hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 16:00 - 74305 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Natuurpost

29-08-06 10:37:22 - Quote! - @Vivi
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Ěk kreeg een paar maanden geleden een pakketje thuis van Natuurpost, met pillen erin. Dit was iets om af te vallen. Ik dacht dat het reclame was via mijn drogisterij ofzoiets en heb er verder niet over nagedacht en heb het ergens in een kast gegooit en er nooit meer naar gekeken. STOM, blijkt!
Vandaag krijg ik een rekening van 29,90 euro thuis, van Natuurpost. Ik bel ze verbaast op en krijg te horen dat ik het zelf besteld heb op internet.... :S Nu denk ik, iemand heeft een grapje met me uitgehaalt, dus ik zeg tegen die mevrouw, als ik het nou terugstuur naar jullie en betaal die 29,90 niet dan is dat toch opgelost? Vervolgens zegt ze dat dat niet kan en dat ik al 2 pakketjes van hun heb ontvangen... :S NIET DUS..... Dus nu zegt ze dat ik 29,90 moet betalen voor een pakketje die ik niet eens heb gehad en 2,95 voor het eerste pakketje waar ik nooit om heb gevraagd.... En anders krijg ik een deurwaarder op de stoep....
Iemand advies wat te doen? :(

29-08-06 10:39:17 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Gewoon negeren die bende, als je zeker weet niks te hebben besteld dan laat ze t rambam genieten, en dreig zelf ook maar met gerechtelijke stappen tegen dit soort verkooptruuks.

29-08-06 10:49:46 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Vivi: Ik zou die lui een e-mail sturen met daarin vermeld dat zij hun reklamezooi bij je op kunnen komen halen voor een door jou bepaalde datum. Als ze dat niet doen je het spul weggooit. Je hebt niets besteld dus je hoeft niets te betalen. Dat ze dreigen met een deurwaarder moet je ouderwets schi*t aan hebben. Als je al een brief mocht krijgen van een deurwaarder dan refereer je aan je e-mail.

29-08-06 11:22:24 - Quote! - @Vivi
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Goed idee, thnx! Hoop maar dat ik geen problemen krijg ermee :( En voortaan maar beter dingen lezen die ik krijg...

29-08-06 13:48:30 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
en als er toch een deurwaarder komt deur op slot doen ramen dicht en deur barricaderen ;)

29-08-06 15:48:40 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik zou toch maar eens rondvragen aan kennissen die er misschien al ervaring mee hebben.. Je weet maar nooit.

29-08-06 17:22:51 - Quote! - @barrels2301
barrels2301
Senior lid

WMRindex: 56
OTindex: 940
Wnplts: Zwijndrech
Vivi, Lucky me heeft gelijk. Stuur ze een email waar je duidelijk in zegt dat jij niks besteld hebt en ze het op kunnen halen, wil je helemaal op safe spelen biedt dan ook nog aan om het zelf terug te sturen.
Als die deurwaarder komt niet schrikken, gewoon een kopje geven en de situatie uitleggen. (zijn gewoon mensen, die zijn echt wel vatbaar voor een redelijk verhaal)
De andere partij heeft nml. ook bewijsplicht. Zij moeten bewijzen dat jij wel degelijk iets besteld hebt (en dat kunnen ze niet, ze hebben geen handtekening, niks)
Als jij dan die email kan overleggen, staat daar zwart op wit, dat jij van jou kant je best hebt gedaan om ze de ongevraagde spullen terug te bezorgen.
Ze hebben geen poot om op te staan (WEL die mail sturen), zou mooi verhaal zijn, kan iedereen ongevraagd je dingen toesturen en de bijbehorende rekening

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven