hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2] 3 4 5 6

God or Not

19-07-06 15:15:02
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
Ik geloof zeker in het hiernamaals, maar ik geloof niet dat alles wat in de bijbel staat ook daadwerkelijk waar is. Enkie geeft aan dat de teksten in dode talen zijn geschreven. Deze dode talen zijn door wetenschappers naar hun deductie ontcijferd en zit er dus een factor van subjectiviteit/eigen intepretatie is opgesloten. Kijk maar naar het begin van de bijbel waarin wordt gesteld dat de aarde in 7 (eigenlijk 6) dagen is geschapen. Dit is aantoonbaar onmogelijk.

Als je bedenkt wat wij heden ten dage wetenschappelijk kunnen aantonen dan kan gesteld worden dat er dingen gewoon niet hebben kunnen gebeuren. Het grootste probleem in de moderne wereld is mijn inziens is dat de meeste mensen wetenschap en geloof tegenover elkaar zetten terwijl ik van mening ben dat deze juist hand in hand moeten gaan.

Dat het hiernamaals bestaat is aan de andere kant ook aannemelijk, gezien de vele bijna doodervaringen. Het is nog niet aantoonbaar en dat zal ook moeilijk worden maar ja als het aangetoond wordt, vervalt het geloof....

19-07-06 16:31:15
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Quote blusgast:
Kijk maar naar het begin van de bijbel waarin wordt gesteld dat de aarde in 7 (eigenlijk 6) dagen is geschapen. Dit is aantoonbaar onmogelijk.

Dat is natuurlijk tegenstrijdig als je het over het geloof en God hebt.

Quote:
dat de meeste mensen wetenschap en geloof tegenover elkaar zetten terwijl ik van mening ben dat deze juist hand in hand moeten gaan.

Geloof en wetenschap gaat niet samen.
Tenzij je de wetenschap van een gelovig mens bedoelt.

@Luna en Be@stie, ook de opvattingen en alles staan niet in de vertalingen. Opvattingen worden door de mensen zelf gedaan. Hoe we nu leven heeft niks te maken met de vertalingen. Sommige mensen kiezen alleen voor andere opvattingen omdat we nu anders leven.

19-07-06 16:33:56
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Ik wacht gewoon tot ik dood ga. Volgens mij 'weet' ik dan hoe alles inelkaar zit, en ga ik hard lachen over de onwetenheid van de mensen op aarde (inclusief mijzelf toen ik nog leefde)

19-07-06 16:39:11
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Lananq, of het is dan te laat voor je ;)

19-07-06 16:43:59
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
zou het zo zijn Enkie? dat als god bestaat en je weet wel van hem af maar gelooft niet in hem. maar je wel zo goed mogelijk leeft naar je eigen goed dunken(elk mens kent verschil tussen goed en kwaad) dat ie die mensen laat barsten?
ik denk dat er een hoop mensen zijn die goed leven zonder te geloven in god, net als mensen die slecht leven en wel geloven in god?

19-07-06 16:47:15
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Bestie, hoe goed je ook bent voor de mensen, het belangrijkste is dat je goed bent voor God. Ondankbaar om niet naar Hem om te kijken terwijl hij wel een plaats heeft geregeld voor jou bij Hem.

19-07-06 16:48:08
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ook ondankbaar van God dat hij zoveel mensen laat lijden en de wereld niet fijner maakt

19-07-06 16:49:23
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Luna:
Ook ondankbaar van God dat hij zoveel mensen laat lijden en de wereld niet fijner maakt


God laat het allemaal toe,,, als mensen hem niet WILLEN kennen, kan hij ook niks doen

19-07-06 16:52:59
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
mijn buurjongetje van 9 is 2 jaar geleden overleden aan een hersen tumor.
waarom doet god dat dan? ik heb met mijn buurvrouw hele nachten zitten praten over haar verdriet en onbegrip. en na die 2 jaar zijn we er nog niet uit waarom god dat zou doen als hij zou bestaan. mijn buuf is inmiddels ook van haar geloof af door dit verschrikkelijk feit.

WAAROM???

19-07-06 16:54:26
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Zoals Pluppel overkomt is dat de gelovigen op aarde lijden omdat er mensen zijn die niet geloven in God.

19-07-06 16:55:19
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Quote Luna:
Ook ondankbaar van God dat hij zoveel mensen laat lijden en de wereld niet fijner maakt

De wereld WAS eerst fijn! De mensen maken het zelf stom en lelijk. Moet God dan maar achter de mensen aanrennen om alles achter hun kont op te ruimen en goed te maken? Is een beetje onlogisch. Het is juist puur liefde als Hij dan besluit iets niet toe te laten of weer in orde te maken en zo bijzonder dat Hij mensen alsnog aanneemt.. maar diezelfde mensen zijn dan nóg zo koppig en eigenwijs om daar niet naar te luisteren ook :?

19-07-06 16:55:33
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@ Bestie, God doet dat niet, dat is gewoon een ziekte die zich ontwikkeld heeft. God heeft de wereld over gedragen aan de mens om daarop te passen. hij heeft ons die verantwoordelijkheid gegeven en bemoeit zich niet meer met zulke zaken totdat hij het heft volledig in handen heeft genomen.

19-07-06 16:55:38
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Luna:
Zoals Pluppel overkomt is dat de gelovigen op aarde lijden omdat er mensen zijn die niet geloven in God.


Sorry luna, ik kan het niet goed uitleggen. Laat maar zitten
Comment Luna: Maakt niet uit,is ook een moeilijk onderwerp

19-07-06 16:58:36
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
wij mensen zijn geschapen naar het evenbeeld van god(jaja ik ken de bijbel ) dus dat betekent dat god geen haar beter is dan ons mensen.

19-07-06 16:59:02
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Maar waarom laat God zich niet zien ,dan gelooft iedereen

19-07-06 16:59:29
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
volgens mij weet niemand dit goed uit te leggen en is dit voor iedereen een raadsel maar je kunt het wel voor jezelf verklaren als je dat wilt.

19-07-06 16:59:32
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Quote Bestie:
mijn buurjongetje van 9 is 2 jaar geleden overleden aan een hersen tumor.
waarom doet god dat dan? ik heb met mijn buurvrouw hele nachten zitten praten over haar verdriet en onbegrip. en na die 2 jaar zijn we er nog niet uit waarom god dat zou doen als hij zou bestaan. mijn buuf is inmiddels ook van haar geloof af door dit verschrikkelijk feit.

WAAROM???

God DOET het niet, hij laat het toe! Dat is wat anders. Hij heeft de wereld volmaakt geschapen. Door de zondeval zijn er ziektes en andere ellende gekomen. Dit komt dus door de zonden van de mensen. Nogmaals, het is juist genade als hij iets dergelijks voorkomt. En zo niet, weet dan dat Hij er, wat er ook gebeurt, voor je is. Hij geeft troost en na het eventuele vreselijke leven op aarde een heerlijke plek in de hemel.

19-07-06 17:00:12
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
Quote Luna:
Maar waarom laat God zich niet zien ,dan gelooft iedereen
in de bijbel staat dat als je God ziet (in zijn persoon dus) je ter dood veroordeelt bent.

19-07-06 17:01:46
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Quote Luna:
Maar waarom laat God zich niet zien ,dan gelooft iedereen

Dat is juist het probleem met mensen. Mensen willen niet horen, maar zien! Ook zo'n gebrek. Je moet juist leren om Zijn woord te verstaan en bidden om hulp. Dat doe je niet als je Hem ziet. Het is te menselijk en aards.
Als je gelooft zonder te zien, dan ben je pas echt een christen. Dan ben je alsnog verzekerd van Zijn bestaan.

19-07-06 17:01:48
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Luna:
Maar waarom laat God zich niet zien ,dan gelooft iedereen


Wat mij zei klopt, als je God in het echt zou zien, zou je dood neervallen. En aub geen grapjes over lelijkheid ofzo, het staat in de bijbel. Maar als je God zoekt,zal hij zich laten vinden;)

19-07-06 17:02:02
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Tjee,ja...dat is ook niet goed.Ik dacht als hij wil dat mensen geloven,moet hij met iets komen.Maakt het makkelijk voor de mensen die zich niet makkelijk kunnen overgeven aan het geloof.

19-07-06 17:03:38
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@mij, in welke context?

19-07-06 17:03:46
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Mensen zijn vaak zo teleurgesteld in het leven at ze niet kunnen geloven.Maar dat besef je pas als je ouder bent en het leven geleefd hebt met al zijn tegenslagen.

19-07-06 17:04:09
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote mij:
Quote Luna:
Maar waarom laat God zich niet zien ,dan gelooft iedereen
in de bijbel staat dat als je God ziet (in zijn persoon dus) je ter dood veroordeelt bent.
en waarom is dat dan?

19-07-06 17:05:34
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@mij, ik snap al wat je bedoelt.

@Mmore; een mens is te nietig en klein om het machtige beeld van God te kunnen aanschouwen. Dat kun je pas als je na je dood naar de hemel mag.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven