hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2] 3

Slachten

20-06-11 11:27:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S

20-06-11 15:15:18
nietmeer
Binnen het jodendom is het zo dat als er ook maar één braampje aan het mes zit, één klein stukje op het lemmet dat niet spoort, dan wordt de slachter ontslagen. Dit is om het lijden van het dier zo minimaal mogelijk te houden.

Je zou Moslims en Joden allemaal in één klap vegetarisch maken als je dit doorvoert. Die kutPVDD kan wat mij betreft de pot op, kneuzenpartij van het eerste kwartier. Het is de linkse TON, zeggen we dan maar.

:r:r:r


20-06-11 15:17:08
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@DEvH: De PVDD heeft weinig in te brengen, het zijn de PVV VVD en het CDA wie dit erdoor willen rammen. Nou ja, laat ze dan maar, gaat heel veel geld kosten voor slachters in Nederland. Geen werk meer, op naar de uitkering, goed over nagedacht Rutte één :nee

20-06-11 15:22:29
nietmeer
stelletje onderontwikkelde primaten 8O
nee echt, omdat moslims het doen, en "barbaren" zijn, moet het hier niet mogen...

vuile...

ongelooflijk stomme actie van hen. Wat mij betreft gaat iedereen de straat op om rutte te slachten...

20-06-11 15:24:43
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bushmeat is ten strengste verboden 8O

20-06-11 15:36:44
nietmeer
Kpuc: om op te eten ja :P Maar we maken wel een uitzondering (A)
Eerst wilders zo gek krijgen om het aan te sporen, zodat hij de macht kan grijpen, en dan met de legaliteit van die wet ook nog wilders afslachten, en dan een daadwerkelijk denkend figuur bovenop zetten die wel begrijpt hoe ritueel slachten werkt en niet gelijk moord en brand schreeuwt bij het eerste druppeltje bloed...

20-06-11 16:05:48
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Dit is overduidelijk een Wilders-actie. Ze lachen de PVDD keihard uit - de kneuzen van de Tweede Kamer - dus waarom zouden ze nu opeens gehoor geven aan een idee van hun? Bovendien, de PVDD heeft nooit echt ideeën aangedragen, ze hebben alleen maar gemokt en gezeurd en geklaagd. Dit is Wilders' asielbeleid; de moslims (ach ja, de joden er maar achteraan, kan hem het schelen?) wegjagen door hun manier van leven en hun basisbehoeften (voedsel) te veranderen zodat ze met bosjes de koffers pakken. Ik mag die man niet. :nee

20-06-11 18:44:18
nietmeer
Sophi-e-sticate: precies! Maar hij zal het niet doorvoeren, simpelweg omdat hij zich te "verbonden" voelt met het joodse volk. Gadverdammme, pretentieuze lambal. Mocht je willen... Ga maar lekker ver weg stenen hakken voor een spoorlijntje daar, kunnen wij hier weer een fatsoenlijk land opbouwen nadat zijn kneuzenkabinet alles vergruisd heeft, bah.

En weer ontopic: Die rotzak heeft geen enkel recht van spreken over het ritueel slachten, bij totaal gebrek aan kennis. maak er een leuk onderzoekje van, zou ik zeggen. Eerst wat hersenplakkertjes op je biefstuk voordat je z'n kop er vakkundig naast legt. Ik vind het zwaar overdreven en over de top... Wist niet dat de PVDD zo anti-moslim was. Misschien zelfs wel anti-joods, die trek zie je wel vaker bij links...

Kan hen het schelen... Geen onderzoek doen, gewoon op z'n middeleeuws een aanname doen en hoppa, geen hallal of Kosjer vlees meer te krijgen onder de 20 eurie per pond. Moet het daarnaartoe?

:r

Nee, ik heb liever een kosjer stukje vlees, dan een hele amerikaanse lap dat afgeschoten is. Kijk daar maar eens naar. Misschien is dat een heel stuk minder goed, en wilders is toch al zo enthousiast met het buitenland bezig....

20-06-11 18:46:32
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
DEvH: De PVDD is niet antimoslim of anti-joods, ze zijn tegen dierenleed. Mjah, een vrouw wie met een voormalig jager de koffer induikt, zucht, no need to say more, o ja, toch wel, dubbele moraal.

20-06-11 20:13:04
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Kpuc: 8O

20-06-11 21:00:52
nietmeer
Kpuc: er zitten wel een hoop anti-zionisten in de linkse vleugel ;)

Maar toch...

voormalig jager? Wat een schande! Zeker de laatste scharrel van bernhard ;):P

20-06-11 21:12:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Sophi-e-sticate: Niet mijn fout mop ;)

DEvH: Ik ben ook zwaar tegen Zionisme, leef tezaam en geef de bezette gebieden op, of verlaat het land.

20-06-11 22:31:10
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
We hebben het hier over slachten, maar dit is helemaal verschrikkelijk
klik hier

20-06-11 22:37:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Die stond er al even Kristel ;) Maar zo zie je maar, wat is erger??

20-06-11 23:51:34
nietmeer
ja, er zijn zieke dieren. Ja, er zijn miskramen. Ja, er zijn doden te betreuren. Gek hé? op een stal van 300 dieren. En nee, er wordt niet op grote schaal gesjoemeld met de keurmerken, en nee, de keurmerken worden niet zomaar weggegeven.

Lekkere massahysterie, en wie staat er weer pronto aan kop? De PVDD. Donder op zeg, stelletje halvegare mafkezen :r:r:r

tuurlijk is het zielig, maar kom op zeg. Common sense, weet je nog?

21-06-11 11:01:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In deze discissie vond ik de bijdrage van prof Smalhout in de Telegraaf van afgelopen zaterdag. Zelf een Jood kan hij over e.e.a. meepraten. Hij concludeerd dat ook de huidige slachttechniek niet in de Tora vastgelegd is. Wel is er vastgelegd dat men goed met dieren om moet gaan.

Hij vraagt zich dan ook af waarom er zo star vastgehouden wordt aan een slachtmethode van duizenden jaren oud als een andere, die ook niet in de wet staat , inderdaad minder dierenleed op zou leveren, wat weer wel een opdracht is.

Ik weet niet of de slacht bij de moslims wel Koran of anderszins wettelijk is vastgelegd, maar het verzet van de Joden is toch wel vreemd als Smalhout gelijk heeft.


21-06-11 13:44:30
nietmeer
@Invisible: Denk je dat de Thora het enige boek is? De kasjroet en een heleboel andere boeken hebben ook regels. Niet zoals de bijbel, waarin een paar regeltjes staan waarna de kerk zelf de rest eromheen vouwt.

Kijk, daar heb je het al. De telegraaf. Nee, het staat niet in de Thora. Zouden zij erbij zetten dat het ergens anders wél instaat? Tuurlijk niet, grafpers weet je nog? Ik heb liever een andere krant dan de telegraaf, en je weet denk ik wel waarom.

Smalhout heeft gelijk. maar de telegraaf vindt het veel te sappig klinken om aan te passen.

21-06-11 18:11:52
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Het begint met een slachtverbod maar wanneer het er komt is het een kwestie van tijd of er komt het keppeltjes- en hoofddoekjesverbod. :nee

21-06-11 19:23:18
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
ritueel slachten een moeilijke kwestie als je het mij vraagt. wat wil je doen met de mensen die op zondag avond hun eigen kip op eten (die hebben hem echt niet naar een slager gebracht) of met alle jagers.

ritueel slachten uit geloofovertuiging ben ik fel op tegen iedereen die daar een voorstander van ons mogen ze wat mij betreft met het zelfde bijltje hakken (al is het alleen omdat ik tegen alle leed ben voor een verzonnen "iets" of dat nu een god allah of een andere grootheidswaanzin is)

nee de methode ritueel slachten is niet slechter dan een gewone slacht, jager of de man die zijn eigen kip slacht. de gedachten gedoed er achter wel maar goed dat is een andere discussie.


21-06-11 21:37:51
nietmeer
@deeese: bij deze leg ik mijn hoofd liever op het hakblok, dan dat dit progrom doorgevoerd wordt. Wat mij betreft ben jij nu net zo "barbaars" als die rituele slachters zouden zijn. Nee, want wij willen onze diertjes niet dood hoor, en oh nee, zeker niet met een superscherp zwaard dat na elke slag gecontroleerd wordt... Barbaarse praktijken.

godsammme man, denk effe wat verder dan de bodem van je glas.

Je doodt niet voor ALLAH of GOD! Je doodt, omdat je wilt eten, en je dankt die vent daarboven voor het geven van eten. Je geeft geen fucking offer! theologie te hoog gegrepen? Wikipedia.

21-06-11 21:51:39
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Even een zijsprong om af te koelen 8O

Wat dacht je van preventief antibiotica spuiten? Megastallen, grmpff, nee, doe maar lekker weer de boel terug verkavelen, lapje daar en daar, je vee verweiden, boerengebied terug aan de boer geven, snelwegen afbreken, ruimte voor ons vlees.

21-06-11 21:54:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zijspoor: preventief antibiotica is m.i. misdadig vanwege de resisitentie die ontstaat en die ons kan terugwerpen naar de tijd van voor de penecilinne.

Vee wijden zie je gelukkig al weer meer, maar er snelwegen voor afbreken vind ik een minder goed idee.....

22-06-11 07:37:23
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S

22-06-11 09:28:37
nietmeer
@Kristel: vindt ik niet. Verdoving of niet, die beesten voelen er niks meer van. Daar is het hele ritueel ook voor bedoeld. Weet je waarom verdoven slecht is? omdat jij als consument ook dat verdovingsspul binnen krijgt, onherroepelijk.

22-06-11 15:43:13
masamasa
Lid

WMRindex: 53
OTindex: 14
@heraux:
'Voedselketen'

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven