hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 [5]

Ben jij ooit gepest geweest

02-07-11 01:50:12 - Quote! - @glaasje
glaasje
Erelid


WMRindex: 749
OTindex: 2.550
T
Persoonlijk heeft het bij mij erg veel geholpen toen ik mijn houding aanpaste. ;)

02-07-11 02:02:09 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik zou graag een voorbeeld geven en weten hoe jullie op het volgende gereageerd zouden hebben:

Mijn zoontje speelt buiten en een groepje van 3 jongens (op een fiets, dus eerder weg als het moet) benaderd mijn zoon en nog 4 kinderen waarmee hij, op dat moment speelt.

1 van de kinderen op de fiets. Spuugt het donkere kind in zijn gezicht, (dit soort discriminatie is hier bijna normaal. Mijn zoontje kon het niet verdragen zei er iets van een kreeg een enorme duw. Omdat hij boos was en niets terug wilde doen kwam hij naar huis.

Ik besloot (na het verhaal gehoord te hebben) even naar buiten te lopen en op dat moment reden de drie, op hun fiets weg om vervolgens binnen enkele minuten met 11 kinderen op fietsen terug te keren!! Die zaten op het speelveld nog geen minuut uit de buurt dus dat ging heel erg snel.

Ik zocht oogcontact met het kind dat gespuugd had en dat kind bleef strak terug kijken, met de gedacht, o jij kijkt naar mij? ik zal je zien dat ik mijn ogen niet voor jou afwend.

Op dat moment heb ik de vrienden van mijn zoon geroepen en gezegd "jongens ijs!!!! Komen jullie nog of blijven jullie staan. De fietsertjes wilde ook ijs en zijn tot de ijskar meegelopen maar die hadden dik pech.

Lijkt me dat ik toch indruk gemaakt heb. Maar nu dit..

Mijn zoon heeft op cursus geleerd -stoer weg te lopen-. Toen ik hem vroeg waarom hij dat dan niet gedaan had zei hij -ik was te bang-

Hoe zou jij als 1 van de 4 vriendjes van mijn zoon (in de leeftijd van 10 jaar) deze situatie opgelost hebben? En hoe zou ik als moeder moeten reageren op dit soort kinderen?


02-07-11 13:11:42 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik had er waarschijnlijk op los geslagen. Toen ik tien was deed ik niets anders... Niet dat ik zelf pestte, absoluut niet. Maar ik had het mee gekregen van mijn eerste school. Zint iets je niet? Ram erop los... Harde mentaliteit, maar bij gebrek aan degelijke leerkrachten kon het bijna niet anders. Dat is nu wel veranderd hoor ;)

Je moet die koters eerst laten zien dat ze helemaal niets zijn. Niets waard, niet groot, niet stoer. Trek ze maar uit die wisse droom. Daarna kun je ze via intimidatie (omdat je ouder bent) de les lezen.

11 kinderen? he bah, zulke groepjes gootzitters hebben wij ook. Die worden elke dag op straat geknikkerd, waar ze niets anders doen dan overlast geven... Dan gaan ze bij elkaar zitten, heel stoer zijn en mensen lastigvallen. Wat mij betreft wordt het aangepakt bij die lakse ouders :r:r
Maar dat is een wisse droom....

26-07-11 20:27:40 - Quote! - @Stina
Stina
Senior lid

WMRindex: 374
OTindex: 559
Ik ben gepest ja, en er grotendeels als een sterker persoon uitgekomen :)

26-07-11 20:29:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
dus.. vooral door pesten voor een sterker volk.. (cyn) :P

27-07-11 08:05:55 - Quote! - @Loontjuh
Loontjuh
Senior lid

WMRindex: 443
OTindex: 154
Wnplts: Midwolda
S
Ik ben vroeger gepest op de basisschool en in het 1e jaar van de middelbare..

Ik was anders, mijn ouders zijn allebei verstandelijk beperkt (mijn moeder is ondertussen overleden), en ik ben opgegroeid bij mijn grootouders..Je kan je dus wel voorstellen dat ik niet altijd de hipste en duurste kledng had! Daarbij kwam ook nog dat ik over me heen liet lopen en een makkelijk mikpunt was..

Nu ben ik hier sterker door geworden, en als ik nu mijn pesters tegenkom staan ze met de mond vol tanden hoe ik qua uiterlijk en innerlijk veranderd ben! Dat is een heerlijkk gevoel!:P

27-07-11 13:11:57 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik ben nooit het slachtoffer geweest van pesten. Of anders heb ik dat niet als zodanig ervaren. Ook al was ik wat anders dan de meesten uit mijn omgeving. Mijn vriendenkring is altijd zeer divers geweest. Vooral de kinderen die wat aan de zijlijn stonden rekende ik tot mijn vrienden maar ook de zogenaamd populaire jongens. Het gevolg was dat ik nooit gepest ben met mijn lengte of slungeligheid. Ik was 1 meter 90 aan het eind van de lagere school en was ronduit slecht in gym. Het feit dat ik altijd als laatste gekozen werd met gymnastiek heb ik altijd als normaal ervaren. Ik was ook niet goed.
Ik denk dat mijn onverschilligheid me in die tijd erg geholpen heeft. Ook nu boeit het me niet bijzonder als anderen me niet mogen.

27-07-11 17:03:46 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Kom pest me maar - als je daarmee je tekorten mee kunt aanvullen..

Kom pest me maar.. dat ik goed kan zien wat er schort..

kom pest me maar..
opdat je begint met roken
of omdat je er mee stopt

omdat je de neurotici voor wilt zijn..

kom.. pest me.. als je te veel vrije tijd hebt..

kom pook maar in het wespen nest..

verveel me met je verknipte beeld

------------------- of ---------------
kom aan tafel er is koffie

kom binnen en eet mee

ik ga met je mee
en geniet van het mooie weer

ik zie je - je bent er

hier is de bal die over het hek ging

kijk naar boven
kijk omlaag


27-07-11 17:12:22 - Quote! - @Isis-Nova
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
Hm, waarom pesten mensen? Ik denk om zichzelf beter te voelen... Je hoort toch vaak dat mensen die pesten vroeger zelf gepest zijn. Dus misschien is het een vorm van "als ik het doe, dan wordt het mij niet aangedaan"? Geen idee hoor, ben en heb nooit gepest. Ik heb wel het idee dat het vooral gebeurt bij makkelijke slachtoffers. Kinderen die er dus snel op reageren (agressief, aanvallend, defensief, huilen). Als je er niet op reageert gaat de lol er snel vanaf lijkt me.

28-07-11 12:13:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Marisz: Maar misschien is dat wat veel gevraagd voor jonge kinderen?
Veel belangrijker lijkt me de invloed van de ouders en de leerkrachten. Het valt me op dat veel jonge pestkoppen ouders hebben met weinig genuanceerde denkbeelden.

28-07-11 20:37:08 - Quote! - @Isis-Nova
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
@Grouse: Dat laatste is het overdenken waard. Het lijkt me inderdaad goed mogelijk dat dat zo is, hoewel dat ook betekent dat er weinig tegen te doen is. Leerkrachten krijgen helaas maar weinig van de pesterijen mee (want ze zijn sneaky :P) en kunnen hoogstens voorlichting geven.

29-07-11 13:35:36 - Quote! - @Guppie
Guppie
Actief lid

WMRindex: 81
OTindex: 1
Ik heb laatst eens zitten bedenken wat ik tegen een kind zou willen zeggen dat gepest wordt. Dat ben ik vroeger ook en het geeft nog steeds z’n gevolg, helaas.
Ik weet dat de opmerking dat je van je af moet bijten niet altijd werkt. Vaak durven ze dat dan toch niet, waardoor ze zich ook nog eens zwak gaan voelen naar degene toe die dat advies heeft gegeven. Ik weet ook van een kind die regelmatig door het lint ging door de pesterijen en er ook flink op los sloeg, maar daarmee stopte het pesten dus niet.
Ik denk dat het belangrijk is voor een kind om te leren zichzelf te accepteren zoals ie is en dus genoeg eigenwaarde opbouwd om dit soort narigheid het hoofd te kunnen bieden en hun eigen gaan te gaan. Meestal houden pesters op zodra ze merken dat hun acties geen effect hebben.

31-10-11 18:26:32 - Quote! - @xnaughtyx
xnaughtyx
Senior lid

WMRindex: 207
OTindex: 286
T
12 jaar geleden was de laatste keer dat ik me liet pesten.
ik zie ze, de pesters, als ik kinderen zie spelen is er altijd wel eentje bang, ik zie het direct omdat ik het aan den lijve heb ondervonden.
soms word ik kwaad.
bij mij heeft het geholpen om te beseffen dat alle mensen gelijkwaardig zijn ongeacht hoe je eruit ziet. kom op voor jezelf .
maar leg dat maar eens uit aan kinderen, die begrijpen dat nog niet of ze doen alsof dat ze het niet begrijpen.
zucht. :[

31-10-11 18:47:08 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
wat ik er van vindt is dat er veel te veel wordt verwacht van brugklaskinderen en de klassen erboven (tot ongeveer vierde klas). iedereen wil elkaar af maken. maak in het begin 1 fout en de rest van het jaar ben de de sjaak. zo is in de tweede klas ooit verteld dat ik autisme had. grootste fout ooit. twee jaren op de ambelt later zit ik nu op het ROC. of het zo had gemoeten? ik had het anders waarschijnlijk ook niet gered. ik kan alleen maar hopen dat die jongens er ooit uit kunnen komen. en anders wens ik ze een kort leven in de drugshandel toe. kunnen ze 'm ophalen uit Polen.

22-12-11 15:50:47 - Quote! - @Kinkasu
Kinkasu
Senior lid

WMRindex: 377
OTindex: 38
Wnplts: Tel Aviv
Tja vroeger werd ik wel gepest, maar totdat ik een liedje hoorde van een topartiest dat over pesten ging omdat hij zelf tijdens school ook gepest was. Heb ik me daardoor versterkt en nu heb ik nergens meer last van, integendeel ik heb nu bijna dagoberts pakhuis met vrienden en kennissen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven