hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 [5] 6

Wat vinden jullie van het eten van vlees

06-08-12 21:43:26
Yue
Erelid


WMRindex: 1.745
OTindex: 5.325
Ik eet het niet veel vlees omdat ik er niet echt gek op ben.. Wat betreft mijn familie die zijn echt gek op vlees :P deze zomer al meer dan 6 bbqs gehad waarvan ik aan minder dan 1 aan meedeed ik zat tijdens die bbqs in mijn kamer met wat ijsjes omdat ik het niet aan kan zien hoe iedereen zo van al dat vlees geniet...

Anyways ik eet het wel maar dan alleen als er echt niets anders is.

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze vlees willen eten of niet, zoals @emmertje al zegt de mens is een omnivoor t zit in onze natuur om vlees te eten. Voor de rest ben ik het met @Chillingg eens, mijn vader is overigens een van die mensen die elke dag vlees moeten consumeren :s :P

la lala la :D

08-08-12 07:10:12
merlinswit
Oudgediende


WMRindex: 4.789
OTindex: 3.325
Nu ik 3 dagen weinig tot geen vlees heb gegeten heb ik daar gisteren tegen vriend lief over vermeld dat ik vandaag iig een lap vlees wil.

Ik had toevallig een aantal producten in huis die het best samen gaan met noten en kaas. Maar dat heb ik nu wel weer gezien.

20-08-12 13:55:42
nietmeer
Vanwege mijn geloof hoor ik vegetarisch te zijn.:ja
Maar daar heb ik geen boodschap aan.:)
Rood vlees heb ik echter nooit gegeten.:nee

14-10-12 20:25:44
Ahdezwart
Senior lid


WMRindex: 746
OTindex: 239
T S
Lekkerste wat er is....

25-10-12 21:23:41
nietmeer
een discussie over vlees eten wordt een kruising tussen iets over religies en iets over de evolutietheorie... Eet vlees of niet, maar discussies hebben de neiging nauwelijks ontopic te blijven en nee, dat is niet erg.

07-12-12 10:14:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
Quote @TheWarIsNotOver:

Dat is gewoon voor mensen die vlees eten gewoon lekker vinden, maar het milieu niet willen belasten. Dan is de Vegetarische Slager daar een goede oplossing voor. Wel de baten, maar niet de lasten. Vegetarisch vlees word namelijk gemaakt van plantaardige producten, zoals de naam al zegt. Gewoon vlees verbruikt daarentegen 7x zoveel plantaardige producten om te vervaardigen. In het voedsel van varkens en koeien zitten namelijk plantaardige producten. Je hebt zo 7kg plantaardige producten nodig om 1 kg vlees te creëren. Zeer inefficiënt. Terwijl je ook gewoon 7kg plantaardige producten in plantaardig "vlees" kan omzetten. Daarnaast worden ook enorme hoeveelheden oerwoud gekapt om al die varkens en koeien van voer te voorzien. Het moet toch ergens verbouwd worden? Daarnaast worden enorme hoeveelheden water gebruikt om die producten te verbouwen. Kortom, het is veel slimmer als dat voedsel direct naar mensen gaat. Als we geen vlees zouden eten zouden we de honger in de wereld op kunnen lossen. Desalniettemin zijn mensen niet onbaatzuchtig en vreten het vlees gewoon door. Gelukkig kan de Vegetarische Slager daar misschien iets aan veranderen door iets te maken wat er erg op lijkt en écht vlees misschien ooit volledig te kunnen vervangen. Vlees kost namelijk veel meer dan je er in de supermarkt voor betaald, maar het belasten van het milieu zie je helaas niet.

07-12-12 10:18:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
wortel: wel of niet vlees eten, is geen discussie,

iemand wilde met dit forum een discussie beginnen
Quote:
Het leek mij wel interessant om daar eens over te discussiëren. Dit gaat immers ook over Vragen des levens en over keuzes maken.

07-12-12 11:00:33
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
Vlees eten is zo natuurlijk als het maar kan. Dieren eten vlees, mensen eten vlees, en er zijn zelfs vleesetende planten. Als iemand vegatarier is dan moet dat persoon dat helemaal zelf weten. Maar om dan het recht te hebben je beter te voelen omdat je beter bezig bent omdat je geen vlees eet ten opzichte van mensen die wel vlees eten is de puurste onzin.

07-12-12 11:03:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@Hisoka: en planten eten is ook zo natuurlijk als het maar kan _O-

wie zegt dat iemand zich beter voelt?

er werd gevraagdd naar motivaties...


... voel jij je beter dan anderen?

07-12-12 12:58:12
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@allone: Niet omdat ik veganist zou zijn. Maar er zijn talloze voorbeelden van veganisten of niet vlees eters die dan doen als of ze goed bezig zijn. Ze zijn onnatuurlijk bezig dat is alles. Dus geef je zelf geen schouderklopje omdat je vegetarier bent. Het is fijn voor je dat je het bent maar verder geeft niemand er wat om.

07-12-12 13:05:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@Hisoka: en ik geef er ook niks om
wat iemand anders er van denkt.
ik geef mezelf geen schouderklopje.
ik doe wat ik doe, en laat anderen doen wat zij doen.

en wat is onnatuurlijk?
iedereen heeft een andere natuur
en iedereen volgt zijn eigen natuur... :)

07-12-12 15:03:03
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@allone: Nee iets is onnatuurlijk of niet. Het is natuurlijk om vlees te eten. jij kunt vinden dat dat onnatuurlijk is. maar iets is onnatuurlijk of niet, en dat is niet gebaseert op meningen maar op feiten. Als het naar jouw mening onnatuurlijk is om vlees te eten is je mening verkeerd. Er is maar een natuur.

07-12-12 15:07:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@Hisoka: er is maar 1 natuur,
maar er zijn oneindig veel natuurwetten

voor een meeuw is het natuurlijk om te vliegen,
voor een olifant is dat onnatuurlijk..
alles is relatief

vleeseten is onnatuurlijk - vanuit mijn gezichtspunt gezien - en voor vele anderen :ja

misschien is het voor jou natuurlijk, maar dat is geen absolute waarheid, dat is alleen maar jouw relatieve waarheid


07-12-12 15:10:17
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@allone: Of iets natuurlijk is of niet is niet relatief in het opzicht van mensen. Of mensen zijn natuurlijke vlees eters of niet. hier is niks relatiefs aan.

07-12-12 15:34:39
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@Hisoka: kennis is relatief.

wat waar is voor een kind van vier, kan niet-waar zijn voor een volwassene.

wat waar is voor iemand in Groenland, kan niet-waar zijn voor iemand in India.

wat waar is voor jou, kan niet-waar zijn voor mij.

het eten van vlees is onnatuurlijk voor vele mensen.

of jij dat wel of niet weet, maakt geen verschil - het is een feit.

er zijn miljoenen mensen die vanaf hun geboorte en sinds mensenheugenis vegetarisch eten.
jij gaat uit van wat voor jou normaal is, maar dat is het verkeerde uitgangspunt.

08-12-12 06:10:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
met andere woorden:

theorieën en inzichten veranderen voortdurend,

maar dat mensen vegetarisch eten is al duizenden jaren een feit.

dan kun je niet stellen dat het onnatuurlijk is

08-12-12 20:54:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Theorieren en inzichten veranderen.. neem je de vers opgeworpen dan nog serieus.. nee, want morgen is er weer iets nieuws.

10-12-12 02:30:12
nietmeer
@Hisoka:
Persoonlijk ben ik vega en soms voel ik me inderdaad beter dan niet-vega's. Dit voornamelijk door minder hypocrisie. Ik vind het geweldig als een niet-vega 't zielig vindt als er een beestje dood gaat. Laatst ook nog een discussie over jacht. Ik was voor, zij tegen.

Mijn idee: Beestje gaat dood om op een bord te komen. Ik vind het zonde dus eet 't niet. Maar als mensen ervoor kiezen om het wel te eten, mogen ze er wel lol aan beleven als het daarna efficiënt wordt gebruikt. Minder verspilling = meer beter. En ik vind een afgeschoten hert 'mooier' en dichter bij de natuur dan een opgefokte dikke koe die een pin door zijn hoofd krijgt.

Echter, de mens die niet in staat is zijn eigen vlees te slachten maar het wel gewoon eet terwijl het een onderbuikgevoel van schuld onderdrukt, vind ik persoonlijk nogal hypocriet. Meeste mensen die mij aanvallen op 'waarom ben je vega' vallen niet onder die categorie overigens hoor ;) Maar het is wel de essentie waarin ik me soms 'beter' voel door geen vlees te eten.

10-12-12 04:24:27
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Soms is het niet ongezond een stukje gezond vlees te eten.. niet fout.. tenzij je een veelvraat bent.

18-12-12 21:10:14
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
NordicGuardian: Ik zie niet waar het hypocriet is om iets te voelen voor de beestjes die je op eet. Omdat iets smakelijker en minder grotesk is als het eenmaal in stukjes in de supermarkt ligt is natuurlijk waar. Maar je beter voelen omdat we het niet optimaal vinden dat vlees uit beesten komt is niet hypocriet.

Jouw idee gaat echter niet op. Beest gaat dood of jij nu een stuk vlees eet of niet. Als iedereen echter vegetarier zou zijn ja dan zouden er minder koeien geslacht worden.
Maar verklaar verspilling. Ten eerste ookal heeft de koe geen mooi leven gehad het is nog altijd beter dan helemaal geen leven gekent te hebben. Tuurlijk is het jammer dat de koe / varken / hert / kip / vis/ etc niet de kans hebben gekregen om hun leven te leven voor ze geslacht worden. Maar we zijn met teveel mensen en vlees zou ook teveel kosten als al het vlees vers uit het wild wou komen, dit is gewoon niet haalbaar, ondanks dat ik het liever anders zie betekent het nog niet dat ik hypocriet ben door wel vlees te eten. Vlees verspillen kan echter niet. Als het eenmaal dood is maakt het niet uit of de helft door maden word opgegeten en de andere helft door een mens. Uiteindelijk leven er vele micro organismes van een overleden dier, waar dat dier dan ook beland.

vegetariers die vis eten die zijn pas hypocriet. Veganisten trouwens ook.

18-12-12 23:05:14
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Hisoka schreef: Ten eerste ookal heeft de koe geen mooi leven gehad het is nog altijd beter dan helemaal geen leven gekent te hebben.
----------------------
Goeie grutten, waar haal je dat vandaan?? 8-)

19-12-12 10:08:21
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@ledi: Och vergelijk het met afrika. De kindertjes daar zijn ook blij met een steen. De koeien zullen in dat opzicht niet anders zijn. Als ze nooit de ruimte hebben gehad zullen ze het best naar hun zin hebben met wat ze hebben.

19-12-12 10:10:46
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Hisoka: Maar dan nog zouden ze toch beter af zijn geweest om niet geboren te zijn.

19-12-12 10:20:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@Hisoka: vreemde logica.
dus als we jouw in een klein hok opsluiten, maakt dat niet uit,
je went er aan en dan weet je niet beter 8-)

en idd, we zijn met te veel mensen,
- vraag en aanbod -
daarom zou het beter zijn als er meer mensen waren die minder/geen vlees zouden eten

en nogmaals.. dat vlees eten natuurlijk is voor een mens is jouw stelling en jouw point of view, het is geen 'ultieme waarheid'

19-12-12 10:21:35
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@allone: Onzin, ik weet beter. Dat is het verschil tussen iemand die blind is geboren en iemand die blind is geworden.

Zelfs planten eten vlees. Dus vlees eten is in het algemeen zeker niet onnatuurlijk

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven