hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 08:00 - 74445 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1]

.:KLOPT DIT?:.

26-06-06 17:39:21 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Engels natuuronderzoeker.

Wat hun chemische samenstelling betreft, lijken alle organismen sterk op elkaar. Ze bevatten niet alleen atomen van dezelfde elementen, maar vaak ook in min of meer dezelfde verhoudingen. Overal treffen we dezelfde soorten verbindingen aan, vooral nucleïnezuren en proteïnen. De proteïnen bestaan uit dezelfde twintig aminozuren, en de aminozuren zijn bijna altijd linksdraaiende optische isomeren. Bepaalde energiedragers, zoals adenosinetrifosfaat, en enzymen, zoals cytochroom, komen in de meest uiteenlopende organismen voor. In de ogen van een evolutionist bevestigen deze chemische overeenkomsten dat de mens verwant is aan alles wat leeft.

26-06-06 17:43:52 - Quote! - @Anacho
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Ja jongen dat klopt wel, is het een grote schok voor je dat je in chemisch opzicht lijkt op zowel een rat als een amoebe?:lol:

26-06-06 17:47:26 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Anacho:
Ja jongen dat klopt wel, is het een grote schok voor je dat je in chemisch opzicht lijkt op zowel een rat als een amoebe?:lol:


Je bedoelt dat mensen in chemisch opzicht op ratten en pantoffeldiertjes lijken:lol:

26-06-06 17:53:45 - Quote! - @Anacho
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Ben jij geen mens dan, en daarbij ik ben dol op m'n sloffen;)

26-06-06 19:37:50 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 36
we komen ook met 95% overeen met de chimpansee, dus het het zou best kunnen...

26-06-06 20:01:43 - Quote! - @heb ik
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
Quote Wake29:
we komen ook met 95% overeen met de chimpansee, dus het het zou best kunnen...

nu snap ik sommige leraren

27-06-06 22:17:30 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Dit is niet moeilijk te begrijpen.

Mensen, zijn net zoals alle andere levensvormen die we kennen op aarde gemaakt van cellen. Een pantoffeldiertje is één cel, een mens miljoenen. Dat maakt verder niet uit. Op wat kleine verschillen na ziet elke cel er ongeveer hetzelfde uit.

(Er zijn ook nog virussen, dat zijn geen cellen, maar worden ook niet als levensvormen gezien maar als tussengeval. Ze zijn wel van dezelfde stoffen gemaakt als andere cellen.)

Evolutionisten zeggen dat dit bewijs is voor de evolutietheorie (ben ik het mee eens)

Creationisten zeggen dat dit bewijs is dat God het zichzelf niet zo moeilijk wilde maken en simpelweg één bouwsteentje heeft gemaakt die hij om verschillende dieren te maken als legoblokjes in elkaar heeft gezet.

04-07-06 19:57:02 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
we verschillen maar 5 DNA-strengen met een vlieg..

04-07-06 20:24:03 - Quote! - @zomaar
zomaar
Senior lid

WMRindex: 232
OTindex: 42
@alweerdood: gelukkig merk je er weinig van, alleen die jeuk aan je vleugelstompjes he...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven