hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2

Het heelal en de grootheid van God

25-05-06 08:51:15
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
De grote van het heelal wat overigens nog steeds groter wordt bewijst de grootheid van God: zijn wijsheid en macht/kracht
Edit Voogeltje: titel gemaakt

11-06-06 14:10:21
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
oei dit vind ik wel wat ver gaan hoor, waarom zou dat beweze moeten worden, nee ik denk dat dat niet nodig is, je gelooft of je gelooft niet en om dan te zeggen dat de grote van het heelal de grootheid van God bewijst vind ik geen nut hebben, trouwens in de bijbel staat toch niet dat God het heelal geschapen heeft, je de sterren en de zon maar niet de planeten en zo

11-06-06 20:54:17
Rookus
Senior lid

WMRindex: 445
OTindex: 35
Wnplts: Amsterdam
S
Quote mij:
trouwens in de bijbel staat toch niet dat God het heelal geschapen heeft, ja de sterren en de zon maar niet de planeten en zo


haha............ Echt wel god schiep de hemelen en de aarde :) allemaal mij :)

maar dat is ook wel logisch :) dat god alles heeft geschapen zou ook raar zijn als het niet zo was. dat hij alleen over planeetje aarde zou waken en de rest lekker zou laten rondslingeren :)..
god heeft elk planeetje tot plantje geschapen.

maar om hier nou een topic over te openen !!Ike!! vind ik ook wat ver gaan.. geloof wat je wil en predik het gerust.. maar ga niet zomaar topics openen met een berichtje dat vele niet zal interesseren

(Sorry)

11-06-06 20:58:07
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@Rookus, okay hij schiep de hemel en de aarde! maar ik betwijfel altijd hoever de hemel gaat. ik bedoel vroeger dacht ik dat dat blauwe van de lucht de hemel is en och ik vind dat nog steeds niet zo gek. en hij schiep de sterren en de zon en de maan, maar dit is toch een onderwerp waarop ik dus giga twijfel want het woord heelal komt er niet in voor. en ga eens na het heelal is giga groot, onvoorstelbaar das heel want anders dan deze kleine bol!

11-06-06 22:20:01
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Rookus
Dit was nog een offtopic reactie toen er nog geen verschillende toppics waren. Zie datum 25-5. Ouwe forum of hoe je het noemen wil.
@mij
In de bijbel staat zelfs dat dat zijn werken bewijs zijn van zijn bestaan. (zoek ik een keer voor je op).

12-06-06 07:27:32
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@mij
Als je wilt moet je Geniesis 1 vanaf vers 14 even lezen. De reden dat in de bijbel weinig over het heelal staat is, omdat het van weinig nut is voor de mens om dat te weten. Zeker in vroeger tijden, toen de kennis van de mens nog niet zo uitgebreid was. De bijbel is ook geen wetenschappelijk boek, daarvoor is het niet bedoeld.
In Psalm 19 vers 1 staat een voorbeeld over wat Gods schepping over hem bekent maakt.

12-06-06 22:37:08
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
genesis 1:14/15 (uit Het Boek, heb de bijbel niet zo bij de hand maar hier staat ook alles in maar goed):
Toeg zei God: Ik wil dat heldere lichten aan de hemel verschijnen en het verschil tussen dag en nacht aan te geven. Die lichten zullen de vaste tijden regelen en de dagen en jaren aangeven.

dit staat daar dus, tenminste hierin, het kan zijn dta het niet klopt qua nummering maar dan moet je het maar zeggen. maar ik lees hier inderdaad dat hier hemellichamen zijn gemaakt door God, maar ik vindt het zo onvoorstelbaar hoe groot het heelal is en ik weet niet ik vindt het moeilijk om dit bij God te passen.

13-06-06 07:06:19
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Wij \"mensen\" kunnen dat ook helemaal niet bevatten. Maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is. En daarom kun je aan het heelal ook zo goed aflezen hoe groot, machtig en wijs God is. Maar niet alleen het heelal laat dat zien, ook bv de mens zelf, hoe ieder wezen functioneerd en de natuur om ons heen. Alles is prachtig op elkaar afgestemd. Wat een wijsheid... Door over deze dingen na te denken vergroot je je liefde en bewondering voor God en je weet dat je op Hem kunt vertrouwen.

13-06-06 07:29:53
nietmeer
Maar wil het dan zeggen dat het wel waar is?? Niet dus meis, het is en blijft een geloof in iets. Als ik op hem zou vertrouwen dan begrijp ik hem niet, waarom al die ellende op aarde?? Waarom??

13-06-06 15:57:23
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Kpuc
Dit is inderdaad mijn geloof. Het is een geloof en zolang je er in gelooft, is het voor die persoon de waarheid. Net zoals jij gelooft in de evolutietheorie. Zodra je merkt dat het niet de waarheid is die je gelooft, dan geloof je niet meer.
En het waarom van alle ellende hier op aarde, slaat op het verhaal over Satan die 1 het recht van God om in de hemel en op aarde te regeren, in twijfel trok. En 2 meende dat de mens God alleen uit eigenbelang diende.
God laat de mensheid als het ware wat aanrommelen op verschillende gebieden (wetende dat zij geen vrede, waar geluk of eeuwig leven zelf in stand kunnen brengen). Dit doet hij om een herhaling van de opstand van Satan te voorkomen.
Dit is wel heeeeeel erg in het kort omschreven, maar goed. Ik geloof dat we het er namelijk wel eens eerder over gehad hebben, of niet?

13-06-06 16:08:05
nietmeer
@Ikje. Sja, zo kun je alles wat krom is wel recht breien...Ik hou me maar bij het simpele, het begrijpbare en het wezenlijke.

13-06-06 16:12:44
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Kpuc Dan scheiden onze wegen weer tot een volgende confrontatie.;):lol:

13-06-06 16:14:55
nietmeer
Zolang je maar geen voet tussen de deur zet vind ik alles best meis :)

13-06-06 16:17:22
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
:lol:Waar woon je?:lol:

13-06-06 16:18:26
nietmeer
Wat dacht je van Utrecht? Temidden van een ware Zuster en vier stuuds theologie ;)

13-06-06 16:23:39
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ik stuur wel even een legertje JG's op je af dan. :lol:

13-06-06 16:32:30
Koekiemonster
Senior lid

WMRindex: 588
OTindex: 17
Wnplts: Zeeuws Vla
Quote Kpuc:
@Ikje. Sja, zo kun je alles wat krom is wel recht breien...Ik hou me maar bij het simpele, het begrijpbare en het wezenlijke.


Vind jij het simpel en begrijpbaar, het ontstaan van het heelal en alles wat daarin ronddoolt, tot en met jij en ik?

13-06-06 16:55:41
nietmeer
Het is zo simpel als maar kan zijn, oerknal, aminozuren die de soep smaak gaven, enfin, je kent het vervolg zelf ook denk ik wel.

13-06-06 16:58:03
nietmeer
Quote Ikje:
Ik stuur wel even een legertje JG's op je af dan. :lol:
Als je een hoop zielen wilt verliezen dan zou ik zeggen laat maar komen :-)

13-06-06 17:00:06
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Kpuc Tja, mij heb je ook nog niet kunnen overtuigen, en ik doe nog maar voor spek en bonen mee.;)

13-06-06 17:03:24
nietmeer
@Ikje, na een verhelderende conversatie met bijvoorbeeld Sjef de Wit denk ik dat menigeen ineens heel anders over religie denkt.

13-06-06 17:04:12
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Wat heb je toch met die Sjef?

13-06-06 17:06:37
nietmeer
Een broederband Ikje, zo mag ik het wel omschrijven. Iemand die in het veld missiewerk heeft gedaan en gewoon doet wat een mens moet doen, leven en laten leven.

13-06-06 17:45:03
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote Koekiemonster:
Vind jij het simpel en begrijpbaar, het ontstaan van het heelal en alles wat daarin ronddoolt, tot en met jij en ik?
Dat is het mooie van het heelal, alles draait logisch door en om elkaar volgens een paar simpele natuurwetten.

14-06-06 12:09:05
nietmeer
@Ikje, hier kan ik me wel mee verenigen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven