hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 16:00 - 74422 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3] 4 5 6 7 8

Vertaalfoutje zet scheppingsverhaal op zijn kop

15-10-09 17:40:19
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote Giovanni:
Grommer:

Quote Giovanni:
Grommer: Dat de bijbel door mensen geschreven is, is niet waar. Niet letterlijk iig:

Klik doen
Daarom hamer ik er zo op:)

En daar heb ik dus een andere opvatting over! Geen mechanische inspiratie, maar geschreven door mensen vanuit hun diepe ervaringen met de diepste werkelijkheid.

15-10-09 17:43:38
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@ Grommer
Wanneer de vier apostelen niet gewoon mensen zijn geweest, hoe mogen wij ze dan noemen volgens jou?

Edit:
Hun diepste werkelijkheid grommer?

15-10-09 17:45:26
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote Kristel:
@ Grommer
Wanneer de vier apostelen niet gewoon mensen zijn geweest, hoe mogen wij ze dan noemen volgens jou?

Die vraag moet je aan Giovanni stellen, voor mij zijn het gewone mensen van vlees en bloed, die schrijven vanuit hun ervaringen.

15-10-09 17:47:07
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De diepste werkelijkheid is als een djinn, ongrijpbaar en niet te vatten. Dat hele mooie boek is niets meer dan een leidraad om mee te leven, al die fabels eromheen moet je maar liever met een kilo zout nemen 8O

15-10-09 17:48:23
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Grommer: O sorry ;)
vanuit hun ervaring en vermogen het om te zetten in woorden.

15-10-09 17:52:35
Grommer
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 67
Quote Kpuc:
De diepste werkelijkheid is als een djinn, ongrijpbaar en niet te vatten. Dat hele mooie boek is niets meer dan een leidraad om mee te leven, al die fabels eromheen moet je maar liever met een kilo zout nemen 8O

Mooi verwoord, Kpuc,
ik zou alleen niet zozeer spreken van fabels er om heen, maar meer spreken over de verpakking eromheen die hoort bij de leefwereld waarin de Bijbel is ontstaan (het Midden Oosten) en ook de tijd waarin de Bijbel is geschreven (550 v Chr - 100 n Chr).

15-10-09 18:16:03
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Grommer,

Quote:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic - Arthur C. Clarke's 'derde wet'


Clarke's derde wet geldt ook de andere kant op gelezen

Geschriften uit een ver verleden komen op ons al gauw als Sagen, Mythen of Fabels over :S

Belangrijkst is dat de 'goede lessen' die er in staan heelhuids 'over' komen ;)

15-10-09 19:52:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De wijze les komt in vele vormen - sommigen hebben waarachtig vleugels

15-10-09 19:52:54
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Relpa: De enige goede lessen uit de bijbel is het boek Hooglied. De rest is niks anders dan een jaloerse, saggerijnige, hypocriete en sadistische god. Een god die ik in de papierbak geflikkerd heb8)

15-10-09 19:54:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zie t nu eens meer dat je je eigen goddelijkheid bent, of je eigen duivel, meer is er niet..

16-10-09 06:58:00
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Kpuc: De bijbel is door de kerk helemaal veranderd, vertaald in iets dat NIET door god geinspireerd is...

16-10-09 09:08:05
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote Kristel:
@ No-u
Je hoeft niet te lezen hoor wanneer je niet anders kan dan je te ergeren.


Niet anders kan dan me te ergeren? Hoe kom je daarbij?
1. Ik kan wel anders. Daarnaast weet men over het algemeen niet of men zich aan iets gaat ergeren voordat men het leest, maar dat terzijde.
2. Ik erger me niet, ik was sarcastisch. Iets dat hier over het algemeen kennelijk niet zo goed begrepen wordt in vergelijking met andere fora.

/offtopic

Quote Giovanni:
@Relpa: De enige goede lessen uit de bijbel is het boek Hooglied. De rest is niks anders dan een jaloerse, saggerijnige, hypocriete en sadistische god. Een god die ik in de papierbak geflikkerd heb8)


Dat is beter dan verbranden, want het is beter voor het milieu.
Ik word inmiddels wel nieuwsgierig waar jij dan in gelooft?

16-10-09 12:36:48
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@No_u: Ik geloof dat er geen god bestaat8)

16-10-09 13:42:55
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Giovanni:

hahaha geweldige reactie! :)

16-10-09 19:22:24
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
@No_u: Ik geloof dat er geen god bestaat8)

je gelooft het - maar je bent niet overtuigt.

Want in je eigen voorstelling van waarheids vinding kunnen we niet overtuigt zijn - omdat er altijd ergens een nieuw gegeven opduikt dat de vorige verdringt.

Hiermee laat je de deur op een kier staan.

Als je dit acceptabel vind - ik vind dat ook.

Tenslotte zijn we sterfelijk en beperkt houdbaar - kunnen we dus bepaalde feiten niet op erg lange termijn vergelijken - zonder in "waarschijnlijkheden" te belanden.

16-10-09 19:25:39
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@heraux: Ik heb de bijbel gelezen en dat is overtuiging genoeg voor mij om overtuigt te zijn dat er geen god is8)

17-10-09 00:54:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
maar een ongelovige ben je niet...

17-10-09 00:55:54
Bogarde
Erelid


WMRindex: 37
OTindex: 5.643
S
Giovanni, tsja, alleen die zin al.:nee

17-10-09 02:31:34
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
God bestaat niet, punt..

17-10-09 02:32:17
Bogarde
Erelid


WMRindex: 37
OTindex: 5.643
S
Amazing, je mag dat vinden, maar een feit is het niet. Jouw mening, maar daarmee nog geen feit natuurlijk.

17-10-09 02:34:06
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
as-toe-blief.. jij denkt dat er iemand "boven de wolken zit" en jouw gebeden aanhoort, de aarde heeft geschapen, Er geen evolutie heeft plaatsgevonden? fl***r toch gáuw een eind op :P

17-10-09 02:44:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Enkele jaren geleden, nog niet zo veel tijd - was het geloof en alles daaromheen embedded in onze samenleving. Het maakte uit van elke beslissing en levensloop - de Heer, God, verlosser of schepper was de basis in veel.

Niet voor iedereen.

Nu kun je die 'awareness' niet meer opwekken zonder een knul te vinden die denkt dat ie iets weet over geloven of beleiden - hij, zij ignoreert de geschiedenis en evolutie van dit fenomeen - omdat er een vermoeden is - een puur vermoeden, niet gestaafd en getoetst - maar uit het feit dat hij, zij vrij is te kunnen ontkennen. Niet meer.

En ik ben overtuigt dat dit ook de ENIGE rede is van deze moderne DES-overtuigingen.
Niet de ratio, de filosofie, overweging en wijselijke inzichtelijkheid.. maar puur die ontspannen houding, het onraakbaar zijn.

Er zijn geen bedreigingen meer van uit de geloofdhoek - geen effecten op levensloop of carriere, geen vreemde geluiden vanuit familie of vrienden. Opmerkingen van uit de professie of vak-kring.

Who cares what you think - we will not ask.

Het is zelfs helemaal niet interessant om over overtuiging, wel-niet, te spreken - non-topic geworden door de onteigening van het territorium..

Het is eenvoudig om te zeggen
"Er bestaat geen God"

Probeer je eigen overtuiging eens
te ondermijnen - probeer je eigen
voorstelling van de werkelijkheid eens
als waanbeeld te slijten aan je zelf.
Twijfel eens aan dat roestvast beeld, als een boven alles uitstekend, beeldbepalende fort - kun je dat?

Zodra je de moeite neemt om de andere kant te verdedigen, over je schaduw stapt - en je zelfs je twijfels moet betwijfelen..
Als je dan een schilfertje van de andere kant kunt-durft op te pikken..

Dan voel je misschien - hoe het is - om door iemand anders de stelling te merken van die ontkenning - zo ras, zo ongeremd.

Wat doet een Advokatuur met je, als je de duivel moet verdedigen, een bloeddorstig monster. Getuige zijn van een slachting en de buitenwereld alles overtuigend moeten aansmeren.. niets is gebeurt..
alles ok, ga maar slapen..

Hebben we het niet gewoon te gemakkelijk..?

17-10-09 05:38:37
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@amazing_idiot:
Ik heb bij dit topic vermeld dat dit soort reacties niet welkom zijn. Wil je met ons een discussie opzetten over dit onderwerp ben je welkom maar niet met dit soort reacties.
Zie pag. 1

Quote:
en jullie een mogelijkheid bieden in dit forum hier over verder te discussiėren maar onder de voorwaarden dat het met respect en als discussie gedaan word en niet in de vorm van een strijd over en tussen geloven en religies


Overigens mooier dat Heraux het je hier verteld had ik het je niet kunnen vertellen
:P

love you Heraux (F)

17-10-09 07:13:15
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Bogarde:
Giovanni, tsja, alleen die zin al.:nee
Heb jij de bijbel gelezen Bogarde?:)

Quote heraux:
Het is eenvoudig om te zeggen
"Er bestaat geen God"


50 bewijzen waarom god niet bestaat

Ik heb nog nooit iemand zonder arm naar Lourdes zien gaan die met arm weer terug kwam. Of van al die zogenaamde gebedsgenezers waar mensen getuigen god heeft mij van mijn kanker genezen. Allemaal oplichterij en suggestie.

17-10-09 07:46:06
LGGL
Gezellig toch? _o-

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven