hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2

Homoseksualiteit en de bijbel.

17-07-11 13:15:13
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Na een discussie een paar dagen geleden, waarbij heteroseksuelen het bedrijven van seks tussen 2 mensen van hetzelfde
geslacht veroordeelden op grond van de bijbel , schoot me inmiddels iets anders te binnen, namelijk:


hoeveel van jullie hebben nooit seks bedreven buiten het huwelijk???


Ook dat is verboden op grond van de bijbel. Ik wil beiden niet goed praten, maar wel de schijnheiligen die zo nodig anderen moeten veroordelen aan de schandpaal zetten.

Zo ...... dit was mijn christelijke bijdrage aan deze zondag! (a)




17-07-11 13:35:22
FirstOneIn
Lid

WMRindex: 62
OTindex: 6
Wnplts: Amersfoort
T
Als je seks hebt gehad ben je getrouwd voor de bijbel en als je dan nog een x seks hebt met iemand anders dan is dat overspel behalve als je bijv weduwe bent. Dit is mijn bijdrage voor deze zondag ;)

17-07-11 20:22:28
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Religie #no

17-07-11 20:30:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@FirstOneIn: dus dat sex vóór het huwelijk al eeuwenlang afgekeurd werd, hebben de mensen uit hun eigen duim gezogen.
Kom nou zeg - dat geloof je toch zelf niet?

@FireStorm: ach , zoals aan alles zitten er goede en verkeerde elementen aan.


17-07-11 20:49:08
nietmeer
Het jodendom, de grootvader van het christendom, is een stuk flexibeler wat seksualiteit betreft. Het krampachtige en dogmatische denken van de christenen, dat sex vies en eng is, is volledig te wijten aan een splintergroep die de kerk uit gegooid was en populairder was dan de groep die de joodse maatstaven nog hanteerde.


17-07-11 21:05:19
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: ik denk eerder aan het vingertje van Calvijn. Of bedoel je die ook?

17-07-11 21:23:00
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik vind het jammer dat de discussies over homofilie en sex vaak besproken worden vanuit het standpunt van de bijbel of welk ander geloof dan ook. We zouden het onderwerp veel vaker moet bespreken vanuit de Kama Sutra.

17-07-11 22:58:20
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
IK ben bang dat ik daar weinig van af weet Kristel. En dat zal het geval zijn met veel WMR-ers.
Misschien zie jij toch mogelijkheden?

17-07-11 23:01:25
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik zou de WMR leden niet te veel onderschatten Ledi.

17-07-11 23:09:35
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Des te beter. Misschien kun jij of iemand anders een nieuw Forumonderwerp aanzwengelen?

17-07-11 23:21:49
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Het zijn juist de mensen die de Bijbel lezen die mannen van vrouwen zijn gaan scheiden, De nonnen van de monniken en de jongens van de meisjes scholen. Voor honderdtal jaren hebben deze mensen dus hun gevoelens moeten onderdrukken, vanwaaruit noodgedwongen een voorliefde voor het eigen geslacht is begonnen. Men mocht daar niet voor uitkomen want dat bracht zware gevolgen met zich mee. De homo's, gay, lesbisch of bisexuele doen er goed aan zich hierover te uiten. De kerk verbied hier wat het zelf begonnen is.

Sex (indien vrijwillig, niet met minderjarigen of incest) is de normaalste zaak van wereld, sex is een spel helaas nog bij vele een taboe en zeker bij de bijbel. Een beetje googel op Kama Sutra zou voor vele een verlichting zijn. Ook voor mensen zonder partner overigens.

Waarom een ander topic het sluit keurig aan bij dit topic.

17-07-11 23:54:12
nietmeer
@ledi: het is al veeeeeeel ouder dan calvijn ;) Calvijn was juist tegen het celibaat ;)


18-07-11 09:52:57
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Kristel: als mensen nu maar niet wegblijven omdat ze over de bijbel al hun zegje hebben gedaan en niet door hebben dat het onderwerp veranderd is.

DEvH: aha, maar Calvijn heeft ondanks dat wel een heel zwaar stempel op Nederland gedrukt.

18-07-11 13:37:53
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Offtopic:
Quote @Kristel:
Ook voor mensen zonder partner overigens.
Hoezo?:)

18-07-11 19:18:17
nietmeer
@Kristel: dus jij denkt dat heet scheiden van seksen homosexualiteit in de hand werkt? Ik ben ervan overtuigd, maar het is geen antwoord op de herkomst. Die zoek ik dan ook niet.

Vreemd is, dat de christenen er zo'n afkeer tegen hadden. Ooit, heel vroeger, d.w.z. in de eerste paar honderd jaar na het bouwen van een eigen gebedsgebouw (en daarmee dus een kerk ;))
is een kerel de kerk uitgemikt, en vanaf toen was het eng. Heel erg eng. Dat is de belangrijkste splitsing in het christendom, want daar stapte men volledig van de joodse gebruiken en werden eigen gewoontes/normen/waarden geïnstalleerd.

Niet dat dat per sé slecht is, maar let wel: het romeinse rijk,het basisrijk van het christendom (net als het Perzische rijk dat was voor de Islam), achtte het heel normaal (als rijk, maar ook onder de burgerij) dat mensen met hetzelfde geslacht sliepen.

@ledi: Calvijn heeft het protestantisme en de Nederlandse opstand op zijn naam staan, dus die heeft inderdaad veel gedaan voor Nederland.

18-07-11 20:02:53
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
DEvH: ik vind het een prachtige discussie :P maar we dwalen volgen Ledi, zeer terecht af van het topic onderwerp, met de vraag of je het wel eens gedaan hebt voor het huwelijk. We kunnen hierover even een overstap maken naar jouw topic .. De Zweefhut
:ja :D

18-07-11 20:08:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: Het ziet er naar uit dat de ‘echte’ calvinist diep van binnen nog altijd bevrijd moet worden van dogma’s, wetten en andere dwingend kerkgezag.
Dit is een van de dingen die je bij Google kunt lezen.

Ik zeg niet dat Calvijn slecht was, maar omdat ik ouder ben dan jij heb ik vroeger (meer dan nu het geval is) de invloed van Calvijn meegemaakt op het (durven) handelen van de mensen.

@Kristel: van mij mag iedereen afdwalen zoveel als die wil, alleen wordt het dan wellicht niet overzichtelijker.


18-07-11 23:51:11
nietmeer
@ledi: kerkgezang, kaarsen, het orgel. allemaal eruit. Aldus Calvijn.

ik zou graag het volgende even nader uitgelegd willen hebben ;):

"de invloed van Calvijn"(...)"op het (durven) handelen van de mensen. "

toch ben in blij met calvijn ;) Ik ga morgen in op het homo-gedeelte, want mijn radertjes moeten weer even gesmeerd worden ';)

18-07-11 23:57:54
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
De Kama Sutra is een goede bijbel :)

18-07-11 23:59:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Jovi-Mama: _O_ Die staat naast de werken van Darwin ;)

19-07-11 00:03:46
Violetje
Oudgediende


WMRindex: 182
OTindex: 12.511
@Jovi-Mama: whahaha _O-

19-07-11 10:13:39
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: Tik bij Google maar eens in: "het vingertje van Calvijn".

Iemand schreef bijv. : Mijn beleving bij Calvinisme was juist vrij negatief. Je kop niet boven het maaiveld uit mogen steken, het wijzen op fouten, hel en verdoemenis.

19-07-11 14:32:28
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De kama sutra is HET voorbeeld
dat we de bijbel helemaal niet
hebben losgelaten

maar hebben vervangen

we zijn nog steeds zuchtig naar iets
wat ons moet leiden en verleiden..

bang van ons zelf.. en wat in ons zit

24-07-11 01:33:07
Bamboo
Erelid


WMRindex: 42
OTindex: 3.246
T S
De beste "kenners" van de bijbel blijken, wat sommige al jaren wisten, homosexuele pedofielen te zijn. Tegen het eerste heb ik geen bezwaar maar het tweede kan bij mij niet door de beugel. Dus wie zijn zijn om te oordelen?? Ik zeg een mooie middeleeuwse brandstapel voor iedere pedo priester, dominee, non, monnik en ga zo maar door.

25-07-11 00:20:24
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Bamboo: Begin dan maar wat mij betreft met de Paus, want ik ben nog steeds woedend dat Rome de ierse wet tegenwerkt en daardoor pedofielen gewoon door kunnen gaan. :r

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven