hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 14:00 - 74415 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2] 3

Global Warming

11-09-08 09:14:15
es-de-fles
Erelid


WMRindex: 163
OTindex: 9.283
als we gewoon naast alle wegen en in iedere tuin een paar bomen neerzetten scheelt het i.i.g. al iets8)

11-09-08 09:19:25
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Of wereldwijd het één kind per vrouw beleid gaan invoeren, waarbij er dan wel wat mazen in het net zitten, zo mag iedere vrouw een tweede kind dragen voor een vrouw met kinderwens maar niet zwanger kan geraken. Of als t aan den partner met poeder ligt, een donor voor wat zweepstaarten 8-)

15-09-08 12:52:23
Xan
Senior lid


WMRindex: 532
OTindex: 249
Ze zouden iets moeten uitvinden waarmee je heel simpel en goedkoop heel veel co2 uit de lucht kan halen, xD

16-09-08 19:40:33
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

27-09-08 23:20:59
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Toch vraag ik me af...
als je met de auto gaat vervuil je het milieu meer als met de fiets, zegt iedereen.
Maar een spier heeft een lager rendement als een motor, en van hoever komt ons voedsel tegenwoordig.. Vast staat natuurlijk dat fietsen goed voor de gezondheid is. En dan blijf je weer langer leven waardoor je òòkweer het milieu verpest door voedsel, gas, water, etc. nodig te hebben.

Wat zou nou beter zijn, fiets of auto...

02-10-08 13:03:54
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ok, nu gaan we het hebben over..

Global cooling

Het is altijd heel cool om even het stuur om te gooien en een andere richting te kiezen, even off-the-road te denken - zeg maar; zo origineel mogelijk. (tot hoofdbrekens toe)

Maar is het niet onmogelijk te achten dat er een Global cooling zou kunnen voordoen?

Daar waar het warm wordt zal het elders afkoelen? Waar wordt het dan kouder?


02-10-08 13:05:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ten eerste, in het hart wordt men kouder, ten tweede vechten de ijsberen om ijscokarren en ten derde is er nog ijs genoeg, of was dat nou bier van Hertog Jan? 8-)

02-10-08 13:06:31
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
alles beneden de evenaar?

02-10-08 13:48:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote ToMxlr:
alles beneden de evenaar?

Daar wordt het niet warmer?

02-10-08 13:51:00
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
leek me logisch, omdat allen zone's naar beneden zakken, en er juist meer ijs komt op de zuidpool

02-10-08 14:29:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote ToMxlr:
leek me logisch, omdat allen zone's naar beneden zakken, en er juist meer ijs komt op de zuidpool


?? - waar treed er nu opwarming op - boven de norm (welke norm is dat? )

06-11-08 23:57:03
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Als nu iedereen gewoon keiveel planten in huis neemt en zorgt dat m wat meer fietst, loopt, tramt of bust dan is de Aarde nog wel te doen voor een tijdje 8)

07-11-08 00:10:16
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Quote Heraux:
Daar waar het warm wordt zal het elders afkoelen? Waar wordt het dan kouder?

Misschien zou het kouder worden rondom de evenaar. Als de ijskappen smelten van zowel de noord- als de zuidpool, dan komt dat gesmolten ijs in het zeewater terecht, wat dan ook richting de evenaar stroomt, het volume van het water stijgt ook.
De oceanen zullen een lagere temperatuur krijgen, omdat de global warming deze volumegroei niet bij kan houden. Vooral de landen aan zee op de 0°-meridiaan zullen koeler daarom worden.

Interessante theorie? ;)

07-11-08 00:14:40
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoe diep is de permafrost op de Zuidpool? En hoe koel is de Noordelijke IJszee. Welke kap zal harder gaan 8O Welk effect geeft dat op stromingen en waar zal dat effect het meest merkbaar worden 8-)

07-11-08 10:12:33
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
global warming is een natuurlijk effect versterkt door de mens...

dat het global warming wordt is onvermijdbaar.. het aandeel vn de mens in global warming is niet zeer groot al zou de mens wel wat kunnen doen om ervoor te zorgen dat we minder (zover je het schadelijk kan noemen) effect erop te hebbn...

opwarming van zuidpool komt grotendeels door koelkast en shit die we er hebben gedumpt, CFK's daaruit vernietigen ozonlaag bladiebla..

effect wat nu optreed is helemaal niet raar, het is nauwelijks gekomen door mensen maar omdat we iets de schuld moeten geven, en we moedertje natuur niet kunnen dwingen te veranderen geven we onze andere medemens de schuld maar.. besef wel dat niemand zichzelf als hoofdschuldig ziet.. jezelf beschuldigen is et laatste waar we me beginnen...

dus, wordt wakker, hele groene bewegingen kunnnen op de fles als mensen wat minder kortzichtig zouden zijn en openstonden voor wat kritiek op global warming en al gore...

al gore bekijkt vooral statestieken van tussen nu tot hooguit 1000 jaar geleden... geschiedenis van wereld is MILJOENEN/MILJARDEN jaren... vrij kortzichtig niet?, als je kijkt naar de periode van ijstijden en opwarming dan kun je zien dat huidige temperaturen nauwelijks uit verband springen...

KORTZICHTIG EN DOM om mensen de schuld te geven... als er medicijn zou zijn tegen achterlijkheid...

ja, er zijn uiteraard dingen waar mileu gedoe wel punt hebben maar globalwarming slaan ze de plank ONTZETTEND mis.. en de aanpak van mileu activisten is ook hardstikke verkeerd... als er iets is waar ik me aan kan ergeren... stelletje van die plantenetters die beweren de wijsheid te hebben..

wederom balans regeerd...

07-11-08 14:58:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@lentebriesje - ik vind je visie hierboven ook erg kortzichtig.

0. definitie milieu: onze leefomgeving - en dat is alles - bos, land, stad, thuis, kippenhok.

1. Wat je ook berekend - hoe dan ook
milieu verbetering is goed

2. Overdreven milieu regelgeving is niet altijd goed voor het milieu.

3. De invloed van de mens is een feit - het aandeel is altijd een discussie punt - wij kunnen denken, van de boom kunnen we iets minder verwachten. Wij kunnen dus keuzes maken - al zijn ze niet altijd even bewust.

4. Om te ver terug te kijken is ook kortzichtig - we hebben geen 1000 jaar om een natuurlijke correctie af te wachten. We moeten zelf middelen bedenken tegen verwarming denwel sterke afkoeling - want ook een sterke afkoeling kan ons lot zijn.

5. Het is goed voor de economie vooruit te denken en dingen te ontwikkelen die bij beide scenarios goed zijn. Beter dan landmijnen en klein-kaliber wapens - alhoewel men in sommige landen liever een pistool heeft dan een boterham.

6. "KORTZICHTIG EN DOM om mensen de schuld te geven... als er medicijn zou zijn tegen achterlijkheid... "
zit jij aan een pil?
Het is onze achterlijkheid.. niet de achterlijkheid van specifieke mensen, het is tenslotte ook jouw achterlijk - die je deeld in de massa.

07-11-08 15:41:07
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
1. wie zegt dat mileu verbeterd door wat we doen? misschien komen we er over 10 jaar wel achter dat zonnepannelen een straling ofzo afgeven waardoor we ziek worden.. weet ik iets, ik gok ook maar.. maar asbest leek toch ook perfect...

2. ik begon niet over mileu regelgeving

3. je hoeft niemand de schuld te geven maar als je dan iemand de schuld wil geven vervloek een boom of vierkante meter gras.. verdelg het met round-up en ga werken aan negatieve effecten die ze dan zouden hebben gehad... andere mensen de schuld geven is zo onzinnig en brengt zoveel misere met zich mee...

4. mensheid is flexibel genoeg om te reageren op verwarming of verkoeling van aarde.. als het een probleem wordt gaat het bedrijfsleven aan de slag, zolang er vraag is en mensen die betalen voorziet de industrie...

5. vooruit denken is niks mis mee, maar ga niet mensen dwingen nu al te reageren als de eerste verschijnselen van iets wat mogelijk zal gebeuren, dwang leid tot disonantie.. en dat willen we bij zo iets belangrijks vooral NIET, da?

6. ik deel zeker een mate aan achterlijkheid, maar ik ren niet als kip zonder kop achter vage bewegingen aan die zichzelf baseren op bijv. uitspraken van al gore waar je op zijn zachts gezegd critisch tegenover mag staan..

global warming is een feit, maar hoe en wat de mens kan doen, dat is uiterst discutabel, dat temperatuur golft en dan weer eens ijstijd komt kan baby zelfs bedenken als je kijkt naar de 7 voorgaande ijstijden... niettan?


07-11-08 18:27:40
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie rijd er nog auto
voor de bakker om de hoek

dat zijn toch die kleine dingen

woon-werk verkeer is veelal de auto

een nieuwe pc
sloop alles er uit
en benoem voor elk onderdeel
de belasting cq productie
footprint

07-11-08 18:28:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"6. ik deel zeker een mate aan achterlijkheid, maar ik ren niet als kip zonder kop achter vage bewegingen aan die zichzelf baseren op bijv. uitspraken van al gore waar je op zijn zachts gezegd critisch tegenover mag staan.."

wanneer reageer jij dan wel?

07-11-08 19:13:48
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
als je noordzee aan mijn lippen staat?


07-11-08 19:53:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@lentebriesje: dat lijkt me een mooi argument om een klachtenbrief te schrijven en in fles te stoppen.. antwoordnummer is helaas niet meer zo goed leesbaar

07-11-08 19:54:32
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
*nee hoor heraux.... :) ik zit in het oosten... :) kan wel genieten als het zwolle aan zee wordt :) xD

07-11-08 22:08:53
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dan spreek je toch niet meer van een DF klimaat.. Lb, en hoe wordt het weer dan?

08-06-09 22:20:00
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

08-06-09 23:55:55
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Dat is eerste klas gel*l.
De zon is in de afgelopen jaren nog nooit zo inactief geweest.

Bovendien heeft de zon slechts een marginaal effect.

Broeikasgassen zijn wel degelijk reeël, en als je het verband tussen CO2, CH4 en de opwarming bekijkt, zal je kunnen concluderen dat een deel van de opwarming door uitstoot van deze deeltjes komt.

In hoeverre de mens er wat mee te maken heeft, is maar zeer de vraag. Maar als je miljoenen tonnen CO2 de lucht in knalt per jaar, dan moet dat toch zo zn effect hebben.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven