hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 12:00 - 74420 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2]

Homoseksualiteit en de bijbel

25-07-11 03:04:15 - Quote! - @writer
writer
Senior lid

WMRindex: 199
OTindex: 16
Wnplts: Tilburg
T
ik vind het sowieso vreemd dat in de bijbel word fout gekeurt om het met iemand van je eigen geslacht te doen. als god bestaat, hoeveel homosexuelen moet hij nog creëren om te laten zien dat hij ze om zich heen wil hebben? lijkt mij!

@ledi ik heb net het vingertje van calvijn gegoogled maar kon helemaal niks vinden wat het inhoud of een uitleg er over.

25-07-11 03:43:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
het was een dikke teen.. de dikke teen van calvijn..

"Het aardige is echter dat Calvijn inderdaad met die opgeheven vinger is weer te geven, maar dan een vinger die niet terechtwijst maar "

hiero

25-07-11 09:48:34 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux: inderdaad verrassend. Bedankt Heraux. Nu vraag ik me wel af wie dan dat "vermanende" door onze strot heeft geduwd?
Het kwam denk ik de streng gereformeerde kerk goed uit Calvijn hiervoor te gebruiken, maar misschien is dat ook fout gedacht.

02-09-11 11:26:53 - Quote! - @FireStorm
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Religie is ouderwets, en religie brengt alleen maar oorlog

02-09-11 12:20:08 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Religie is onbegrepen -
hoezeer men zelf in een
massale waan draait
in de overtuiging
boven alle dingen te staan
door zijn eigen onmacht
en onwetendheid te ontkennen.

Zolang men nog niet alles weet
zal er religie zijn, met een God
of zonder, technologisch of
biologisch.. men zal een totem
opwerpen en hem aanbidden als
een tweede zon.

04-09-11 17:27:07 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.488
OTindex: 19.455
S
Quote @FireStorm:
Religie is ouderwets, en religie brengt alleen maar oorlog

Ja, maar zonder wapenhandel hebben wij van de Rooms-Katholieke kerk (a) te weinig inkomsten :ja. Dus is af en toe een beetje oorlog of burgeroorlog noodzakelijk voor ons voortbestaan. Ga dus snel naar een Rooms-Katholieke kerk bij jou in de buurt en stop wat overtollig geld in het kerkenzakje of de collectebus. Bij voorbaat mijn dank :D hiervoor.

04-09-11 17:50:20 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp:

God, Allah of wie dan ook, de godheid van welk geloof dan ook, heeft al het leven op deze aarde geschapen. Volgens de godsdienstige boeken en overleveringen al naar gelang de godheid.

Dan kom ik dus tot de conclusie dat de schepper, om het daar maar even op te houden, ook de homoseksuelen heeft geschapen. En ook de mensen die een handicap hebben, op welke manier dan ook. Ook alle nare ziektes die in deze wereld heersen. Alles.

Behalve de vooroordelen en de soms ronduit vreemde ideeën die mensen over bijvoorbeeld homoseksuelen hebben: Die heeft de mens zelf geschapen.

03-11-11 22:41:29 - Quote! - @xnaughtyx
xnaughtyx
Senior lid

WMRindex: 207
OTindex: 286
T
elke zonde is even groot,
ik ben gescheiden, ik heb wel gelogen, ik heb weleens een spin zinloos gedood
nee, ik geloof niet dat het voor God wat uitmaakt als je er vanuit gaat dat Hij bestaat en vol van liefde en genade is...
zelfs als alle 10 geboden leiden naar de hel dan is er niemand in de Hemel toch
ik weet niet of ik geloof 8O

09-11-11 03:27:12 - Quote! - @sjonder
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote:
hoeveel van jullie hebben nooit seks bedreven buiten het huwelijk???

Weinig antwoorden ....

Ik heb voor, tijdens en na mijn huwelijk altijd sex bedreven.

Wat God daarvan vind boeit me niet, ik heb niks met sprookjesfiguren en wanneer je de historie van de kerk bestudeerd (zelfs als Atheïst)valt je gewoon op dat zelfs de bekrompen geesten die het woord prediken niet weten wat ze aan moeten met de woordenbrij van dat boek.

De theorie dat homoseksualiteit vanuit de kerk is ontstaan klinkt nog geloofwaardiger dan de grootste religieus die verkondigt dat sex voor het huwelijk verboden is.

Vroeger in de tijd van de Grieken en Romeinen maar ook eeuwen later in de Franse High Society waren orgies een gewoon goed, tijdens deze orgies was het niet ongebruikelijk dat mannen niet alleen meerdere vrouwen maar ook jonge mannen (schandknapen). Het meest opmerkelijke is dat dit enkel in de 'betere kringen' geaccepteerd werd, en de betere kringen in die tijden waren burgervaders, geestelijken, rechters en andere notabelen.

Nu anno 2011 predikt de kerk nog steeds dat homofilie niet mag, dit terwijl wereldwijd de paters en priesters worden aangepakt vanwege pedofilie voornamelijk met jongetjes.

Ik zie het voor me een priester die predikt over hoe slecht homofilie is zo staand vanachter zijn altaar waaronder een knaapje op zijn knietjes zit, denkend dat de priester de ziekte van Parkinson heeft, maar in feite een knaapje gruwelijk misbruikt.

Wie is dan de kerk om welke vorm van sex tussen mensen te veroordelen, helemaal niets in mijn ogen.

Enneuh stoer plan de Kama-Sutra als nieuwe bijbel, dat is nou een boek die makkelijk leesbaar is (dankzij de plaatjes) maar ook nog een boek waar je iets leert over je eigen en het lichaam van je partner.

15-11-11 17:48:19 - Quote! - @Thorax
Thorax
Senior lid

WMRindex: 208
OTindex: 55
pedofilie (hoezeer ik het ook afkeur) en homoseksualiteit zijn dingen van alle tijden. in de oudheid (oude grieken en romeinen) was het zelfs de normaalste zaak van de wereld. Ook heefft onderzoek uitgewezen dat elk mens lichtelijke neigingen schijnt te hebben naar homoseksualiteit. ik kan me daar zelf niet in vinden, maar goed, onderzoeksresultaten zijn wel resultaten. Ik denk dat je nooit naief mag kijken naar complexe zaken als deze, en enkel homoseksualiteit vanuit de bijbel of atheistisch of wat voor standpunt dan ook te bekijken is in mijn optiek niet de manier. Echter, laat iedereen in zijn waarde, mensen die bijvoorbeeld christelijk zijn geloven dat, dus voor hun is het relevant, om te zeggen dat de kerk dan niets voorstelt is onzin, voor die mensen is het wel belangrijk. respecteer die mensen dan ook.

15-11-11 21:09:34 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
God schiep ook de homoseksuelen dus hij zal er wel een bedoeling mee hebben *8

Geen gemiep dus :D

15-11-11 21:11:01 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
'Wij' sturen christenen ook niet naar de hel, toch? :D

15-11-11 21:13:31 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
@Kameleon: Wie is 'wij'? *8

15-11-11 21:14:07 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
heaumeau's (neem ik aan?) ^^

15-11-11 21:14:17 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Sophie: Wat dacht je van de goed-gemanierde homoseksuelen? :P

15-11-11 21:15:35 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Davh11: Heb ik eerlijk waar nog geen seconde aan gedacht. 8O

@Kameleon: Maar kunnen jullie dat dan? *8

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven