hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 [4] 5 6 7 8

Vertaalfoutje zet scheppingsverhaal op zijn kop

17-10-09 08:48:56
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Giovanni: Dat zijn 50 bewijzen maar niet van jou wat is jouw eigen bewijs. Ik geloof ook niet in een G*D waartegen je hier de "bewijzen" hebt. Maar er zijn dingen die zeer moeilijk te verklaren zijn, neem alleen al ons DNA en hoe dat werkt. Wie heeft dat allemaal gemaakt, bedacht, ontworpen. Daar zou ik meer over willen weten.

Ik geloof wel degelijk in gebedsgenezing sterker nog ik bid dagelijks voor mensen, stuur ze energie. Dat het suggestie is dat kan zo zijn maar sommige knappen er van op. Een hoop dingen in dit leven hebben wij zelf de controle over. Men praat hier over trillingen, alles is trilling. Is alleen voor mij nu op dit moment zo moeilijk goed uit te leggen. Zo nodig kom ik er graag op terug.

@ LGGL je zit niet in voogelvlucht hier :nee

17-10-09 10:56:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Kristel: De bijbel en met name de uitspraken van Jezus zelf zijn bewijs dat god niet bestaat.

Voor wie gelooft is niets onmogelijk. Welke vader zal zijn kind een steen te eten geven als het om een brood vraagt. En maak je geen zorgen om wat je moet dragen en moet eten. Kijk naar de bloemen in het veld en de vogels. Zij vragen niets en komen niets te kort.

17-10-09 11:06:16
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Giovanni, Dat bewijst misschien dat de god van de BIJBEL niet bestaat. Op zich denk ik wel dat er zoiets als een 'hogere macht' bestaat dat je eventueel een go kunt noemen. Als ik om me heen kijk, zie ik gigantisch veel 'wonderen'. Een bloem die bloeit, die naar de zon draait. Insecten die de bloemen bezoeken en bevruchten door middel van stuifmeel van andere bloemen. Alles is samenhangend. En dan komt de mens langs. 'Er zijn teveel konijnen.' *BANG* Opgelost... 'We hebben hout nodig.' *HAK* *ZAAG* Bos weg...:nee

17-10-09 14:32:52
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
Quote Kristel:
@amazing_idiot:
Ik heb bij dit topic vermeld dat dit soort reacties niet welkom zijn. Wil je met ons een discussie opzetten over dit onderwerp ben je welkom maar niet met dit soort reacties.
Zie pag. 1
Typisch, het is net zoals de T-ford.. je mag uit alle kleuren kiezen, zolang het maar zwart is... denk dáár maar eens over na.. 8)

17-10-09 16:02:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het bewijs dat er een God is
is net zo eenvoudig als 50 bewijzen
dat er geen is.

1. De Overtuiging van de mens

En net zoals jij, ik, zij, wij, hun, jullie met grootste overtuiging de liefde verdedigingen, als een vlag aan de hoogste berg draperen van je schat, je geliefde, minaar, minares, hond, kat, kavia... who ever you love.. is net zo sterk als dat geloof.

Hoe kun jij dat ontkennen?

17-10-09 16:52:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De mens verzon god en niet alleen god, maar álle goden.

17-10-09 17:35:49
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@amazing_idiot: In dit topic denk ik na over andere dingen, zo je wil kun je een kleuren topic openen ergens anders.

17-10-09 18:16:09
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
@Kristel: iéts harder nadenken nog...

17-10-09 23:25:17
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
de mens gelooft toch wel wat hij wil geloven :ja

18-10-09 00:59:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
De mens verzon god en niet alleen god, maar álle goden.

misschien verzin je de liefde ook?

18-10-09 07:20:13
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
God is geen liefde heraux, want welke god gooit je in een hel om voor eeuwig gestraft te worden, alleen omdat je niet in hem gelooft?

Een echte god laat je vrij in je keuze. Dan ben je dood als je overlijdt en word je niet in een hel voor eeuwig gestraft:S

18-10-09 07:22:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gio, maar we zijn toch ook vrij? Die hel ende verdoemenis is juist het grote verzinsel om de mens te onderwerpen ;)

18-10-09 07:25:58
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Dat noem ik niet vrij, want je weet dat je naar de hel gaat als je niet gelooft:)

Je hebt ook zoiets als vrije wil Kpuc, maar die bestaat niet.

Spreuken 16:9 Een mens bedenkt zich vele plannen. Wat wordt uitgevoerd is het plan van de heer.

18-10-09 07:26:57
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Als je niet gelooft in de christelijke god dan geloof je toch ook niet in die hel en zo? 8O

18-10-09 08:29:01
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik niet, maar de gelovigen wel:|

18-10-09 08:30:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dan zou ik zeggen laat geloven en leef ;)

18-10-09 08:42:41
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Dat doe ik ook;)


18-10-09 10:28:30
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
geloof is het achter elkaar aanhuppelen wat betreft de overtuiging. nadenken is, vooral bij de gristenen, ten strengste verboden, omdat je dan fouten begint te zien in het complete verhaal van de gristelijke kerk.

eeuwen geleden was iedereen analfabeet, ook priesters en dergelijke. niemand mocht de bijbel lezen, niemand mocht de kerk in twijfel trekken, want dan ging je naar de hel. er was toen al een onvoorstelbare angst voor de duivel en het hellevuur, en die is er nu nog. mensen die zo ontzettend bang zijn om dood te gaan, alleen maar vanwege een LULVERHAAL van die klotekerk.

ik heb dit min of meer meegemaakt, mijn oma was streng christelijk, en was ook bang om dood te gaan dus. een hele tijd later gingen we naar een speciale kerkdienst, om de overledenen die van die kerk lid waren te herdenken, en om kaarsen aan te steken. even later zei die lul van een pastoor/priester/leider van zo'n kerk dat iedereen waarvoor een kaarsje was aangestoken en die herdacht werd, veilig in de hemel was aangekomen.heb je een mailtje gekregen ofzo? een smsje? hoe weet jij dat? en daar hebben die mensen hun hele leven voor in angst geleeft? misschien zat er achter één van die namen wel een moordenaar, en die is blijkbaar ook in de hemel?

krom en ziek, die gristelijke kerk.

18-10-09 12:12:11
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote Giovanni:
Ik niet, maar de gelovigen wel:|

Sommige gelovigen, Giovanni, maar jij scheert alles over één kam. Heb er eens oog voor dat er zeer veel vormen van geloven zijn, zeer vele manieren om de Bijbel te lezen en niemand kan zeggen mijn manier is de ware.
Ik geloof ook niet in de hel. Lees de Bijbel eens dan zul je ontdekken dat het van het begin tot het einde (Genesis 1 en Openbaring 22) gaat om hemel én aarde. Het tegenovergestelde van de hemel is de aarde en niet de hel. (Al maken sommige mensen van de aarde wel een hel natuurlijk)

18-10-09 12:15:32
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote David.:
geloof is het achter elkaar aanhuppelen wat betreft de overtuiging. nadenken is, vooral bij de gristenen, ten strengste verboden, omdat je dan fouten begint te zien in het complete verhaal van de gristelijke kerk.

eeuwen geleden was iedereen analfabeet, ook priesters en dergelijke. niemand mocht de bijbel lezen, niemand mocht de kerk in twijfel trekken, want dan ging je naar de hel. er was toen al een onvoorstelbare angst voor de duivel en het hellevuur, en die is er nu nog. mensen die zo ontzettend bang zijn om dood te gaan, alleen maar vanwege een LULVERHAAL van die klotekerk.

ik heb dit min of meer meegemaakt, mijn oma was streng christelijk, en was ook bang om dood te gaan dus. een hele tijd later gingen we naar een speciale kerkdienst, om de overledenen die van die kerk lid waren te herdenken, en om kaarsen aan te steken. even later zei die lul van een pastoor/priester/leider van zo'n kerk dat iedereen waarvoor een kaarsje was aangestoken en die herdacht werd, veilig in de hemel was aangekomen.heb je een mailtje gekregen ofzo? een smsje? hoe weet jij dat? en daar hebben die mensen hun hele leven voor in angst geleeft? misschien zat er achter één van die namen wel een moordenaar, en die is blijkbaar ook in de hemel?

krom en ziek, die gristelijke kerk.

David als dit het beeld is wat jij van de christelijke kerk hebt is dat jammer. Maar het geeft ook aan dat je blijkbaar niet de moeite neemt om te ontdekken dat het christendom net zo veelkleurig is als het heidendom. En er gebeuren ook heel mooie dingen in de kerken hoor, net zo goed als daarbuiten, net als er buiten de kerk kwalijke dingen gebeuren net als binnen de kerken.

18-10-09 14:47:39
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@grommer, ik geloof wel dat de kerk ook goede dingen doet, maar wat er in het verleden gebeurt is, is gewoonweg niet goed te praten. de joden worden beschuldigd voor Jezus' dood, de islam voor 9/11, en de christenen gaan vrijuit?

die hadden kruistochten, heksenprocessen, om maar te zwijgen van het uitmoorden van minderheden, wat in sommige gebieden in de naam van God gebeurde. dat is niet goed te praten, maar ik hoor er niemand over. toch?

en nu nog steeds leven mensen in pure angst, iedere dag. voor het leven na de dood.

ok, ik was ietwat grof in mijn reactie maar mijn punt is er, toch? :P.

sorry als dit beledigend c.q. schokkend overgekomen is :$

18-10-09 16:00:35
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote David.:
grommer, ik geloof wel dat de kerk ook goede dingen doet, maar wat er in het verleden gebeurt is, is gewoonweg niet goed te praten. de joden worden beschuldigd voor Jezus' dood, de islam voor 9/11, en de christenen gaan vrijuit?

die hadden kruistochten, heksenprocessen, om maar te zwijgen van het uitmoorden van minderheden, wat in sommige gebieden in de naam van God gebeurde. dat is niet goed te praten, maar ik hoor er niemand over. toch?

en nu nog steeds leven mensen in pure angst, iedere dag. voor het leven na de dood.

ok, ik was ietwat grof in mijn reactie maar mijn punt is er, toch? :P.

sorry als dit beledigend c.q. schokkend overgekomen is :$

Dan lees je blijkbaar niet goed, David, want hier is zeer veel over geschreven. Maar soms moet je ook dingen achter je laten.
En aan de kerken hebben we ook goede zaken te danken. Er zijn ook veel mensen die veel steun ervaren aan hun geloof. Nuancering is daarom o zo belangrijk.
En ik ervaar het niet als beledigend of schokkend, maar als kortzichtig wat je schreef.

18-10-09 16:29:06
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
dingen achter je laten, als de hele wereld dat deed werd niemand meer veroordeeld. wat ik al zei: niemand hoor ik over de wandaden van de christenen, en nog steeds dat mensen nu nog in pure angst zitten...

18-10-09 16:36:13
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote David.:
dingen achter je laten, als de hele wereld dat deed werd niemand meer veroordeeld. wat ik al zei: niemand hoor ik over de wandaden van de christenen, en nog steeds dat mensen nu nog in pure angst zitten...

Heb je nooit iets van Maarten 't Hart of Jan Wolkers gelezen of wat daarom geschreven is? Nooit gehoord van alle rapporten over de christelijke verantwoordelijkheid voor wat er in Auschwitz geschreven is? Kom op, zeg, zulke kritiek uiten als jij doet en daar niet van weten? Dat is kletsen als een kip zonder kop.

18-10-09 17:33:06
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Wanneer je iemand wil stimuleren zijn kennis te vergroten of boeken te lezen lukt dat nooit wanneer je de persoon kleineert.
Jan Wolkers is een geweldige schrijver! en ik weet zeker dat David in ieder geval de naam kent. Misschien kun je hem een titel adviseren.. Het is voor jonge mensen heel erg moeilijk vat te krijgen op de absurdheden die hebben plaatsgevonden in de geschiedenis. Dat hoeven ze in principe ook niet te leren. Willen wij dus dat je daarin geïnteresseerd raken dan zullen wij dat moeten stimuleren.

Vreemd genoeg vind ik het verontrustend dat juist iemand met een beroep als jij Grommer
ik quote
Quote:
Kom op, zeg, zulke kritiek uiten als jij doet en daar niet van weten? Dat is kletsen als een kip zonder kop.

Op deze manier iemand onderuit haalt ipv stimuleert zichzelf te ontwikkelen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven