hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 08:00 - 74418 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1]

Valse religie

02-06-06 09:47:20 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Kpuc
Even over het Vaticaan.
In de bijbel wordt gesproken over Babylon de Grote. Hiermee wordt bedoeld het rijk van de valse religies.
Gelovigen mogen niets met politiek te doen hebben, omdat Satan Jezus in de woestijn alle koninkrijken van de wereld aanbood. Satan is de heerser van de wereld.
Babylon de Grote wordt ook wel als hoer afgeschilderd.
Omdat ze met de politiek heeft samengewerkt, om er zelf beter van te worden.
Typisch voorbeeld: Hitler en het Vaticaan.

Dus...... wacht nog maar even met dat kopje koffie.:lol:

02-06-06 09:50:14 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Brrr, ik sla de koffie maar over. Ober?? Heeft u voor mij een dubbele vodka?

02-06-06 09:53:54 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ja ja Kpuc... Mateloos interesant de Bijbel en een bijbelstudie.;)

02-06-06 09:56:50 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Voor mij echt niet Ikje, ik bestudeer liever iets waar ik wel grip op heb.

02-06-06 10:00:01 - Quote! - @Maarten
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
Doe mij maar een deel 7 van LOTR:P haha die hebben wat minder zonen enz kom je wat mekkelijker door.. alhoewel de openbaring reuze interresant was :P

Maar diepzinnige vraag aan Ikje:
wat als niet God maar Satan mensen heeft aangezet tot geloof.. dan zijn alle gelovigen bedrogen.. is het niet zo dat er vele oorlogen over godsdiensten zijn (en die mooie kruistochten).

02-06-06 10:01:58 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Nog een laatste poging dan...
Door te geloven (wat door een bijbelstudie wordt versterkt) zul je alleen maar een gelukkiger mens worden.
Je krijgt een bepaald gevoel van geluk en vrede in jezelf. En je heb de hoop een een betere toekomst.8)

02-06-06 10:06:35 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Maarten
Je hebt hem helemaal door.
God heeft de eigenschap in de mens gelegd om iets te willen aanbidden.
En Satan maakt daar heel gemakkelijk gebruik van. Hij doet zich voor als een engel des lichts, staat er in de Bijbel.
Daarom klopt het ook als mensen zeggen dat er in ieder geloof wel iets goeds zit.
Maar je moet je afvragen wat er fout zit bij zo'n geloof.
Er is nl maar 1 ware religie en dat is er een die leeft naar GODS wil.

02-06-06 10:10:03 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Hoe kom je er nou achter wat Gods wil is, zul je zeggen. De Bijbel bestuderen.
En dan niet op zo'n manier van; dit zie ik niet helemaal zitten, dat is vast figuurlijk bedoeld.
(Vandaar dat het vroeger door de valse religies verboden werd om zelf Bijbels te bezitten en te lezen).

02-06-06 10:14:20 - Quote! - @Maarten
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
Quote Ikje:
Hoe kom je er nou achter wat Gods wil is, zul je zeggen. De Bijbel bestuderen.
En dan niet op zo\'n manier van; dit zie ik niet helemaal zitten, dat is vast figuurlijk bedoeld.
(Vandaar dat het vroeger door de valse religies verboden werd om zelf Bijbels te bezitten en te lezen).


God is gewoon voor die gene die iets van houvast hebben als het slecht gaat dan bid je en dan kan je je weer opgelucht voelen.. dat begrijp ik maar hou het dan voor jezelf en laat bijvoorbeeld je kinderen zelf kiezen waarin ze willen geloven! die gezinnen met 20 kinderen die elke dag naar de kerk moeten... indoctrinatie (abnms) noem ik het!

02-06-06 10:14:30 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Door te geloven roep ik alleen maar meer onnodige vragen op. Die nooit zijn te beantwoorden omdat er nog nimmer iemand van "boven" is terug gekomen om te zeggen hoe fantastisch het daar wel niet is. Ik geloof, maar niet in een of andere god.

02-06-06 10:16:57 - Quote! - @Maarten
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
8)
Quote Kpuc:
Door te geloven roep ik alleen maar meer onnodige vragen op. Die nooit zijn te beantwoorden omdat er nog nimmer iemand van "boven" is terug gekomen om te zeggen hoe fantastisch het daar wel niet is. Ik geloof, maar niet in een of andere god.


Zou wel beter zijn ff zo'n gast die naar beneden komt storten..8) dan mag ik hem wijzen op de openbare voorziening van houten De UFO-landingsplaats (vlakbij de A27 afslag houten) aanvliegen van noordelijke richting gewenst

02-06-06 10:37:17 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Maarten
Ik geef mijn kinderen liever een opvoeding met christelijke normen en waarden.
Ik ben van mening dat die geen kwaad kunnen.
En ik denk altijd maar... beter zondags naar de dienstvergadering dan zondags met een kater in bed.;)
Begrijp je mijn punt?
Vooral in deze tijd met immoraliteit en drugs in overvloed bied het geloof juist kinderen en jeugd een zekere mate van bescherming.

02-06-06 10:39:58 - Quote! - @Maarten
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
@ Ikje

jup inderdaad en een portie lak aan realiteitsbesef. Dorpen zijn vaak zwaar antie-buitenlands ingesteld dit door de beschermende opstelling door deze gemeenschappen.

(niet alle dorpen natuurlijk, maar eerder in dorpen dan in de grote steden)

02-06-06 10:48:09 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Maarten
Maar je zult het toch met mij eens zijn dat je niet elkaars slechte gewoonte hoeven over te nemen. En dan heb ik het niet over buitenlanders maar meer over niet-gelovigen.
(In onze gemeente zitten gelovigen van allerlei verschillende culturele achtergronden bij elkaar)
Ik weet wel dat ik het achteraf gezien een heel gemis vind dat mijn ouders mij niet christelijk hebben opgevoed. Het zou een hele hoop ellende kunnen hebben voorkomen.;)

02-06-06 10:55:25 - Quote! - @Maarten
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
Ik ben anders heel blij dat mijn ouders mijn niet die beperkte visie op het leven hebben geschonken.

Ik heb op mijn 17 uit mezelf de bijbel gelezen uit intresse waarom mensen gekke dingen doen in naam v/d bijbel.

conclusie: symbolische dingen feitelijk opvatten. en ik heb gewoon een schijthekel aan rijke kerken en hypocriete kerkleiders

02-06-06 11:08:10 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Maarten
Ik ben ook vanuit dezelfde denkwijze eerst de bijbel zelf gaan lezen. Eerst bij het begin, maar na numeri schoot dat niet meer zo op... Dus ben ik daarna het nieuwe testament gaan lezen.
Ik heb daardoor liefde ontwikkeld voor God en zijn zoon Jezus. Maar verder kwam het nog niet zo, totdat ik een bijbelstudie heb gedaan en daarna werd alles ineens zo ontzettend duidelijk. Doordat er interactie is tussen jou en degene waar je studie van hebt, kunnen vragen gelijk beantwoord worden en uitleg kan hier en daar op grond van de bijbel essentieel zijn.
Mijn conclusie:
Ik geloof en zal proberen zoveel mogelijk naar Gods maatstaven te leven, omdat ik weet dat die de beste zijn.
Bovendien vallen die rijke kerken en hypocriete kerkleiders onder het rijk van de valse religie, ben ik van mening. Denk maar aan de Farizeers, die ging het ook alleen om macht en aanzicht.
Er is dus maar 1 ware religie en de kerk valt af....
(Sorry als ik hiermee iemand beledig, ik bedoel het goed...)

02-06-06 11:23:21 - Quote! - @Maarten
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
dat leven naar de bijbel gaat al niet meer.. luister hele foute muziek daarvoor (nee niet Lordi, wat trouwens een redelijke band is maar waar té veel roddels over zijn verspreid) en die maagdheid tot aan het huwelijk blijft een heikelpunt8). Maargoed god omkopen met vrijstel briefjes enz schijnt heel normaal te zijn:r

02-06-06 16:22:13 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Tja, je mag zelf de keuze maken, maar de bijbel belooft dat wat je omwille van God opoffert, in geen vergelijking staat tot wat je er voor terug krijgt.
In 1 johannes 2 vers 17 staat de wijze raad: De wereld gaat bovendien voorbij en ook haar begeerte, maar wie de wil van God doet blijft in eeuwigheid.
En verder
vrijstelbriefjes: niet bijbels

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven