hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 [4] 5 6

Wat vinden jullie van het eten van vlees

19-03-12 20:49:34
lepeltjes
Oudgediende


WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
@Paardje: je kunt een profiel aanmaken en daarbij hoort een persoonlijke pagina:ja

Ps. welkom op WMR:)

19-03-12 21:40:11
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote allone:
Quote Dionos:

De mensheid was een hele tijd geleden weinig anders dan een mensaap

dat is 1 theorie van wetenschappers die gissen maar niets zeker weten.
in werkelijkheid was de mens duizenden jaren geleden veel hoger ontwikkeld dan hij nu is.

True, wat de wetenschappers opgesteld hebben is een theorie. Maar wel een logische theorie, waar jaren aan geschaafd is.
Gestaafd door tientallen vindsten, dateringen van vondsten etc. Maar uiteraard blijft een een theorie.
Jouw "werkelijkheid" is ook niets meer dan een theorie. Gestaafd door nauwelijks bewijzen en eerlijk gezegd ook niet heel erg logisch.

Quote allone:
Quote Dionos:

Daar heb je helemaal niet veel ruimte voor nodig. Voorbeeld: in 1 bloempot kun je makkelijk een sla-plant kweken en dit kan zelfs in een klein flatkamertje. Zelfde geldt voor heel veel groentes.
leuk idee, al denk ik niet dat ik een maand kan eten van 1 kropje sla, dan kan ik beter meteen breatharian worden :)

Nope, je kunt niet inderdaad geen maand eten van een kropje sla. Maar wel meerdere dagen.
En met een beetje planning hoef je zowat de hele zomer geen groentes te kopen en kun je zelfs bepaalde groentes invriezen voor later.

Maar toch.. als het een keuze is om breatharian te worden, kan men dat de kindjes in Afrika niet leren?
Honderden mensjes sterven van de honger en dorst, terwijl dat kennelijk helemaal niet nodig is en ze gewoon van de zon kunnen leven.

Quote allone:

(weet je nog van biologie-les: een walvis is net als een zoogdier omdat hij zijn jong levend ter wereld brengt en het zoogt)

Sterker nog: walvissen zijn zoogdieren.
Ze stammen af van landdieren, als ik het me goed herinner.

20-03-12 09:16:47
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@allone: Ik sta er voor open, maar wil wel bewijs zien. Er zijn te veel oplichters op de wereld. Zijn er echt breathians, of zijn het allemaal oplichters? 1 jaar 24 uur per dag in de gaten houden, met medisch personeel in de buurt die een oogje in het zeil houdt. Voor zover ik weet kunnen alleen planten leven van licht. Zeggen mensen dat ze dat kunnen? Bewijs het en ik geloof het.

20-03-12 09:56:51
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.620
okay, we raken wel verder off topic, maar dat zal niemand erg vinden

@Dionos: het heeft niets met logica te maken.
ten eerste zijn wetenschappers niet logisch en bovendien zijn ze het niet allemaal met elkaar eens, omdat ze verschillende theorieen hebben.. en iedereen neemt 'dat bewijs' dat bij zijn al bestaande theorie past en verwerpt alles wat niet in die theorie past.
ten tweede is evolutie niet liniair, maar gebeurt in cyclussen: bijv. geboorte, leven dood, verschillende seizoenen, verschillende perioden (ijstijden e.d.), verschillende yuga's, enz ....
en betreffende breatharians:

@Madarian: een ander 'direct bewijs' heb ik niet, en of ze er zijn weet ik niet.
maar er is 'indirect bewijs '
de mens heeft ideeen die hij uitvoert,
en naarmate het bewustzijn 'hoger, zuiverder, intelligenter' is, kan men die ideeen, die gedachten-impulsen beter verwerkelijken.
dat kun je in het dagelijks leven zien, bv. sommige architecten hebben meer creativiteit en succes dan anderen..
als je dit verder doorvoert met dezelfde logica, dan kun je begrijpen dat er mensen zijn die op hetzelfde niveau functioneren als de natuurwetten functioneren, en op die manier de natuurwetten beinvloeden.
zo zijn er mensen die yoga-powers, siddhi-powers hebben, en die kunnen bv. zweven, onzichtbaar worden, door muren lopen (of over water), van 5 broden 50 broden 'maken', enz, enz. In India zijn daarvan vele ooggetuigen geweest, maar dat zul je misschien geen bewijs noemen.
dus, als je nog niet afgehaakt bent, hier is wetenschappelijk onderzoek over, hier vind je een video en vele links naar schientific research, en andere gebieden.


20-03-12 10:43:13
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Inderdaad. Een beetje offtopic.
Maar aangezien niemand bezwaar heeft, kunnen we er nog wel even op doorgaan.

Het is inderdaad een bestaande evolutie-theorie waar men op verder borduurt.
Maar dat men op de evolutie-theorie voort borduurt is niet het gevolg van zomaar bewijzen wegmoffelen.
Men heeft enorm veel bewijzen gevonden. Aan de hand hiervan heeft men de evolutie-theorie opgesteld.
Er zijn wel andere theorieen. Zoals de theorie dat men vroeger hoogbegaafd was, omdat men anders nooit bepaalde bouwwerken op hadden kunnen stellen.
Of dat men hulp had gehad van bezoekende volken "from a galaxy, far, far away".
Maar die theorieen:
> zijn op zich zelf staand, passen niet in het geheel.
> zijn niet logisch.
> doen afbreuk aan de vindingrijkheid van de mensheid.

Maar zou je kunnen uitleggen wat je met "evolutie in cyclussen" bedoelt?

Over de genoemde yoga-powers en siddhi-powers...
als men dit echt al duizenden jaren kan, dan zou deze kennis al over de hele wereld bekend zijn en zou hier volop van gebruik gemaakt worden.
Zolang deze "krachten" beperkt blijven tot mensen die aanbeden worden en niet in een gecontroleerde omgeving door anderen gereproduceerd of verklaard kan worden, is het bestaan in mijn opinie zeer twijfelachtig.

Dat wij bepaalde truucjes niet begrijpen, wil niet zeggen dat het magie is of dat iemand verborgen krachten heeft.
Ik heb goochelaars doorstoken zien worden en door midden gezaagd zien worden, maar dit is geen magie en de persoon in kwestie heeft geen verborgen krachten.
Het is en blijft gewoon een truucje, welke goed in elkaar steekt (ookal is het magie in de ogen van iemand die dit truucje niet ziet of doorheeft).

20-03-12 12:56:12
nietmeer
Gaan we niet te veel offtopic?
Misschien is deze discussie meer iets voor de zweefhut?

20-03-12 13:26:23
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote @Grouse:
Gaan we niet te veel offtopic?
Misschien is deze discussie meer iets voor de zweefhut?


In mijn opinie (kennelijk ben ik overal tegen :P) niet. Het gaat over wel of geen vlees eten en de gemaakte overweging van die beslissing.

21-03-12 06:59:57
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.620
@Grouse: ja . en nee.
de zweefhut is voor
Quote:
Zweefhut, waar mensen met vragen over god, het hiernamaals, geesten, waarzeggerij en visioenen terecht kunnen.


wij hebben het niet over god of het hiernamaals, we hebben het over het leven nu en hier.. en in de hoeverre de mens afhankelijk is van eten , en of de geest sterker is dan het lichaam, "mind over matter"..
but you're welcome to bring the toppic back on track, als je wil... :D

@Dionos:
dwz. ze hebben een theorie..
sommige 'bewijzen kloppen..
andere 'bewijzen' bewijzen dat de theorie niet klopt...
dus dan klopt de theorie toch niet?
of iig missen ze iets belangrijks..

met 'evolutie in cyclussen' bedoel ik
het is winter, het is koud en donker, en als je op dat moment leeft zou je kunnen denken dat het 'normaal' is, .. maar dan wordt het weer licht en warm, voorjaar, zomer, maar de licht en warmte blijft niet eeuwig, dan wordt het weer winter.
zo zijn er ook grotere cyclussen, tijden waarin de mens meer in 'donkerheid en onwetendheid' leeft [zoals nu], en tijden dat de mens meer kennis en 'verlichting' heeft, zoals in het verleden, en zoals ook weer in de toekomst zal gebeuren.
er zijn nog wel verhalen over deze vroegere 'verlichte' tijden , maar die worden door wetenschappers en de meeste 'moderne' mensen afgewimpeld als verhaaltjes, of mythes, enz
maar idd, wie heeft de sfinx en piramiden duizenden jaren gemaakt, en zo zijn er wel meer raadsels..
seizoenen worden veroorzaakt doordat we om de zon heen draaien, en die grotere cyclussen schijnen te maken te hebben met het feit dat ons zonnestelsel weer ergens anders om heen draait, maar daar weet ik de details niet van..

de genoemde yoga-powers en siddhi-powers...
die zijn nu zeldzaam, omdat we in een donker tijdperk zitten, in andere tijdperken zijn ze normaal.
en het is geen trucje. ik doe zelf yogisch 'vliegen' en heb ervaren dat je verzonken in jeZelf kan zitten en je er dan van bewust worden dat je lichaam omhoog gaat, tewijl daar geen fysieke inspanning voor gebruikt was.. dit is dus een mooi voorbeeld van "mind over matter" .. we kunnen wel degelijk 'leren' om de natuurwetten anders te 'gebruiken'

telefoons hebben we nodig,
alleen omdat we 'vergeten' zijn hoe je telepatisch kunt communiceren.
computers en boeken hebben we nodig
omdat we 'vergeten' zijn dat je gewoon in jezelf het antwoord op alle vragen kunt vinden, dmv onze 'cosmic computer'
in feite zijn we als iemand die zo trots is op zijn gehoorapparaat, dat hij 'vergeet' dat het veel 'beter' en normaler is om gewoon goed te kunnen horen, zonder hulpmiddelen.

21-03-12 07:18:55
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.620
hoi @Paardje: brengt ons weer terug on topic :)

@Grouse
m.i. zijn we on topic,
omdat we erover praten of je zonder voedsel zou kunnen leven
maar je zou hierover op ander forum ook kunnen praten idd

21-03-12 12:24:08
Blackbird
Senior lid

WMRindex: 186
OTindex: 242
Wnplts: Hengelo
Hier een korte reactie van mij :P...

Ik ben op zich niet tegen het eten van vlees. Mensen hebben zich in de loop van duizenden jaren ontwikkelt als een omnivoor. Waar ik zelf wel veel moeite mee heb zijn dieren die puur worden gefokt om te worden afgemaakt.

Zelf ik geen vlees, want ik ben sinds anderhalf jaar vegetariër. Waarom? Nou... ik kan er niet tegen als ik dieren eet. Als er een hele kip op tafel staat en ik zie mensen zo'n pootje van dat ding afrukken, dan springen de tranen al in mijn ogen. Hartstikke lekker hoor, kip, maar voor mij hoeft het niet meer.

Problemen met conditie of gezondheid heb ik tot nu toe niet gehad. Ik zorg ervoor dat ik de juiste stoffen alsnog binnenkrijg. Mijn conditie is nog steeds ijzersterk, net als voorheen.

21-03-12 13:31:43
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.620
@Blackbird:
hoi..

ik ben ook niet tegen het eten van vlees,
ik ben voor gezond eten.

en zoals je al aanduidt, wordt het vee slecht behandeld, krijgen teveel hormonen en antibiotica, en zijn door al dat m.i. niet gezond.

behalve dat, denk ik dat etenswaren die in fabrieken gemaakt worden en in potjes en pakjes en zakjes zitten, ook niet erg gezond zijn..
het beste is volgens mij verse dingen te eten..

ik eet al 35 jaar vegetarisch en het is nooit een probleem geweest..cu

14-04-12 18:52:20
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

09-05-12 18:25:51
Rie_Gormortis
Erelid


WMRindex: 115
OTindex: 3.379
Slecht voor het milieu, veroorzaakt regelmatig dierenleed, maar af en toe wel lekker :ja

11-06-12 16:35:47
nietmeer
Vega, want ik zie het nut er niet echt van in. Ik heb financieel gezien de luxe om me gezond vegetarierschap te kunnen veroorloven. Ik kan voldoende vervangende producten kopen en eten zodat ik helemaal gezond blijf, genoeg om normaal te sporten, studeren en bloed te doneren.

Om nou een beestje dood te maken omdat ik moet eten is wat 'gemeen' als de moeite vergelijkbaar is om het niet te doen. Voor de smaak hoef ik het niet te eten, dus houd ik het erbij dat er geen beestjes als product hoeven te worden gezien voor mij.

Blijf het namelijk apart vinden hoe sommige mensen natuur van de mens erbij halen als ze vlees eten opdringen aan vega's, terwijl ze misschien vergeten dat we nergens meer in de buurt zitten van de natuur als je kijkt naar de productie van slachtvee en de oogst hiervan. Dit laatste stoot mij ook tegen de borst. Een dier met een bewustzijn behandelen als een product klinkt mij redelijk respectloos in de oren.

Das een beetje mijn motivatie ervoor ^^
(als er weer iemand aankomt met "Waarom eet je dan geen vlees?")

11-06-12 23:44:05
Lennard
Erelid

WMRindex: 1.747
OTindex: 61
Allone, je bent een prachtige reclame voor het eten van vlees.

Laat mij het volgende toevoegen aan deze discussie: als ik genoeg honger krijg vreet ik jou ook nog op.

En wie denkt dat mensen bij uitnemendheid wreed zijn, is duidelijk geen bioloog.

Pas op, NIET voor mensen met een zwakke maag

12-06-12 16:44:52
Chillingg
Senior lid

WMRindex: 509
OTindex: 127
Wnplts: Antwerpen
Ik ben zeker niet tegen het eten van vlees. Ik ben wel tegen de mentaliteit van veel mensen. Namelijk dat er elke dag van de week vlees gegeten moet worden, en dat als het niet op gaat, het gewoon weggegooid wordt.
Niks mis met vlees eten, maar mensen moeten zich er wel van bewust blijven dat het een levend dier geweest is.

12-06-12 16:46:47
Chillingg
Senior lid

WMRindex: 509
OTindex: 127
Wnplts: Antwerpen
@Lennard: waarom een link van een pad? :P

22-06-12 13:50:14
Lennard
Erelid

WMRindex: 1.747
OTindex: 61
Om te laten zien hoe wreed de natuur is.

Het is namelijk geen link naar een pad, maar een link naar Lucilia Bufonivora. Dat is een vliegensoort die haar eieren legt in de neus van een levende pad. En de rest kan je vast zelf wel invullen.

23-06-12 02:30:27
nietmeer
@Lennard: Natuur is wreed. Battle of survival. Allemaal mooi ^^

Het moment dat jij een beestje schiet met pijl en boog als je survivalt ben ik het volledig met je eens, eten die hap. Kan weinig anders, overlevingsinstinct.

Overlevingsinstinct bij mens is echter geheel wegvercultuurd. Er is geen enkele reden meer om vlees te eten behalve dat je het lekker kan vinden of het te moeilijk om vervangende producten te gebruiken.

De natuur is totaal niet relevant in deze discussie. Je maakt je punt ook niet helemaal af, of ik mis een groot deel ervan omdat ik geen zin heb de vorige pagina's te gaan bekijken ^^

01-07-12 21:02:57
nietmeer
ik vind vlees heerlijk :ja zou niet meer zonder willen :nee

15-07-12 09:33:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Jersan: varkenshaas met champignons bv(L)

15-07-12 14:24:08
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Wat ik dus al helemáál niet snap, is mensen die geen vlees,maar wel vis eten! (Die zijn ook geen vegetariër, zoals ze zich vaak noemen).:nee:r:r:nee Want vis is nóg dieronvriendelijker (al vinden mensen dat veel minder erg omdat het vissen zijn).:$
:{ En het is nóg milieu-onvriendelijker!:r

15-07-12 14:27:22
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
De mens is van nature een omnivoor, een alleseter... dus zowel groente, fruit als vlees, vis.
Iedereen die daar van afwijkt probeert dus te leven tegen de natuur in.

16-07-12 11:11:55
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@Noepetote, dat zijn inderdaad van die nep-vegetariers :r
Daar irriteer ik me soms helemaal kapot aan.
Ik werkte op visafdeling en dan zeiden klanten weleens: Ik heb zin in lekker visje,want ik ben vegetarier.
Dan keek ik ze altijd heel spottend aan en dan deed mijn baas al seinen dat ik mijn mond moest houden :P

16-07-12 17:08:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.620
@Lennard: hoezo BEN ik reclame? voor het eten van vlees? 8O


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven