hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 08:00 - 74418 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3]

Slachten

22-06-11 17:39:40 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
DEvH: Dat wist ik niet maar klinkt meer dan logisch, zelfs zonder verdoving is de slachtings stress van het dier ook merkbaar in ons eigen lijf, na consumptie. Ik ben vegetarisch en bij dit soort dingen weet ik weer precies waarom.

22-06-11 18:03:30 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
DEvH: maar we slachten niet voor het geloof. en zeker moslims niet .

offeren schaap

Kpuc: het antibiotica gebruikt mag idd drastich terug worden gedwongen en dat gebeurt ondertussen al dit jaar 20% tenopzichte van 2010 en in 2013 zelfs met 50%.

al is de boer hier maar deels de oorzaker van natuurlijk de boer dient het toe maar de supermarkt is de grote oorzaker. die dwingen de boeren voor steeds minder geld meer vlees te maken. waardoor de boer geen keus heeft dan de ruimte per dier in te beperken waardoor de kans op ziektes toeneemt en de boer instictief de beesten wil beschermen. dat het nu slechter blijkt zijn we ook achter gekomen de boeren zijn natuurlijk niet voor niks mee eens dat het terug gedrongen moet worden

maar de megastallen. ja daar ben ik groot voorstander van. dit hoeft niet perse slecht te zijn. zeker niet met de hoge grond prijs in nederland. hoewel idd het aantal dieren per oppervlakte toeneemt betekent het niet dat de dieren er slechter opworden

als een varken nu 2vierkante meter heeft per varken. en door de megastal kan de boer ze in 1keer 3vierkante meter geven (wat toch een toename is dan 50% is dat al beter voor het varken. en wat is er anders aan een megastal (behalve de naam dan) dan een toren flat van 10hoog waar mensen wonen of een kantoorflat van 10hoog waar die zelfde mensen werken we mogen ons zelf wel stapelen maar dieren niet?

22-06-11 22:05:35 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Deeese, het is niet de boer, het is het aantal mensen op een kluit, teveel ervan, teveel vraag naar vlees en andere voeding, teveel regelgeving en ander gedoe. Ofwel, minder mensen op de bol, een niet al te grote komeet of ander ongemak zou kunnen helpen 8)

Nou ja, even serieus, megastallen, liever niet, of die dieren moeten percentueel net zoveel ruimte als een mens krijgen ;) Met een redelijke vorm van ingeschaalde luxe natuurlijk, mooi vers grasmatje, boompje en wat struiken om de teken weg te schurken, mijn zegen hebben ze :ja

24-06-11 09:41:31 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Een helder stukje om over na te denken.

Een zijsprong, zalmkwekerijen, zijn die wel zo goed voor de visstand? Wel, voor de stand van wilde zalm wel, voor de stand van prooivis wie in het voor de gekweekte zalm wordt gevangen dus echt niet, sterker nog, het kan desastreus worden. Een kweekzalm eet namelijk vele malen zijn/haar eigen gewicht per levenscyclus..

29-06-11 20:13:37 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ritueel slachten heeft te maken met het geloof.
Ik las vandaag een reactie van iemand in de krant.
Hij zei dat mensen niet eens hun geloof kennen, Jezus heeft zich al opgeofferd voor ons, de dieren hoeven dat niet meer te doen.

Gelijk heeft hij.

30-06-11 14:15:29 - Quote! - @masamasa
masamasa
Lid

WMRindex: 53
OTindex: 14
@Luna:
Joden geloven niet dat Jezus enige relatie met god had. Moslims geloven dat hij niet de zoon van god was.

Dit geld misschien voor Christenen, maar die slachten niet ritueel.

OT: Ik ben voor het verbannen van ritueel slachten.
Niet omdat het dieronvriendelijk is want dat mag me gestolen worden, maar omdat het joden en moslims goed raakt. Dat mogen die groepen die toch te veel positieve discriminatie krijgen wel eens voelen.

30-06-11 14:23:41 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Luna: Jezus heeft zich niet opgeofferd voor ons, volgens de joden en de moslims. EN gelijk hebben zij. De grootste paradox is toch wel dat iemand gestorven is voor jouw zonden, en je ze dan niet mag begaan.

Geen relatie met god. Hij begreep gewoon hoe je je geest kon gebruiken om je te verheffen boven het 3D aspect van deze wereld. En dat is weinigen gelukt. Hij begreep de connectie tussen de twee werelden, en benuttigde deze volop, opdat hij dingen kon verrichten die anderen, gevangen in deze perceptie, niet lukken zouden.

Dus wat dat betreft ben ik het oneens met het christendom. Hij was geen profeet, bij gebrek aan profetieen, hij is geen geweldige überknakker die kunstjes deed omdat hij een vader-zoon relatie met god had. Dat heeft iedereen namelijk. Alleen weinigen geloven dat je die ook daadwerkelijk kan gebruiken.

Het is dus een gewoon mens, met een betere perceptie van de wereld. Amen.

30-06-11 14:25:27 - Quote! - @DragonX
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@masamasa: beetje triest dat je bepaalde maatregelen goedkeurt, omdat specifieke groepen daardoor gehinderd worden :).

30-06-11 14:30:59 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nog triester is dat die groepen inderdaad bepaalde ideeën aanleveren om toch maar te mogen doorgaan met de methode -

Als er inderdaad een betere methode bestaat
en die bestaat er - dan verkiezen we die.

Ritueel slachten is echt geen GOD pleaser.
Eigenlijk het bewijs dat GOd niet bestaat
want als die bestond was menig slachter al lang van de aarde gefakkeld.

Kreeften kwellen, koeien verknoeien, varkens pesten, ganzen martelen, konijnen breken, plezierjacht.. allemaal archaïsch..

ofwel om in PVV termen te spreken
dat doen alleen geiteneukers..

30-06-11 14:54:13 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@masamasa:

mijn god zeg, een antisemiet in ons midden? mag ik even verwijzen naar 1600 jaar vervolging? ach ja, laten we dat maar vergeten. Want joden worden positief gediscrimineerd, net als moslims! daarom kunnen joden nu ook niet over straat met een keppeltje en een thora, daarom komen moslims ook zo geweldig aan het werk! Tuurlijk! Het is hier verdomme Zuid Afrika niet! positieve discriminatie is hier net zo verboden als andere discriminatie!

Man, get a grip...

30-06-11 18:53:48 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
DEvH: 1600 jaaronderdrukking laat me niet lagen

5500jaar een te grote bek

5500 jaar een groot heids waanzin

door de jaren heen zijn heel wat volkeren verdreven b vermoord gevangen genomen onderdrukt noem maar op. en nog steeds

kijk maar naar de palestijnen de wereld heeft hun mond vol over de zielige joden. maar ondertussen onderdrukken die joden al ruim 70jaar lang de palestijnen en ondertussen maar zielig doen. de puurste vorm van de slachttoffer rol spelen (nee ik heb ook geen goed woord over voor pro isreal mensen maar dat wist je volgens mij al wel) hoevaak is nederland wel niet bezet geweest in de laatste 2jaar (ja het klopt we hebben het zelf ook gedaan maar die joden ook)

wat dacht je van amerika was dat niet een 400 jaar geleden niet van de indiaanen het gehele continent idd de meeste zijn allemaal uitgemoord en de overgebleven zitten in gevangenisen genaamt resevaarten nee maar de joden zijn zo zielig.om te zeggen dat ze zo erg zijn al de nazi tegen over de palestijnen gaat me net iets te ver.

alleen de strafkampen ontbreken en het gebrek aan communicatie

30-06-11 19:23:31 - Quote! - @Hisoka
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
hoera! het mag niet meer.

feestuhh!

en natuurlijk ben ik hier alleen zo blij om omdat we nu die arme diertjes hun leven iets kunnen verzachten.

30-06-11 22:04:55 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@deeese: er gaan verdorie elke dag af en aan konvooien alles wat ze nodig hebben in Gaza en de westelijke jordaanoever! Zien we dat? nee, dat is niet leuk, niet nieuw... Je laat mij lachen vrind.

gebrek aan communicatie? _O-

De VN en andere instanties zitten er bovenop xD Communiceren moet wel. En als er acties zijn van Israel, zoals een helikopter aanval oid, dan is dat met vol recht omdat elke dag beschietingen komen vanuit Gaza.

Het creeëren van Israel als staat is volledig legaal gedaan. Toen de grote landheren ineens realiseerden dat zij vruchtbare, goede grond weggegeven hadden, ging het fout. En dankzij Engeland, die concessies aan beide partijen deed en joden in KAMPEN op Cypres vast hield. Denk daar maar eens over na...

Ik walg van dit land :r:r:r Dat hier zonder enige gegronde redenen, onderzoek of wat dan ook, het uiten van geloof wordt belemmerd, nee, het belijden van een geloof. :r:r:r

30-06-11 22:27:22 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
DEvH: dat zeg ik toch het enige wat nog ontbreekt aan een 2de holocast zijn de kampen en het feit dat de palastijnen nog wel kunnen communiceren

bovendien vertel je nu wat de joden ons willen doen geloven.

ze hebben de palastijnen met geweld verdreven. ja idd het is in overleg gegaan maar niet met de palastijnen die er woonden. het is het zelfde als de europese unie in 1keer beslist dat wij de provincie's noord en zuidholland moeten afstaan aan de zee. op ongeveer zoon manier is dat gebeurt.

en er gaan konvooien vnaar de gaza maar zeker niet alles en al helemaal niet voldoende. alles wat die joden kunnen tegen houden houden ze tegen maar een vrije doorvoer is er niet.

30-06-11 22:57:10 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@deeese: wat een ongelooflijk verkracht beeld heb jij zeg 8O

nee echt... Ik heb een oerhollandse nuchtere tante in Israël wonen, totaal geen wrok tegen de arabieren, die dat kan beamen. Met geweld? laat me niet lachen!

kunnen palestijnen communiceren? _O-_O-

ja ja, door "lijken" door de straten te dragen, huilende vrouwen eromheen en alles, totdat het lijk valt en weer opstaat om weer gedragen te worden. Blijkbaar loopt jezus erachter, of zou het toch gefingeerd zijn? tja, da's niet leuk! Palestijnen (en dat kan ook CNN beamen, net als National Geographic) maken zelf verhalen. Hamas controleert de pers strikt, eenieder die tegen is, gaat de pijp uit. Het is een zware dictatuur daar, dagelijks raketten naar Israël, hulpkonvooienn worden door HAMAS gegijzeld om het eten achter te houden, kom op man! open your eyes, look up to the skies and seeeeeeeee.....

Vrije doorvoer is er niet. Waarom? die fucking wapens eruit houden!

Egyptische grens is nu open, een deel van de muur wordt opgeschoven, nog niet blij? Waarom een muur? die kutterroristen eruit houden. Gewone burgers mogen ook traverseren, maar worden wel gefouilleerd. Enig idee waarom? Zelfde reden als Amerika. Terreur.

01-07-11 01:10:48 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@deeese: ik wil je wel op het hart drukken je teksten goed te bestuderen voordat je overhaast op de versturen drukt..

je inhoud is belangrijk - maar je manier van schrijven ondermijnt je poging om helder te zijn.

Pas op voor clichés - en ingebakken beelden.

Of je nu voor of tegen israel bent - het land moet zich verdedigen. De manier is altijd een probleem - omdat het territorium zo ontzettend klein is.


01-07-11 01:36:22 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Buiten religie of oude riten, laat de mens eerst maar weer eens het leven voor dieren leuk maken voor ze gaan ziften of het mes direct of eerst een verdoving geven beter is of wat dan ook. Tot die tijd zeg ik wees niet hypocriet voor anderhalve minuut.

01-07-11 11:41:17 - Quote! - @Hisoka
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
Kpuc:
punt is hoe bagger je leven ook is het lijkt me dat iedereen zo confortabel mogelijk de pijp uit wil gaan.
laat die arme beesies igg een keer in hun leven high zijn 8).

01-07-11 18:21:12 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Hisoka: alsof ze dat merken:O

weet je wat die beesten doormaken? Ze worden doezelig, roessig, maar zijn wel in paniek. Ook al toont dat zich niet door de verdoving. En dan wil je zo de pijp uit gaan? mwoah, ik ben tegen :(

Kijk maar naar terdoodveroordeelden, die hebben zoveel adrenaline in hun bloed dat de eerste verdovingsspuit niet eens werkt.

Ik denk dat ik als koe veel liever geslacht wordt door een zwaard dan door een kogel.

17-07-11 06:15:05 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoe het ook zij, dat biefstukje van net was erg lekker en heeft me kracht gegeven :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven