hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2 3 4 5 6

God or Not

17-07-06 18:23:41
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ik ben pas een paar jaar geleden tot het geloof gekomen. Dus even voor de duidelijkheid; Ik geloof in God. Nou vraag ik me af hoe denken jullie hier over. Geloven jullie of niet.

17-07-06 18:38:31
corniel
Junior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1
Wnplts: Aagtekerke
S
Ik geloof ook in God.

17-07-06 18:40:45
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
ik niet. ik geloof in mijzelf en iedereen om mij heen... evolutie heeft ons op aarde gebracht en ik geloof niet dat er 1 iemand is die over alles heerst. je heerst over jezelf, en toeval helpt je daar soms bij.

17-07-06 18:56:51
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
Ik geloof ook in God maar weet nie altijd hoe, ik hoop open te staan voor andere geloof richtingen maar ik blijf iig protestants en verder ga ik bijna niet naar de kerk. onder andere omdat ik me bij de kerk in mijn dorp niet thuis voel en omdat ik vind dat je moet doen om te geloven en niet alleen elke zondag naar de kerk zoals veel mensen wel doen.

17-07-06 18:59:02
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
Ik geloof niet in God ik geloof wel in de evolutietheorie en in de oerknal. Verder geloof ik ook in de aanwezigheid van 'geesten', want een vriendin van mij heeft zich daar helemaal in verdiept en heeft mij ook een paar boeken gegeven enzovoort en daar staan ook bijvoorbeeld theorieen in over het ontstaan van de aarde. Ik geloof dus niet in God.

17-07-06 19:09:42
Smartie
Actief lid

WMRindex: 62
OTindex: 86
Wnplts: Wedde
Ik geloof wel in god, maar dan niet op de manier van mensen die naar de kerk gaan. Ik vind dat als je gelooft dat god de aarde (dieren, planten enz) heeft gemaakt, je die ook goed moet behandelen. En dat het geen zin heeft om in een of ander gebouw liedjes te gaan zingen. (kerken halen soms wel geld op voor goede doelen, dat vind ik dan wel weer ok)

17-07-06 19:10:31
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
ik sluit me bij Thee-monster en ikky aan. ik geloof in mezelf en in het goede. elk mens voelt goed en kwaad, ik denk dat als je zo goed mogelijk naar je eigen goed dunken leeft, dat je het als mens niet verkeerd doet.
en ik ken de bijbel en ik ben ook wel naar de kerk gegaan en christelijk op gevoed. dus ik weet wat geloven in een god is.

17-07-06 19:12:43
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Ik geloof in God en ben protestants. In de evolutie geloof ik niet (ik weet niet of de oerknal daarbij hoort, maar die moet toch ook ooit ergens uit zijn ontstaan?), want apen enz. zouden dan ook allang geëvolueerd moeten zijn. Als je ziet hoe alles zo perfect in elkaar steekt, de mensen met alle organen met functies - alles werkt samen - en alle mooie dingen, dan kun je toch eigenlijk niet denken dat het allemaal toeval is? :? en de niet-mooie dingen komen door de mensen zelf en het is juist genade als God soms iets stoms voorkomt of weer goed laat komen. Dit is hoe ik erover denk.

17-07-06 19:27:12
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Ik geloof er niet in, net als de hemel en alles erom heen, de bijbel geloof ik ook niet, want he kan ook gewoon verzonnen zijn. Ook vind ik jesus die uit zijn graf komt maar onzin, die mensen konder niet eens met elkaar praten, laat staan dat ze weten welke datum en dag hij terug is gekomen.

Nee, ik vind het pure onzin, ik ga voor de evolutie.

17-07-06 20:26:22
willyowinki
Senior lid

WMRindex: 159
OTindex: 415
Wnplts: Halfweg
S
Het zou voor niemand verkeerd zijn eens een bezoek te brengen aan de website van Frau.Pfeffertopf.Zij is al een tijdlang op reis en heeft in die tijd veel wetenswaardigs opgespoord,opgespaard en genoteerd.Site is makkelijk te vinden via de ledenlijst.

17-07-06 22:40:25
Loempia
finalist MPPV 06

WMRindex: 415
OTindex: 2.528
Als alles waar is waarom heet het dan het geloof. En mensen geloven allemaal in verschillende dingen maar wat is er nou echt waar van:? Ik weet zeker dat degene die al die onzin verzonnen heeft zich nu kapot zit te lachen omdat zijn sprookje nog steeds in ''leven'' is

17-07-06 22:42:10
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ik Geloof in God. En inderdaad, ik vind het erg dapper van frau pfeffertopf dat ze er zo voor uitkomt, je hebt genoeg Christenen die zich schamen ervoor. Ik geloof dat op WMR nog meer christenen zitten, maar die het niet willen zeggen.

17-07-06 22:43:24
Ricardo
finalist MPPV 06

WMRindex: 267
OTindex: 287
Wnplts: Arnhem
ik geloof wel dat er meer is dan alleen maar dit. ik sluit me niet aan bij een geloof, omdat elk geloof zijn goede en slechte punten hebben

17-07-06 22:43:48
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Smartie:
Ik geloof wel in god, maar dan niet op de manier van mensen die naar de kerk gaan. Ik vind dat als je gelooft dat god de aarde (dieren, planten enz) heeft gemaakt, je die ook goed moet behandelen. En dat het geen zin heeft om in een of ander gebouw liedjes te gaan zingen. (kerken halen soms wel geld op voor goede doelen, dat vind ik dan wel weer ok)


Nee het heeft ook geen zin als je het doet om zomaar ergens te staan. Als je echt gelooft, kijk je er anders naar.

18-07-06 08:08:37
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Quote Enkie:
en de niet-mooie dingen komen door de mensen zelf en het is juist genade als God soms iets stoms voorkomt of weer goed laat komen.

Nou daar sluit ik me helemaal bij aan. Wat weet je het weer mooi te zeggen Enkie.

18-07-06 09:56:28
Smartie
Actief lid

WMRindex: 62
OTindex: 86
Wnplts: Wedde
Quote Pluppel:
Nee het heeft ook geen zin als je het doet om zomaar ergens te staan. Als je echt gelooft, kijk je er anders naar.


dat weet ik wel, dit is ook een beetje overdreven, maar ik vind wel dat sommige dingen anders kunnen, tenminste wel in onze kerk

18-07-06 12:16:36
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
officieel ben ik christen maar ik geloof niet echt in god. Voor levensbeschouwing moesten we eens een werkstuk maken wat we van god vonden en ik heb toen een enorm stuk geschreven waarom ik zo geloof. Toen ik het laatst teruglas dacht ik: hoe is het mogelijk dat ik op een warme woensdagmiddag zó bezig was en er een 7- voor kreeg?

18-07-06 13:02:52
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Ik geloof er niet (meer) in. In mijn leven (en m'n naaste omgeving) zijn er al genoeg (in mijn ogen) oneerlijke dingen gebeurd, die volgens mij niet door een Opperwezen ge/bestuurd kunnen worden, en als die persoon (of dat 'wezen') dat wel allemaal regelt, is het in mijn ogen een enorm onsympatiek persoon (om maar eens een extreem understatement te gebruiken).

18-07-06 17:25:08
DarkSideOfTheM00n
Actief lid

WMRindex: 38
OTindex: 88
Wnplts: Pijnacker
S
Ik denk dat het hele leven netzoiets is als 'The Sims'... Dat we dus worden 'bestuurt' door iemand daarboven ofzo...
Ik bedoel... Het zou kunnen...
:?
Maar ik geloof niet dat er specifiek maar één god is... Als ze bestaan zijn er zowiezo meerdere.
Waar ik wel van overtuigt ben, is dat die bijbel van geen kant klopt. Ten eerste omdat men vroeger niet kon schrijven, en toen zijn al die verhalen van mond tot mond verteld, totdat iemand eeuwen later is bedacht om het op papier te zetten.
Dat is netzoiets als het fluisterspel. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat gaat dan zo: Je hebt een groepje van ongeveer 10 tot 15 mensen. Je begint met een zin en die fluister je door aan de gene naast je. Uiteindelijk komt er bij de laatste persoon iets geheel anders uit dan waar mee begonnen is....

19-07-06 01:14:31
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@DSOTM, vroeger konden de schriftgeleerden wel degelijk schrijven.. ook toen hadden ze slimmere mensen.

19-07-06 01:55:04
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
DSOTM: ben ik helemaal met je eens, de bijbel kan volgens mij nooit meer de bijbel zijn zoals die ooit bedoeld is.
de bijbel bestaat al zo lang en is zo vaak vertaald, en vertaald en weer vertaald. en hoeveel geloven zijn er wel niet? vroeger was er niet zo\'n goede controle op geschriften dan tegenwoordig. en de bijbel is vertaald en geschreven door MENSEN, dat zegt voor mij al genoeg....

hier kan je elle lange dicussies over voeren over geloof en god. ik heb nog nooit met een dominee hier over een discussie gehad of zo, maar dat is nu het geloof denk ik, je gelooft of niet.
en om eerlijk te zijn zou ik het ook graag willen om te geloven;)
klinkt vreemd, maar als je gelooft in god, dan is hij ook bij je wat inhoudt dat je nooit meer alleen bent. dat moet een geweldig gevoel zijn.
maar toch kan ik het allemaal niet geloven. ben ik dan een heiden of ben ik te nuchter?

19-07-06 02:18:42
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Be@stie, je bent een mens.

19-07-06 02:47:13
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
In de tijd van de gebeurtenissen van de bijbel konden alleen bepaalde belangrijke mensen schrijven en die deden dat altijd uitsluitend in het Hebreeuws, Latijn en Grieks. Dat werden daarna dode talen, dus er hebben geen wijzigingen meer in de teksten aangebracht kunnen zijn. Ook vertalingen worden nauwkeurig door de mensen die ervoor zijn aangesteld gedaan. Díe vertalingen worden niet wéér vertaald! Alleen soms in vlotter taalgebruik gezet. Als er iemand dus nog zou twijfelen aan vertalingen, zijn er altijd de originele teksten nog, die onveranderd zijn gebleven.

19-07-06 15:04:09
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
jij bent de eerste die met een duidelijke verklaring komt en niet zegt "tsja dat is nu geloven" ik weet niet of je werkendam kent, maar hier heb ik die vraag al zo vaak gesteld en niemand heeft er antwoord op. en hier in werkendam zijn 15 kerken.
maar toch ben ik niet helemaal bevredigd(wist ff geen ander woord) door je antwoord. omdat ik juist weet hoe mensen zijn en alles mooier of erger maken dan iets in werkelijkheid is. dus persoonlijk heb ik mijn twijfels over de authentiekheid van de bijbel.

19-07-06 15:09:56
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
De bijbel en vertalingen zijn echt niet authentiek.Er zitten nieuwe inzichten,opvattingen en bewoordingen in van deze tijd.Dat kan ook niet anders,want we leven niet meer als 2000 jaar geleden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven