hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1] 2 3 4 .... 13 14 15 16

Knolraap, Wortelloof, schorseneren en prei.

21-10-20 15:04:51
nietmeer
Haai nu heb ik een wortelblog!

Ik heb morgen blijkbaar m'n eerste werkdag? Dus dat gaat nogal snel. Moet de eerste dag op kantoor zijn, daarna wordt het vanuit huis werken. De baas is zo lief om computers beschikbaar te stellen voor mensen die geen geschikte hebben (ik heb een soort vervloekte
Chromebook, dat wordt 'm niet echt als je werkspecifieke software nodig hebt), maar natuurlijk kan ik niet autorijden, dus moet ik een collega lief gaan aankijken om dat ding te verslepen :$

Kijken of ze ook linkshandige muizen hebben, ik heb vandaag al genoeg op een rechtshandige naaimachine gemopperd om zin te hebben in een computer verkeerdom.

21-10-20 15:51:41
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
wortel, nou begin je je weer echt thuis te voelen op wmr , nu je kan bloggen:)
Daar denk je als rechtshandige nooit aan of een muis er ook in een linkshandige uitvoering is.
Maar dat zal best wel want alle Engelsen muizen ook.

21-10-20 15:59:05
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
Heb je zelf geen muis van je chromebook?
En als het een muis is zonder speciale vorm kun je in instellingen van de muis ook knoppen omdraaien.

21-10-20 15:59:22
nietmeer
@Buick: mijn vader heeft ooit eens een kindermaat linkshandige muis voor me gekocht toen ik nog zo'n klein snackworteltje was,maar er was geen plaats op de linkerkant van het bureau, dus ik heb altijd rechtshandig gemuist.
Gevolg is dat ik voor geen meter kan mikken met een muis, dus een linkse klinkt wel fijn!

21-10-20 16:01:10
nietmeer
@Grouse: nee, dat is een oude Lenovo flaptop waarvan het leven verlengd is door er een Chromebook OS op te zetten (draait ook snel op brakke hardware). Die hebben al een touchpad en zo'n joystick in het toetsenbord, en zijn toch vooral voor onderweg. Dus ik heb er geen muis bij.
We gewone muis verkeerdom instellen is wel echt een mega slim idee, zal ik onthouden!

Laatste edit 21-10-2020 16:01

22-10-20 10:32:35
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
wortel: Kijk eens op Computer Totaal. Daar was onlangs een test van muizen.

Als je een symmetrische muis hebt, kun je via "Instellingen" de linker en rechtertoets omwisselen.

Laatste edit 22-10-2020 10:33

22-10-20 16:19:03
nietmeer
@Emmo: de geleende muis is symmetrisch, ik ga die netjes verkeerdom instellen ^ ^
Ga daarna wel op zoek naar een eigen muis

23-10-20 14:57:42
nietmeer
...hoera.

Heb gister de hele dag op kantoor gezeten. Ben aangenomen vier dagen in de week dus vrijdagen zijn vrij. Maar vanwege hed thuiswerken had ik een computer meegekregen om vanaf te werken, dus die ging ik opzetten.

De stroomkabels van de schermen ontbreken. Heb in plaats daarvan een oplader voor een laptop meegekregen geloof ik, in ieder geval zitten er in de schermen geen gaten waar dat ding inpast.

Verder moet ik op zoek naar een langere, en bij voorkeur minder kapotte, LANkabel voor mijn router, maar dat is A. niet moeilijk en B. niet de baas hun probleem.

26-10-20 10:49:29
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
Ik muis ook links, maar ik heb de bediening van de knoppen niet omgedraaid. Daardoor doe ik het linksklikken met mijn middelvinger en rechtsklikken met mijn wijsvinger en dat bevalt prima. Ik heb de indruk dat het minder belastend is voor mijn onderarmspieren, maar ik zou je echt niet kunnen vertellen waarom.

Symmetrische muizen zijn er te kust en te keur, dus dat zal het probleem niet zijn. Anatomisch linkshandige muizen zijn zeldzamer en eerlijk gezegd vind ik ze niet echt veel comfortabeler.
Er zijn ook allerlei voetmuizen, maar de meeste daarvan zijn niet echt handig (no pun intended). De tweetenige zijn volgens mij het bruikbaarst, maar daarvan krijg je weer zo'n koude voeten.

Trouwens grappig om te zien dat ook jij dat schootapparaat-dat-je-bijna-nooit-op-schoot-hebt gewoon flaptop noemt. Dat doe ik ook al sinds ik zo'n ding heb.

Laatste edit 26-10-2020 10:50

26-10-20 10:58:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299
wortel: gefeliciteerd :jeej

@venzje: zijn er dan mensen die zo'n top wel op schoot nemen? 8)

26-10-20 11:04:03
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@allone: O jawel. Wanneer ik eens een film kijk, ga ik lekker op de bank zitten met dat ding op schoot. Alleen dan is het een echte schootpjoeter.

26-10-20 11:22:33
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
wortel: Mijn zoon is eveneens linkshandig maar gebruikt altijd gewoon een rechtse muis. Hij is er net zo bedreven in als rechtshandige mensen, kwestie van wennen ;)

26-10-20 12:12:15
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@KhunAxe:
zo ging dat bij mij ook toen ik een PC had. kwam altijd zo in de knoop als ik ergens anders iets op de 'pjoeter moest doen, na enig oefenen thuis was het probleem opgelost.
met de pad op laptops heb ik nooit problemen.

26-10-20 14:05:08
nietmeer
@venzje: De baas heeft een computer met randapparatuur van hun bureau afgetrokken en aan mij meegegeven omda vanuit huis werken. Mijn huidige stand van zaken is een symmetrische muis met gewisselde knoppen. Mijn hand vindt dat een uiterst goed idee, maar met mijn linkerschouder had ik al gedoe en die vindt dit niet bepaald een flitsend idee. We gaan dit ff rondproberen, deze muis is toch symmetrisch, ik zie wel ff wat handig is.
Flaptop is een woord dat ik van jou gejat heb :P

@allone: jahoor, de mijne staat best vaak op schoot!

@KhunAxe: @botte bijl: ik heb altijd rechts gemuisd! Was stomverbaasd vanochtend dat linkshandig muizen zonder wenperiode direct goed ging. Het probleem is alleen dat het gevolg van met de off-hand muizen is dat ik dan voor geen steek kan mikken met een muis. Ik zou graag met links kunnen muizen om wel te kunnen mikken, ga kaarten moeten invullen...

26-10-20 14:20:24
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
wortel: Ach ... oorzaak en gevolg. :D

Links muizen went heel snel. Ik moest het leren vanwege problemen met mijn rechterschouder, waarvan aanvankelijk werd gedacht dat het om RSI ging. Dat was een populaire gedachte in die tijd, maar het bleek uiteindelijk een artrose te zijn waarvoor een stuk van mijn sleutelbeen moest worden afgezaagd. Ik ben naderhand gewoon links blijven muizen en dat is ook niet veranderd toen twaalf jaar later de andere schouder aan de beurt was. Het grote voordeel is namelijk dat ik zo tegelijkertijd met de rechterhand kan schrijven. :D
.

Laatste edit 26-10-2020 14:21

26-10-20 14:27:58
nietmeer
@venzja haha dat is knap multitasken!

27-10-20 17:24:24
nietmeer
De computer van de baas gedraagt zich naar behoren. Dat moet ook wel, want ik denk niet dat veel van wat ik doe ook daadwerkelijk op deze computer gebeurt.
Functioneel zijn mijn schermen meer het scherm van een computer ergens ver weg. Kennelijk heet dat een extern bureaublad.

Nu hebben we een rare opdrachtgever, die het nog leuker maakt.

Het resultaat:
Wachtwoord 1 -> nu ben ik in de computer
Wachtwoord 2 en 3 -> nu ben ik Veilig(TM)
Wachtwoord 4: nu ben ik in het externe bureaublad van de baas.
Wachtwoord 5 en 6: nu ben ik in het externe bureaublad van de opdrachtgever, in het eerste.
Daarnaast zijn er nog email, videobellen, de interne bedrijfschat, en twee verschillende websites die allebei dienen om op te schrijven hoeveel uren ik gewerkt heb. Elk met een wachtwoord. Er staan nu twee verschillende programmaatjes op m'n telefoon voor twee-factor authenticatie.

Oh
Op de computer staat een ander videobelprogramma dan op het externe bureaublad. Omdat je vanuit het externe bureaublad niet bij instellingen kunt, kun je daar geen microfoon/webcam aan hangen. Dus je moet de werkomgeving uit om te kunnen videobellen, en daar het videobelprogramma als website openen, want daar is het niet geïnstalleerd. Superhandig als je videobelt over je werk.

Iets zegt me dat dit bedrijf heel veel verstand van digitale meuk heeft, en heel weinig tijd had om het werken vanuit huis op te zetten

27-10-20 17:30:46
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
wortel: Welkom in de wereld van de IT-beveiliging :D

27-10-20 17:32:30
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.105
wortel: Lijkt wel of je in een escaperoom werkt.

27-10-20 17:43:01
nietmeer
@Sjaak: hahaha :ja :D

@Emmo ...yup. Dit is niet eens zulke vreselijk gevoelige informatie, het gevoeligste dat er verwerkt wordt in dit bedrijf is van de strekking "bedrijf X had dat vat niet moeten laten lekken, nu is de grond vervuild". Op zich gevoelige informatie en de twee-factor authenticatie is terecht, maar een groot deel hiervan is ook gewoon de onhandigheid van iets dat met weinig tijd of ervaring moest worden opgezet.

28-10-20 15:38:23
nietmeer
Het universum: "We hebben een standaard indeling voor verslagen bedacht, dat archiveert makkelijker."
Een overgemotiveerde verslagenschrijver: "Ik wil wel zeker weten dat ze alle informatie hebben die ze nodig hebben!" *propt een heel verslag dat toevallig nog ergens in de kast lag en hier bijna iets mee te maken had in de bijlagen"

...er staat nu wel veel extra informatie in het archief?

28-10-20 16:26:43
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
wortel: Van informatie kun je nooit teveel hebben?
Het probleem uiteraard is het weer terugvinden.

28-10-20 16:32:36
nietmeer
@Emmo het bonusrapport stond tussen de inhoud van het eigenlijke rapport en de bijlages die bij het eigenlijke rapport te maken hadden. Dus: bedankt voor veel informatie, had je dat op een andere volgorde aan elkaar kunnen nieten?

16-11-20 17:35:22
nietmeer
==

Achter elke rare bijnaam zit een verhaaltje :P Kater en Poes zijn beide huisgenoten van me. Kater en ik vinden elkaar goede vrienden, maar iedere tiener die we kennen vindt ons een stelletje. Poes ken ik van de middelbare school.

Drie jaar terug besloten mijn ouders dat ze zouden gaan verhuizen, honderd kilometer naar het zuiden. Ik moest op kamers als ik wilde blijven wonen in het plaatsje waar ik studeerde. Poes kwam me toen ineens vertellen dat er in haar studentenhuis een kamer vrij was, en dat ik mocht komen hospiteren door die avond mee te eten.
Aan tafel trof ik Kater, Poes, en Mark. "Dit huis heeft toch zes kamers? Komen de andere twee zo nog?"
Kater: "Nee, die andere twee kamers zijn ook vrij."
Het halve huis leeg? Terwijl kamers na twee weken leegstand standaard gevuld worden door de huisbaas (yup, weinig tijd voor hospiteren)? Vreemd.

* verwijdert lang verhaal *
Het ging die periode niet goed met Kater en dat had zelfs ik met m'n belabberde sociale vaardigheden door. Ik heb hem niet veel wakker gezien, en niet veel in slaap, maar steeds in een halve zombiemodus ertussenin. Daar werd me nog een uitleg voor gegeven; hij heeft een slaaptstoornis (lelijk geval DSPS) en door hoe beroerd het psychisch met hem ging stapelde dat tot het totaal verdwijnen van een dag-nacht-ritme. Maar waar die psychisch beroerde staat vandaan kwam ben ik tot op heden puzzelstukjes voor aan het verzamelen. Ben inmiddels wel goed geworden in zorgen dat ie zich beter voelt, dat dan weer wel :ja

Er werd me na een tijdje verteld dat er ooit een huisgenoot had gewoond met wie het niet goed ging, en dat zij op enig moment zelfmoord heeft gepleegd. Dat deed de emmer aan stress in het huis overlopen, en iedereen behalve Kater is over een periode van enkele maanden weg verhuisd. Vandaar de rare chaos dat ineens het huis halfleeg was.

Even later, ik denk dat ik er toen vier maanden woonde, kwam Katers beste vriend langs. Vriend had net een kitten gekregen, en haar vernoemd naar een Magic-kaart. Logischerwijs ging het gesprek dan ook over katten en Magic.
"Zeg, ken jij [naam]?"
Vriend: "Dat ben ik!"
Ik: "Handig. Hier is een hele stapel post voor je. Wil je de afzenders vertellen dat je verhuisd bent? We krijgen erg veel post voor oud-huisgenoten."
Vriend: "Doe ik!" Tegen Kater: "Zeg, de gevoelige post is zo langzamerhand wel weg, toch?"
Kater: "Nee, de post voor Sas komt nog..." Zelfs ik kon de pijn in z'n stem horen.
Toen die twee de kamer uit waren, heb ik de stapel Post Voor Oud-Huisgenoten van de kast gepakt. Daar moet nog zo'n drie kilo hebben gelegen. Alle post voor Sas heb ik "retour afzender - geadresseerde overleden" gelabeld. De rest, "retour afzender, geadresseerde verhuisd". Hele bende in de brievenbus geknikkerd. Toevallig kwam ik altijd net na de postbode langs de voordeur, dus als ik de post in de postvakjes stopte plukte ik de post verkeerde post eruit en stuurde ik dat meteen retour afzender. Ik heb het WNF moeten bellen en de Bankgiroloterij moeten aangeven bij de ReclameCodeComissie, maar op enig moment hield de verkeerde post op.

Toen vond ik Kater in wanhoop op de bank, met Poes troostend in z'n schoot.
"Wat is er?"
Het verhaal kwam er hortend en stotend uit, en inhoudelijk kwam het erop neer dat Sas psychotisch was, en in haar angsten symbolen op muren en deuren tekende, en dat die in rare hoekjes bleven bovenkomen.
"Oke, ik ga je zo knuffelen, maar eerst ga ik het wegpoetsen."
"Ik heb het op de deur van het washok weggepoetst, op mijn deur en op de woonkamerdeur. Ben ik compleet?"
"Ja"
"Zeker weten?"
"Ja"
* knuffelt *

16-11-20 17:50:17
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
Dat is wel heftig.
Ik kan me voorstellen dat mensen ergens anders willen wonen als iemand zelfmoord heeft gepleegd.
Maar ze hadden elkaar hard nodig want ze zullen best wel een soort schuldgevoel hebben gehad dat ze het niet zagen aankomen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 .... 13 14 15 16

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven