hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 14:00 - 74298 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

EXPO 2010

04-11-10 21:23:14 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vandaag EXPO 2010

En wat en wie zagen we daar...

Saskia, Sonja, Lisbeth, Fransesca, Ilse, Diana, Loes, Isha..

Wil ik graag bedanken voor de heerlijke dag..

Norton, Kaspersky, Norman, Oracle, Sun, IBM, LPI NL ( go root!! go ), Avira.. Security.nl
TopDesk zag ook weer eens, in een sterke vorm!

Het was druk en in was met de Fiets, ja , ik heb mijn draadezel ook even Utrecht laten zien.. Wat vind ik Utrecht een leuke stad...
verhuizen op de planner.. *pats*

De EXPO is best leuk maar erg georiënteerd naar bedrijven - en dus vlijend, vrijend.. overmeesterend meesterlijk in grote volumen en voor veel klanten.. maar aantrekkelijk voor het MKB of SOHO niet echt.

Zo vond ik vrij weinig Linux - twee bedrijven - die iets met Linux hadden - karige score dus.
Dat was Astaro die een Firewall Box levert voor de grotere speler en voor de SOHO/MKB de Astero PC product lijn ; waarover nog wel eens wat gezegd kan worden.

Wat miste ik ; IPCop als product voor het MKB ++ ; onmiskenbaar miskend - vreselijk jammer. Bij alle Security/Datasec waren veel bedrijven vertegenwoordigd helaas Outpost niet, Avast ook niet..
Geen Unix, geen NetBSD, OpenBSD, FreeBSD - kom op - loop niet achter.

En Novell, ik was zo nieuwsgierig hoe die het overleeft tussen de Microsoftenons en de Oraakels, Ai-Be-Em..

Voedselvoorziening was goed maar niet een stoofplek met mensen.. niet veel gezien - een centrale plaats, maar weinig klanten - dat had iets warmer gekund, goede verzorging, voldoende plek, goede bediening Ik miste het warme deel van het maal.

Omdat de meeste mensen met elkaar in contact komen als bedrijf wordt je niet direct gezien als potentiele klant- ik had wel het betere vod aangetrokken - dat heeft toch wel wat achtergelaten.. denk ik..

Mijn handige tasje bemachtigd bij McAfee was gevuld met de meest essentiële gegevens en daarbij kwamen nog een kilo aan potentieel kliko-store ; nee, nee, niet waar.. grapje..

Alles wat ik heb meegenomen is van grote waarde - alle ontwikkelingen die ik heb gezien zullen impact hebben ergens in Nederland. Wie ik vooral miste zijn de beleidmakers op bestuurlijk niveau- waren ze er, wie kan het me vertellen.
De Pennen zullen mijn wereld beter beschrijven!!

Want ik weet dat er veel IT rampen op dat niveau plaats vinden - daar ligt een gat..

Wie ik ook niet zag waren de scholen die wellicht ook nog wat IT kracht kunnen bieden - de student met een idee - een project of anders wel een kritische geest naar de stands toe.

Eind conclusie

Veel mensen in het zwart - zeer conservatief gekleed - merkkleding juist...
waar zijn die streepjestrui met spijkerbroek ontwikkelaars.. het gevoel zei: "verkopers".
Daar moet men vanaf.. weg met dat Z/W slapstick; aus die kiste.

Geen middenkader aanbod - veel hi-end - hoger opgeleid personeel zoekende of aansprekende materie - begrijpelijk maar distant. Veel technieken kunnen duidelijker aangeboden worden - ik zag crypto boxen - zo ontzettend interesant - maar helaas.. geen vuur..

Where is the fire!

Nee, nee, praatjes op de werkvloer tussen gelijken is GEEN vuur - dat is veilig en bekend.. overzichtelijk - de mensen worden nerveus als ze me zien meeneuzen tijdens een presentatie.. zovan.. ojee, nu moet ik niet te veel jargon gaan gooien.. ai.

Veel schitterende vrouwen, mag gezegd worden - het oog wil ook wat.. wilt u een glaasje wijn - helaas.. hier blijf ik nuchter onder..

Wat kun je er leren.. ?

Voor werkzoekenden in het hogere segment kun je bepaalde trends spotten en je dus orienteren - je kunt je bedrijf als systeembeheerder wellicht beter informeren over deze ontwikkelingen - je kunt eventueel je CV droppen als potentieel medewerker, programmeur..verkoper etc.
Je kunt vergelijken welke producten, methodes, of concepten nu in je bedrijf gebruikt worden en aftasten of er eventueel goede alternatieven zijn.

Het Cliché beeld maatpak pinguin dude was volop te vinden - de oudere monoliet in grijs - op leeftijd - overwinter-salesman
die zag ik ook frequent.
Maar sommige mensen hebben humor en daar hou ik van - dat mag.. mag meer..
Want in de IT zit HEEEL veel humor..

Press anny key to continue..

De hallen zijn groot en er zijn meer dan een. Advies is dan ook een groeps aanval te plannen en elke hal door een drietal te laten fileren om zo voldoende informatie te kunnen plukken.
Zorg ook voor voldoende voedsel en water - lopen en stropen maakt je dorstig.
Drank was er voldoende en die regionen vermijd ik systematisch - die mensen worden met de taxi naar hun katapult vervoerd.

De EXPO is om 5 dicht - en infiltreren van Utrecht is zo gepiept- Broers heeft internet voor wie dat nog niet wist. En dus kun je daar met je Laptop nog even natikken.

Aansluiting op station is Seamless

Een Excellent Choice sir..

(who the hell is anny)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven