hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2 3

klimaatveranderingen

23-11-09 11:36:47
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
kon geen forum topicje vinden via forum search dus dan maak ik maar nieuwe 8O

kan me niet voorstellen dat er geen al gore of klimaatverandering topicje is maar hij wordt niet gevonden 8O

anyway, topic onderwerp

klimaathoaxers!

ik las dit op geenstijl, dit is gebasseerd op een post op de website van de examiner(eng)

en om jullie te prikkelen een kleine quote wat je kunt verwachten te lezen onder examiner link :)

Quote website:

Anyway, I wanted you guys to know that you’re free to use RC [RealClimate.org - A supposed neutral climate change website] Rein any way you think would be helpful. Gavin and I are going to be careful about what comments we screen through, and we’ll be very careful to answer any questions that come up to any extent we can. On the other hand, you might want to visit the thread and post replies yourself. We can hold comments up in the queue and contact you about whether or not you think they should be screened through or not, and if so, any comments you’d like us to include.


of deze:

Quote website:
The fact is that we can’t account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can’t. The CERES data published in the August BAMS 09 supplement on 2008 shows there should be even more warming: but the data are surely wrong. Our observing system is inadequate.


niet alle emails zijn op authenticiteit bewezen maar ze worden ook niet in echtheid betwijfeld,, en sommige emails zijn wel als authentiek bestempeld door de ontvanger/verstuurder

lijkt me mooie aanleiding om discussie weer aan te slingeren :P

heb eigenlijk 2 vragen,

wat is je mening over het klimaatverandering gebeuren?
en vertrouw je alles wat er over gezegd wordt?

nog een linkje, richting controversie over "an inconvenient truth" van al gore

voor mensen die engels niet machtig zijn, klikkes naar google translater, zou goed genoeg moeten werken om in ieder geval een idee van de tekst te krijgen :)


23-11-09 11:58:18
Dum-Di-Dum
Erelid


WMRindex: 680
OTindex: 891
Quote:
wat is je mening over het klimaatverandering gebeuren?

ik geloof er zonder enige twijfel in dat er wel degelijk een klimaatverandering komt. Welke kant die uitslaat zou ik echt niet weten. Het kan van alles zijn. Sommige hebben het over een Verwarming van de aarde, de anderen vrezen weer op een 2e ijstijd. en weer anderen die denken dat de warmte eigenlijk hetzelfde zou blijven, Maar de natuur rampen vele maten sterker zullen worden.

Sommige dingen zijn gewoon niet uit te sluiten. Zoals dat de ijskappen aan het smelten zijn is gewoon een feit. Dat is berekent en vele keren na-berekent (in ieder geval, dat zeggen ze. ook dit is eigenlijk niet trouwbaar, maar dingen die je ziet op discovery maakt het al wat meer vertrouwelijker). De water spiegel is aan het stijgen, en de wereld krijgt gewoon een heel groot probleem.

Quote:
en vertrouw je alles wat er over gezegd wordt?


Vertrouwen is een heel groot woord. ik zou niet zeggen dat ik de informatie die ik doorkrijg vertrouw, maar ik heb er zeker wel ene geloof in. Zulk informatie zal je eigenlijk pas echt vertrouwens als je er echt verstand van hebt, en er echt zelf mee bezig bent. Mensen overtuigen is gewoon heel moeilijk, tenzij ze het met hun eigen ogen zien. En dan is het vaak al te laat.

Het zet wel veel mensen aan het denken, en er zijn duizende mensen mee bezig om het milieu te verbeteren. Wat wel erg fijn is.

Mijn conclusie:
Waar of niet waar. Het zet mensen aan het denken hoe we het milieu kunnen verbeteren, dus het heeft zoiezo een positief invloed op de mensheid. wat het ook is dat er af gaat spelen, er moet verandering komen

23-11-09 12:18:09
Seppz
Erelid


WMRindex: 606
OTindex: 976
S
Iedereen probeert het ei van Columbus te vinden, dus wordt een hoax bedacht om het fenomeen op te blazen en en te faken...
Terwijl het feit blijft dat er eem probleem met de natuur is en dat er klimaat wijzigingen zijn. Alleen weten we niet meer wat wel of niet meer, wat waarheid is en wat een Hoax is....

Daarom geloven we alles of we geloven niets... Dat maakt het niet eenvoudiger, de singalen zijn er dat er grote natuurproblemen zijn. En dat de fossiele brandstof opraakt... In Nederland wordt een mega biobrandstof fabriek gecreeerd. Daarnaast zijn er verregaande planning om de grootste Joint Venture op te zetten dat zoekt naar de mogelijkheden om schonere alternatieven te ontwikkelen...

Conclusie:
Er wordt ons van alles voorgeschoteld dat we slecht bezig zijn, alleen is er geen oplossing voor het probleem. In 50% van de gevallen gaat het om een Hoax alleen weten we niet welke dat zijn.... Zolang we maar bewust zijn van het probleem, achterhalen doen we toch niet...

25-11-09 15:35:32
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Broeikaseffect - vriezen of smoren

Quote:
De komende honderd jaar verwachten de onderzoekers in ieder geval geen spectaculaire klimaatwisselingen. Op een jaarlijkse Elfstedentocht hoeven we voorlopig dus niet te rekenen!

07-12-09 19:45:31
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

23-12-09 10:17:49
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote:

We moeten bewuster gaan leven

Wij, burgers en consumenten, hebben een eigen verantwoordelijkheid en die moeten we nemen.

Terwijl de wereldleiders zich in Kopenhagen verzamelden in een ultieme poging om de klimaattop te redden, overviel mij een gevoel van schaamte. Als nieuwsconsument zie ik natuurlijk maar een deel van de werkelijkheid. Maar de manier waarop tijdens de milieutop over de toekomst van onze planeet gesproken en besloten werd, roept bij mij wel de vraag op hoe dit aan de komende generaties is uit te leggen.
lees verder


11-01-10 11:47:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

11-01-10 17:27:14
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

14-01-10 14:53:14
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

16-01-10 20:36:31
vladivosko
Senior lid

WMRindex: 219
OTindex: 81
Wnplts: charleroi
als je het weer van de voorbije dagen gezien en gevoeld hebt lijkt klimaatverandering tamelijk ver af...

enfin, om tot de topic te komen: misschien is het beter om te aanvaarden dat wij slechts een kleine schakel zijn in de miljardengeschiedenis van de aarde...
maw, of wij nu willen of niet het is de planeet die over de mensheid beslist, en niet omgekeerd...
als je de geologische ontwikkeling bekijkt leven wij in de vierde ijstijd die mogelijk aan zijn einde komt...

8O

30-01-10 18:55:49
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@vladivosko: Als de aarde blijft opwarmen, zoals beweerd wordt, dan krijgen we een nieuwe ijstijd, volgens een docu die ik gezien heb op the History Channel:)

‘Witte daken kunnen klimaatverandering bestrijden’

31-01-10 06:12:26
vladivosko
Senior lid

WMRindex: 219
OTindex: 81
Wnplts: charleroi
Quote Giovanni:
vladivosko: Als de aarde blijft opwarmen, zoals beweerd wordt, dan krijgen we een nieuwe ijstijd, volgens een docu die ik gezien heb op the History Channel:)

‘Witte daken kunnen klimaatverandering bestrijden’


klopt, heb ik ook gezien (goede uitzending trouwens)
8)

10-02-10 17:20:20
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

15-02-10 23:03:56
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

20-02-10 08:39:43
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

20-02-10 15:10:31
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

20-02-10 15:22:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

21-02-10 10:38:40
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@heraux: alle bomen kappen dan maar?8O

21-02-10 14:17:51
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Giovanni:

Geef alle houthakkers onbeperkte toegang en
ze doen het - er bestaat in de mens geen gewetenloosheid erger dan onwetendheid.

maar nog erger is dat we de bomenkap nauwelijks kunnen voorkomen zonder een drastische herziening van de energie behoefte.

We kappen alle bomen - bedenk eens wat er zou gebeuren..

stelling : morgen zijn alle bomen weg

en dan?

21-02-10 14:19:01
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@heraux: Was sarcastisch bedoeld:)

21-02-10 14:21:07
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
je brengt me nu ontzettend aan het twijfelen..

stel ik zeg nee?

07-03-10 09:12:19
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

07-03-10 13:20:43
Ivanhoe
Junior lid

WMRindex: 23
OTindex: 2
Alles waar de regering op verdient vertrouw ik niet. Zelfs de US Senate publiceert rapporten over de twijfelachtige CO2 bijdrage:

US Senate Minority Report

Voor de serieuze lezers hier een directe link naar het volledige rapport (255 pagina's):
Het rapport zelf

Al stoppen we wereldwijd met autorijden, vliegen, fabrieken draaiend houden, ademen, de opwarming gaat door. (Schijnt dat ongeveer 80% van alle CO2 komt van... plankton uit de oceanen!) Een globale opwarming lijkt kenmerkend te zijn voor een periode voordat een ijstijd aanbreekt volgens weer andere wetenschappers. En dan bedoel ik niet een periode van slechts 30 jaar, want het lijkt de laatste jaren kouder te worden...

CO2 heeft weinig tot niets te maken hiermee volgens bovenstaand rapport. Dat we wat beter moeten omgaan met dit wereldbolletje lijkt me duidelijk, maar denk dan aan vervuiling, biobrandstoffen, wind- en zonne energie.

CO2 is een goede bron van inkomsten. Hebben ze al eens eerder geprobeerd. Weet je nog? Zure regen? "Binnen 10 jaar groeien er geen bladeren meer aan de bomen" en meer van die onzin.

07-03-10 22:43:53
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
@Ivanhoe: Dat laatste roep ik ook al jaren, eerst mensen een massahysterie in dwingen en dan cashen, is heel normaal.

Vroeger had je ook brandverzekeringsreclames die je de stuipen op het lijf jaagde, en daarna een vrolijke polis aanbieding langskwam.

Dat mag niet meer omdat ze dan misbruik maakten van angstgevoelens....nou deze wereldpolitiek heeft dat heel goed begrepen,
en doen nu geholpen door allerlei clupjes precies hetzelfde.

Ik bagetaliseer zeker geen global warming,het zou best kloppen maar niet op de manier waarop ze ons dat willen laten doen geloven...

Trouwens wat doen al die bootjes van die milieu bewegingen dan in de poolgebieden, vervuilen zij dan niets?

Een collega van mijn vader heeft zich 40 jaar geleden beziggehouden met expirimentele wind energie, molens ontworpen,enz. Prachtig idee vonden de groene rakkertjes het.. maar een windmolen park in de polder.. nee horizonvervuiling!!

Huhhh? Op land wat vroeger nooit bestond?

En wie heeft er dan zoveel tijd over dat ie naar de horizon mag gaan lopen staren?

Die Ecobrug die hier bij mij gebouwd is ja leuk voor de gele bosmier en de Padsalamander(ja heel zeldzaam), maar de reeen die eroverheen zouden gaan? nooit gesignaleerd... ik geef maar aan dat ze helemaal aan het doorflippen zijn op de verkeerde paddestoelen.

I rest my case:ja

13-03-10 12:33:54
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven