hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 12:00 - 74447 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 2 3 [4] 5

Tienermoeder

04-11-06 17:58:24
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
nee inderdaad.
Mijn leven zou geen zin hebben zonder mijn kinderen hoor. ze zijn alles voor me!

10-11-06 09:54:31
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Logisch. :) It's a part of you.

10-11-06 17:38:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
hoe noemen we een moeder van 65?

10-11-06 17:39:12
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Een moeder van over de datum..?

10-11-06 17:40:04
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
oud:P

10-11-06 17:41:20
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
wie is oud?

10-11-06 17:41:38
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Een oma van toekomstige kleinkinderen?

Een grootmoeder met onzichtbare kleinkinderen?

10-11-06 17:42:58
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
Weet je pas wie oud is moeder natuur en vadertje tijd:P

18-11-06 10:43:30
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Kreeg van de week nog een complimentje da ik het allemaal zo goed doe :$

Dan denk ik;
Ik doe gewoon mijn best
daarna denk ik;
Waarom zeg je dit tegen mij, omdat ik nog zo jong ben? 8O

Mensen kijken nog wekelijks op als ze horen hoe oud ik ben en hoe oud mijn kindjes zijn...:D
Volgens mij denken veel mensen nog steeds dat ik de oppas ben ofzo, hahaha

18-11-06 11:02:37
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tiener-poeder, ja wel eens van gehoord..

20-11-06 00:30:47
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
haha :P

20-11-06 02:24:25
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote puppy:
Kreeg van de week nog een complimentje da ik het allemaal zo goed doe :$

Dan denk ik;
Ik doe gewoon mijn best
daarna denk ik;
Waarom zeg je dit tegen mij, omdat ik nog zo jong ben? 8O

Mensen kijken nog wekelijks op als ze horen hoe oud ik ben en hoe oud mijn kindjes zijn...:D
Volgens mij denken veel mensen nog steeds dat ik de oppas ben ofzo, hahaha


Positief denken... is ook complimentjes accepteren en waarderen - dat doet de ander ook goed :)

Smile and be Happy..
(Lilly Proverb)

Prosper and go in Peace
(Vulcan proverb)

20-11-06 10:45:46
dayna
Lid

WMRindex: 48
OTindex: 9
Ik ken een hele hoop tienermoeders (logisch, ik was er ook 1..nou nog steeds moeder maar geen tiener meer;) ) en daar kun je echt weinig over zeggen. Zoveel verschillende mindstates en uitgangssituaties.De meeste meiden doen het eenmaal bevallen veel beter dan mensen verwacht hadden. Je wordt vanzelf sneller volwassen

20-11-06 11:02:40
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ dayna
hoezo logisch?
Ik ga zelf juist meer met oudere moeders om....
Datje zelf jong moeder werd betekend niet dat je dus ook veel tienermoeders kent.


20-11-06 11:06:37
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ik ga net als Lanira meer met ouderen om. (Komt misschien ook wel omdat mijn man 9 jaar ouder is.)
Maar bij school enzo zijn ook gewoon veel "oudere" moeders.

20-11-06 11:08:28
dayna
Lid

WMRindex: 48
OTindex: 9
@lanira mommy >Dat niet per se, maar de kans is vaak wel groter. Ik ken er iig best veel, en als ik zelf geen tienermoeder was gemeest was ik de meesten ook nooit tegengekomen.

20-11-06 11:10:52
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ja dat is ntl ook wel weer zo. Het ligt er dan ook wel aan hoe het bij je buurt is. Hier zijn maar weinig tienermoeders, en de meeste zijn net moeder geworden. Ik ben ondertussen ook geen tiener meer.

20-11-06 12:30:38
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
de tienermoeders hier in Amsterdam zijn veelal wel typische pubertjes die hun kind als pop zien en hem of haar alleen af en toe mee nemen om te showen met dure nikes en merk kleding aan en veel goud, en meisjes met hoge hakken erbij nog ook zelfs dreumesjes!
en dan achter de kinderwagen lopen te roken (soms zelfs blowen!)
En als het kindje vervelend wordt dumpen ze het lekker bij familie...
Hun kinderen worden zelden door de tienermoeder zelf opgevoed, die zien ze alleen wanneer die er zin in heeft , want mama wil liever uitgaan,blowen,zuipen,met jongens rond hangen (en meer) , en dat is toch wat je hier in Amsterdam heel veel ziet helaas.
Dus niet echt meiden waarmee ik iets te maken wil hebben...
Zoals ik al zei dit zie ik VEEL , dus ik zeg absoluut niet dat dit altijd geld voor elke jonge moeder in Amsterdam, ik ben tenslotte zelf ook totaal niet zo. Maar om nou heel amsterdam af te gaan zoeken naar een jonge moeder die ook volwassen is in gedrag en doen en laten, dat lijkt me zinloos. kan net zo goed met dames omgaan die een stuk ouder zijn, waarom ook niet.... ga liever om met mensen van boven de 30 sowieso over het algemeen.

01-12-06 18:11:32
teknut
Senior lid


WMRindex: 541
OTindex: 298
Ik heb t pas nog meegemaakt in mn omgeving en ik moet zeggen dat oke is mits je voor je kind kan zorgen!
Vaak zie je dat als de moeder er niet voor kan zorgen die voogdij over t kindje geeft aan haar ouders. Zullen ze ook blij mee zijn, heb je besloten om geen kinderen meer tenemen krijg je er toch nog 1!

11-12-06 11:08:09
chris westerman
Junior lid

WMRindex: 7
OTindex: 19
S
wat zij willen joh

14-12-06 10:42:26
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Quote chris westerman:
wat zij willen joh

Leuke reactie 8O
Dat doen ze ook alleen maar omdat het kindje anders verwaarloosd word!

14-12-06 12:18:57
Pamiki
Actief lid

WMRindex: 74
OTindex: 35
Wnplts: Almere
Ik vindt dat het ook te maken heeft met het idee van de jonge mama. Ik ken een meisje wat zich bewust zwanger heeft laten maken op haar vijftiende omdat ze dacht zo in aanmerking te komen voor een eigen woning, ze wilde niet meer thuis wonen, vondt dat haar ouders te streng waren. Ze wilde daarmee bewijzen dat ze oud en wijs genoeg was om op eigen benen te staan.Ze heeft nooit de naam van de vader van het kindje geweten, het kindje is met anderhalf jaar meegenomen door de kinderbescherming,Zij woont nu in een flatje wat onder toezicht staat van de gemeente en heeft iedereen om zich heen verstoten...

Aan de andere kant ken ik een vrouw van nu 49, die met 16 jaar verkracht is en pas na 6 maanden erachter kwam dat ze zwanger was. Haar zoon is nu 32, het gaat goed met hem, hij weet wat er gebeurd is en beschouwd de vader van zijn jongere broertje (22) en zusje (21) als zijn eigen vader. Zo kan het dus ook.

Ik heb veel respect voor jonge meiden die het redden, met of zonder partnerok Ik doe het ze niet na.

14-12-06 12:21:34
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Lanira:

Zo ken ik via via ook een meisje dat dus precies aan jou omschrijving voldoet... snap het echt niet dat zoiets door de ouders wordt toegestaan.

14-12-06 16:19:33
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ jivebunny
denk dat die ouders hun kleinkind het beste gunnen, en weten dat hun dochter hem of haar dat niet kan geven op dat moment?
Als opa en oma houdt je van je kleinkind,ongeacht de situatie , en zul je dus alles proberen te doen om zijn of haar leven een beetje in goede banen te lijden als de ouders het laten afweten....
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik mijn kleinkind zou laten stikken als mijn dochter er niet goed voor zou zorgen.
Ik hoop van harte dat ik nooit in die situatie zal komen. want makkelijk lijkt het me zeker niet.

Ik vind het zelf erg jammer als ik dat soort gevallen zie. Je hebt zoals iemand al zei hierboven idd hele jonge meisjes die om verkeerde redenen zwanger worden. soms inderdaad omdat ze denken dat ze dan een woning enzo krijgen (wat wettelijk al lang is vast gesteld ergens in 1999 of 2000: tienermoeders komen uberhaubt nooit in aanmerking voor een woning met voorrang.... ze kunnen in een opvanghuis blijven tot ze 18 zijn en kunnen dan pas gaan reageren op huurwoningen via het woonkrantje zoals elk ander...)
soms omdat ze stomweg denken dat een baby een schattige pop is en zich totaal niet realiseren hoeveel er daadwerkelijk komt kijken bij het opvoeden van een kindje...
soms omdat vriendinnen kindertjes hebben....
Soms om een jongen proberen te dwingen zo bij ze te blijven...
etc etc
allemaal zeer foute redenen naar mijn mening :(
Gelukkig komt het wel steeds minder voor in Nederland zegt men....

14-12-06 16:22:16
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik zeg op zich ook niet dat ze hun kind moeten laten stikken, maar wel dat ze dan als ze er nog op tijd achter komen abortus laten plegen. Ik zou het in ieder geval als ouder zijnde zeker overwegen.

Ach ja, lekker aso van me misschien, maar ik maak me er niet druk om ... Als die meisjes met een pop willen spelen, en baby born is niet luxe genoeg en ze daarom maar een kindje krijgen, niet mijn probleem. Sorry als dit harteloos en lomp klinkt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven