapvoets achter de stoet met mensen aan rijden want de weg is immers van de kerk(denken ze) moet je vooral doen hahaha! deze jongen met een maat lekker op een cross motor wachten tot de straat vol loopt en dan vol gas door die stoet,toen gingen ze wel aan de kant. heerlijk soms provoceren, maar was toen pas 14 hoor dus nog jong en slecht;) en weet je welke mensen hier tegen een assiel zoekers boot waren?
juist, alle die zware zwarte kousen kerkers. is dat naaste liefde?

dit is natuurlijk geen voorbeeld van het christelijk geloof, want zo is het geloof nooit bedoeld volgens mij. maarja ik wilde dit ff kwijt, en zoals jullie misschien al weten als ik eenmaal mijn mening of verhaal kwijt wil dan draaf ik door en weet ik bijna geen eind meer aan mijn bericht te breien:lol:

maar dit is nu eenmaal mijn ervaring in mijn leven met geloof.

Groetjes uit Kerkendam:lol:

19-07-06 17:26:31
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Quote Pluppel:
God is niet alleen een godje die je na de dood ontmoet

Helemaal waar. Alleen moet je geloven en Hem toelaten om Zijn aanwezigheid te kunnen voelen.
Dat van Benny Hinn wist ik niet. Maar wordt er nou terecht of onterecht kwaad over hem gesproken? Handelt hij in naam van God of denkt hij dat hij het zelf kan en ondertussen doet God het?

19-07-06 17:28:00
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ Bestie... over dat met zwemles, volgens mij heb jij het over orthodoxe joden, daar mag je op zaterdag niet koken, lampen aandoen en die dingen. Nee zo is het geloof niet bedoelt... Wel twee grote haakjes;)

19-07-06 17:29:27
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ Enkie. ONTERECHT. Mensen bedanken hem voor het genezen, hij zegt "Het is niet ik die het doet, maar de Vader, dank hem". Als ik die kwaadsprekerij lees wordt je toch wel boos... God gebruikt hem!

19-07-06 17:30:04
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
@Pluppel: nee zijn gewoon de normale geloven, protestant, ned hervormd, en voor de rest weet ik niet wat je allemaal hebt maar joden zijn hier niet.

19-07-06 17:32:04
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ BEstie,,, van dat bloot bij zwemmen is echt onzin,, van god mag je heus wel in je blote buik rondlopen... dat slaat nergens op, dat hebben ze er zelf van gemaakt.

19-07-06 17:33:46
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Bestie. Ellende door geloven, dat doen de mensen toch? Dat is toch God's schuld niet? Moet Hij dan boeten voor iets dat niet Zijn schuld is? Mensen keren zich van God af, terwijl ze zich eigenlijk van de mensen zouden moeten afkeren. Nou kan je wel met zo'n mooi verhaal komen, waarmee je denk ik een logische verklaring probeert te geven waarom jij niet gelooft, maar is dat terecht? Wat jij doet, is tegen God zeggen dat je niet wilt geloven, omdat de mensen er stom over doen. Staat God niet veel hoger dan alle mensen? Ligt alles niet in Zijn handen? Zolang jij gelooft, komt alles goed. Daar kan geen mens tussenkomen.

19-07-06 17:34:39
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik ben niet gelovig.Ik heb wel een hele gelovige tante die bv nooit naar de dokter zal gaan omdat God alles wel zal helen.
Ik zeg niet dat er niets is en het is fijn voor de mensen die steun en troost in het geloof vinden.
Maar het sfeertje dat om het geloof heen hangt staat me tegen.

19-07-06 17:34:49
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
tja, pluppel ik weet het. maar ik scheer alles niet over 1 kam, maar voor mij is dit normaal hier, zie ik mijn hele leven al. maar als ik het tegen mensen van buiten dit dorp vertel geloven ze me niet.

@Enkie: wat vindt jou vader bijv. over werkendam en hun geloof?

19-07-06 17:37:11
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ luna,,, misschien het sfeertje als je niet weet wat je met het geloof moet, maar geloof me, als je het sfeertje kent, wil je niks anders;)

19-07-06 17:38:41
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja,dat zou heel goed kunnen.

19-07-06 17:40:42
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
@ allemaal op dit topic

't is wel fijn dat men hier niet wordt uitgelachen omdat de een wel en de ander niet geloofd

19-07-06 17:42:03
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
@Enkie: zo kortzichtig ben ik niet hoor enkie, maar met dat lange verhaal wilde ik ff kwijt wat ik hier heb mee gemaakt in mijn dorp en hoe ik het hier beleef.
maar dat het hier zeker geen voorbeeld geloof betreft is mij echt wel duidelijk.
in de ogen van de zwaar gelovigen in werkendam ben jij ook een heiden enkie, je bent notabene een dochter van de dominee en je zit achter internet. kunnen ze hier totaal niet begrijpen.

en ik ben niet tegen het geloof hoor maar dat wist je al, geloof is bedoeld als het goede, en ik ben ook voor het goede. maar om te geloven zijn er voor mij zoveel onbeantwoorde vragen. daar zou je een website vol mee kunnen maken;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven