hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 46 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1]

denkquotes

05-09-11 17:50:17 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
stukjes gequote - googletiek
een zoek maraton - welke pagina is het?

"Nergens werden zoveel atoomproeven gedaan binnen 100 kilometer van een stad. De gevolgen waren en zijn rampzalig. Er stierven velen door de straling en rond de stad zijn ongeveer 1,2 miljoen mensen radioactief besmet geraakt. Net als bij de ramp met Tsjernobyl werd ook hier het DNA van de lokale bevolking aangetast en werden er veel misvormde kinderen geboren.

Dit werd niet alleen veroorzaakt door nalatigheid. De Sovjets wilden er namelijk achter komen wat de effecten waren van radioactiviteit op de bevolking en moedigden de bevolking aan om de paddenstoelen in de open lucht te komen bekijken na elke atoomproef. Bovendien stelden ze hun proeven vaak uit tot er een wind stond in de richting van de stad, zodat de radioactieve wolken hierheen dreven. [1] In Semey bevond zich een geheim militair instituut dat de medische dossiers bijhield van 20.000 inwoners van zwaar radioactieve nederzettingen. Men greep echter niet in, maar bestuurde alleen de effecten van de radioactiviteit op de mensen. Critici werden bedreigd met de goelag. Veel testen mislukten en hadden soms desastreuze gevolgen. Toen in 1956 een 1600 kiloton waterstofbom werd afgeworpen bij een verkeerde wind, dreef de radioactieve wolk tot over de grens met China, waarna dit type bommen voortaan alleen nog werd getest in de buurt van de poolcirkel. Er werden ook proeven uitgevoerd op soldaten; in 1954 werd een regiment van 45.000 soldaten kort na een ontploffing op oefening in het gebied gestuurd en 2 jaar later werden 272 parachutisten gedropt kort na een kernproef. Vrijwel allemaal stierven zij binnen enkele dagen."

waar is dit te vinden?

29-09-11 12:39:36 - Quote! - @Frostbite
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Wikipedia, 'Testlocatie Semipalatinsk'
Paragraaf 'problemen'.

Waarom eigenlijk? :P

29-09-11 12:56:13 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Volgens mij is dit meer een spelletje, of zit ik er dan naast Heraux?

03-12-11 03:04:53 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@heraux: Kijk eens in de doofpot ... Ik voel de pijn, onze wereld is en wordt verziekt door mensen met zieke gedachten. Met voorspelt wel eens het einde van de wereld maar ik mag tot hopen dat deze wereld een keer stopt. Je hebt gelijk het verandert het DNA. Ook dit soort dingen staan niet in begrijpelijke taal ergens beschreven. DNA is leven ... ons leven, ... dit leven ... het toekomstige leven. Wanneer dat vestoord wordt kan het tot 7 generaties duren voordat het weer "in orde is" ook dit staat in de bijbel maar wordt veelal op een andere manier uitgelegd.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven