hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

prepaid mobieltjes

12-03-14 11:12:20 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
een vriend van mij in Duitsland, die werkzaam is -o.a. klantenservice- bij een aldaar grote electronicaketen (warenhuizen en een onlineshop die ook in NL opereert)dacht gisteravond tijdens een chat bloedserieus dat je hier in de EU ook prepaid mobieltjes niet legaal zou kunnen kopen en gebruiken zonder je 'legitimatiegegevens' te verstrekken....
toen ik 1999 mijn eerste mobieltje kocht, met abonnement, omdat ik het meestal 'in het buitenland' nodig zou hebben -mijn vader was kort daarvoor gestorven, mijn moeder was voor het eerst van haar leven single en ik ging in mijn vrije tijd veel naar Duitsland, chatvrienden bezoeken, al dan niet op feesten-, toen moest ik inderdaad legitimeren, en kreeg ik een paar dagen later, toen ik het ding afhaalde, te horen dat het abonnement was goedgekeurd....
2002 liep dat abonnement af, en stelde ik vast dat ik op dat moment een mobieltje niet zo nodig had....
2005 kocht ik bij de supermarkt in het Nederlandse dorp waar ik toen woonde een prepaid mobiel, bij de klantenservice, en de enige legitimatie die ik gaf was mijn bonuskaart 8)
2007 in Zweden, voor mijn tweede mobiel, idem dito
die bonus/kortingkaarten van mij, die laat ik verder alleen bij de kassa zien....
af en toe 'lokt' men klanten door mensen aan te sporen hun kaart te laten registreren, maar dat doe ik nooit :nee
(de laatste jaren dat ik in NL woonde, kreeg je bij een drogist de beloofde korting alleen als je naam- en adresgegevens op een bon invulde, ik kreeg die korting altijd op naam van vooroorlogse actrices met fake-adressen)

terug naar de mobieltjes, het enige dat sinds mijn emigratie mis ging is dat ik ergens vorig jaar, op bezoek in NL, ontdekte dat mijn Nederlandse nummer al zo lang niet was gebruikt dat het aan een ander was gegeven....
kocht dezelfde dag nog voor 20 euro of zo zonder problemen een nieuwe Nokia100 (basismobiel, maar veel mooier dan de wrakke mobiel die ik daarvoor in NL gebruikte) met nummer en beltegoed :ja
legitimeerde mij ook toen met een kortingkaart van de supermarkt, waar ik nooit naam en adres aan had gekoppeld :$
ik, noch de mevrouw aan de klantenbalie van de supermarkt dachten er iets bij (ik betaalde contant)....

na wat die Duitse chatter (werkt echt in zo een warenhuis, heb weleens iets gekocht daar als hij aan het werk was) zei, vraag ik mij spontaan af of ik nu in 2 landen in overtreding ben, maar niet serieus of ik erg strafbaar ben 8)

ben nieuwsgierig naar wat jullie erover weten :ja (a)

06-05-14 20:31:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
(Een late reactie)
Ik heb een tijdje elke maand een nieuwe telefoon gekocht (telefoon kostte 8 euro bij inruil en ik kreeg €20 beltegoed erbij $$) Ik heb me nog nooit hoeven legitimeren bij het kopen van zo'n telefoon. Dus je kunt ze kopen zonder jezelf te legitimeren ja.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven